Otamme kaikki välitykseemme 1.2.2019 alkaen. Liittyminen 1.500 € ja kk-maksu laitevuokrineen 300 €. Välitysalue Suur-Oulu.
Kiinnostaako?
Tervetuloa Ouluun!
27
127
Vastaukset
- Kyytikiito
Ja lisäksi vaatimus auton teippausvaatimus, valkoinen tai musta auton perusväri, katto, konepelti ja ikkunoiden alareunaan teippaus tipunkeltaiseksi.
Hinta automallista riippuen....n. 800-1300 €.
Maksuliikenneprovinssio ja kelakyydeistä provikat.
Olis yksi kpl valkoinen v-70 tai paarivarustettu valkoinen proace tarjolla. - Kyytikiito
Mitäs jos on jo omat laitteet.
Mitax 300, Slade kelavälityslaite ja vx 670 point...??? - Välitämme
Tulemme avaamaan 1.2.2019 ja murramme välitysyhtiöiden määräävän markkina-aseman. Samalla murtuu hintakartellit ja alkaa normaali yritystoiminta, ilman kymmenien vuosien aikana rakennettuja toiminta- ja hintakartelleja sekä kiintiöitä.
- Jeisson
No nyt on asenne kohdallaan.
- Ettähäh
En nyt yritä dissata, mutta mitä tarkoitat hintakartellim murtumisella? Jos välityksessä on useita autoja, ajavatko ne kaikki eri taksoilla? Jos näin on, mikä järki välityksessä on? Jos taas kaikilla on sama taksa, eikö se sitten ole kartelli?
- Oooooooaaaa
Ettähäh kirjoitti:
En nyt yritä dissata, mutta mitä tarkoitat hintakartellim murtumisella? Jos välityksessä on useita autoja, ajavatko ne kaikki eri taksoilla? Jos näin on, mikä järki välityksessä on? Jos taas kaikilla on sama taksa, eikö se sitten ole kartelli?
Miten niin mikä järki? No se sama järki kuin yleensäkin: yhdistää asiakas ja auto.
Toki eri hinnat saman keskuksen sisällä lisäävät yhden mutkan matkaan. Asiakkaan pitäisi kai käydä keskuksessa pieni hintakeskustelu eri vaihtoehdoista. Sovelluksella helppo katsoa kartasta erihintaiset vaihtoehdot.
- Ouuluuuntaxi
Hienoa. Haluan liittyä mukaan ajan kuitenkin omilla taksoillani ja hinnoillani. Auto voidaan kyllä teipata teidän väreihin. Hienoa että hinta kartelli poistuu.
- Jokamiesluokka
Ja keikkaa pitäs saada.😂
- Jokamiesluokka
Alkuinnostuksen jälkeen homma hiipuu. Ouluun ei mahdu kuin yksi isompi välityskeskus ja
yksi pienenmpi. 5100 ensimmäisen vuoden laitemaksut, siihen rahaan saa päivystää Oulussa.- Outotaxi
Jos ne olisivat noin samankokoisia. Tulisiko aitoa kilpailua mitä asiakkaat haluavat. Laatu paranee ja vaihtoehdot lisääntyvät. Toisessa porukassa on huonompi aines ja toisessa parempi aines. Asiakas saa sitten valita. Kumpaanko sinä kuulut?
- Menoxi
Se isompi on määräävässä markkina-asemassa. Muistan lukeneeni, että yrittäjät eivät saa keskenään sopia hinnoista, varsinkin määräävässä markkina-asemassa. Olenko väärässä? Saako Oulussa se yksi isompi sopia hinnat? Oliko Oulussa omat kiintiöt koko Pohjois-Pohjanmaalle? Ei taida olla ihan oikein tuollainen.
- Taksikeisari
Välityksen kautta ajetaan välityksen hinnalla ja kaikilla se on sama. Suoraan autosta voi kilpailuttaa ja jokainen määrää hintansa, eli vähän yli keskushinnan. Ei ole kartellia.
- Wildcab
Taksikeisari kirjoitti:
Välityksen kautta ajetaan välityksen hinnalla ja kaikilla se on sama. Suoraan autosta voi kilpailuttaa ja jokainen määrää hintansa, eli vähän yli keskushinnan. Ei ole kartellia.
Ei ole mitään fyysistä estettä välityskeskuksen myydä erihintaisia takseja. Tämä vain edellyttää, että tieto hinnasta kulkee asiakkaalle. Sovelluksilla, jotka kertovat hinnat etukäteen, tämä on erinomaisen helppoa, puhelintilauksiin tästä taas tulisi yksi askel lisää tilausprosessiin.
Miksi muuten itse kukin autossa antaa kalliimman hinnan? Sehän motivoi asiakasta soittamaan keskukseen, eikä ottamaan viereistä taksia suoraan. Suoraan viereisen taksin ottaminen olisi kuitenkin kustannustehokkainta kaikille. - Taksikeisari
Wildcab kirjoitti:
Ei ole mitään fyysistä estettä välityskeskuksen myydä erihintaisia takseja. Tämä vain edellyttää, että tieto hinnasta kulkee asiakkaalle. Sovelluksilla, jotka kertovat hinnat etukäteen, tämä on erinomaisen helppoa, puhelintilauksiin tästä taas tulisi yksi askel lisää tilausprosessiin.
Miksi muuten itse kukin autossa antaa kalliimman hinnan? Sehän motivoi asiakasta soittamaan keskukseen, eikä ottamaan viereistä taksia suoraan. Suoraan viereisen taksin ottaminen olisi kuitenkin kustannustehokkainta kaikille.Tilaukset ovat alihintaisia. Siksi. Taksia ajetaan rahasta ja hintataso määräytyy sen mukaan, mitä asiakkaat kykenevät maksamaan.
Muutama hassu jos halvimman perässä juoksee, niin antaa juosta vaan. Mieluummin palvellaan niitä, jotka eivät kitise ja jättävät tippiä. - Menoxi
Mutta, mutta, mutta. Ei siinä ole mitään järkeä että kaikki taksit ovat samassa keskuksessa samoilla sovituilla hinnoilla! Onko sama taksi eri hintainen keskuksen kautta kuin tolpalta otettuna ja samalla brändillä?
- Taksikeisari
Menoxi kirjoitti:
Mutta, mutta, mutta. Ei siinä ole mitään järkeä että kaikki taksit ovat samassa keskuksessa samoilla sovituilla hinnoilla! Onko sama taksi eri hintainen keskuksen kautta kuin tolpalta otettuna ja samalla brändillä?
Kyllä. Tolpalla jokaisella on oma hinta. Niitä ei saa keskenään sopia.
- Menoxi
Saakos yrittäjät keskenään sopia keskuksen kautta tilattujen taksien taksat? Oulussa Otaxin taksi on keskuksesta tilattuna eri hintainen kuin tolpalta otettuna? Vaikka tuplahinta? Häh?
- Taksikeisari
Menoxi kirjoitti:
Saakos yrittäjät keskenään sopia keskuksen kautta tilattujen taksien taksat? Oulussa Otaxin taksi on keskuksesta tilattuna eri hintainen kuin tolpalta otettuna? Vaikka tuplahinta? Häh?
Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.
Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.
Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa. - Uuuddddddf
Taksikeisari kirjoitti:
Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.
Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.
Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa.Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla? - Uuuddddddf
Taksikeisari kirjoitti:
Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.
Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.
Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa.Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla? - Taksikeisari
Uuuddddddf kirjoitti:
Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla?Tuollaisesta ei ole ennakkotapausta. Mutta jos perustatte autoinenne osakeyhtiön, niin yhtiöhän voi sopia vuoronsa. Yhtiö voi myöskin päättää taksansa jokaiseen autoon, kuten vaikka Fixu, tai Kovanen tekee. Vasta jos kaksi erillistä yhtiötä sopii vuoroista ja taksoista, rikotaan kilpailuviranomaisen ohjeita. Lakia ei välttämättä sittenkään.
- Menoxi
Taksikeisari kirjoitti:
Tuollaisesta ei ole ennakkotapausta. Mutta jos perustatte autoinenne osakeyhtiön, niin yhtiöhän voi sopia vuoronsa. Yhtiö voi myöskin päättää taksansa jokaiseen autoon, kuten vaikka Fixu, tai Kovanen tekee. Vasta jos kaksi erillistä yhtiötä sopii vuoroista ja taksoista, rikotaan kilpailuviranomaisen ohjeita. Lakia ei välttämättä sittenkään.
Taksikeisari on sitä mieltä että Otaxi (yrittäjät omistavat ja on MÄÄRÄÄVÄSSÄ MARKKINA-ASEMASSA) voi päättää tilausvälityksen kautta tilattavien taksien hinnat? Niinkö? Missä niin on luvattu? Omalla luvalla? Mitä kilpailuviranomainen on mieltä?
- skodalla
Mikä välitysyhtiö välittää kyydit? Ja laajeneeko tämä myös muualle pohjoispohjanmaalle?
- Välitämme
Oletko valmis? Uudet tulevat! Välityksemme avautuu pian.
Oulun taksit ovat kilpailuviranomaisen tutkinnassa kiintiöiden ja yrittäjien keskenään sopimien hintojen vuoksi. Uudet tulevat ja vanhat menevät! - OokkonääOulusta
Tulossa ollaan ja pistetään Oulu ruoteliin!
- oulussaoleva
Kuulemma Taxify tulossa isolla panostuksella Ouluun. Isot mainostoimet sekä 10% komissio. Jää siis 90% käteen.
Miten te aiotte kilpailla kansainvälisen yrityksen kanssa?- Uuuuuuuude
Taxifyn taksat ovat näemmä luokkaa 1e/km. Voi olla hankala saada autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733