Adventistit ja jäännösseurakunta

Lopun aikana ihmiset kumartavat ja palvovat petoa. He pitävät sunnuntain pyhänä päivänä eivätkä käy töissä sunnuntaisin eivätkä osta mitään sunnuntaisin, koska sunnuntai on heidän pyhän jumalansa pyhä herran päivä. Vain sapatin pyhittävät pelastuvat, koska he eivät tee työtä eivätkä toimita arkiaskareita sapattina. Adventistit ovat se pieni jäännösseurakunta, josta Raamattu kertoo. Jos tahdot pelastua, niin liity adventistikirkkoon!

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valhekirjoja

      Saatana ei kaipaa palvontaa.

    • kerettiläinen

      Jäännös on sulla housussas, ota imodiumia!
      Olen kuullut, että se auttaa tämmöisiin vaivoihin.

      Siitä on apua myös advent-ISMIin :-D

      • kerettiläinen

        Onko olemassa luoja?


      • kerettiläinen
        ei-kirj kirjoitti:

        kerettiläinen

        Onko olemassa luoja?

        Jos on, niin ei se ole tuommoinen ihmisen itsensä omaksi kuvakseen luoma. Älliäkin sillä näyttäisi olevan niin vähän, ettei tajua, jos joku huutaa häntä väärällä väännöksellä nimestään... Haloo...hänenhän pitäisi olla kaikkitietävä Jumala!

        Nuo muotoseikat näyttää olevan niiiin tärkeitä tälle teidän pilkkuja halkovalle Jumalallenne, etten jaksa moiseen Kaikkitietävään Pilkunviilaajaan uskoa.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Jos on, niin ei se ole tuommoinen ihmisen itsensä omaksi kuvakseen luoma. Älliäkin sillä näyttäisi olevan niin vähän, ettei tajua, jos joku huutaa häntä väärällä väännöksellä nimestään... Haloo...hänenhän pitäisi olla kaikkitietävä Jumala!

        Nuo muotoseikat näyttää olevan niiiin tärkeitä tälle teidän pilkkuja halkovalle Jumalallenne, etten jaksa moiseen Kaikkitietävään Pilkunviilaajaan uskoa.

        Kysyit minulta aiemmin tällä viikolla: "Olenko sanonut jossain, että en usko?" No nyt olet. Ja tiesin tämän kyllä kokoajan.


      • kerettiläinen
        SAI kirjoitti:

        Kysyit minulta aiemmin tällä viikolla: "Olenko sanonut jossain, että en usko?" No nyt olet. Ja tiesin tämän kyllä kokoajan.

        Jätit lauseen kesken.

        Sanoin, etten usko tuollaiseen Kaikkitietävään Pilkunviilaajaan, jollainen Jumala teidän tulkintanne mukaan näyttäisi olevan.

        Onkohan tämä pilkunviilaajajumala teidän omakuvanne? Mahtaisikohan siitä löytyä paljonkin teidän omia luonteenpiirteitänne...?


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Jätit lauseen kesken.

        Sanoin, etten usko tuollaiseen Kaikkitietävään Pilkunviilaajaan, jollainen Jumala teidän tulkintanne mukaan näyttäisi olevan.

        Onkohan tämä pilkunviilaajajumala teidän omakuvanne? Mahtaisikohan siitä löytyä paljonkin teidän omia luonteenpiirteitänne...?

        Koska et usko tällaiseen Jumalaan, jota esitän, silloin et usko Raamatun Jumalaan. Tämä on nyt minulle tullut täysin selväksi. Yritätkö huijata minua vai itseäsi, kun soudat ja huopaat ja kiemurtelet, uskon, en usko, en tiedä ... välillä? Jumala on Kaikkitietävä ja hyvin tarkka siitä, että Hänen käskyjensä mukaan vaellamme.

        Autuaita ne, joiden tie on nuhteeton, jotka vaeltavat Herran opetuksen mukaan. Autuaita ne, jotka noudattavat hänen käskyjään , jotka etsivät häntä koko sydämestään eivätkä tee vääryyttä, vaan vaeltavat hänen teillään. Sinä olet säätänyt asetuksesi, että niitä tarkoin noudatettaisiin. Ps. 119:1-4

        Ja myös sinä Kere muokkaat päässäsi ihan omanlaisesi Jumalan, kuten kaikki muutkin. Se on väärin. Etkö huomaa, että sinä olet itse ihan samassa kelkassa kaikkien muiden kanssa. Ainut ulospääsy tuosta kierteestä on se asia, mitä olen sinulle jo monta kk puhunut. En jaksa enää toistaa itseäni, voit lukea sieltä :)


      • SAI kirjoitti:

        Koska et usko tällaiseen Jumalaan, jota esitän, silloin et usko Raamatun Jumalaan. Tämä on nyt minulle tullut täysin selväksi. Yritätkö huijata minua vai itseäsi, kun soudat ja huopaat ja kiemurtelet, uskon, en usko, en tiedä ... välillä? Jumala on Kaikkitietävä ja hyvin tarkka siitä, että Hänen käskyjensä mukaan vaellamme.

        Autuaita ne, joiden tie on nuhteeton, jotka vaeltavat Herran opetuksen mukaan. Autuaita ne, jotka noudattavat hänen käskyjään , jotka etsivät häntä koko sydämestään eivätkä tee vääryyttä, vaan vaeltavat hänen teillään. Sinä olet säätänyt asetuksesi, että niitä tarkoin noudatettaisiin. Ps. 119:1-4

        Ja myös sinä Kere muokkaat päässäsi ihan omanlaisesi Jumalan, kuten kaikki muutkin. Se on väärin. Etkö huomaa, että sinä olet itse ihan samassa kelkassa kaikkien muiden kanssa. Ainut ulospääsy tuosta kierteestä on se asia, mitä olen sinulle jo monta kk puhunut. En jaksa enää toistaa itseäni, voit lukea sieltä :)

        "Koska et usko tällaiseen Jumalaan, jota esitän, silloin et usko Raamatun Jumalaan."

        Huom! tämä on sinun oma tulkintasi Jumalasta.

        "Tämä on nyt minulle tullut täysin selväksi. Yritätkö huijata minua vai itseäsi, kun soudat ja huopaat ja kiemurtelet, uskon, en usko, en tiedä ... välillä? "

        En minä souda ja huopaa, sillä olenhan sanonut sinulle aivan selvästi, että en tiedä, mihin uskon.

        Jos se näyttäytyy soutamisena ja huopaamisena, niin täytyy varmaan selventää asiaa hieman lisää.

        Eli minä katson asioita eri vinkkeleistä, miltä ne kulloinkin näyttävät minusta esim silloin, jos uskon, että Raamattu on Jumalan Sanaa eli miten itse tulkitsisin sitä ja taas silloin, jos tarkastelen asiaa, miltä se näyttäisi ateistin näkökulmasta.

        Vaihdan siis näkökulmaa asiasta riippuen.

        Kummassakaan tapauksessa en hyväksy mitään sellaista tulkintaa, joka on vastoin minun käsitystäni hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Koska et usko tällaiseen Jumalaan, jota esitän, silloin et usko Raamatun Jumalaan."

        Huom! tämä on sinun oma tulkintasi Jumalasta.

        "Tämä on nyt minulle tullut täysin selväksi. Yritätkö huijata minua vai itseäsi, kun soudat ja huopaat ja kiemurtelet, uskon, en usko, en tiedä ... välillä? "

        En minä souda ja huopaa, sillä olenhan sanonut sinulle aivan selvästi, että en tiedä, mihin uskon.

        Jos se näyttäytyy soutamisena ja huopaamisena, niin täytyy varmaan selventää asiaa hieman lisää.

        Eli minä katson asioita eri vinkkeleistä, miltä ne kulloinkin näyttävät minusta esim silloin, jos uskon, että Raamattu on Jumalan Sanaa eli miten itse tulkitsisin sitä ja taas silloin, jos tarkastelen asiaa, miltä se näyttäisi ateistin näkökulmasta.

        Vaihdan siis näkökulmaa asiasta riippuen.

        Kummassakaan tapauksessa en hyväksy mitään sellaista tulkintaa, joka on vastoin minun käsitystäni hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä.

        No kiitos :) tuo selvensi asiaa, kun kerroit, miten katsot ja käsittelet näitä asioita. Mutta juuri siksi, koska vaihdat kokoajan näkökulmaa, esim. riippuen siitä kenen kanssa keskustelet, tekee sinut todella vaikeaksi tulkita.

        Koska Ps. 119:1-4 sanotaan, että Jumalan käskyjä tulee noudattaa tarkasti, se ei silloin ole mitään minun tulkintaani. Ymmärränhän selvää suomea. Tarkka mikä tarkka.


      • SAI kirjoitti:

        No kiitos :) tuo selvensi asiaa, kun kerroit, miten katsot ja käsittelet näitä asioita. Mutta juuri siksi, koska vaihdat kokoajan näkökulmaa, esim. riippuen siitä kenen kanssa keskustelet, tekee sinut todella vaikeaksi tulkita.

        Koska Ps. 119:1-4 sanotaan, että Jumalan käskyjä tulee noudattaa tarkasti, se ei silloin ole mitään minun tulkintaani. Ymmärränhän selvää suomea. Tarkka mikä tarkka.

        "Koska Ps. 119:1-4 sanotaan, että Jumalan käskyjä tulee noudattaa tarkasti, se ei silloin ole mitään minun tulkintaani. Ymmärränhän selvää suomea. Tarkka mikä tarkka."

        No siellähän sanotaan myös aivan selvästi suomen kielellä (suomenkielisessä raamatussa), että sapatin rikkojat tulee kivittää. Ja siellä sanotaan erittäin paljon kaikkea muutakin aivan "selvästi", joten miksiköhän näitä tulkintoja sitten on joka lähtöön?

        Se, tulkitseeko asioita aivan kirjaimellisesti vai hengellisesti ratkaisee yleensä sen tulkinnan lopputuloksen.

        Minä tulkitsen tuon Jumalan nimen "Minä Olen" niin, että Jumala ainoastaan voi sanoa itsestään "Minä O l e n" . Muut "ovat" vain, jos Jumala niin tahtoo eli ovat itsessään kuolevaisia.

        Ilm. 4:11
        "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".

        Raamatun nimillä on aina jokin merkitys ja mielestäni se nimen merkitys on siinä oleellisempaa kuin se, miten se nimi kirjoitetaan tai lausutaan.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Koska Ps. 119:1-4 sanotaan, että Jumalan käskyjä tulee noudattaa tarkasti, se ei silloin ole mitään minun tulkintaani. Ymmärränhän selvää suomea. Tarkka mikä tarkka."

        No siellähän sanotaan myös aivan selvästi suomen kielellä (suomenkielisessä raamatussa), että sapatin rikkojat tulee kivittää. Ja siellä sanotaan erittäin paljon kaikkea muutakin aivan "selvästi", joten miksiköhän näitä tulkintoja sitten on joka lähtöön?

        Se, tulkitseeko asioita aivan kirjaimellisesti vai hengellisesti ratkaisee yleensä sen tulkinnan lopputuloksen.

        Minä tulkitsen tuon Jumalan nimen "Minä Olen" niin, että Jumala ainoastaan voi sanoa itsestään "Minä O l e n" . Muut "ovat" vain, jos Jumala niin tahtoo eli ovat itsessään kuolevaisia.

        Ilm. 4:11
        "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".

        Raamatun nimillä on aina jokin merkitys ja mielestäni se nimen merkitys on siinä oleellisempaa kuin se, miten se nimi kirjoitetaan tai lausutaan.

        Tulkintoja on tietysti joka lähtöön ja sinä kyselet, mikä tulkinta on oikea. Tähän on yksi ainoa vastaus. Jotta saisit tietää mikä on Totuus, sinun itsesi on alettava uskoa. Sinun itsesi on annettava itsesi kokonaan 100% tälle suurelle "Minä Olen". Silloin ja vain silloin sinä tiedät syvällä sisimmässäsi olevasi yhtä tämän "Minä Olen" kanssa ja koska sinä silloin olet yhtä Hänen kanssaan sinun tulkintasi on 100% oikea. Kirkoista ja rabbeista viis!


    • hohhoijaa.taas

      Miksi ei-kirj väittää ettei ole kirjoilla ja kuitenkin on kirjattu nimimerkki ... ei mitään järkeä ...

    • Beryllium

      Alussa ihminen loi Jumalan kuvakseen.
      Jumalia on tsiljoonia, piisaa uskottavaa ja palvottavaa.
      Sattuma on synonyymi jumalille.
      Onnettomuudet sekä mainen hetken ilo piti saada kehyksiin. Keksittiin joku korkeampi hahmo.
      Meille ihmisapinoiden haaralle sattui synymään paimentolaisheimon hinkaloon urospuolinen poikanen.
      Tehtävänä tulla tapetusi kahden puun välissä.
      Tällä tämä poloin sovitti menneet ja tulevat synnit.
      Jos tämä Jeesus olisi jostain ihmeen syystä syynyt tähän aikaan, olisiirkojen katoilla ollut nykyisn ihan muita teloitusvälintä.
      Kukin työnän miettiköön mitä.
      ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe