nyt possun kinkku paistuupi, on niin hyvät tuoksut että kissakin pyörtyilee tuossa jaloissani.
Laatikot pitäisi vielä sekoittaa ja paistaa huomenna, ostin valmiit soseet eli helppoa on laatikot pyörayttää niistä.
Sienisalaatit ostin valmiina, mutta rosolli unohtui, mutta on tuolla jääkaapissa rosolli aineksia jos rupeaa mieli sitä plaatua tekemään, maksalaatikko on myös valmiina ostettua, eli helppo joulu, vaikkei täällä ole muita syöjiäkään nyt kuin minä, mieheni ei pääse vielä kotiin jouluksi., - pitänee kutsua joku syömään kaverina..
Tuolla se uunissa
4
<50
Vastaukset
- Perusarkea
Tuolla se sähköuuni ja mökillä leivinuuni odottavat toimintaa, koska en harrasta sellaisia ruokia jotka kaipaisivat uuni kypsennyksen. Mitä ei saa tehdyksi hellalla ja pihagrillissä (kesällä), ei ole tarpeellista.
Uuni mökillä on erinomainen lämmityksen kannalta. Kesälläkin kannattaa pyöräyttää muutama koivu pökäle tulille silloin tällöin, pysyy röörit kuivana.Aion kyllä tuossa sähköuunissa paistella yhtä sun toista.
Vanhalla mökillä on kanssa leivinuuni. Lämmittämiseen sitä käytän.
Sähkölämmitys on päällä vain keväällä, ensimmäisen olovuorokauden.
- ö-Öö
En vietä joulua
En myöskään erityisesti fanita perinteisiä jouluruokia, halpaa ja vaatimatonta kamaa, arkena syö yleisemmin paremmin. Mutta kokkailu kivaa, laitoin just herneet likoamaan, huomenna keitellään kunnollista hernaria :D
Kinkku uuniin ehkä tammikuussa, riippuu, miten kaupoissa poistoja. Kinkun nyt jokainen saa paistetuksi ja hyväähän se yleensä tuppaa olemaan. Siitä rasvasta sen verran, ei kande hävittää, hyvää ruuanlaittoon, spydäristäkin saa erinomaista, kun paistaa sen kinkkurasvassa. Rasva talteen.
Mainittu rosolli. Mä patologinen rosollinsyöjä. Mieluiten suolasilakoista tehtyä silakkarosollia, sillisalaattikin kelpaa. Simppeliä murkinaa, halpaakin. Mulla yks hittiresepti, aina ollut suosittua, ehkä kerettiläinen...
Keitettyä punajuurta, hapanta omenaa, sunnalleen saman verran kumpaakin sämpättynä. Pieneks hakattua sipulia, pähkinöitä murskattuna. Suolaa, maustepippuria. Stydi, etikkainen majoneesi. Sotketaan keskenään, päälle pähkinäkerros. Voi soveltaa miten tahansa, idea on pähkinät ja majoneesi.
Noh, mulla kaupan sillisalaatti jemiksessä ja herneet likoamassa, kyllä niillä elää. Muuten, mulla sattuu olemaan hernariin rullasyltyn jämän lisäks poroa pakastimessa, voi tulla aika hyvää.
=DW= - ö-Öö
Ai niin, kinkun paistamisesta.
Mä paistan sähköuunissa, helpointa ja varmaa hommaa. Mulla pöndellä leivinuuni. Erikoinen kapistus, hiton pieni luukku, ei sinne kinkkua suu tungetuksi oikein mitenkään. Jotain karjalanpaisti tyyppisiä ruokia siinä tehnyt, matalissa kattiloissa. Tollanen puu-uuni oma kapistuksensa käyttää kokkailuun. Se niinkuin tulien jälkeen kuumuu lisää ja sitten hiljaa jäähtyy. Sopii mun mielestä hyvin johonkin karjalanpaistiin. Joskus kokeillut tehdä rieskoja, en mä uskaltanut kai lämmittää tarpeeksi kuumaksi, rieskalla pitää olla lämpö jotain neljäsataa tai yli.... No leipiä tuli, ei ne olleet rieskoja. Aika harvoin saa asiallista rieskaa, kaupan rieskat lähinnä vitsejä, tai pilkantekoa.
Siis aikanaan paistoin kinkun kaasu-uunissa. jeejee, hauskista. Uuni laisensa, se joko palaa, tai ei pala. Jos palaa, liian kuuma, ja kun sammuttaa sitten tietenkin kylmä. Mä väänsin koko yön kinkun kans. Poltin vartin, odottelin toisen, poltin vartin... Hyvä kinkku juu tuli, ja karmee kankkunen, Paistellessa meni urheilujuomana hennessey leka :DD
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94934
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54888Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61798Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141718- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86477Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467