Tervetuloa Ouluun!

Välitämme

Otamme kaikki välitykseemme 1.2.2019 alkaen. Liittyminen 1.500 € ja kk-maksu laitevuokrineen 300 €. Välitysalue Suur-Oulu.
Kiinnostaako?

27

137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyytikiito

      Ja lisäksi vaatimus auton teippausvaatimus, valkoinen tai musta auton perusväri, katto, konepelti ja ikkunoiden alareunaan teippaus tipunkeltaiseksi.
      Hinta automallista riippuen....n. 800-1300 €.
      Maksuliikenneprovinssio ja kelakyydeistä provikat.
      Olis yksi kpl valkoinen v-70 tai paarivarustettu valkoinen proace tarjolla.

    • Kyytikiito

      Mitäs jos on jo omat laitteet.
      Mitax 300, Slade kelavälityslaite ja vx 670 point...???

    • Välitämme

      Tulemme avaamaan 1.2.2019 ja murramme välitysyhtiöiden määräävän markkina-aseman. Samalla murtuu hintakartellit ja alkaa normaali yritystoiminta, ilman kymmenien vuosien aikana rakennettuja toiminta- ja hintakartelleja sekä kiintiöitä.

      • Jeisson

        No nyt on asenne kohdallaan.


      • Ettähäh

        En nyt yritä dissata, mutta mitä tarkoitat hintakartellim murtumisella? Jos välityksessä on useita autoja, ajavatko ne kaikki eri taksoilla? Jos näin on, mikä järki välityksessä on? Jos taas kaikilla on sama taksa, eikö se sitten ole kartelli?


      • Oooooooaaaa
        Ettähäh kirjoitti:

        En nyt yritä dissata, mutta mitä tarkoitat hintakartellim murtumisella? Jos välityksessä on useita autoja, ajavatko ne kaikki eri taksoilla? Jos näin on, mikä järki välityksessä on? Jos taas kaikilla on sama taksa, eikö se sitten ole kartelli?

        Miten niin mikä järki? No se sama järki kuin yleensäkin: yhdistää asiakas ja auto.

        Toki eri hinnat saman keskuksen sisällä lisäävät yhden mutkan matkaan. Asiakkaan pitäisi kai käydä keskuksessa pieni hintakeskustelu eri vaihtoehdoista. Sovelluksella helppo katsoa kartasta erihintaiset vaihtoehdot.


    • Ouuluuuntaxi

      Hienoa. Haluan liittyä mukaan ajan kuitenkin omilla taksoillani ja hinnoillani. Auto voidaan kyllä teipata teidän väreihin. Hienoa että hinta kartelli poistuu.

      • Jokamiesluokka

        Ja keikkaa pitäs saada.😂


    • Jokamiesluokka

      Alkuinnostuksen jälkeen homma hiipuu. Ouluun ei mahdu kuin yksi isompi välityskeskus ja
      yksi pienenmpi. 5100 ensimmäisen vuoden laitemaksut, siihen rahaan saa päivystää Oulussa.

      • Outotaxi

        Jos ne olisivat noin samankokoisia. Tulisiko aitoa kilpailua mitä asiakkaat haluavat. Laatu paranee ja vaihtoehdot lisääntyvät. Toisessa porukassa on huonompi aines ja toisessa parempi aines. Asiakas saa sitten valita. Kumpaanko sinä kuulut?


    • Menoxi

      Se isompi on määräävässä markkina-asemassa. Muistan lukeneeni, että yrittäjät eivät saa keskenään sopia hinnoista, varsinkin määräävässä markkina-asemassa. Olenko väärässä? Saako Oulussa se yksi isompi sopia hinnat? Oliko Oulussa omat kiintiöt koko Pohjois-Pohjanmaalle? Ei taida olla ihan oikein tuollainen.

      • Taksikeisari

        Välityksen kautta ajetaan välityksen hinnalla ja kaikilla se on sama. Suoraan autosta voi kilpailuttaa ja jokainen määrää hintansa, eli vähän yli keskushinnan. Ei ole kartellia.


      • Wildcab
        Taksikeisari kirjoitti:

        Välityksen kautta ajetaan välityksen hinnalla ja kaikilla se on sama. Suoraan autosta voi kilpailuttaa ja jokainen määrää hintansa, eli vähän yli keskushinnan. Ei ole kartellia.

        Ei ole mitään fyysistä estettä välityskeskuksen myydä erihintaisia takseja. Tämä vain edellyttää, että tieto hinnasta kulkee asiakkaalle. Sovelluksilla, jotka kertovat hinnat etukäteen, tämä on erinomaisen helppoa, puhelintilauksiin tästä taas tulisi yksi askel lisää tilausprosessiin.

        Miksi muuten itse kukin autossa antaa kalliimman hinnan? Sehän motivoi asiakasta soittamaan keskukseen, eikä ottamaan viereistä taksia suoraan. Suoraan viereisen taksin ottaminen olisi kuitenkin kustannustehokkainta kaikille.


      • Taksikeisari
        Wildcab kirjoitti:

        Ei ole mitään fyysistä estettä välityskeskuksen myydä erihintaisia takseja. Tämä vain edellyttää, että tieto hinnasta kulkee asiakkaalle. Sovelluksilla, jotka kertovat hinnat etukäteen, tämä on erinomaisen helppoa, puhelintilauksiin tästä taas tulisi yksi askel lisää tilausprosessiin.

        Miksi muuten itse kukin autossa antaa kalliimman hinnan? Sehän motivoi asiakasta soittamaan keskukseen, eikä ottamaan viereistä taksia suoraan. Suoraan viereisen taksin ottaminen olisi kuitenkin kustannustehokkainta kaikille.

        Tilaukset ovat alihintaisia. Siksi. Taksia ajetaan rahasta ja hintataso määräytyy sen mukaan, mitä asiakkaat kykenevät maksamaan.

        Muutama hassu jos halvimman perässä juoksee, niin antaa juosta vaan. Mieluummin palvellaan niitä, jotka eivät kitise ja jättävät tippiä.


      • Menoxi

        Mutta, mutta, mutta. Ei siinä ole mitään järkeä että kaikki taksit ovat samassa keskuksessa samoilla sovituilla hinnoilla! Onko sama taksi eri hintainen keskuksen kautta kuin tolpalta otettuna ja samalla brändillä?


      • Taksikeisari
        Menoxi kirjoitti:

        Mutta, mutta, mutta. Ei siinä ole mitään järkeä että kaikki taksit ovat samassa keskuksessa samoilla sovituilla hinnoilla! Onko sama taksi eri hintainen keskuksen kautta kuin tolpalta otettuna ja samalla brändillä?

        Kyllä. Tolpalla jokaisella on oma hinta. Niitä ei saa keskenään sopia.


      • Menoxi

        Saakos yrittäjät keskenään sopia keskuksen kautta tilattujen taksien taksat? Oulussa Otaxin taksi on keskuksesta tilattuna eri hintainen kuin tolpalta otettuna? Vaikka tuplahinta? Häh?


      • Taksikeisari
        Menoxi kirjoitti:

        Saakos yrittäjät keskenään sopia keskuksen kautta tilattujen taksien taksat? Oulussa Otaxin taksi on keskuksesta tilattuna eri hintainen kuin tolpalta otettuna? Vaikka tuplahinta? Häh?

        Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.

        Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.

        Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa.


      • Uuuddddddf
        Taksikeisari kirjoitti:

        Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.

        Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.

        Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa.

        Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
        Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
        Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla?


      • Uuuddddddf
        Taksikeisari kirjoitti:

        Keskushinnat saa sopia samaksi ja jokaisessa keskuksessa näin tehdään. Asiakas saa kilpailuttaa välitykset, tai soitella suoraan autoihin. Kilpailutus ei ole välityksen tehtävä. Tolppahintoja ei saa sopia, eikä työvuoroja tms. Autojen pitää saada olla ajossa vapaasti, mutta kenenkään ei ole pakko olla päivystämässä.

        Vaikka olisi viisasta sopia vuoroista ja päivystyksestä, niin se ei virallisesti käy.

        Kilpailuviranomaisten mielestä on vapaata kilpailua tuplata hinta tolpalla, kunhan sitä ei tehdä kimpassa.

        Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
        Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
        Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla?


      • Taksikeisari
        Uuuddddddf kirjoitti:

        Koskeeko tuo kielto vuorojen sopimisesta vain markkinajohtajaa vai uusia ja pieniäkin keskuksia?
        Siis jos laitan viiden kaverin kesken pystyyn uuden keskuksen, niin tosiaanko emme saa sopia vuoroja niin, että pyrkisimme 24/7 päivystykseen?
        Ilmeisesti jos laitamme hynttyyt yhteen saman osakeyhtiön alle, niin sitten saamme sopia vuorot parhaaksi näkemällämme tavalla?

        Tuollaisesta ei ole ennakkotapausta. Mutta jos perustatte autoinenne osakeyhtiön, niin yhtiöhän voi sopia vuoronsa. Yhtiö voi myöskin päättää taksansa jokaiseen autoon, kuten vaikka Fixu, tai Kovanen tekee. Vasta jos kaksi erillistä yhtiötä sopii vuoroista ja taksoista, rikotaan kilpailuviranomaisen ohjeita. Lakia ei välttämättä sittenkään.


      • Menoxi
        Taksikeisari kirjoitti:

        Tuollaisesta ei ole ennakkotapausta. Mutta jos perustatte autoinenne osakeyhtiön, niin yhtiöhän voi sopia vuoronsa. Yhtiö voi myöskin päättää taksansa jokaiseen autoon, kuten vaikka Fixu, tai Kovanen tekee. Vasta jos kaksi erillistä yhtiötä sopii vuoroista ja taksoista, rikotaan kilpailuviranomaisen ohjeita. Lakia ei välttämättä sittenkään.

        Taksikeisari on sitä mieltä että Otaxi (yrittäjät omistavat ja on MÄÄRÄÄVÄSSÄ MARKKINA-ASEMASSA) voi päättää tilausvälityksen kautta tilattavien taksien hinnat? Niinkö? Missä niin on luvattu? Omalla luvalla? Mitä kilpailuviranomainen on mieltä?


    • skodalla

      Mikä välitysyhtiö välittää kyydit? Ja laajeneeko tämä myös muualle pohjoispohjanmaalle?

    • Välitämme

      Oletko valmis? Uudet tulevat! Välityksemme avautuu pian.
      Oulun taksit ovat kilpailuviranomaisen tutkinnassa kiintiöiden ja yrittäjien keskenään sopimien hintojen vuoksi. Uudet tulevat ja vanhat menevät!

    • OokkonääOulusta

      Tulossa ollaan ja pistetään Oulu ruoteliin!

    • oulussaoleva

      Kuulemma Taxify tulossa isolla panostuksella Ouluun. Isot mainostoimet sekä 10% komissio. Jää siis 90% käteen.

      Miten te aiotte kilpailla kansainvälisen yrityksen kanssa?

      • Uuuuuuuude

        Taxifyn taksat ovat näemmä luokkaa 1e/km. Voi olla hankala saada autoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67
      871
    9. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      867
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe