Jumalan elämän tarkoitus

MiettikääHetki

Miettikääpä hetki että mikä on Jumalan elämän tarkoitus? Ja yhdistäkää se siihen että mitä eri uskonnot kertovat jumalista.

Ei tarvi kauaa miettiä niin huomaa miten turhiin satuihin ihmiset hukkaavat elämänsä.

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rddssfgf

      Mulle sopii usko. Ilman uskoa elämä ois merkityksetöntä haahuilua ja pallottelua. Kaikki ois liian epävarmaa.

      Maailma ilman tuomaria ja kuolema ilman lohtua on mulle liian raadollista jotta voisin enää samalla elää onnellisesti.

      Sairaudet., kärsineet ja onnettomat. Mitä muuta voi sanoa kuin että tuonpuoleisessa kaikki hyvin. Ei tarvi elää katkeruudessa kun kertoo huolet taivaan Isän haltuun.

    • Salomo

      Elämän tarkoitus on se, että ihminen löytäisi yhteyden Jumalaan ja tulisi pelastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta iänkaikkiseen elämään.

      • Saatluunkäteen

        Kuka haluaa elää ikuisesti? Ajatus on jo itsessään sairas ja kummallinen. Sehän on rangaistus, ei palkinto.


      • Saatluunkäteen kirjoitti:

        Kuka haluaa elää ikuisesti? Ajatus on jo itsessään sairas ja kummallinen. Sehän on rangaistus, ei palkinto.

        Minä ainakin haluaisin elää ikuisesti, jos vain pysyisin suhteellisen terveenä, enkä ainakaan vanhenisi tästä yhtään enää.

        En käsitä, miksi kukaan haluaisi kuolla, ellei elämä ole sitten ihan täysin paskaa.


      • Kaikkikuoleetaatusti
        kerettiläinen kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin elää ikuisesti, jos vain pysyisin suhteellisen terveenä, enkä ainakaan vanhenisi tästä yhtään enää.

        En käsitä, miksi kukaan haluaisi kuolla, ellei elämä ole sitten ihan täysin paskaa.

        Se on biologisen, tuntemamme elämän kiertokulku. Kuolema on osa elämää, kuuluu siihen, eikä siinä ole mitään kummallista tai pelottavaa. Ikuinen elämä on kuolemanpelkoisten ihmisten sepitelmä pelkojaan lientämään mutta hekin kuolevat ihan kuin muutkin. Kuten torakat, rotat, apinat, puut tai vaikka auringot.


      • Kaikkikuoleetaatusti kirjoitti:

        Se on biologisen, tuntemamme elämän kiertokulku. Kuolema on osa elämää, kuuluu siihen, eikä siinä ole mitään kummallista tai pelottavaa. Ikuinen elämä on kuolemanpelkoisten ihmisten sepitelmä pelkojaan lientämään mutta hekin kuolevat ihan kuin muutkin. Kuten torakat, rotat, apinat, puut tai vaikka auringot.

        Ei se silti estä haluamasta. Eikä tarkoita välttämättä myöskään sitä, että pelkäisi kuolemaa.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin elää ikuisesti, jos vain pysyisin suhteellisen terveenä, enkä ainakaan vanhenisi tästä yhtään enää.

        En käsitä, miksi kukaan haluaisi kuolla, ellei elämä ole sitten ihan täysin paskaa.

        "En käsitä, miksi kukaan haluaisi kuolla, ellei elämä ole sitten ihan täysin paskaa."

        Monasti kuvitellaan, että karman laki pätee länsimaissakin: elämä on hyvää tai huonoa. Mutta hyvä tai huono elämä ei suinkaan ole muusta kiinni kuin omasta asenteesta. Olen nähnyt onnellisia ihmisiä, joilla ei ole mitään. Ja onnettomia ihmisiä, joilla on kaikki. Ihmisiä, joita rakastetaan mutta jotka eivät ikinä koek itseään onnellisiksi. Ja ihmisiä, joita kaikki hylkivät, mutta suu on hymyssä aina. Ihmisiä, jotka ovat muuten terveitä, mutta masentuneita. Ja ihmisiä, joilla ei ole kättä tai jalkaa, ei terveyttä, mutta ovat onnea täynnä.

        Hyvä tai huono elämä löytyy ihmisen sisältä, Sitä ei tuo raha, rakkaus eikä uskonto. Sen tuo oma asenne, odotukset, sisällä kytevät katkeruudet, halut ja "vaatimukset" hyvälle elämälle.

        Hyvän elämän voi muuttaa painajaiseksi esim. masennukseen sairastuminen. Mutta masennuskaan ei tule itselle omasta elämänasenteesta riippumatta,

        Jos odottaa paljon, saa vähän. Jos odottaa vähän, saa paljon. Riippumatta siitä mitä eteen tulee.


      • Exap kirjoitti:

        "En käsitä, miksi kukaan haluaisi kuolla, ellei elämä ole sitten ihan täysin paskaa."

        Monasti kuvitellaan, että karman laki pätee länsimaissakin: elämä on hyvää tai huonoa. Mutta hyvä tai huono elämä ei suinkaan ole muusta kiinni kuin omasta asenteesta. Olen nähnyt onnellisia ihmisiä, joilla ei ole mitään. Ja onnettomia ihmisiä, joilla on kaikki. Ihmisiä, joita rakastetaan mutta jotka eivät ikinä koek itseään onnellisiksi. Ja ihmisiä, joita kaikki hylkivät, mutta suu on hymyssä aina. Ihmisiä, jotka ovat muuten terveitä, mutta masentuneita. Ja ihmisiä, joilla ei ole kättä tai jalkaa, ei terveyttä, mutta ovat onnea täynnä.

        Hyvä tai huono elämä löytyy ihmisen sisältä, Sitä ei tuo raha, rakkaus eikä uskonto. Sen tuo oma asenne, odotukset, sisällä kytevät katkeruudet, halut ja "vaatimukset" hyvälle elämälle.

        Hyvän elämän voi muuttaa painajaiseksi esim. masennukseen sairastuminen. Mutta masennuskaan ei tule itselle omasta elämänasenteesta riippumatta,

        Jos odottaa paljon, saa vähän. Jos odottaa vähän, saa paljon. Riippumatta siitä mitä eteen tulee.

        Joo, saman minäkin olen huomannut, mutta tämä "Jos odottaa paljon, saa vähän. Jos odottaa vähän, saa paljon. Riippumatta siitä mitä eteen tulee" voi kyllä mennä myös näin joskus "jos odottaa paljon, saa paljon. Jos odottaa vähän, saa vähän".

        Kaikenlaiset variaatiot voivat olla mahdollisia.

        "Ihmisiä, joita rakastetaan mutta jotka eivät ikinä koek itseään onnellisiksi. Ja ihmisiä, joita kaikki hylkivät, mutta suu on hymyssä aina."

        En usko, että tämä on kovinkaan yleistä. Kyllä ihmisellä usein on joku, joka välittää ja hyväksyy. Vaikkapa vain yksi.

        Sille, miksi jotkut pystyvät olemaan olosuhteista huolimatta onnellisia, löytyy usein juuri se syy, että he eivät ole yksin. Yksinäinen ihminen voi olla onneton, vaikka hänellä olisi ulkonaisesti vaikka mitä.

        Ja toisaalta ihminen voi kokea itsensä yksinäiseksi, vaikka hänellä olisi kuinka paljon ihmisiä ympärillään.

        Jotkut ihmiset taas ovat luonteeltaan hyvin introvertteja, eivätkä tarvitse, eivätkä usein edes halua kovinkaan paljon sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa, mutta heillä on sitten jokin harrastus, esim lukeminen tai jokin muu asia elämässä, johon he keskittävät mielenkiintonsa.


      • uskon kyllä omalla tavallani..

        kyseistä asiaa olen tässä muutamien vuosina miettiny, että mikäli rajantakainen jumalanvaltakunta on olemassa, ja totta niin entäs mikäi ei halua elää ikuisesti? laaja käsite, ja jos edemenneissä ihmisissiä, olleet sitten rakkaita tässä elämässä tai ei, niin jos ei syystä tai kolmannesta halua heidän kanssaan sitä ikuisuutta elää, tai tavata, niinkin voi joskus olla.

        vai onkohan siellä mahdollista valita seuransa siellä? ja jos ei seuraa sopivaa löyty tai, ole niin se ikuisuus on aika yksinäistä viettää, jos on täällä maallisessakin.


    • Ja sinä olet lukenut kaikki uskonnot läpi ja toteuttanut esimerkiksi sen mitä Jeesus pyytää sinun tehdä että ymmärtäisit koko hässäkän juonen?

      • Äläväärääjumalaa

        Suunnilleen. Miksi minä välittäisin Jeesuksesta, koska hän voi olla kuitenkin väärän uskonnon edustaja. Entäpä jos muslimit ovatkin oikeassa? Tai hindut? Tai buddhalaiset? On järkevämpää olla uskonnoton, kuin vahingossa veikata väärää hevosta. Se jumala siellä jossain, jos on ollakseen, arvostaa varmaan ateistia enemmän kuin väärää jumalaa veikannutta.


      • Äläväärääjumalaa kirjoitti:

        Suunnilleen. Miksi minä välittäisin Jeesuksesta, koska hän voi olla kuitenkin väärän uskonnon edustaja. Entäpä jos muslimit ovatkin oikeassa? Tai hindut? Tai buddhalaiset? On järkevämpää olla uskonnoton, kuin vahingossa veikata väärää hevosta. Se jumala siellä jossain, jos on ollakseen, arvostaa varmaan ateistia enemmän kuin väärää jumalaa veikannutta.

        Eli perinteinen silmät kiinni meininki? No ok , teeppä sitten niin . peukku


      • Jumalasionväärä
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Eli perinteinen silmät kiinni meininki? No ok , teeppä sitten niin . peukku

        Niin sinäkin teet. Kulttuuriperinnön myötä olet valinnut jumalasi ja se on todennäköisesti väärä. Sinun jumalasi on yhtä suurella todennäköisyydellä oikea kuin mitä sinä ajattelet toisen uskonnon jumalasta. Ja he sinun. Jne


      • Jumalasionväärä kirjoitti:

        Niin sinäkin teet. Kulttuuriperinnön myötä olet valinnut jumalasi ja se on todennäköisesti väärä. Sinun jumalasi on yhtä suurella todennäköisyydellä oikea kuin mitä sinä ajattelet toisen uskonnon jumalasta. Ja he sinun. Jne

        Luuletko tosiaan etten ymmärtäisi henkilökohtaisen kokemukseni eroa kulttuuriseen :D
        Meneppä niiden psykologian perustutkintojesi kanssa muualle pätemään :'D
        Vaikka kaikki uskonnot poistuisivat niin silti Jumala on .


      • Vaiettäkokemus
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Luuletko tosiaan etten ymmärtäisi henkilökohtaisen kokemukseni eroa kulttuuriseen :D
        Meneppä niiden psykologian perustutkintojesi kanssa muualle pätemään :'D
        Vaikka kaikki uskonnot poistuisivat niin silti Jumala on .

        Mikä noiden kymmenien/tuhansien uskontojen jumalista nyt on kyseessä?

        Niille hinduille ja muslimeille heidän jumalansa puhuu yhtä henkilökohtaisesti kuin sinun jumalasi sinulle niin kenen kokemukseen tässä pitäisi luottaa kun he eivät luota sinun kokemukseesi ja sinä et heidän.

        Minä luotan sinun henkilökohtaiseen kokemukseen tasan yhtä paljon kuin sinä muslimin henkilökohtaiseen kokemukseen.

        Joten kenen kokemus on aito?


      • LääkäriLettu
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Luuletko tosiaan etten ymmärtäisi henkilökohtaisen kokemukseni eroa kulttuuriseen :D
        Meneppä niiden psykologian perustutkintojesi kanssa muualle pätemään :'D
        Vaikka kaikki uskonnot poistuisivat niin silti Jumala on .

        Kyllä näitä uskovaisia on psyykkisesti kaikenlaisia. Sinäkin pidät profiilikuvana vessanpönttöä! Voisiko olla enää mauttomampaa? Kaikki mitä kirjoitat, menee suoraan vessanpöntöstä alas.


      • Vaiettäkokemus kirjoitti:

        Mikä noiden kymmenien/tuhansien uskontojen jumalista nyt on kyseessä?

        Niille hinduille ja muslimeille heidän jumalansa puhuu yhtä henkilökohtaisesti kuin sinun jumalasi sinulle niin kenen kokemukseen tässä pitäisi luottaa kun he eivät luota sinun kokemukseesi ja sinä et heidän.

        Minä luotan sinun henkilökohtaiseen kokemukseen tasan yhtä paljon kuin sinä muslimin henkilökohtaiseen kokemukseen.

        Joten kenen kokemus on aito?

        Näen kyllä kaikissa uskonnoissa saman sanoman selvästi.
        Ja sen ymmärtäminen on vaatinut kokemuksen joka on avannut tuon eikä uskontojen aivopesua taikka yhteiskunnan.
        Kyse on kaiken rakastamisesta eikä siihen nyt muslimit ole poikkeus.


      • LääkäriLettu kirjoitti:

        Kyllä näitä uskovaisia on psyykkisesti kaikenlaisia. Sinäkin pidät profiilikuvana vessanpönttöä! Voisiko olla enää mauttomampaa? Kaikki mitä kirjoitat, menee suoraan vessanpöntöstä alas.

        Jos kuvilla on sinuun noin suuri vaikutus niin varmasti juokset jokaisen mainoksen perässä kauppaan?


      • Kaikkijumalat
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Näen kyllä kaikissa uskonnoissa saman sanoman selvästi.
        Ja sen ymmärtäminen on vaatinut kokemuksen joka on avannut tuon eikä uskontojen aivopesua taikka yhteiskunnan.
        Kyse on kaiken rakastamisesta eikä siihen nyt muslimit ole poikkeus.

        Eli muslimien jumala on olemassa ja yhtä todellinen kuin omasi?

        Samoin hindujen tuhannet jumalat ovat kokijoilleen yhtä todellisia kuin sinulle sinun valitsemasi jumala, joka juttelee sinulle ja antaa henkilökohtasia kokemuksia.


      • Kaikkijumalat kirjoitti:

        Eli muslimien jumala on olemassa ja yhtä todellinen kuin omasi?

        Samoin hindujen tuhannet jumalat ovat kokijoilleen yhtä todellisia kuin sinulle sinun valitsemasi jumala, joka juttelee sinulle ja antaa henkilökohtasia kokemuksia.

        Hindujen ylin jumala on brahman ja muslimeilla oli nimeltään mikä nyt olikaan ....kaikki puhuvat samasta ja yhdestä Jumalasta.
        Ja sinun tehtäväsi on ymmärtää kuka sinä todellisuudessa olet tai sitten se tulee itsestään.
        Kyllä sinäkin oivallat viimeistään saattokodissa kun kivuliaasti luovut kaikesta mitä oletit omistavasi oman todellisen identiteettisi ;)
        Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Hindujen ylin jumala on brahman ja muslimeilla oli nimeltään mikä nyt olikaan ....kaikki puhuvat samasta ja yhdestä Jumalasta.
        Ja sinun tehtäväsi on ymmärtää kuka sinä todellisuudessa olet tai sitten se tulee itsestään.
        Kyllä sinäkin oivallat viimeistään saattokodissa kun kivuliaasti luovut kaikesta mitä oletit omistavasi oman todellisen identiteettisi ;)
        Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?

        "Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?"

        Ei puskamies ole rajoittunut näkemyksiltään. Hän on korkeasti koulutettu ja tietää lähes kaiken. Ja mitä ei tiedä, ottaa siitä selvän. Eli lähes täydellinen.


      • TonttuToljanteri
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Hindujen ylin jumala on brahman ja muslimeilla oli nimeltään mikä nyt olikaan ....kaikki puhuvat samasta ja yhdestä Jumalasta.
        Ja sinun tehtäväsi on ymmärtää kuka sinä todellisuudessa olet tai sitten se tulee itsestään.
        Kyllä sinäkin oivallat viimeistään saattokodissa kun kivuliaasti luovut kaikesta mitä oletit omistavasi oman todellisen identiteettisi ;)
        Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?

        Eivät taida puhua samasta jumalasta. Miksi Etelä-Vietnamin katolinen hallinto teurasti buddhalaisia jos he kerran palvoivat samaa jumalaa katolisten kanssa? Ja niin edelleen.

        Jumalia on satoja, tuhansia ja sepä siinä on, että mitä hevosta nyt veikkaat, kun väärää hevosta veikkaamalla pyllistät toiselle.

        Minä tiedän kuka minä olen ja tiedän jumalistakin aika paljon. Samassa sarjassa painivat maahisten ja tonttujen kanssa.

        Ja sen vanhana tästä kaikesta luopumisenkin olen jo sisäistänyt. Kaikki me kuolemme joskus, jumalatkin ja siitä on todisteena jumalien synkkä ja pimeä hautausmaa, jolta ei asukkaita puutu ja sinunkin jumalasi siellä joskus pötköttää kun ei enää löydy niin sekopäistä ihmistä, joka uskoisi jonkun äpärän pikaiseen paluuseen tuhansia ja taas tuhansia vuosia sitten tapahtuneesta säälittävästä teloituksesta.

        Hassua uskovaisissa on se että he pitävät satuhahmoihin uskomattomia rajoittuneina. Onko lapsi, joka ei enää usko joulupukkiin jotenkin rajoittunut? Vai olisiko hän hieman fiksumpi kuin ennen?


      • TonttuToljanteri
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Hindujen ylin jumala on brahman ja muslimeilla oli nimeltään mikä nyt olikaan ....kaikki puhuvat samasta ja yhdestä Jumalasta.
        Ja sinun tehtäväsi on ymmärtää kuka sinä todellisuudessa olet tai sitten se tulee itsestään.
        Kyllä sinäkin oivallat viimeistään saattokodissa kun kivuliaasti luovut kaikesta mitä oletit omistavasi oman todellisen identiteettisi ;)
        Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?

        Sinun olisi muuten helppo testata teoriasi. Menet vaikka Mekkaan heiluttelemaan ristiäsi ja kerrot siellä ihmisille että samaa jumalaa tässä palvotaan, ei mittään hättää. Minun on teidänkin jumala.

        Tai menet hindunationlistien hallitsemalle alueelle jakelemaan raamattuja että kuulkaas hei, ihan samasta jumalasta tääkin homeinen satukirja kertoo, ollaanko kavereita?

        Voit tietenkin jumalaltasi rukoilla suojelusta ja onnistumista operaatiollesi, koska teillähän on henkilökohtainen suhde, niin luulisi onnistuvan.

        Vähän kuin se yksi hölmö joka luuli että eräät saarelaiset haluavat palavasti kuulla Jeesuksesta ja hänen taikamaagisesta isästään joka on samalla hän itse.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Mutta saat olla rajoittunut näkemyksiltäsi , sehän luokitellaan kaiketi normaaliksi ?"

        Ei puskamies ole rajoittunut näkemyksiltään. Hän on korkeasti koulutettu ja tietää lähes kaiken. Ja mitä ei tiedä, ottaa siitä selvän. Eli lähes täydellinen.

        No itse en ole ,kunhan katselen elämää juurikin


      • TonttuToljanteri kirjoitti:

        Eivät taida puhua samasta jumalasta. Miksi Etelä-Vietnamin katolinen hallinto teurasti buddhalaisia jos he kerran palvoivat samaa jumalaa katolisten kanssa? Ja niin edelleen.

        Jumalia on satoja, tuhansia ja sepä siinä on, että mitä hevosta nyt veikkaat, kun väärää hevosta veikkaamalla pyllistät toiselle.

        Minä tiedän kuka minä olen ja tiedän jumalistakin aika paljon. Samassa sarjassa painivat maahisten ja tonttujen kanssa.

        Ja sen vanhana tästä kaikesta luopumisenkin olen jo sisäistänyt. Kaikki me kuolemme joskus, jumalatkin ja siitä on todisteena jumalien synkkä ja pimeä hautausmaa, jolta ei asukkaita puutu ja sinunkin jumalasi siellä joskus pötköttää kun ei enää löydy niin sekopäistä ihmistä, joka uskoisi jonkun äpärän pikaiseen paluuseen tuhansia ja taas tuhansia vuosia sitten tapahtuneesta säälittävästä teloituksesta.

        Hassua uskovaisissa on se että he pitävät satuhahmoihin uskomattomia rajoittuneina. Onko lapsi, joka ei enää usko joulupukkiin jotenkin rajoittunut? Vai olisiko hän hieman fiksumpi kuin ennen?

        Voithan toistella itsellesi mantroja mutta ei se muuta totuutta asiasta.
        Sano ihan suoraan vaan....et nyt tajua mistä puhut niin on helpompaa???;D


      • TonttuToljanteri kirjoitti:

        Sinun olisi muuten helppo testata teoriasi. Menet vaikka Mekkaan heiluttelemaan ristiäsi ja kerrot siellä ihmisille että samaa jumalaa tässä palvotaan, ei mittään hättää. Minun on teidänkin jumala.

        Tai menet hindunationlistien hallitsemalle alueelle jakelemaan raamattuja että kuulkaas hei, ihan samasta jumalasta tääkin homeinen satukirja kertoo, ollaanko kavereita?

        Voit tietenkin jumalaltasi rukoilla suojelusta ja onnistumista operaatiollesi, koska teillähän on henkilökohtainen suhde, niin luulisi onnistuvan.

        Vähän kuin se yksi hölmö joka luuli että eräät saarelaiset haluavat palavasti kuulla Jeesuksesta ja hänen taikamaagisesta isästään joka on samalla hän itse.

        Miksipä ei?
        Ei se tarkoita jos sinä olet rajoittunut että minä olisin.
        Eikä se tarkoita jos sinun ennakkoluulosi kertovat sinun pienessä päässäsi että minä jaan raamattuja että minä todella tekisin niin :D
        Huh, todellakin kerroit jo nyt itsestäsi kaiken oleellisen :'D


      • TonttuToljanteri
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Miksipä ei?
        Ei se tarkoita jos sinä olet rajoittunut että minä olisin.
        Eikä se tarkoita jos sinun ennakkoluulosi kertovat sinun pienessä päässäsi että minä jaan raamattuja että minä todella tekisin niin :D
        Huh, todellakin kerroit jo nyt itsestäsi kaiken oleellisen :'D

        Siis satukirjojen homeisia myyttejä totena pitävät eivät ole rajoittuneita mutta jos et usko näitä typeriä saruja totena, niin olet rajoittunut?


      • TonttuToljanteri kirjoitti:

        Siis satukirjojen homeisia myyttejä totena pitävät eivät ole rajoittuneita mutta jos et usko näitä typeriä saruja totena, niin olet rajoittunut?

        Ymmärrätkö mitä tarkoittaa vapaus? Mielen sekä olemisen vapaus?
        Se sieltä löytyy mutta ymmärrän kyllä jos sinua ei sellainen kiinnosta :)
        Helpompihan on juosta asioiden vietävänä eikä pysähtyä ymmärtämään olemisen ydintä.


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Ymmärrätkö mitä tarkoittaa vapaus? Mielen sekä olemisen vapaus?
        Se sieltä löytyy mutta ymmärrän kyllä jos sinua ei sellainen kiinnosta :)
        Helpompihan on juosta asioiden vietävänä eikä pysähtyä ymmärtämään olemisen ydintä.

        Onkohan tämä nyt sitä "olemisen sietämätöntä keveyttä"?


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Onkohan tämä nyt sitä "olemisen sietämätöntä keveyttä"?

        Hyvin pienesti


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Hyvin pienesti

        No kuinka pienesti...10%,...25%, vai ...?

        Mikä osa siitä jää 100% ulkopuolelle?


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No kuinka pienesti...10%,...25%, vai ...?

        Mikä osa siitä jää 100% ulkopuolelle?

        Tuollaisia laskuja voit mennä tekemään sinne missä niitä opiskellaankin , alakouluun.


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Tuollaisia laskuja voit mennä tekemään sinne missä niitä opiskellaankin , alakouluun.

        Anteeksi nyt, että kaikki...tai ainakin jotkut, kuten minä... tällä palstalla ovat niin yksinkertaisia, että eivät ymmärrä sinun hienoja viisauksiasi.

        Ehkä sinun kannattaisi mennä "keskustelemaan" jonnekin vertaistesi pariin...

        Miksi ylipäätään noin fiksu ihminen tuhlaa aikaansa roikkumalla tällä palstalla? Sinun älykkyytesihän menee aivan hukkaan täällä, kun juuri kukaan täällä ei ymmärrä sinu hienoja filosofisia viisauksiasi...tai mitä ne nyt sitten lienee
        ovatkaan... etkä sinä vastaa meidän yksinkertaisten kysymyksiin.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Anteeksi nyt, että kaikki...tai ainakin jotkut, kuten minä... tällä palstalla ovat niin yksinkertaisia, että eivät ymmärrä sinun hienoja viisauksiasi.

        Ehkä sinun kannattaisi mennä "keskustelemaan" jonnekin vertaistesi pariin...

        Miksi ylipäätään noin fiksu ihminen tuhlaa aikaansa roikkumalla tällä palstalla? Sinun älykkyytesihän menee aivan hukkaan täällä, kun juuri kukaan täällä ei ymmärrä sinu hienoja filosofisia viisauksiasi...tai mitä ne nyt sitten lienee
        ovatkaan... etkä sinä vastaa meidän yksinkertaisten kysymyksiin.

        Siksi koska Taivaan Isä on sen minun osakseni toistaiseksi suonut.


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Siksi koska Taivaan Isä on sen minun osakseni toistaiseksi suonut.

        No jätämme...tai ainakin minä jätän...sinut osaasi, enkä kysy enää mitään.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No jätämme...tai ainakin minä jätän...sinut osaasi, enkä kysy enää mitään.

        Elämä on ihanaa ja kiitollisuus on läsnä.
        Jeesus on tie totuus ja elämä <3


      • TonttuToljanteri
        kerettiläinen kirjoitti:

        Anteeksi nyt, että kaikki...tai ainakin jotkut, kuten minä... tällä palstalla ovat niin yksinkertaisia, että eivät ymmärrä sinun hienoja viisauksiasi.

        Ehkä sinun kannattaisi mennä "keskustelemaan" jonnekin vertaistesi pariin...

        Miksi ylipäätään noin fiksu ihminen tuhlaa aikaansa roikkumalla tällä palstalla? Sinun älykkyytesihän menee aivan hukkaan täällä, kun juuri kukaan täällä ei ymmärrä sinu hienoja filosofisia viisauksiasi...tai mitä ne nyt sitten lienee
        ovatkaan... etkä sinä vastaa meidän yksinkertaisten kysymyksiin.

        No mutta eikös tuo nyt ole oikeasti hyvä juttu että Jahven elämä on mm. tuon kyseisen nimimerkin käsissä. Ja Jahve itse on hänelle antanut tuon kaiken viisauden!

        Minua ainakin hykerryttää ajatus siitä että kristinuskon tulevaisuus on tuon vessanpönttöhenkilön harteilla.

        Eikö sinua yhtään hauskuuta tai hymyilytä tuo? Näinhän jumalille on aina käynyt. Määrätyssä vaiheessa nuo taikauskoiset höpöydet kiinnostavat vain määrättyjä tyyppejä ja he karkoittavat loput selväpäiset laumastaan ihan itse ja sen pituinen se.


    • pyhpyh23948792374

      Jumala on itsestään olemassaoleva ja ikuinen, joten aloitus on typerää lässytystä.

      • Eikiitosjeesus

        Raamattu se on typerää lässytystä. Äpärälahko palvoo yhtä au-kersaa mikä on huvittavaa sinänsä. Aika heikoille hartioille jumpe jätti vastuun. Ei ole sillä hyvää tahtoa ihmisiä kohtaan ei.


    • Hyvää, pahaa tai jotain siltä väliltä.

      Eikö ?

    • yksilaumasta

      Mitä aloittaja ajattelee, onko olemassa totuus? Siis yksi samanlainen totuus tyyliin hauki on kala.

      Jos, niin onko tämä mahdollista löytää/ymmärtää? Siis ihan perusjampan ilman mitään kvanttifysiikka tuntemusta.

      Jos niin mitä hyötyä/haittaa sen tuntemisesta on? Eli onko mitään väliä sillä löytääkö/ymmärtääkö tätä totuutta vai kannattaako totuus vain skipata ja selviääkö helpommalla kun ei vaivaa päätään moisilla asioilla.

      Kristinuskon tärkein asia,johon koko kristillisyys ja kristillinen maailmankatsomus perustuu on juuri totuus ja sen tunteminen. Kristinusko lähtee siitä, että totuus ei vain ole löydettävissä vaan itseasiassa totuus itse etsii ihmistä ja kutsuu tätä yhteyteensä. Totuus alentuu ihmisen tasolle, jopa niin alas, että yksinkertaisinkin ihminen voi ymmärtää totuuden syvimmän olemuksen ja päättää haluaako elää totuuden yhteydessä, henkilökohtaisessa suhteessa toruusteen oppia jatkuvasti tuntemaan syvemmin ja laajemmin totuuden, kasvaa Hänen tuntemisessaan.

      Jeesus Kristus on totuus, Hän itse on vastaus etsivän ihmisen kysymyksiin ja ihmisen sydämen syvimpään kaipaukseen tulla Jumalan tuntemaksi ja tuntea Jumala itse.
      Totuus on, että on Jumala jonka tahdosta niin ihminen kuin koko universumikin on olemassa ja pysyy koossa.
      Totuus itse on syvimmältä olemukseltaan rakkaus ja yhteudessä Häneen ihmisen syvin kaipaus tulla täydellisesti hyväkstyksi ja rakastetuksi saa täyttymyksensä. Moni etsii elämäänsä tarkoitusta toisesta ihmisestä, omaisuudesta, vallasta, päihteistä ja monesta muusta asiasta, jotka eivät koskaan voi täyttää tätä sydänen syvintä tarvetta. Totuus itse sanoo, "tulkaa minun luokseni kaikki työtätekeväiset niin minä annan teille levon" ja "Minä olen elämän leipä/vesi, joka minua syö ei koskaan tule nälkäiseksi ja joka minua juo ei enää koskaan tule janoiseksi".
      Totuudessa ja elävässä suhteessa Häneen saa ihminen tarkoituksen elämälleen ja olemassa ololleen. Totuutta ei opetella tuntemaan vaan Hänen yhteyteensä synnytään. Ei kukaan, joka ei ole uudestisyntynyt Totuuden Hengestä voi todella tulla Totuutta tuntemaan,ymmärtämään. Vain Hänessä, Hänen lapsenaan ja Hänen Henkensä kautta voi ihminen päästä sisälle totuuden tuntemiseen ja saada täyttymyksen etsinnälleen,sydämensä kaipuulle ja tarkoituksen elämälleen.
      Ihmeellisintä tässä kuitenkin on, että tämä totuus itse etsii ihmistä. Ei odota ihmisen ehkä hapuillen löytävän Hänen luokseen vaan sana jopa sanoo, ettei kukaan edes voi itse löytää totuutta vaan totuus vetää ihmistä luokseen.
      Totuus on antanut ihmiselle valinnanvapauden vastaanottaa tai olla vastaanottamatta itseään. Hän on valmistanut tien luokseen ristin kautta, jonka edessä jokainen joko astuu sisälle totuuden valtakuntaan tai kääntää sille selkänsä. Tie on raivattu auki ja kaikki esteet poistettu, jäljellä on enää valinta, sinun valintasi.

      • "Kristinuskon tärkein asia,johon koko kristillisyys ja kristillinen maailmankatsomus perustuu on juuri totuus ja sen tunteminen. "

        No mikä sitten on se totuus ? Sekö, että uskolla pelastuu, vai sekö, että pelastukseen vaaditaan tekoja ?

        Kaksi vuosituhatta on tästäkin kiistelty. Ja sitten joku kehtaa väittää, että kristityillä on "totuus" !!!

        Sano nyt sitten, miten on ? Teoilla vai uskolla ? Jalkojenpesulla vai ilman ? Onko pelastuksen edellytys luonteen kehittäminen ? Onko viini synti vai sallittu ? Antaa tulla totuusdogmaa vaan, jos kerran sanot että totuus on jokin yksiselitteinen asia kristinuskossa.!


      • Exap kirjoitti:

        "Kristinuskon tärkein asia,johon koko kristillisyys ja kristillinen maailmankatsomus perustuu on juuri totuus ja sen tunteminen. "

        No mikä sitten on se totuus ? Sekö, että uskolla pelastuu, vai sekö, että pelastukseen vaaditaan tekoja ?

        Kaksi vuosituhatta on tästäkin kiistelty. Ja sitten joku kehtaa väittää, että kristityillä on "totuus" !!!

        Sano nyt sitten, miten on ? Teoilla vai uskolla ? Jalkojenpesulla vai ilman ? Onko pelastuksen edellytys luonteen kehittäminen ? Onko viini synti vai sallittu ? Antaa tulla totuusdogmaa vaan, jos kerran sanot että totuus on jokin yksiselitteinen asia kristinuskossa.!

        Jaahas... hiljaisuus. Kuten odotinkin. Ei sunllekaan se totuus ole siis valjennut ?

        Pitäisikö tämä nyt tulkita siten, että ihan puhdasta tuubaa puhuit siitä "totuudesta" ? Kun sellaista ei kerran olekaan, muuta kuin kauniissa sanoissa ?


    • miesevaanol

      Kyllä näin on ja se viisas on,joka uskoo vaikkei näkisikään.Kiitos Jeesus,että saamme viettää taas juhlaa kunniaksesi!

    • Mikä on Jumalan elämän tarkoitus ?

      No kai se on sama kuin oletettu ihmisenkin elämän tarkoitus, eli löytää elämän tarkoitus.

      Kehtaisin väittää, että Jumala ei ole oman elämänsä tarkoitusta oikein kunnolla löytänyt, kun vielä aioonien jälkeenkin ainoa hupi on antaa joillekin tekojen ja noudattamisen laki, ja sitten toisille lupa olla noudattamatta sitä lakia, ja siten pelastua vain uskosta, ilman niitä uhreja ja temppelipalvelusta joita edelliselle ryhmälle annettiin.

      Tai kenties Jumala ei sitten olekaan kaikkitietävä, kun kerran antoi ensimmäiselle ryhmälle lain jonka kautta pelastuu, ja sitten toiselle ryhmälle antaakin tiedoksi, ettei se ensimmäiselle ryhmälle annettu laki oikein mennyt pulkkaan, koska se oli liian suuri vaatimus ihmiselle, jonka Jumala oli itse luonut, ja siksi piti ottaa usko mukaan jotta edes se toinen ryhmä pystyisi luikertelemaan Jumalan mielisuosioon, kun ensimmäisen toimet menivät silleen - no ei niin hienosti.

      Sitten tulee se kysymys tasavertaisuudesta. Ovatko nyt siis se ensimmäinen ja toinen painos Jomalan seuraajista ihan samalla viivalla ? No ei tosiaankaan.

    • Totuus-on-tässä

      Elämän tarkoitus on olla toisten ravintoa.
      Kaikki elollinen päätyy jossain vaiheessa jonkun elollisen ravinnoksi.
      Ihmisenkin syövät madot tai tuhka joutuu maahan bakteerien temmellyskentäksi ja kasvien alustaksi.

      • Minä ainakin löydän elämästä paljon muitakin tarkoituksia, eikä vielä kukaan...ainakaan toistaiseksi... ole syönyt minua niin, etten kykenisi mitään muita tarkoituksia löytämään kuin olla pelkästään syötävänä.

        Joten elä sinä vaan tuota tarkoitustasi varten, jos se on sinun elämäsi ainoa tarkoitus. Voit esim miettiä, mihin sinun tuhkasi kipataan, jossa se mahdollisimman hyvin edistäisi bakteerien kasvua. Tai jos se ei kiinosta, niin etsi joku muu paikka. Tai jos sekään ei kiinnosta, niin ole vaan tai odota tarkoituksesi täydellistä täyttymystä.


    • Beryllium

      Kymmenykset
      Liittouhri
      Ulkolähetysuhrilahja
      Neljänneksen viimeisen sapatin uhrilahja
      Että mikäkö tämä on? Tämä advaattorikirkon tratta. Kirje.
      Jollet maksa olet, tutkivan tuomion kurimuksessa. Lähes helvetin veräjällä.
      Kuukausittain tämä kirje ohittaa verottajan. Se nimittäin luovutetaan kirkonmenojen ja jalkojen pesun lomassa rahastonhoitajalle, joka ohjaa sen edelleen piirikonttoriin ja edelleen niille joille rahat oikesti kuuluvat. Sinne USAhan, taivaaseen.

    • Elämän tarkoitus on tulla tuntemaan Jeesus Kristus eli Jeshua Messias.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      17
      2350
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1851
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      137
      1820
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1641
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1632
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      185
      1257
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      318
      1222
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1163
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1054
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1051
    Aihe