Helluntalaiset perintöä jakamassa

äimänkäki.kyselee

Mistä johtuu, että helluntalaiseurakunnan jäsenet pyrkivät perinnönjaolle, vaikka eivät ole mitään sukua vainajalle? Joissakin tapauksissa uskonveljet ja -sisaret ovat ottaneet irtaimistoa ikäihmisen kotoa jo ennen tämän kuolemaa, "luvalla" tietenkin. Niin matot kuin talotkin vaihtavat omistajaa kummallisesti.

Jaetaanko kokouksissa erityishuomiota ja ylistystä ihmisille, jotka lahjoittavat omaisuuttaan sitä kimputtavalle helluntalaiselle vai mistä moinen ilmiö?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryhmä

      Niillä raukoilla, siis helluntalaisilla, on sellainen luulo itsestään, että ne on parempia kuin muut ja niillä on oikeus riistää toisin ajattelevia, toisen uskon edustajia ja kaikkia muita ihmisiä, niin paljon kuin ne haluaa, periatteella, että heille kuuluu kaikki. Tämän olemme nähneet ja kuulleet konkreettisesti valitettavalla tavalla. Helluntalaiset on niin aivopestyjä pennusta saakka, kun niitä on roikotettu näissä kokouksissa ja uskoteltu heille, että he olisivat jotenkin erityisasemassa täällä pallolla. Niiltä puuttuu hyvät käytöstavat ja empatian kyky ja niissä on kehittynyt ylivoimaisesti eniten "minulle kaikki" periaate. Ne toimii kuin susilauma, kun ne ovat päässeet uhrin kimppuun ja kaluavat loppuun asti ihan kaiken. Ne vie toisten ajatukset ja jopa identiteetin, kun ne pääsee vähänkään hajulle!
      Miten tällainen lahko voi toimia Evl.lut. kirkon suojissa? Kaukana kristillisyydestä sekä hyvyydestä ja ihmisyydestä! Milloin ihmiset huomaa, että nämä lahkot pitää poistaa kirkon piiristä kokonaan, jotta oikeat elämänarvot saavat kukoistaa.

    • "Mistä johtuu, että helluntalaiseurakunnan jäsenet pyrkivät perinnönjaolle, vaikka eivät ole mitään sukua vainajalle? "

      He tarkoittavat hyvää.

      itselleen?

    • näin-on-kirjoitettu

      Eihän esimerkiksi juopoille jumalattomille sukulaisille pitäisi mitään perintöä jättää.

      1Kor 10:29-30 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
      ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta
      tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
      ja joka ei saisi satakertaisesti:
      nyt tässä ajassa taloja
      ja veljiä
      ja sisaria
      ja äitejä
      ja lapsia
      ja peltoja,
      vainojen keskellä,
      ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

      Matteuksen evankeliumi:
      10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

      1.Korinttolaiskirje:
      8:3 mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee

      Sananl. 13:22 Hyvä jättää perinnön lastensa lapsillekin,
      mutta syntisen tavara talletetaan vanhurskaalle.

    • Ryhmä

      ... ja mikähän hellurihei tämä kirjailija on????? samaa sontaa

    • Kalle72

      Näissä liikkeissä on monenlaisia uskovaisia. On aitoja ja pyhiä ja sitten niitä jotka elää väärin. T'ässä linkissä lisää. https://www.seiska.fi/Uutiset/Meerin-aviomies-surmattiin-vankilasta-paassyt-tappaja-tuli-kosimaan/1138045?_ga=2.233285206.996648831.1546237267-262125196.1527563972

    • Ryhmä

      Henkilö, joka menee helluntalaisten mukaan,täytyy olla vinksahtanut tai muuten mieleltään köyhä. Asia erikseen on sitten se , jos on sattunut syntymään tuon lahkon piiriin. Mutta onneksi julkisuuteen nousee koko ajan enemmän niitä jotka uskaltaa paljastaa mitä sen helluntalaisuuden esiripun takaa paljastuu. Iso kupla ja vedätys. Paljon nuoria lähtee siitä lahkosta pois, kun on saanut ajatella ihan itse, ja tajuavat, mitä höpötystä ja valehtelua koko juttu on.
      Ihan kaikissa näissä lahkoissa on sama kaava, yksi johtaja joka kerää suuret rahasummat ja on ylipuhunut muka viestillään kaikkivaltiaalta ohjeita, miten tämän lahkolauman pitää totella häntä ja tehdä miten hän käskee . Aivopesua siis. Ja kohta tämä kupla räjähtää ,ei ihmisiä voi loputtomasti viilata linssiin.

      • Tuota... Aivan oikeastiko luulet, että helluntaiseurakuntien pastorit tienaavat kauheita rahasummia?


      • perinnön-jakajat

        3:2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
        3:3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
        3:4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin."

        3:5-8 Ja hän tarkkaili heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
        Niin Pietari sanoi:
        "Hopeaa
        ja kultaa ei minulla ole,
        mutta mitä minulla on,
        sitä minä sinulle annan:
        Jeesuksen Kristuksen,
        Nasaretilaisen,
        nimessä,
        nouse
        ja käy."
        Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
        ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.

        3:9 Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
        3:10 ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
        3:11 Ja kun hän yhä pysytteli Pietarin ja Johanneksen seurassa, riensi kaikki kansa hämmästyksen vallassa heidän luoksensa niin sanottuun Salomon pylväskäytävään.
        3:12 Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe