Kumpi näistä on rikkaampi, Herra A vai Herra B?

KaikkiEivätTiedä

Herra A on halpatyöläinen, palkka 1 800 €/kk. Hän on perinyt 1 000 ha tukkimetsää, missä puun myyntiarvo 10 milj €, ja kavua tulee 800 000 €/. Mies ajaa vanhalla ooppelilla, asuu vuokrayksiössä, syö ja elää halvasti. Pienet tulot kattavat juuri ja juuri pienet menot.

Herra B on yksityisyrittäjä. Hän ottaa firman tililtä palkkaa 5 000 €/kk. Hän ajaa 200 000 €:n Mersulla ja vaihtaa sen uuteen joka vuosi. Hän maksaa 250 neliön vuokralukaalista 4 000 €/kk. Yrityksellä on vuokrahalli, 5 000 €/kk. Mies syö parhaissa ravintoloissa. Hän tienaa firmalle 10 000 €/kk, kun sen menot ovat 25 000 €/kk. Firma joutuu ottaamaan velkaa, nyt n. 200 000 €, kun entistä on 2 milj. €. Vuoden kuluttua velkaa on otettava taas enemmän. Onneksi pankkiiri on ystävä joka antaa lainaa niin paljon kuin vitsii pyytää, vaikka firma ei omista kuin mersun.

Kumpi herra on rikkaampi? Ja onko rikkaamman vaikutus bkt:hen suurempi?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HerraA

Aina oon Opelilla ajanut. Ja ajan :)

• kuin.kuningas

sitten on herra C joka tuli kumilautalla Välimeren yli ja elää mukavasti nyt ja koko loppuelämänsä. Hän saa kaiken ilmaiseksi, nyt ja iankaikkisesti.
      Hän on rikkain ja rikastuttaa myös herra A:ta ja B:tä.

• kaksipuolta

Totta., valitettavasti.

A ja B herroista herra A on rikkaampi, mutta herra B elää rikkaampaa elämää. Herra A:n metsistä nauttii vain tulevat perijät.

• Herra A on ehdotomasti rikkaampi, ei ole paineita firmasta eikä tressiä veloista, rahakin on metsissä kuin pankissa, josta voi tarvittaessa nostaa käteistä!

Late Lapista.

• kaikkisaadutedut

Herra C on ehdottomasti varakkain ja hänellä on sellainen Kela Golden kortti josta ei potku lopu kesken. Sen kun vaan on ja mussuttaa khattia posket pullollaan.

• molemmat-on

oikein rikkaita,vain elämäntapa erilainen.

• ei.ole.olemassakaan

Herra B, koska Herra A on mielikuvituksen tuote eikä häntä ole olemassakaan.

• åäöyå

Vaikea sanoa. Suomessa vähintäänkin joka viidennellä on ikioma 1000 hehtaarin tukkimetsäalue. Ja ne, joilla ei sitä ole, ovat osallisina valtion omistamiin tukkimetsiin.
        Ehkä herra B on rikkaanpi, sillä hänen elämänsä on vauhdikkaampaa. Onkos hänellä vaimo ja 5 lasta elätettävänä? Entä etäsuhde naiset ja lapset? Perinnönjako tulee olemaan jännittävää!

• hellureihei

Herra A, halpatyöläinen, ei juokse sossussa kaiken aikaa, hän kartuttaa tulevaa työeläkettään.
        Herra B on unohtanut maksaa työeläkemaksunsa ja joutuu joka tapauksessa velkasaneeraukseen.
        Eläkkeellä kituuttaa pieneläkeläisenä ja maksaa edelleen ulosmitattavia velkojaan!

• hahahahahahahahahahhh
        hellureihei kirjoitti:

Herra A, halpatyöläinen, ei juokse sossussa kaiken aikaa, hän kartuttaa tulevaa työeläkettään.
        Herra B on unohtanut maksaa työeläkemaksunsa ja joutuu joka tapauksessa velkasaneeraukseen.
        Eläkkeellä kituuttaa pieneläkeläisenä ja maksaa edelleen ulosmitattavia velkojaan!

Ei osakeyhtiön velkoja joudu itse maksamaan kun yhtiö tekee konkurssin niin velkojat jäävät nuolemaan näppejään. Olettaen ettei jää kiinni talousrikoksesta ja syyttäjä suostuu rikoksen tutkimaan ja tuomari viitsii moisesta vähäisestä teosta rangaistusta antaa.

• oma.talo.panttina
        hahahahahahahahahahhh kirjoitti:

Ei osakeyhtiön velkoja joudu itse maksamaan kun yhtiö tekee konkurssin niin velkojat jäävät nuolemaan näppejään. Olettaen ettei jää kiinni talousrikoksesta ja syyttäjä suostuu rikoksen tutkimaan ja tuomari viitsii moisesta vähäisestä teosta rangaistusta antaa.

Tietysti jotuu kun on niitä itse mennyt takaamaan.

• TmiVoiOllaNoutaja
        hahahahahahahahahahhh kirjoitti:

Toiminimi on usein yhden yrittäjän firma, ja vastaa yrittäjä vastaa veloista kaikella omaisuudella. Konkurssissa kaikki lähtee ja loput velat jäävät odottamaan, jos heppu joskus tienaa yli suojaosuuden 24 €/pv. Jos velkaa jää riittävästi, todennäköisesti juo itsensä hengiltä tai kääntää fiatin rekan keulaan.

• hahahahahahahahahahah
        oma.talo.panttina kirjoitti:

Tietysti jotuu kun on niitä itse mennyt takaamaan.

Aika typerä on jos on taannut osakeyhtiön velkoja. Typeryydestä sakotetaan ja se on ihan oikein. Tämän tietää tai oikeastaan on kokenut jokainen persuäänestäjä.

• hahahaahahahahahahhh
        TmiVoiOllaNoutaja kirjoitti:

Toiminimi on usein yhden yrittäjän firma, ja vastaa yrittäjä vastaa veloista kaikella omaisuudella. Konkurssissa kaikki lähtee ja loput velat jäävät odottamaan, jos heppu joskus tienaa yli suojaosuuden 24 €/pv. Jos velkaa jää riittävästi, todennäköisesti juo itsensä hengiltä tai kääntää fiatin rekan keulaan.

Toiminimi ei ole osakeyhtiö.

• ToiminimiONyritys
        hahahaahahahahahahhh kirjoitti:

Toiminimi ei ole osakeyhtiö.

Ei aloituksessa puhuta osakeyhtiöstä, vaan yksityisyrittäjästä, jollainen usein on toiminimi. Oy:ssä on yleensä useampi osakas, mutta voi toki olla vain yksikin.

• 1000 metsähehtaarin arvo on parhaimmillaan 800.000-1.000.000 €.

• Tape9

puuston arvo.

• ÄläKäytäLKVtä

LKV:tä ei kannatta käyttää metsätilojen myynnissä. Aloituksen hinta on rajusti alakantissa, ja välittäjä hinnoittelee sen alle 10 %:iin todellisesta arvosta. ....Melkoinen kusettaja.

Etelä-Suomessa voi olla hehtaarilla tukkipuuta yli 200 m3, josta saa yli 60 €/m3. Kuitua voi olla yli 100 m3, josta saa yli 17 €/m3.

Päätehakkuussa puun myyntitulo hyvässä metsässä voi olla helposti yli 14 000 €/ha, jolloin 1000 ha:n myyntipuun arvo on vähintään 14 milj. €. Lisäksi maapohjan arvo hyvällä metsämaalla on vähintään 5000 €/ha, eli 5 milj. €.

"Etelä-Suomessa puuston määrä voi olla 350–400 kuutiometriä / ha."

https://yle.fi/uutiset/3-8757467

"Mäntytukista maksettiin pystyhakkuissa 61,84 €/m3 ja kuusitukista 65,61 €/m3. Mäntykuitu 17,16 €/m3 ja kuusikuitu 19,8 " €/m3.

https://www.metsalehti.fi/uutiset/puun-hinnat-edelleen-nousussa/

• Venäjä-vs-USA

Maailmantaloudessa herra A on selvästi Venäjän valtio. On valtavat omaisuudet ja kansa elää vaatimattomasti, eikä valtio velkaannu.

Herra B on USA:n valtio. Mitään tuottavaa se ei omista, ja velka kasvaa vauhdilla. Itse painetaan rahaa niin paljon kuin sielu sietää, jolla omaa velkaa hoidetaan.

• BeeTietysti

Herra B on yhteiskunnan tukipilareita ja Kokoomuksen kannattaja sekä mukana politiikassa kuntatasolla, Herra B:tä vituttaa ankarasti suomen kova verotus ja hänen mielestään suomi onkin hänelle velkaa, joten Herra B ulosliputtaa yrityksensä ostamalla virolaisen pöytälaatikkofirman.

Verosuunnittelulla saadulla tuotolla Herra B rahoittaa paikallisen jengin suurta huumeostoa ulkomailta, ja saa sijoitukselleen muhkean tuoton -verottomana tietenkin-.

Välillä istuskelee lämpimään aikaan firmansa edustalla vittuillen ohikulkeville köyhän näköisille työläisille, että nekin voisivat mennä töihin eikä siinä vain velton näköisinä lorvia, kun vituttaa maksaa veroja ja elättää kaikenlaisia pummeja.

Herra B:n mielestä työttömienkin tulisi tukea kotimaista työtä, ostamalla hänen kaukoidästä maahantuomaansa roskaa kymmenkertaisella hinnalla verrattuna nettiostoon kun kuluttaja ostaa suoraan kaukoidästä.
      Mutta ihmiset eivät tee niin ja Herra B onkin sitä mieltä että itse ostoksensa ulkomailta tekevät ovatkin epäisänmaallisia rikollisia jotka eivät tajua omaa etuaan.

Tätä litaniaa voisi jatkaa koko päivän, mutta minua vituttaa enkä jaksa kirjoittaa lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2256
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2209
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1748
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      145
      1701
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1360
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1205
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1001
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      417
      920
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      236
      864
    Aihe