Ja tämä määrä vain pelkästään Suomesta Patmoksen kautta.
Yli 32 000 lahjapakettia Romanian ja Moldovan köuhille lapsille
195
<50
Vastaukset
- virtuaalipaketti
Joulunlapsi on hienoa työtä
https://www.joulunlapsi.fi- Totisesti
Aamen!
- kohta.on.jolu.taas
usko.vainen kirjoitti:
Uusi Joulunlapsi vuosi on taas käynnistynyt 🙂
Kanattaa aloittaa ajoissa.
- JuuriNiin_
kohta.on.jolu.taas kirjoitti:
Kanattaa aloittaa ajoissa.
Juuri niin.
- torveaäläsoita
Mitä se Jeesus sanoikaan almun antamisesta. Että älä soita torvea edellä kadullasi kun annat almua, vaan anna se salassa, niin isäsi, joka on salassa maksaa sinulle.
Auttamisella rehvastelu on maallista irtopisteiden keräämistä. Uskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.- oletko.taas.kade
Ei sinne rahaa vietykään vaan lahjoja.
- kumpi-parempi
Syyttäisit, että Patmos pitää paketit itse jos sinulle ei todistettaisi, että ne menivät Romaniaan ja Moldovaan.
- EiSentänsä
Tuo oli sellanen hatusta vedetty luku, jossa on ainakin pari nollaa liikaa.
- Kurjaa.eiks.vaan
Katso Patmoksen sivuilta ja niele pettymyksesi.
Minulla itselläni ei ole mitään mielenkiiintoa tukea Patmoksen kaltaisen fundamentalistien organisaation toimintaa. Hyvä asia on se, että köyhiä tuetaan, mutta siinä sivussa eurot vilahtavat myös Ahvion ja kumppanien taskuihin. Heitä minulla ei ole mielenkiintoa tukea.
- Biipappa-luuna
Olet vain katkera vanha ateistinplanttu joka kituutat minimipalkalla. Ei kukaan sinulta mitään odotakaan.
Biipappa-luuna kirjoitti:
Olet vain katkera vanha ateistinplanttu joka kituutat minimipalkalla. Ei kukaan sinulta mitään odotakaan.
Katkera? Ei. Vanha? Periaatteessa kyllä. Minimipalkka? Ei nyt sentään.
Monikin ihminen tuntuu odottavan minulta vaikka mitä: niin työssä kuin kotonakin.
Miten on Sinun laitasi?- Biipappa-luuna
InhottavaRealisti kirjoitti:
Katkera? Ei. Vanha? Periaatteessa kyllä. Minimipalkka? Ei nyt sentään.
Monikin ihminen tuntuu odottavan minulta vaikka mitä: niin työssä kuin kotonakin.
Miten on Sinun laitasi?Patmos kerää sinulle seuravalla kerralla villasukkia.
Biipappa-luuna kirjoitti:
Patmos kerää sinulle seuravalla kerralla villasukkia.
Tuskinpa kerää.
Nyt en jaksa enempää. Keskusteluyhteyttä kanssasi ei pysty saavuttamaan.
Muista kuitenkin, että minä vietän aikaa perheeni parissa. Sinä koneen.
Moi moi.- kuspiälle
Tuskinpa kerää.
Nyt en jaksa enempää. Keskusteluyhteyttä kanssasi ei pysty saavuttamaan.
Muista kuitenkin, että minä vietän aikaa perheeni parissa. Sinä koneen.
Moi moi.Tottakai se kerää niin et ole kateellinen Euroopan köyhimmille lapsille.
- poliisia.kiinnostaa
Syytätkö teologian tohtori dosentti Ahviota kavalluksesta?
- lalalalal
poliisia.kiinnostaa kirjoitti:
Jos Patmoksessa olisi jotain häikkää, Yle olisi kyllä se löytänyt. Ovat tikulla kaivaneet mutta mitään ei ole.
lalalalal kirjoitti:
Jos Patmoksessa olisi jotain häikkää, Yle olisi kyllä se löytänyt. Ovat tikulla kaivaneet mutta mitään ei ole.
Niinkö? Onko Sinulla linkkiä aihetta koskevaan uutiseen?
Ahvio saa sen verran hyvän korvauksen puuhasteluistaan, että hänellä ei ole tarvetta suoriin huijauksiin. Suomessa on vielä riittänyt höynäytettäviä.- mopomaikalle
Niinkö? Onko Sinulla linkkiä aihetta koskevaan uutiseen?
Ahvio saa sen verran hyvän korvauksen puuhasteluistaan, että hänellä ei ole tarvetta suoriin huijauksiin. Suomessa on vielä riittänyt höynäytettäviä.Laitan toki Ahvion palkkaerittelyt hänen tekemästään työstä,jos ne kerran tiedät niin katsotaan. Mutta eiköhän jokainen tohtori/dosentti kuitenkin enemmän saa kuin kyläkoulunopettaja....
mopomaikalle kirjoitti:
Laitan toki Ahvion palkkaerittelyt hänen tekemästään työstä,jos ne kerran tiedät niin katsotaan. Mutta eiköhän jokainen tohtori/dosentti kuitenkin enemmän saa kuin kyläkoulunopettaja....
Rakas Ystäväni uskis. Etkö Sinä ikinä ole yhtään ihmisystävällisemmällä tuulella? Vaikea joulu? Ymmärrän kyllä.
Käsityksesi opettajien palkkauksesta on muuten pahasti puutteellinen. Jos esim. kyläkoulun johtajaopettajalla on hyvin tunteja, hän saattaa päästä varsin hyville palkoille. Minä toki en siihen ryhmään kuulu, mutta en ole varsinaisella kyläkoulullakaan. Minähän olen palkkatietoni kertonutkin, joten siinä ei epäselvyyttä ole.
Ahviota ja minua erottaa se, että minun palkkani maksavat veronmaksajat, joista itsekin olen yksi. Ahvion palkan maksavat lahjoittajat. Muiden piikkiin siis tavallaan kuitenkin elämme kummatkin. Epäilisin tosin, että palkkaukseni muuttuisi korkeammaksi, jos Suomen koululaitos yksityistettäisiin.- mopomaikalle
Rakas Ystäväni uskis. Etkö Sinä ikinä ole yhtään ihmisystävällisemmällä tuulella? Vaikea joulu? Ymmärrän kyllä.
Käsityksesi opettajien palkkauksesta on muuten pahasti puutteellinen. Jos esim. kyläkoulun johtajaopettajalla on hyvin tunteja, hän saattaa päästä varsin hyville palkoille. Minä toki en siihen ryhmään kuulu, mutta en ole varsinaisella kyläkoulullakaan. Minähän olen palkkatietoni kertonutkin, joten siinä ei epäselvyyttä ole.
Ahviota ja minua erottaa se, että minun palkkani maksavat veronmaksajat, joista itsekin olen yksi. Ahvion palkan maksavat lahjoittajat. Muiden piikkiin siis tavallaan kuitenkin elämme kummatkin. Epäilisin tosin, että palkkaukseni muuttuisi korkeammaksi, jos Suomen koululaitos yksityistettäisiin.Et siis tiedä Ahvion palkkaa etkä palkan muodostusta. Pidäppä sitten pienpää ääntä ja kärvistele minimipalkallasi.
mopomaikalle kirjoitti:
Et siis tiedä Ahvion palkkaa etkä palkan muodostusta. Pidäppä sitten pienpää ääntä ja kärvistele minimipalkallasi.
Tiedätkös Sinä?
- mopomaikalle
Tiedätkös Sinä?
Olenko väittänyt tietäväni?
mopomaikalle kirjoitti:
Olenko väittänyt tietäväni?
Tunnut tietävän sen, että teen työtä minimipalkalla. Julistat myös sitä, miten Ahvio palkkansa ansaitsee, vaikka et tiedäkään hänen palkkaansa. Kihin siis perustuu oletuksesi?
- mopomaikalle
Tunnut tietävän sen, että teen työtä minimipalkalla. Julistat myös sitä, miten Ahvio palkkansa ansaitsee, vaikka et tiedäkään hänen palkkaansa. Kihin siis perustuu oletuksesi?
Mitä julistin Ahvion palkan ansainnasta?
- mopomaikalle
"Ahvio saa sen verran hyvän korvauksen puuhasteluistaan"
Mikä se korvaus on? mopomaikalle kirjoitti:
Mikä se korvaus on?Sinähän se itse julistit, että hän saa parempaa palkkaa kuin minä. Minä saan vuodessa noin 50 000 bruttona - minkä olen aikaisemminkin todennut. se on hieman yli suomalaisen keskitulon. Ahvio siis saa selkeästi enemmän kuin minä. Sinä sen tiedät.
Alan taaas kyllästyä länkytykseesi. Ei kai nikkiäsi usko.vainen vain ole bannattu?mopomaikalle kirjoitti:
Mitä julistin Ahvion palkan ansainnasta?
Ahvioko EI Sinusta ansaitse palkkaansa? Erikoista. Luulin Sinun fanittavan häntä.
- mopomaikalle
Ahvioko EI Sinusta ansaitse palkkaansa? Erikoista. Luulin Sinun fanittavan häntä.
Missä niin olen sanonut?
- mopomaikalle
Sinähän se itse julistit, että hän saa parempaa palkkaa kuin minä. Minä saan vuodessa noin 50 000 bruttona - minkä olen aikaisemminkin todennut. se on hieman yli suomalaisen keskitulon. Ahvio siis saa selkeästi enemmän kuin minä. Sinä sen tiedät.
Alan taaas kyllästyä länkytykseesi. Ei kai nikkiäsi usko.vainen vain ole bannattu?Laita Ahvion verotoedot ja miten se palkka muodostuu jos kerran tiedät.
mopomaikalle kirjoitti:
Laita Ahvion verotoedot ja miten se palkka muodostuu jos kerran tiedät.
Laita itse. Oletat Ahvion ansaitsevan parempaa palkkaa kuin minä, joten sen täytyy perustua johonkin tietoon.
- mopomaikalle
Ansaitseeko Ahvio palkkansa vai ei?
Paljonko tuo hyvä korvaus sitten on? mopomaikalle kirjoitti:
Paljonko tuo hyvä korvaus sitten on?Sinähän sen tiedät, että enemmän kuin minun tuloni.
- mopomaikalle
Sinähän sen tiedät, että enemmän kuin minun tuloni.
Sinä sanoit:
Mikä se korvaus on? mopomaikalle kirjoitti:
Sinä sanoit:
Mikä se korvaus on?Olet ylempänä itse todennut, että Ahvio saa enemmän kuin minä.
Minä en arvosta Ahcion työpanosta. Lasken hänet lähinnä saarnaajaksi. Jo 500 kuukaudessa olisi riittävästi.InhottavaRealisti kirjoitti:
Sinähän se itse julistit, että hän saa parempaa palkkaa kuin minä. Minä saan vuodessa noin 50 000 bruttona - minkä olen aikaisemminkin todennut. se on hieman yli suomalaisen keskitulon. Ahvio siis saa selkeästi enemmän kuin minä. Sinä sen tiedät.
Alan taaas kyllästyä länkytykseesi. Ei kai nikkiäsi usko.vainen vain ole bannattu?>Ei kai nikkiäsi usko.vainen vain ole bannattu?
Usko.vaisen usko.vaisena lähettämiä viestejä on poistettu paljon ennen joulua – tiedän kun ne olivat usein "vastauksia" minulle, joten ne näkyvät vastauslistassani poistamisesta huolimatta. Bannaus olisi looginen seuraus tuosta yhä maanisemmasta palstan roskaamisesta, mutta katotaan ny. Virallisestihan hän "viettää joulua Pyhällä maalla". 🤣- mopomaikalle
Olet ylempänä itse todennut, että Ahvio saa enemmän kuin minä.
Minä en arvosta Ahcion työpanosta. Lasken hänet lähinnä saarnaajaksi. Jo 500 kuukaudessa olisi riittävästi.Missä niin totesin? Paljonko Ahvio tienaa kun sanoit hänen tienaavan hyvin?
mopomaikalle kirjoitti:
Laitan toki Ahvion palkkaerittelyt hänen tekemästään työstä,jos ne kerran tiedät niin katsotaan. Mutta eiköhän jokainen tohtori/dosentti kuitenkin enemmän saa kuin kyläkoulunopettaja....
>Mutta eiköhän jokainen tohtori/dosentti kuitenkin enemmän saa kuin kyläkoulunopettaja....
Tohtoreita on myös töissä joista ei makseta suurta palkkaa. Vapaaehtoisesti. Juuri nytkin on koko joukko lääkäreitä ja muita asiantuntijoita auttamassa kehitysmaiden pakolaisia ja muita köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa hoidostaan senttiäkään. Ja työolotkin ovat jotain ihan muuta kuin suomalaisella yksityisvastaanotolla.
On kuitenkin jokseenkin varmaa, että Ahvio tienaa Patmoksessa enemmän kuin hän tienaisi yliopistolla. Myös duuni on huimasti lunkimpaa, kun ikävän tutkimus- ja opetustyön sijasta voi kirjoittaa joutavia pamflettikirjoja, joita pieni mutta kiihkeä faniporukka ostaa miellyttävän kovaan hintaan.mopomaikalle kirjoitti:
Et siis tiedä Ahvion palkkaa etkä palkan muodostusta. Pidäppä sitten pienpää ääntä ja kärvistele minimipalkallasi.
>Et siis tiedä Ahvion palkkaa etkä palkan muodostusta.
Etpä tunnu sinäkään tietävän aiheesta mitään, vaikka olet antanut ymmärtää että hän on kaverisi. Jutteleeko Juhis ylipäätään sinulle mitään muuta kun pakolliset moikkailut, usko.vainen? Noteeraako hän palvontaasi ollenkaan? 🤔- mopomaikalle
RepeRuutikallo kirjoitti:
Etpä tunnu sinäkään tietävän aiheesta mitään, vaikka olet antanut ymmärtää että hän on kaverisi. Jutteleeko Juhis ylipäätään sinulle mitään muuta kun pakolliset moikkailut, usko.vainen? Noteeraako hän palvontaasi ollenkaan? 🤔Sinäkään et siten tiedä Ahvion palkkaa etkä toimenkuvaa.
Ja nikkijankutus tietty on se millä yrität peittää tietämättömyyttäsi. - suurelle.kirjailijalle
Etpä tunnu sinäkään tietävän aiheesta mitään, vaikka olet antanut ymmärtää että hän on kaverisi. Jutteleeko Juhis ylipäätään sinulle mitään muuta kun pakolliset moikkailut, usko.vainen? Noteeraako hän palvontaasi ollenkaan? 🤔Ahvio on kirjoittanut monta kirjaa tänäkin vuonna. Montako sinä olet kirjoittanut?
- hyvämieson
suurelle.kirjailijalle kirjoitti:
Ahvio on kirjoittanut monta kirjaa tänäkin vuonna. Montako sinä olet kirjoittanut?
Laaja tuotanto Juhalla kirjoja, blogeja puheita, radio-ohjelmia jne
https://www.kuvajasana.fi mopomaikalle kirjoitti:
Sinäkään et siten tiedä Ahvion palkkaa etkä toimenkuvaa.
Ja nikkijankutus tietty on se millä yrität peittää tietämättömyyttäsi.En ole ottanut selvää Ahvion verotiedoista, mutta on selvää että hän tienaa enemmän kuin yliopistolla saisi. Amerikan rikkaita ihaileva ihminen ei missään tapauksessa vaihda työhön jossa tienaa vähemmän.
Palkkahan ei ole julkinen tieto, mutta outoa on että sinä et hänen kaverinaankaan mitään tunnu siitä tietävän. 🤔suurelle.kirjailijalle kirjoitti:
Ahvio on kirjoittanut monta kirjaa tänäkin vuonna. Montako sinä olet kirjoittanut?
Jos ei sinua usko.vainen täällä jo hyvin tunnettaisi olisi aika erikoista, että puolustelet Ahviota vertaamalla häntä hänen kritisoijiinsa. Siis asetat erittäin hyvätuloisen tohtorijulkkiksen ja lähinnä taviksia edustavat palstakirjoittelijat samalle viivalle. Ehkä Juhista ei vain pysty puolustamaan hyökkäämättä raivokkaasti hänen arvostelijanimimerkkiensä (kuviteltujen) henkilöiden kimppuun?
Millaiselta ihmiseltä hyväksyisit kritiikin Ahviota kohtaan? Vastaan itse, että et tietenkään minkäänlaiselta. Jokaisessa on jokin vika, jonka takia hän ei ole oikeutettu arvioimaan pikku dosenttia ja tämän tekoja, mutta sinä olet. 😀RepeRuutikallo kirjoitti:
Jos ei sinua usko.vainen täällä jo hyvin tunnettaisi olisi aika erikoista, että puolustelet Ahviota vertaamalla häntä hänen kritisoijiinsa. Siis asetat erittäin hyvätuloisen tohtorijulkkiksen ja lähinnä taviksia edustavat palstakirjoittelijat samalle viivalle. Ehkä Juhista ei vain pysty puolustamaan hyökkäämättä raivokkaasti hänen arvostelijanimimerkkiensä (kuviteltujen) henkilöiden kimppuun?
Millaiselta ihmiseltä hyväksyisit kritiikin Ahviota kohtaan? Vastaan itse, että et tietenkään minkäänlaiselta. Jokaisessa on jokin vika, jonka takia hän ei ole oikeutettu arvioimaan pikku dosenttia ja tämän tekoja, mutta sinä olet. 😀Kaikki lukutaitoiset täällä huomannevat, että usko.vainen kommentoi palstan mitoissa varsin asiallista viestiäni kolmella nopealla ja täysin asiattomalla (kuvitellun) persoonani kimppuun hyökkäämisellä. On tämä niin veikeää, että ainakaan minä en lähde noita poistattelemaan. 😜
Usko.vainen haluaa rakentaa tällaisen monumentin itselleen, joten rakentakoon. Kukin "tyylillään"...- veikö.tittelisi
Kaikki lukutaitoiset täällä huomannevat, että usko.vainen kommentoi palstan mitoissa varsin asiallista viestiäni kolmella nopealla ja täysin asiattomalla (kuvitellun) persoonani kimppuun hyökkäämisellä. On tämä niin veikeää, että ainakaan minä en lähde noita poistattelemaan. 😜
Usko.vainen haluaa rakentaa tällaisen monumentin itselleen, joten rakentakoon. Kukin "tyylillään"...Pelkäätkö, että usko.vainen on palstan suosituin henkilö, etkä sinä?
- odotan.yhä
mopomaikalle kirjoitti:
"Laitan toki Ahvion palkkaerittelyt hänen tekemästään työstä"
Koska laitat? - abortti.on.murha
odotan.yhä kirjoitti:
Koska laitat?Huomenna usko.vainen laittaa.
- Inhottavalle
odotan.yhä kirjoitti:
Koska laitat?InhottavaRealisti, SINÄ väitit tietäväsi Ahvion palkkiot
" Ahvio saa sen verran hyvän korvauksen puuhasteluistaan"
Kerrohan nyt kuinka hyvät ne ovat. - odotan.yhä
abortti.on.murha kirjoitti:
Huomenna usko.vainen laittaa.
Tuskinpa laittaa.
- odotan.yhä
Inhottavalle kirjoitti:
InhottavaRealisti, SINÄ väitit tietäväsi Ahvion palkkiot
Kerrohan nyt kuinka hyvät ne ovat.Viestisi meni väärälle henkilölle. En ole InhottavaRealisti.
- odotan.yhä
En ole.
Inhottavalle kirjoitti:
InhottavaRealisti, SINÄ väitit tietäväsi Ahvion palkkiot
Kerrohan nyt kuinka hyvät ne ovat.Arveletko Ahvion saavan huonoa palkkaa työstään?
odotan.yhä kirjoitti:
Viestisi meni väärälle henkilölle. En ole InhottavaRealisti.
Usko.vainen yrittää peittää oman mielipuolisen multinikkeilynsä syyttämällä muita samasta. Naurismaan aidatkin nauraa. 😅
- LopetaJo
Usko.vainen yrittää peittää oman mielipuolisen multinikkeilynsä syyttämällä muita samasta. Naurismaan aidatkin nauraa. 😅
Älä ole lapsellinen - sinua trollataan nyt isolla porukalla täällä. Käyttävät sun epäluuloisuuttasi vain hyväksi.
LopetaJo kirjoitti:
Älä ole lapsellinen - sinua trollataan nyt isolla porukalla täällä. Käyttävät sun epäluuloisuuttasi vain hyväksi.
Täällä ei kuules montaa kirjoittajaa pyöri.
poliisia.kiinnostaa kirjoitti:
Kavalluksiin syyllistyneet ovat tietenkin olleet sen verran hyvässä asemassa että ylipäätään voivat kavaltaa. Harvemmin siivoojaa tai roskakuskia on kavalluksesta tuomittu. Tämä tietysti täysin yleisellä tasolla sanottuna, eikös niin, usko.vainen.
Veikko Ennala -vainaata eräs hänet hyvin tuntenut sukulaiseni luonnehti niin hyväsydämiseksi, että mies olisi koska tahansa antanut kärsivälle takin suoraan päältään, vaikka oli täysin jumalaton.
Tästä seuraa vääjäämättä, että Pyhän Hengen ohjaama klassinen kristitty Ahvio riisuutuisi täysin alastomaksi köyhän nähdessään. ☺️Ymmärtääkseni tästä himoitsmisasiasta taitaa Raamatussa olla toisenlainenkin näkemys? Mites se menikään?
- helluntairakas
Täällä ei kuules montaa kirjoittajaa pyöri.
Joulunpyhinä kymmenkunta.
Miten IHMEESSÄ joku voisi "himoita" anonyymiä keskustelijaa, joka on kaikkea muuta kuin älyllisesti kiinnostava tai mielenkiintoinen persoona? Puhun siis usko.vaisesta.
Voiko samalla logiikalla olettaa, että Repestä jauhavat ovat häneen ihastuneita?- litsasitko
Sinulla taisi jäädä psykan tunnit väliin? Henkilö, joka on sairaalloisen epäluuloinen tai kuten sinä sitä kutsut "sairaallisen" epäluuloinen on vainoharhainen, ei maanikko.
- luepa.tarkemmin
litsasitko kirjoitti:
Sinulla taisi jäädä psykan tunnit väliin? Henkilö, joka on sairaalloisen epäluuloinen tai kuten sinä sitä kutsut "sairaallisen" epäluuloinen on vainoharhainen, ei maanikko.
Vainoharhaisuus voi myös olla manista eli pakkomielteistä kuten Repellä näyttää olevan.
luepa.tarkemmin kirjoitti:
Vainoharhaisuus voi myös olla manista eli pakkomielteistä kuten Repellä näyttää olevan.
Miten IHMEESSÄ joku voisi "himoita" anonyymiä keskustelijaa, joka on kaikkea muuta kuin älyllisesti kiinnostava tai mielenkiintoinen persoona? Puhun siis usko.vaisesta.
Voiko samalla logiikalla olettaa, että Repestä jauhavat ovat häneen ihastuneita?- litsasitko
luepa.tarkemmin kirjoitti:
Vainoharhaisuus voi olla maanista, mutta sairaalloisen epäluuloista henkilöä ei kuitenkaan kutsuta maanikoksi, vaan vainoharhaiseksi.
- se.e.edes.itse.tajua
abortti.on.murha kirjoitti:
Huomenna usko.vainen laittaa.
Ei laittanut. :(
- ninpäniin
"Romaniassa jo 30 on kuollut tuhkarokkoon
Suurin osa Romanian kuolonuhreista on lapsia."
Oliko lahjat desifioitu?- missä.vastuusi
Ei jos se oli sinun lahjasi.
- oletpa.typerä
Tuhkarokko on paramyksoviruksen aiheuttama ja se tarttuu herkästi kosketuksessa tai pisaratartuntana ilmateitse.
- ninpäniin
oletpa.typerä kirjoitti:
Tuhkarokko on paramyksoviruksen aiheuttama ja se tarttuu herkästi kosketuksessa tai pisaratartuntana ilmateitse.
Kysyin: Oliko lahjat desifioitu?
Afriikaan ei kannata kummilapselle lähettää kirjettä yleisen postin mukana jos kummilapsen kylässä ei ihmiset ole rokotettuja
Tautiset lähettäjät Tautiset postinkäsittelijät > kuollut kummilapsi
- Nettitieto
Kymmeniä lapsia kuollut tuhkarokkoon Romaniassa - vanhemmat uskovat verkossa leviäviä kauhutarinoita rokoitteista. Lähes 40 pikkulasta on kuollut tuhkarokkoon parin viime vuoden aikana. Rokotevastaisuus on yleistynyt Romaniassa.
- Lllrlr
Kommunismi vastustaa rokotuksia.
- setodellisuus
Lllrlr kirjoitti:
Kommunismi vastustaa rokotuksia.
EU-rahat ym. menee Romaniassa korruption ylläpitoon pääasiassa. Vain Patmos onnistuu koska vie itse lahjoitukset perille.
setodellisuus kirjoitti:
EU-rahat ym. menee Romaniassa korruption ylläpitoon pääasiassa. Vain Patmos onnistuu koska vie itse lahjoitukset perille.
>Vain Patmos onnistuu koska vie itse lahjoitukset perille.
Väität siis usko.vainen, että jopa Romanian postilaitos varastaa järjestelmällisesti lähetyksiä, koska mikään ei siellä mene perille kuin omin käsin vietynä. Todisteita ei vain taida näin mielipuoliselle vihjailulle löytyä niin minkäänlaisia?
Kannattaa katsoa HBO:lta romanialais-saksalainen sarja nimeltä Hackerville. Yllättävän samanlaista on rompsujen kaupungeissa kuin täälläkin, vaikka maaseutu on tietysti siellä paljon meikäläistä köyhempää.RepeRuutikallo kirjoitti:
Väität siis usko.vainen, että jopa Romanian postilaitos varastaa järjestelmällisesti lähetyksiä, koska mikään ei siellä mene perille kuin omin käsin vietynä. Todisteita ei vain taida näin mielipuoliselle vihjailulle löytyä niin minkäänlaisia?
Kannattaa katsoa HBO:lta romanialais-saksalainen sarja nimeltä Hackerville. Yllättävän samanlaista on rompsujen kaupungeissa kuin täälläkin, vaikka maaseutu on tietysti siellä paljon meikäläistä köyhempää.>Väität siis usko.vainen
Anteeksi, kyseessä oli tietysti Korkkiruuvi eikä usko.vainen.RepeRuutikallo kirjoitti:
Kannattaa katsoa HBO:lta romanialais-saksalainen sarja nimeltä Hackerville. Yllättävän samanlaista on rompsujen kaupungeissa kuin täälläkin, vaikka maaseutu on tietysti siellä paljon meikäläistä köyhempää.Muistelen että amerikkalaisilla on ihan omat rekat, joilla he kuljettavat noita paketteja.
mummomuori kirjoitti:
Muistelen että amerikkalaisilla on ihan omat rekat, joilla he kuljettavat noita paketteja.
Varmasti. Mitä mainosta se semmoinen olisi, jos rekan kyljessä lukisi vaikka Transport Timisoara? Tai Transporte de Tegucigalpa? Suureellista olla pitää.
- Niinpä_
Varmasti. Mitä mainosta se semmoinen olisi, jos rekan kyljessä lukisi vaikka Transport Timisoara? Tai Transporte de Tegucigalpa? Suureellista olla pitää.
Oma rekka ei vaadi omia teippauksia mutta mistä sinä sen voisit tietää.
- mopomaikalle
Niinpä_ kirjoitti:
Oma rekka ei vaadi omia teippauksia mutta mistä sinä sen voisit tietää.
Puhuviin käärmeisiin uskova uskoo myös vaatimuksia esittäviin rekkoihin.
No, eivät nuo kovin uusilla koneilla lennä. Yksi sattumalta löytynyt uutinen;
”…amerikkalainen evankelikaalinen avustus- ja lähetystyötä tekevä Samaritan's Purse International Relief -järjestö hankki tämän miltei 50-vuotiaan rahtikoneen käyttöönsä. Rekisteritunnus vaihtui vielä kerran, ja on nyt N782SP. Kone on Flightradar24 -palvelun mukaan lentänyt edellisen kerran 25. kesäkuuta noin tunnin lennon Ohion Daytonista Greensboroon Pohjois-Carolinaan. ”
hw-314 blogi Poikaset lensivät pesästä - mitä niille kuuluu nyt? 25.8.2018- Hupaisaa
mummomuori kirjoitti:
No, eivät nuo kovin uusilla koneilla lennä. Yksi sattumalta löytynyt uutinen;
”…amerikkalainen evankelikaalinen avustus- ja lähetystyötä tekevä Samaritan's Purse International Relief -järjestö hankki tämän miltei 50-vuotiaan rahtikoneen käyttöönsä. Rekisteritunnus vaihtui vielä kerran, ja on nyt N782SP. Kone on Flightradar24 -palvelun mukaan lentänyt edellisen kerran 25. kesäkuuta noin tunnin lennon Ohion Daytonista Greensboroon Pohjois-Carolinaan. ”
hw-314 blogi Poikaset lensivät pesästä - mitä niille kuuluu nyt? 25.8.2018Olet säälittävä kateudessasi ja vihassasi.
Hupaisaa kirjoitti:
Olet säälittävä kateudessasi ja vihassasi.
Oletko usko.vainen koskaan ajatellut sananpartta "joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön"? Kuten hunajamarinoitu broilerikin on voinut nähdä, mummo on ainakin tuhannesti asiallisempi ja paremmin käyttäytyvä kuin sinä, joka tyypillisesti vain rähjäät vähä-älyisesti kaikille jotka eivät ole "uudestisyntyneitä" tai ainakin armottomia muslimien ja seksuaalivähemmistöjen vihaajia.
(Ja nyt sinulla on varmaan taas terveisiä Jari-kullallesi? 😁)RepeRuutikallo kirjoitti:
Oletko usko.vainen koskaan ajatellut sananpartta "joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön"? Kuten hunajamarinoitu broilerikin on voinut nähdä, mummo on ainakin tuhannesti asiallisempi ja paremmin käyttäytyvä kuin sinä, joka tyypillisesti vain rähjäät vähä-älyisesti kaikille jotka eivät ole "uudestisyntyneitä" tai ainakin armottomia muslimien ja seksuaalivähemmistöjen vihaajia.
(Ja nyt sinulla on varmaan taas terveisiä Jari-kullallesi? 😁)Kerroppas nyt 🐷 mikä se semmoinen tauti on, että huutelet täällä päivät pitkät perääni ja kun vastaan sinulle sinä poistata kommenttini 🐽
- AuttakaaKaikki
Patmos, Pelastusarmeija, Heikki Hursti ja muutamat muut auttavat hädän- ja puutteenalaisia pyyteettömästi. Itse pyrin aina osallistumaan näiden kaikkien avustamiseen rahavaroin.
Patmoksen isähahmo Mellerin Lexa on tienannut verotietojensa mukaan yli 150 000 euroa vuodessa. Paljonko tuon luvun pitäisikään olla, jotta se ylittäisi pyyteettömyyden rajan? 250 000?
On todella irvokasta verrata Pelastusarmeijaa köyhyyslupauksen antaneine työntekijöineen Patmokseen, jossa lupaukset tuntuvat edustavan jotain ihan päinvastaista. 😒- Lelelel
Patmoksen isähahmo Mellerin Lexa on tienannut verotietojensa mukaan yli 150 000 euroa vuodessa. Paljonko tuon luvun pitäisikään olla, jotta se ylittäisi pyyteettömyyden rajan? 250 000?
On todella irvokasta verrata Pelastusarmeijaa köyhyyslupauksen antaneine työntekijöineen Patmokseen, jossa lupaukset tuntuvat edustavan jotain ihan päinvastaista. 😒Eihän se ole arkkipiispan palkkaa kummempi. Kumpaa nyt tarkalleen ottaen karehdit?
Hyviä ihmisiä ei saa ilmaiseksi töihin, siksi sinullakaan ei ole töitä vaikka palkatta tekisit. Lelelel kirjoitti:
Eihän se ole arkkipiispan palkkaa kummempi. Kumpaa nyt tarkalleen ottaen karehdit?
Hyviä ihmisiä ei saa ilmaiseksi töihin, siksi sinullakaan ei ole töitä vaikka palkatta tekisit.Ääriusko.vainen dualisti ei siis näe ilmaisen työn ja 150 000 vuositulojen välillä mitään. 😄
Voin kertoa sinulle, että lähes kaikki aikuiset suomalaiset sijoittuvat niiden väliin.
"Karehdit" on taas yksi usko.vaisen ikioma puumerkki. Jotkut ei koskaan opi mitään... 😀- kuka.päätää.palkat
Ääriusko.vainen dualisti ei siis näe ilmaisen työn ja 150 000 vuositulojen välillä mitään. 😄
Voin kertoa sinulle, että lähes kaikki aikuiset suomalaiset sijoittuvat niiden väliin.
"Karehdit" on taas yksi usko.vaisen ikioma puumerkki. Jotkut ei koskaan opi mitään... 😀Näkeekö kirkolliskokous?
- TulkaaMukaan
On todella irvokasta verrata Pelastusarmeijaa köyhyyslupauksen antaneine työntekijöineen Patmokseen, jossa lupaukset tuntuvat edustavan jotain ihan päinvastaista. 😒Rahamääräisesti sekä Patmos että Pelastusarmeija antaa avustusta niille kaikkein köyhimmille kun muut eivät heille anna koska media ei ole paikalla. Myös Heikki Hurstin työtä kuitenkin arvostan suuresti.
Tänä vuonna uutena apuna ovat olleet yksityiset ihmiset kun käyvät yksinäisten luona heitä avustamassa. Tätä toimintaa tulee nyt meidän nopeasti laajentaa. - ÄläKarehdi
Lelelel kirjoitti:
Eihän se ole arkkipiispan palkkaa kummempi. Kumpaa nyt tarkalleen ottaen karehdit?
Hyviä ihmisiä ei saa ilmaiseksi töihin, siksi sinullakaan ei ole töitä vaikka palkatta tekisit.Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut. Mellerin tuntipalkka lienee reippaasti alle 10 euroa sillä hän yhä tekee pitkiä päiviä pyhää arkea. Repe olisi välittömästi lakossa ja torilla huutamassa jos hänen tuntipalkkansa laskettaisiin siinä 5-6 euroa.
- patmosystävä
ÄläKarehdi kirjoitti:
Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut. Mellerin tuntipalkka lienee reippaasti alle 10 euroa sillä hän yhä tekee pitkiä päiviä pyhää arkea. Repe olisi välittömästi lakossa ja torilla huutamassa jos hänen tuntipalkkansa laskettaisiin siinä 5-6 euroa.
Juurikin näin, Meller on 1971 vuonna perustetun miljoonaavustusjärjestön perustaja, kustannusyhtiön perustaja ja Radio Parmoksen perustaja ja päätoimittaja. Eikö millään näillä ole senttiäkään velkaa. Kyllä Meller on palkkansa ansainnut ja laittaa hyvää kiertämään.
- aamenta
patmosystävä kirjoitti:
Juurikin näin, Meller on 1971 vuonna perustetun miljoonaavustusjärjestön perustaja, kustannusyhtiön perustaja ja Radio Parmoksen perustaja ja päätoimittaja. Eikö millään näillä ole senttiäkään velkaa. Kyllä Meller on palkkansa ansainnut ja laittaa hyvää kiertämään.
Aamen!
- omituista.työntekoa
Onkohan patmoksessa luettu edes 'Ojalan laskuoppia'.
- kaikkimukaanvaan
Samaa minäkin ihmettelen! Nykyajan työelämä on helppoa ja kevyttä, vetelehtimistä ja sometusta enimmäkseen. Ainakin sulla näyttää olevan
- salapoliisiromani
ÄläKarehdi kirjoitti:
Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut. Mellerin tuntipalkka lienee reippaasti alle 10 euroa sillä hän yhä tekee pitkiä päiviä pyhää arkea. Repe olisi välittömästi lakossa ja torilla huutamassa jos hänen tuntipalkkansa laskettaisiin siinä 5-6 euroa.
'Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut.'
Kaikilta otetaan pois verot ja pakkomaksut, ei takuulla Meller maksa valtiolle enempää kuin muut vastaavilla tuloilla. Kymmenyksistä ei lie muuta todistetta kuin helevetin kova huuto että maksaa se? Ja oikein bruttotuloista, uskooko tuota kivikään? :D - feikkiuskovaiselle
Lelelel kirjoitti:
Hyviä ihmisiä ei saa ilmaiseksi töihin, siksi sinullakaan ei ole töitä vaikka palkatta tekisit.Meller tienaa 35-40 000 € enemmän vuodessa kuin arkkipiispa. Sehän on sun kolmen vuoden sossuavustus.
- HyväMeller
feikkiuskovaiselle kirjoitti:
Meller tienaa 35-40 000 € enemmän vuodessa kuin arkkipiispa. Sehän on sun kolmen vuoden sossuavustus.
Saman verran mutta ap ei tee mitään palkkansa eteen.
ÄläKarehdi kirjoitti:
"Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut. Mellerin tuntipalkka lienee reippaasti alle 10 euroa sillä hän yhä tekee pitkiä päiviä pyhää arkea."
No, jos vitosen saa niin siihen saa painaa hommia sitten 30 000 tuntia vuodessa. Tunteja vuodessa tosin on vain vajaa 8800. Vit...tu teidän kanssa. Ihan oikeasti.a-teisti kirjoitti:
"Ja Meller antaa näistä tuloistaan myös 15000 euroa kymmenyksiä ja sitten otetaan bruttotuloista pois myös verot ym. maksut. Mellerin tuntipalkka lienee reippaasti alle 10 euroa sillä hän yhä tekee pitkiä päiviä pyhää arkea."
No, jos vitosen saa niin siihen saa painaa hommia sitten 30 000 tuntia vuodessa. Tunteja vuodessa tosin on vain vajaa 8800. Vit...tu teidän kanssa. Ihan oikeasti.Mellerin vuositulot ovat 150 000, verot yhteensä 63 000 ja kymmenykset (jos maksaa) 15 000. Jäännös 72 000 euroa.
Nettokymppi käteen ja töitä pitää tehdä siis 7200 tuntia vuodessa, lähes 20 tuntia päivässä. Vitosella sitten tuplasti.
Patologinen paskanjauhanta siis sataa paskaa omaan laariin: valehtelet rajatta. Yhtälö kun on mahdoton.- kuspiälle
a-teisti kirjoitti:
Mellerin vuositulot ovat 150 000, verot yhteensä 63 000 ja kymmenykset (jos maksaa) 15 000. Jäännös 72 000 euroa.
Nettokymppi käteen ja töitä pitää tehdä siis 7200 tuntia vuodessa, lähes 20 tuntia päivässä. Vitosella sitten tuplasti.
Patologinen paskanjauhanta siis sataa paskaa omaan laariin: valehtelet rajatta. Yhtälö kun on mahdoton.Mitä se sinulta on pois?
kuspiälle kirjoitti:
Mitä se sinulta on pois?
Ei mitään, Patmos ei ole ensisijainen lahjoituskohde. Eikä edes viimeinen.
On vain säälittävää tuo selittely Mellerin tuloista ja 5-6 euron palkasta... Olisi nyt edes kertonut olevan sen vaikkapa 50,- netto. Uskottavampaa, se vaatisi vain reilun 8 tunnin työpäivän joka ikisenä vuoden päivänä. Vanhalta mieheltä jo saavutus sekin.a-teisti kirjoitti:
On vain säälittävää tuo selittely Mellerin tuloista ja 5-6 euron palkasta... Olisi nyt edes kertonut olevan sen vaikkapa 50,- netto. Uskottavampaa, se vaatisi vain reilun 8 tunnin työpäivän joka ikisenä vuoden päivänä. Vanhalta mieheltä jo saavutus sekin.60,- mikäli pyhittää lepopäivänsä.
- JormaOllila
a-teisti kirjoitti:
On vain säälittävää tuo selittely Mellerin tuloista ja 5-6 euron palkasta... Olisi nyt edes kertonut olevan sen vaikkapa 50,- netto. Uskottavampaa, se vaatisi vain reilun 8 tunnin työpäivän joka ikisenä vuoden päivänä. Vanhalta mieheltä jo saavutus sekin.Ihan turhaan siinä länkkäät.
kuspiälle kirjoitti:
Mitä se sinulta on pois?
1. Korkkiruuvi pukkaa valaanpaksuista valetta
2. Hän jää siitä tietysti kiinni
3. Uskovainen rientää paikalle: ”Mitä se sinulta on pois?”
4. 😂😅🤣🤪"...Lexahan saa pääosan tuloistaan Patmoksesta. Jos siis selviää ettei hän mitään kymmenyksiä maksa..."
Aivan, bisnesmies on bisnesmies.- cgkhctu
mummomuori kirjoitti:
"...Lexahan saa pääosan tuloistaan Patmoksesta. Jos siis selviää ettei hän mitään kymmenyksiä maksa..."
Aivan, bisnesmies on bisnesmies.Bisneskin on varmaan kommarin mielestä syntiä?
cgkhctu kirjoitti:
Bisneskin on varmaan kommarin mielestä syntiä?
Nytkö kommarit ovat alkaneet puhua synnistä? Milloin tämä on tapahtunut? 😮
- Öööööö
Nytkö kommarit ovat alkaneet puhua synnistä? Milloin tämä on tapahtunut? 😮
Ei se ole uuutta. Te kommarit puhutte koko ajan synnistä mutta ette omistanne.
Öööööö kirjoitti:
Ei se ole uuutta. Te kommarit puhutte koko ajan synnistä mutta ette omistanne.
Jaa, kukas se sanoikaan:
Matt. 21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Kyllä omista synneistäkin on tullut sanottua, ja joka päivä niitä pitää katsoa tarkasti.- Öööööö
mummomuori kirjoitti:
Jaa, kukas se sanoikaan:
Matt. 21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Kyllä omista synneistäkin on tullut sanottua, ja joka päivä niitä pitää katsoa tarkasti.Mitkä sinun syntejäni ovat? En muista sinun niistä sanoneen.
- Öööööö
mummomuori kirjoitti:
Jaa, kukas se sanoikaan:
Kyllä omista synneistäkin on tullut sanottua, ja joka päivä niitä pitää katsoa tarkasti.Mitkä sinun syntejäSi ovat? En muista sinun niistä sanoneen.
Öööööö kirjoitti:
Mitkä sinun syntejäni ovat? En muista sinun niistä sanoneen.
No, jospa ensin kerrot omistasi?
Ääriusko.vainen dualisti ei siis näe ilmaisen työn ja 150 000 vuositulojen välillä mitään. 😄
"Karehdit" on taas yksi usko.vaisen ikioma puumerkki. Jotkut ei koskaan opi mitään... 😀Kerroppas nyt 🐷 mikä se semmoinen tauti on, että huutelet täällä päivät pitkät perääni ja kun vastaan sinulle sinä poistata kommenttini 🐽
- kommARILLE
mummomuori kirjoitti:
No, jospa ensin kerrot omistasi?
Älä siirrä maalia.
- AntakaaRunsas
Mellerin karehtijoille sellainen neuvo, että älkää antako köyhien lasten kärsiä vihanne vuoksi. Eivät he ole mitään tehneet teille muuta kuin että ehkä vähän omalla köyhyydellään kolkuttavat omaatuntoanne. Tähän kolkutukseen on hyvä lääke - - antakaa omastanne heille. Täytyy aina tiedostaa, että Suomen "köyhät" on aivan eri juttu kuin oikeasti köyhät ihmiset Moldoviassa ja Romaniassa.
- aaamen
Aaman!
- jhgffddddddfg
"Täytyy aina tiedostaa, että Suomen "köyhät" on aivan eri juttu kuin oikeasti köyhät ihmiset Moldoviassa ja Romaniassa. "
Niin no Moldoviassa lapsi kuolee nälkään kun vanhemmilla ei ole antaa sille ruokaa?
Suomessa lapsi kuolee koska lastensuojelun rahoja on liian vähän käytettävissä?
Molempiin ei rahat riitä? pitää valita autetaanko Suomalaista vaikko Modovialaista lasta?
Voidaan tietenkin pyrkiä siihen että Modoviassa ja Suomessa kuolis tasapuolisesti yhtä paljon lapsia suhteutettuna väkilukuun?
Jouluna viimeksi päät .... Mitä tekemistä Mellerin jättituloilla on köyhien lasten tilanteen kanssa, Korkkiruuvi? Jos Meller lahjoittaa runsaasti rahaa köyhille lapsille, miksi niiden rahojen pitää ylipäätään kiertää Lexan kautta? Miksei niitä voi tilittää suoraan avustuksiin, jolloin (myös jumalattomia aikuisia avustava) verottajakin jäisi välistä pois ja lapset saisivat paljon enemmän?
- kelasta.päivää
aaamen kirjoitti:
Aaman!
Aaman, aaman, AAMAN!!!
Olet siinä oikeassa, että lapsia tulee auttaa. Köyhät ovat köyhiä joka maassa, ei heitä voi asettaa eri arvoasemiin.
Mutta kysyä voidaan, onko tuo kenkälaatikollinen tavaraa kerran vuodessa sitten sitä oikeaa apua? Mielestäni ihan hieno ele, ei siinä mitään. En vain kovin paljon sillä rehvastelisi.- Hirviölle
mummomuori kirjoitti:
Olet siinä oikeassa, että lapsia tulee auttaa. Köyhät ovat köyhiä joka maassa, ei heitä voi asettaa eri arvoasemiin.
Mutta kysyä voidaan, onko tuo kenkälaatikollinen tavaraa kerran vuodessa sitten sitä oikeaa apua? Mielestäni ihan hieno ele, ei siinä mitään. En vain kovin paljon sillä rehvastelisi.Katso Patmoksen sivuilta ja riistä sitten niiden lasten ilo.
Hirviölle kirjoitti:
Katso Patmoksen sivuilta ja riistä sitten niiden lasten ilo.
Pystytkö usko.vainen profetoimaan, milloin on koittava päivä, jolloin pystyt edes auttavasti kommentoimaan asiaa – tässä tapauksessa sitä, onko kenkälaatikko kerran vuodessa oikeaa apua – etkä kirjoittajaa? Poistettuja viestejähän sulla on jo paljon enemmän kuin kaikilla muilla yhteensä – aiotko jatkaa samaa linjaa myös 2019?
- JoulunaJoululahjoja
Pystytkö usko.vainen profetoimaan, milloin on koittava päivä, jolloin pystyt edes auttavasti kommentoimaan asiaa – tässä tapauksessa sitä, onko kenkälaatikko kerran vuodessa oikeaa apua – etkä kirjoittajaa? Poistettuja viestejähän sulla on jo paljon enemmän kuin kaikilla muilla yhteensä – aiotko jatkaa samaa linjaa myös 2019?
Patmos lahjoittaa koko vuoden ajan myös Romaniaan ja ylläpitää mm. Tinkan kyläkoulua. Katso Patmos.fi niin tiedät.
- Juurinäin_
JoulunaJoululahjoja kirjoitti:
Patmos lahjoittaa koko vuoden ajan myös Romaniaan ja ylläpitää mm. Tinkan kyläkoulua. Katso Patmos.fi niin tiedät.
Juuri näin.
- Nasuttelua
Iskis palaa alkuvuodesta.
- Kukapalaa
Nasuttelua kirjoitti:
Iskis palaa alkuvuodesta.
Kuka?
- Ahvio.tykittää
Kukapalaa kirjoitti:
Kuka?
Isis. Niillä on diili Patmoksen, persujen ja laitalahkojen kanssa, iskevät joka suunnalta.
Hirviölle kirjoitti:
Olen kyllä jo monena vuonna tätä asiaa tarkastellut. Kuten sanoin, hienoa että paketti toi iloa. Se on ihan hyvä asia. En vain tekisi siitä tuollaista mainosnumeroa.
- AutaLasta
mummomuori kirjoitti:
Olen kyllä jo monena vuonna tätä asiaa tarkastellut. Kuten sanoin, hienoa että paketti toi iloa. Se on ihan hyvä asia. En vain tekisi siitä tuollaista mainosnumeroa.
Lasten auttamista tulee mainostaa joka paikassa. Apu on heille niin tärkeä asia - joskus jopa elinehto kuten Jemenissä nyt. En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.
- AutaLasta
Hirviölle kirjoitti:
Mummomuorin jatkuva vaino äärimmäisen köyhiä lapsia vastaan ei ole enää tervettä. Mikä merkitys suomalaiselle lapselle on joulu- tai synttärilahjan saaminen, niin tätäkin kautta voisi asiaa hieman miettiä. Jos suomalainen lapsi jää lahjatta Jouluna tai synttärinä niin siitä jää elinikäinen trauma sieluun ja sydämeen, niin kuinka valtava merkitys jopa yhdellä paketilla, jossa tavara tulee myös tarpeeseen, voikaan olla romanilapselle. Mummomuorin tulisi muistaa, että myös romanit ovat ihmisiä.
- OletPaha
mummomuori kirjoitti:
Jos asiasta ei kerrottaisi syyttäisit Patmosta lahjojen kavaltamisesta.
Olet niin kiero ja paha, että vihaat kaikkia jotka eivät homota. - Huomattu
OletPaha kirjoitti:
Jos asiasta ei kerrottaisi syyttäisit Patmosta lahjojen kavaltamisesta.
Olet niin kiero ja paha, että vihaat kaikkia jotka eivät homota.mummomuori on itse piru.
AutaLasta kirjoitti:
Lasten auttamista tulee mainostaa joka paikassa. Apu on heille niin tärkeä asia - joskus jopa elinehto kuten Jemenissä nyt. En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.
”Lasten auttamista tulee mainostaa joka paikassa.”
Ok, eli ne jotka väittävät, että auttaessa pitää noudattaa tätä Raamatun kohtaa: Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, niin he tekevät sitten väärin? Kun täällä joku näin väitti.
” Apu on heille niin tärkeä asia - joskus jopa elinehto kuten Jemenissä nyt.”
Ehdottomasti
”YK:n mukaan nälänhätä uhkaa Jemenissä nyt 14 miljoonaa ihmistä. Pelastakaa Lapset -järjestö painottaa, että nälänhätä uhkaa viittä miljoonaa lasta.”
”Runsaalla 50 eurolla voi ruokkia seitsenhenkisen perheen kokonaisen kuukauden. Yksikin lapsi, joka kuolee nälkään, on yksi lapsi liikaa, jatkaa Kirolos.”
”Jemenin kriisissä kuollut pikkulapsia yhtä paljon kuin Suomessa syntyy vauvoja liki puolessatoista vuodessa – 85 000 lasta kuollut nälkään ja tauteihin…”
YLE ”Pelastakaa Lapset -järjestö vetoaa erityisesti lasten auttamiseksi Jemenissä.” 21.11.2018
Ja kun avustuksen laittaa Pelastakaa lapset ry:n kautta, on tuolla suurella organisaatiolla voimaa auttaa monia.
Kuten sanoin, aivan varmaan pikkupaketit ilahduttavat lapsia. Mutta kun auttamisesta keskustellaan, asiaa pitää tarkastella laajemmin.
Romaniassa ja etenkin romanien parissa tekee työtään myös muut suomalaiset.
”Euroopan liikkuvan väestön eli romanien tilanteen kohentamiseksi Romaniassa Helsingin Diakonissalaitos on koordinoinut neljän vuoden ajan kummikylähanketta, jonka avulla kohennetaan yhteistyötä viranomaisten ja paikallisen romaniyhteisön välillä. Mukana hankkeessa on myös Helsingin Seurakuntayhtymä. 2018 mukaan tulivat myös Emmaus Åland ja Emmaus Tammisaari.”
Tämä E-Romnja järjestön kautta tapahtuva kummikylä hanke jatkuu edelleen uuden rajoituksen turvin.
”Se tekee työtä ruohonjuuritasolla paikallisten romaninaisten lähtökohdista käsin. Se järjestää naisten aloiteryhmien kanssa koulutusta, tapahtumia ja työpajoja sekä pyrkii vaikuttamaan päättäjiin.”
”Romaninaiset ovat erityisen haavoittuvassa asemassa, sillä heitä syrjitään sekä sukupuolensa että etnisen taustansa vuoksi. E-Romnja edistää heidän pääsyään koulutuksen, sosiaalituen ja terveydenhuollon piiriin.”
Helsingin diakonissa laitos ”Romaninaisten järjestö taistelee eriarvoisuutta vastaan” 01.02.2017
Kun naisia autetaan, autetaan myös lapsia.
”Tavoitteenamme on, että ihmisten ei tarvitsisi kerjätä. Keikkapooli on hanke, jonka kautta välitämme vähäistäkin työtä liikkuvalle väestölle.”
”Romanien pitää saada Euroopan Unionin maissa tasa-arvoinen kohtelu, yhdenmukaiset oikeudet ja kuntalaisen asema omassa maassaan.”
Helsingin diakonissalaitos ”Kerjääminen on työ, jonka moni vaihtaisi” 11.6.2018
Työ on siis perustavaa laatua ja tähtää olojen todelliseen muuttamiseen.
Tuosta samasta lähteestä:
”Romanit ovat köyhimmistä köyhimpiä ja monesti jopa vailla syntymätodistusta, henkilöllisyyttä, koulutusta ja ihmisoikeuksia. He ovat paperittomina omassa maassaan, Suomessa ja muualla Eurooppaa.”
”Romanien vaikea yhteiskunnallinen asema ajaa heidät kerjäämään Eurooppaan Suomea myöten. He tulevat ansaitsemaan joka päiväistä elantoaan. He tarvitsevat rahaa arjen elämään; ruokaan, lääkkeisiin, hygieniaan, lasten vaatteisiin ja koulutarvikkeisiin.”
Joten, jos Patmos auttaisi myös näin näitä lapsia, apu olisi tuntuvampaa. Samoin jos he valistaisivat siellä ihmisiä rokotusten tärkeydestä, sillä tuhkarokkoepidemia on siellä melkoinen. ”Rokotteista leviävät huhut ovat saaneet tuhoisia seurauksia Romaniassa, jossa viime aikojen tuhkarokkoepidemia on levinnyt laajasti. Noin 12 000 ihmistä Romaniassa on vuoden 2016 jälkeen sairastunut tuhkarokkoon. Heistä 46 on kuollut. Kuolleista 39 oli alle kolmivuotiaita lapsia, jotka eivät olleet saaneet rokotuksia.”
”En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.”
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan.- EiVihaa
mummomuori kirjoitti:
Ok, eli ne jotka väittävät, että auttaessa pitää noudattaa tätä Raamatun kohtaa: Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, niin he tekevät sitten väärin? Kun täällä joku näin väitti.
Ehdottomasti
”YK:n mukaan nälänhätä uhkaa Jemenissä nyt 14 miljoonaa ihmistä. Pelastakaa Lapset -järjestö painottaa, että nälänhätä uhkaa viittä miljoonaa lasta.”
”Runsaalla 50 eurolla voi ruokkia seitsenhenkisen perheen kokonaisen kuukauden. Yksikin lapsi, joka kuolee nälkään, on yksi lapsi liikaa, jatkaa Kirolos.”
”Jemenin kriisissä kuollut pikkulapsia yhtä paljon kuin Suomessa syntyy vauvoja liki puolessatoista vuodessa – 85 000 lasta kuollut nälkään ja tauteihin…”
YLE ”Pelastakaa Lapset -järjestö vetoaa erityisesti lasten auttamiseksi Jemenissä.” 21.11.2018
Ja kun avustuksen laittaa Pelastakaa lapset ry:n kautta, on tuolla suurella organisaatiolla voimaa auttaa monia.
Kuten sanoin, aivan varmaan pikkupaketit ilahduttavat lapsia. Mutta kun auttamisesta keskustellaan, asiaa pitää tarkastella laajemmin.
”Euroopan liikkuvan väestön eli romanien tilanteen kohentamiseksi Romaniassa Helsingin Diakonissalaitos on koordinoinut neljän vuoden ajan kummikylähanketta, jonka avulla kohennetaan yhteistyötä viranomaisten ja paikallisen romaniyhteisön välillä. Mukana hankkeessa on myös Helsingin Seurakuntayhtymä. 2018 mukaan tulivat myös Emmaus Åland ja Emmaus Tammisaari.”
Tämä E-Romnja järjestön kautta tapahtuva kummikylä hanke jatkuu edelleen uuden rajoituksen turvin.
”Se tekee työtä ruohonjuuritasolla paikallisten romaninaisten lähtökohdista käsin. Se järjestää naisten aloiteryhmien kanssa koulutusta, tapahtumia ja työpajoja sekä pyrkii vaikuttamaan päättäjiin.”
”Romaninaiset ovat erityisen haavoittuvassa asemassa, sillä heitä syrjitään sekä sukupuolensa että etnisen taustansa vuoksi. E-Romnja edistää heidän pääsyään koulutuksen, sosiaalituen ja terveydenhuollon piiriin.”
Helsingin diakonissa laitos ”Romaninaisten järjestö taistelee eriarvoisuutta vastaan” 01.02.2017
”Tavoitteenamme on, että ihmisten ei tarvitsisi kerjätä. Keikkapooli on hanke, jonka kautta välitämme vähäistäkin työtä liikkuvalle väestölle.”
”Romanien pitää saada Euroopan Unionin maissa tasa-arvoinen kohtelu, yhdenmukaiset oikeudet ja kuntalaisen asema omassa maassaan.”
”Romanit ovat köyhimmistä köyhimpiä ja monesti jopa vailla syntymätodistusta, henkilöllisyyttä, koulutusta ja ihmisoikeuksia. He ovat paperittomina omassa maassaan, Suomessa ja muualla Eurooppaa.”
”Romanien vaikea yhteiskunnallinen asema ajaa heidät kerjäämään Eurooppaan Suomea myöten. He tulevat ansaitsemaan joka päiväistä elantoaan. He tarvitsevat rahaa arjen elämään; ruokaan, lääkkeisiin, hygieniaan, lasten vaatteisiin ja koulutarvikkeisiin.”
Joten, jos Patmos auttaisi myös näin näitä lapsia, apu olisi tuntuvampaa. Samoin jos he valistaisivat siellä ihmisiä rokotusten tärkeydestä, sillä tuhkarokkoepidemia on siellä melkoinen. ”Rokotteista leviävät huhut ovat saaneet tuhoisia seurauksia Romaniassa, jossa viime aikojen tuhkarokkoepidemia on levinnyt laajasti. Noin 12 000 ihmistä Romaniassa on vuoden 2016 jälkeen sairastunut tuhkarokkoon. Heistä 46 on kuollut. Kuolleista 39 oli alle kolmivuotiaita lapsia, jotka eivät olleet saaneet rokotuksia.”
”En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.”
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan."”Lasten auttamista tulee mainostaa joka paikassa.”
Ok, eli ne jotka väittävät, että auttaessa pitää noudattaa tätä Raamatun kohtaa: Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, niin he tekevät sitten väärin? Kun täällä joku näin väitti."
Tämä koskee yksityistä uskovaista! Me emme kuuluttele mitä annamme, mutta avustustoimintaa sinänsä tulee aina mainostaa ja mitä enemmän niin sitä parempi.
Miksi ihmeessä et hyväksy juuri kaikkein köyhimpien ja avuttominpien ihmisten auttamista?
Kritisoit Patmosta sitten toisaalta, että se ei auta tarpeeksi! Jos et tätä hyväksy, niin anna Patmokselle niin paljon suunnattua lahjoitusta Romaniaan ja Moldoviaan vietäväksi, että se auttaisi heitä siinä määrin mitä itse näet parhaaksi. Jos sinulla ei ole riittävästi tähän varoja, niin organisoi maanlaajuinen avustuskuvio Patmoksen tai jonkun muun järjestön kautta, että massiivinen apu onnistuisi. Mutta älä pyri estämään ja väheksymään sitä vähää mihin me kykenemme. Näin toimiessasi olet selvästi paholaisen asialla.
"”En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.”
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan."
Ja kuitenkin toimit koko ajan täällä näitä lapsiparkoja vastaan nihkeydelläsi ja jopa suoranaisella vastustamisella. Yritä nyt selvittää pääsi tässä asiassa. Sinua nyt repii jokin voima eri tahoille, että lopulta et sitä kestä.
Eihän tässä käännyttämisestä ole kyse, vaan avun antamisesta ja kertomisesta että Jeesus heitä rakastaa. Terveiset tulee näille lapsille ja heidän perheilleen Jeesukselta - Jeesuksen käskyn vuoksi olemme liikkeellä. Ja kun näin on, niin turhaan potkit tutkainta vastaan ja käyt taistoa itse Jumalaa vastaan, joka on myös lasten ystävä. Amen - kerros.mummo
mummomuori kirjoitti:
Ehdottomasti
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan.Käännyttikö Jeesus?
mummomuori kirjoitti:
Ehdottomasti
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan.Mitähän mahtavaa sinä itse ollenkaan teetkään 🤔❓
- nimeomaan.käännytti
kerros.mummo kirjoitti:
Käännyttikö Jeesus?
Käännytti.
Kerroppas nyt 🐷 mikä se semmoinen tauti on, että huutelet täällä päivät pitkät perääni ja klun vastaan sinulle sinä poistatat kommenttini 🐽
- todellakin
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä, Jeesus nimenomaan käski KÄÄNTYKÄÄ.
Aamen!
- Lslsösö
aaamen kirjoitti:
Aaman!
Tässä kohtaan aina mummomuorin uskovaisrooli romahtaa....
EiVihaa kirjoitti:
"”Lasten auttamista tulee mainostaa joka paikassa.”
Ok, eli ne jotka väittävät, että auttaessa pitää noudattaa tätä Raamatun kohtaa: Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, niin he tekevät sitten väärin? Kun täällä joku näin väitti."
Tämä koskee yksityistä uskovaista! Me emme kuuluttele mitä annamme, mutta avustustoimintaa sinänsä tulee aina mainostaa ja mitä enemmän niin sitä parempi.
Miksi ihmeessä et hyväksy juuri kaikkein köyhimpien ja avuttominpien ihmisten auttamista?
Kritisoit Patmosta sitten toisaalta, että se ei auta tarpeeksi! Jos et tätä hyväksy, niin anna Patmokselle niin paljon suunnattua lahjoitusta Romaniaan ja Moldoviaan vietäväksi, että se auttaisi heitä siinä määrin mitä itse näet parhaaksi. Jos sinulla ei ole riittävästi tähän varoja, niin organisoi maanlaajuinen avustuskuvio Patmoksen tai jonkun muun järjestön kautta, että massiivinen apu onnistuisi. Mutta älä pyri estämään ja väheksymään sitä vähää mihin me kykenemme. Näin toimiessasi olet selvästi paholaisen asialla.
"”En ymmärrä tällaista epäsuoraa lapsivihaa, sillä se ei taatusti kuulu kristinuskoon.”
En ymmärrä minkään, koska en sellaista edes koe. Päinvastoin, apua tulee antaa. Käännyttäminen pois heidän omasta uskostaan ei ehkä ole se paras apu. Ehkä sitten tuon ymmärtäisi, kun ensin on olot saatu paranemaan."
Ja kuitenkin toimit koko ajan täällä näitä lapsiparkoja vastaan nihkeydelläsi ja jopa suoranaisella vastustamisella. Yritä nyt selvittää pääsi tässä asiassa. Sinua nyt repii jokin voima eri tahoille, että lopulta et sitä kestä.
Eihän tässä käännyttämisestä ole kyse, vaan avun antamisesta ja kertomisesta että Jeesus heitä rakastaa. Terveiset tulee näille lapsille ja heidän perheilleen Jeesukselta - Jeesuksen käskyn vuoksi olemme liikkeellä. Ja kun näin on, niin turhaan potkit tutkainta vastaan ja käyt taistoa itse Jumalaa vastaan, joka on myös lasten ystävä. Amen”Tämä koskee yksityistä uskovaista! Me emme kuuluttele mitä annamme, mutta avustustoimintaa sinänsä tulee aina mainostaa…”
OK, pitääpä muistaa tuo, kun seuraavan kerran tähän asiaan joku kommentoi. Takki kääntyy näemmä aika näppärästi.
”…organisoi maanlaajuinen avustuskuvio Patmoksen tai jonkun muun järjestön kautta, että massiivinen apu onnistuisi.”
Niin, tai sitten voi käyttää ihan paikallisia jo valmiita organisaatioita, joiden kanssa tehdä yhteistyötä. Kuten tuolla jossain jo mainitsisin, niin mm. suomesta Diagonialaitos tekee siellä hyvää työtä. Miksei Patmos tee heidän kanssaan rinnakkain työtä?
”Mutta älä pyri estämään ja väheksymään sitä vähää mihin me kykenemme.”
Kuten jo moneen kertaan ja monena vuonna olen selkeästi ilmaissut, en todellakaan väheksy enkä millään tavoin estä mitään auttamistyötä. Kyseenalaistan vain tietyt osat Samaritas Pursen toiminnasta.
”…ja kertomisesta että Jeesus heitä rakastaa.”
Tuo on hyvää sanomaa, jota aivan varmaan paikalliset kirkotkin siellä vievät eteenpäin. Miksi tätä ei voida tehdä paikallisten kirkkojen kanssa yhteistyössä?
Jenkkityyliin Patmos laittaa kuntoon samalla sekä köyhien että johtonsa raha.asiat. Niin sitä pitää!
- hyvät-aikomukset
Eiköhän köyhien ole pakko myydä nuo joululahjat jotta saavat lapsilleen ruokaa
Lapsi tietenkin tämäntakia alkaa vihaamaan vanhempiaan näin Patmos levittää vihaa ja pahaa mieltä mailmalle (vai huolehtiiko Patmos että lahjojen saaja perheet ei rahanpuutteen takia joudu lahjoja myymään?) - Huolestunut
hyvät-aikomukset kirjoitti:
Lapsi tietenkin tämäntakia alkaa vihaamaan vanhempiaan näin Patmos levittää vihaa ja pahaa mieltä mailmalle (vai huolehtiiko Patmos että lahjojen saaja perheet ei rahanpuutteen takia joudu lahjoja myymään?)Onko päätäsi koskaan tutkittu?
- Päätutkija
Huolestunut kirjoitti:
Onko päätäsi koskaan tutkittu?
No ota lapselta "lelu" ja koita selittää sille miksi se on pakko myydä varakkaimmille lapsille
Jokainen lapsiperhe voi koittaa tätä kotonaan? Kerää kaikki lelut pois lapsilta ja koittaa selittää lapsille ettei meillä ole varaa niihin. Ja raha tarvitaan ruokaan ja laskuihin. - Huiiiii
Päätutkija kirjoitti:
No ota lapselta "lelu" ja koita selittää sille miksi se on pakko myydä varakkaimmille lapsille
Jokainen lapsiperhe voi koittaa tätä kotonaan? Kerää kaikki lelut pois lapsilta ja koittaa selittää lapsille ettei meillä ole varaa niihin. Ja raha tarvitaan ruokaan ja laskuihin.Noinko sinä toimit?
Huiiiii kirjoitti:
Noinko sinä toimit?
Hyötyvätkö ne perheet kovastikin lasten leluista, jos samaan aikaan rahaa ruokaan ei ole?
- alan.ymmärtää
Hyötyvätkö ne perheet kovastikin lasten leluista, jos samaan aikaan rahaa ruokaan ei ole?
Eikö sinulla ollut lapsena leluja?
alan.ymmärtää kirjoitti:
Onko irtopisteiden kerääminen tärkeämpää kuin asioiden muuttaminen?
- LeluRami
Elintarvikkeita ei paketteihin saa laittaa mutta sinähän voit perustaa omat kampanjasi ja lähettää mitä haluat niin ei tarvitse muita rääpiä.
- Huoh-hoijaa
Onko irtopisteiden kerääminen tärkeämpää kuin asioiden muuttaminen?
Saat varmaan päivittäin pennuiltakin nenuusi? Sinulle varmaan nauretaan koulussakin.
- terkut.setaan
LeluRami kirjoitti:
Elintarvikkeita ei paketteihin saa laittaa mutta sinähän voit perustaa omat kampanjasi ja lähettää mitä haluat niin ei tarvitse muita rääpiä.
Kuka kieltää panemasta elintarvikkeita kuten ryynejä tai nötköttiä paketteihin?
- LeluRami
alan.ymmärtää kirjoitti:
Miten jaksoit leikkiä tyhjällä vatsalla us.kis?
- Kjhhhh
terkut.setaan kirjoitti:
Kuka kieltää panemasta elintarvikkeita kuten ryynejä tai nötköttiä paketteihin?
Romanian tulli.
- Aivan-
Kjhhhh kirjoitti:
Romanian tulli.
Aivan.
- hohhoijaah
En voi ymmärtää,että kaikkeen täällä puututaan. Onko todella teiltä pois jos nämä lapset saavat iloa. Pakettien lisäksi kylillä järjestetään myös muuta toimintaa lapsille jatkossa. Jos esim. jonkun laitoksen lapset saavat näitä paketteja ja siellä on lähetysjärjestön työntekija ,tuskin lahjoja myydään eteenpäin.
- hohhoih
hyvät-aikomukset kirjoitti:
Lapsi tietenkin tämäntakia alkaa vihaamaan vanhempiaan näin Patmos levittää vihaa ja pahaa mieltä mailmalle (vai huolehtiiko Patmos että lahjojen saaja perheet ei rahanpuutteen takia joudu lahjoja myymään?)Kukahan siellä köyhissä romanikylissä ja laitoksissa pystyy toisiltaan ostamaan. Pyytäisin ihan ystävällisesti katsomaan dokumenttejä avustusmatkoista.
- Totisesti
hohhoih kirjoitti:
Kukahan siellä köyhissä romanikylissä ja laitoksissa pystyy toisiltaan ostamaan. Pyytäisin ihan ystävällisesti katsomaan dokumenttejä avustusmatkoista.
Aamen.
- ilkeys.sieltä.pilkistää
hohhoijaah kirjoitti:
En voi ymmärtää,että kaikkeen täällä puututaan. Onko todella teiltä pois jos nämä lapset saavat iloa. Pakettien lisäksi kylillä järjestetään myös muuta toimintaa lapsille jatkossa. Jos esim. jonkun laitoksen lapset saavat näitä paketteja ja siellä on lähetysjärjestön työntekija ,tuskin lahjoja myydään eteenpäin.
En ymmärrä minäkään, varsinkaan uskovana esiintyvän käninä lasten lahjoista. Jos lut.kirkko jakelisi lahjoja, sitä kyllä kiittelisi ja puhuisi, kuinka tärkeää lapsille on lahja. Ja että avustamisesta ei saisi mainita osoittaa kieroutta. Pakkohan avustamista on mainostaa, jotta ihmiset tietää lahjoittaa ja kun lahjoja viedään, varmasti kaikki lahjoittajat haluavat nähdä, miten lahjat menee perille. Jos siitä ei mainittaisi mitään eikä näytettäisi videoita, siitäkös rutina alkaisi palstan H-aa -tiimillä (hätäapuasiantuntijoilla).
- RepePe.ku
ilkeys.sieltä.pilkistää kirjoitti:
En ymmärrä minäkään, varsinkaan uskovana esiintyvän käninä lasten lahjoista. Jos lut.kirkko jakelisi lahjoja, sitä kyllä kiittelisi ja puhuisi, kuinka tärkeää lapsille on lahja. Ja että avustamisesta ei saisi mainita osoittaa kieroutta. Pakkohan avustamista on mainostaa, jotta ihmiset tietää lahjoittaa ja kun lahjoja viedään, varmasti kaikki lahjoittajat haluavat nähdä, miten lahjat menee perille. Jos siitä ei mainittaisi mitään eikä näytettäisi videoita, siitäkös rutina alkaisi palstan H-aa -tiimillä (hätäapuasiantuntijoilla).
Tällä palstalla saa vain haukkua Patmosta.
ilkeys.sieltä.pilkistää kirjoitti:
Koeta kitinäsi sijasta löytää tänne ne Patmoksen säännöt.
- syö.homo.pääs
Mikä vitun sääntömania sinulle on?
https://www.patmos.fi/lahetystyo syö.homo.pääs kirjoitti:
Mikä vitun sääntömania sinulle on?
https://www.patmos.fi/lahetystyoOlet kyllä hieno esimerkki Patmoksen "arvoista"! Kiitos!
- syö.homo.pääs
Olet kyllä hieno esimerkki Patmoksen "arvoista"! Kiitos!
Kun arvot ovat kohdalaan sääntöjä ei tarvita.
syö.homo.pääs kirjoitti:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503
"Yhdistyksen säännöissä on mainittava:
1) yhdistyksen nimi;
2) yhdistyksen kotipaikkana oleva Suomen kunta;
3) yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot;
4) jäsenen velvollisuudesta suorittaa yhdistykselle jäsenmaksuja ja muita maksuja;
5) yhdistyksen hallituksen jäsenten ja yhdistyksen tilintarkastajien sekä toiminnantarkastajien lukumäärä tai vähimmäis- ja enimmäismäärä sekä toimikausi; (16.7.2010/678)
6) yhdistyksen tilikausi;
7) milloin yhdistyksen hallitus ja tilintarkastajat sekä toiminnantarkastajat valitaan, tilinpäätös vahvistetaan ja vastuuvapaudesta päätetään; (16.7.2010/678)
8) miten ja missä ajassa yhdistyksen kokous on kutsuttava koolle; sekä
9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan."- mopomaikalle
Ilmoita poliisille!
mopomaikalle kirjoitti:
Ilmoita poliisille!
Juu, niin kannattaa jos kerran asia noin vaivaa 😉
- fgukfu
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503
"Yhdistyksen säännöissä on mainittava:
1) yhdistyksen nimi;
2) yhdistyksen kotipaikkana oleva Suomen kunta;
3) yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot;
4) jäsenen velvollisuudesta suorittaa yhdistykselle jäsenmaksuja ja muita maksuja;
5) yhdistyksen hallituksen jäsenten ja yhdistyksen tilintarkastajien sekä toiminnantarkastajien lukumäärä tai vähimmäis- ja enimmäismäärä sekä toimikausi; (16.7.2010/678)
6) yhdistyksen tilikausi;
7) milloin yhdistyksen hallitus ja tilintarkastajat sekä toiminnantarkastajat valitaan, tilinpäätös vahvistetaan ja vastuuvapaudesta päätetään; (16.7.2010/678)
8) miten ja missä ajassa yhdistyksen kokous on kutsuttava koolle; sekä
9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan."Pystyitkö edes nukkumaan?
Joko kysyit Patmoksesta 😉❓
syö.homo.pääs kirjoitti:
Yhdistyksellä on kylläkin oltava säännöt.
Yhdistyksellä on kylläkin oltava säännöt.
Joko kysyit niitä Patmoksesta😉❓
- kunhan-kitisee
usko.vainen kirjoitti:
Joko kysyit niitä Patmoksesta😉❓
Ei se uskalla....
- syö.homo.pääs
Kysy [email protected] äläkä täällä jankuta.
- aamenta
Aamen!
- fgjy
Nyt on menossa talvikeräys.
- kiitostiedosta
Osallistun!
- lahjoittaja
kiitostiedosta kirjoitti:
Osallistun!
Samoin minä.
- tarkennus
Moldovan juutalaisille.
- kerrottiiin
tarkennus kirjoitti:
Moldovan juutalaisille.
Tavaraa tulee kuulemma paljon......
kerrottiiin kirjoitti:
Tavaraa tulee kuulemma paljon......
Minkälainen se oli se Raamatun kertomus murusista jotka tippuivat pöydältä Laserukselle vai mikä sen kurjan nimi oli.
- vbmv
sage8 kirjoitti:
Minkälainen se oli se Raamatun kertomus murusista jotka tippuivat pöydältä Laserukselle vai mikä sen kurjan nimi oli.
Sinun tarvii ottaa Raamattu käteesi ja lukea se.
vbmv kirjoitti:
Juu, jos edes omistaa Raamattua.
- Oelelell
PuhuvaAasi kirjoitti:
Juu, jos edes omistaa Raamattua.
Ei ainakaan lue sitä vaikka omistaiskin, kuten 99% suomalaisista.
- surullista_
Oelelell kirjoitti:
Ei ainakaan lue sitä vaikka omistaiskin, kuten 99% suomalaisista.
ja juuri tämä 99% on tietävinään jotain Raamatusta.
vbmv kirjoitti:
Jos aloittaa alusta, kestää kyllä hyvin kauan ennen kuin Lasse tulee vastaan. Haluatko usko.vainen tarkentaa ohjettasi, vai lukitaanko tämä? 🤔
- naurattaa
Olet huvittava,
- ihailtavaa
Patmos tekee hyvää työtä!
- Lslsls
Kyllä.
Omistan Raamatun ja olen lukenut sitä, mutta kun se kertoo pääasiassa murhaamisesta ja kansalaisten alistamisesta järjettömin keinoin, niin siitä ei ole iltalukemiseksi ollenkaan.
- stjryj
Niin, Raamattu kertoo paljon ihmisistä eikä ihminen ole miksikään muuttunut noista ajoista.
Mutta sinun kannattaisi vihdoinkin päästä UT:hen saakka.
- Jopi48
Job.9:22 Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon: hän lopettaa niin syyttömän kuin syyllisenkin. Saarn.9:2
Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37239639Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1148186Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315860Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214358Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623795Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523457Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743041- 322788
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182381Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!162217