Kun nuo henkilöyden selvittämisasiat ovat edenneet siihen, että osa kansalaisista joutuu lainsuojattomiksi, niin olisi syytä säätää, että kaikille annetaan henkilökortti kuluitta, kun kuitenkin monilla on passin lisäksi muutoinkin myös henkilökortti. Korkeintaan voisi olla niin että kuva maksetaan henkilökortin haltijan toimesta, mutta sekin vain siinä tapauksessa, jos tällainen käytäntö on joustavampi ja vähemmän byrokraattinen.
Niin, vaalitkin ovat tulossa…
Henkilökortti ilmaiseksi
37
1121
Vastaukset
- millä.muka
Millä köyhä on aiemmin muka osoittanut henkilöllisyytensä? Tuskin kelakortti käy muualla kuin apteekissa.
- tutuntuttu
Esimerkiksi luotettavaksi tunnettu todistaja on riittänyt henkilöllisyyden todistamiseen. Ennen onnistui pankkiasiointikin, jos virkailija tunsi asiakkaan.
- Anonyymi
Tänä päivänä et voi avata pankkitiliäkään ilman henkilötodistusta, joten kyllä tarvitsee.
Ajokortti kelpasi aiemmin tuohonkin vaan ei kelpaa enää, joten tuo henkilökortin hinta nousee ongelmaksi kun olet perustulon varassa jossa ei tuollaisiin menoihin ole varaa, sillä se kun on liian matala ylipäätänsä toimeentuloon.
Päättäjätason tehtävä on huolehtia että tuollaiset ei muodostu ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi yhteiskunnassa kiinni pysyäkseen ja asia toden totta vaatii huomiota ja ratkaisun, sillä nuo vanhenee toisin kuin ajokortti jolloin tuo toimi tuossa suhteessa todella hyvin.
- Gabbriel
matut saavat kaikki korttinsa olmaiselsi. Kuten kaiken muunkin.
Seuraava kortti jonka itse hankin, on Espanjan residenssi, oleskelulupa. Paska-Suomi jää vain tilapäiseksinä oleskelumaaksi.
Maksaa sekin jotsin, mutta mielummin Espanja kuin Suomi. - SinisetSilmät_
Minusta tulee paperiton.
Ei minulla ole varaa passia hankkia.
Ei minulla ole varaa henkilökorttia hankkia.
Ajokortti on.
Äänioikeus menetetty?- kortinlukijalaite--
Lisäksi pitää tietysti olla kortinlukijalaite ja asennettu ja myös konffattu windowsissa
Taitaa jäädä senioreilta tekemättä - oikeilla.jäljillä
Olet oikeilla jäljillä. Suomessa on oikeus äänestää, mikä on mainittu perustuslakia myöten. Lipukeet tuodaan jopa vanhuksille, jotta voivat äänestää. Silloin pitäisi saada myös ilmaiseksi henkilöllisyyskortti. Odotetaan vain, milloin tämä viedään enimmäisen kerran oikeuteen :)
- SatanenRuokaan
Nyt kaikki maanantaina uutta passia anomaan. Keskiviikkona et passia enää saa.
Ne lähtee, joilla on löysää rahaa satanen. Minulla ei ole. Panostan tuon satasen iteeni. Omaan hyvinvointiini. Ostan satasella itselleni ruokaa. - eu.ajokortillinen
Täytyyhän ajokortin kelvata henkilötodistuksena.. kun se on HENKILÖauton kortti, ajokortti..
Sitä voisi ja TÄYTYY valtion teetättää vaikka uudet versiot ajokortista, tehdä monitoimikortti siitä
eli lisää vaikka tuon SIRUN mitä nyt ei ole tosiaan, ajokortissa. Eikö sen sillä saa jo hyvin ajantasalle ja kelpaa sähköisiinkin juttuihin sitten.
Toki entinen ajokortti ilman sirua tietyllä tavalla yksityisyyttä suojaa enemmän kun ei sitä kulun valvontaa voi yhtä hyvin suorittaa mutta pitää se muuten olla.
Passinakin toimisi eli ajo henkilö passi korttina, jos passijutut saisi toimimaan vaikka sen sirun kautta? EIkö tuon leimojen lyöminen ole jo vanhan aikaista vai harrastaako joku kehitystmaa yhä semmoista?
Sirulle vaan sähköinen leima, itse voisi jostain suomi fi palvelusta seurata omia matkustelujaan sitten kätevästi jälkeenpäinkin.
Mutta ei tosiaan kyllä kuluja saisi nyt aiheutua.- TaasRahastetaan
Saako näitä uusia ajokortteja ilmaiseksi?
Pikku e:lläkin rahastettiin häpeilemättä, kun laitettiin miltei kaikki ajokortit uusiksi. - Anonyymi
Aivan samaa mieltä tuosta, ettei ajokortti kelpaa. Ihan sairasta tämä rahastaminen. Kohta varmaan pakotetaan suomalaiset ompelemaan tähti rinnuksiin!
- KöyhätRähmälleen
Tätäkö aktiivimallileikkurilla haettiin: köyhällä kanssalla ei ole varaa hankkia henkilöllisyystodistusta!
Köyhältä kansalta viedään äänioikeus.
Aktiivimallileikkuri leikkaa reilussa kahdessa kuukaudessa henkilöllisyystodistuksen hinnan.
Tällä Suomi pääsee maailmanmaineeseen! - Köyhyysloukossa
Vaalit on melko likellä jo. Tässä vaiheessa on jo kiire tämän asian kanssa.
Haluan äänestää. Olen aina äänestänyt.
Nyt näyttää käyvän niin, että minulla ei ole enää mahdollista äänestää, koska minulla ei ole varaa hankkia virallista henkilöllisyystodistusta.
Eikö asia ole jo perustuslaillinen; kansalaisilla tulee olla oikeus ilmaiseen henkilötodistukseen, jos sitä vaaditaan perustuslaillisten toimien täyttämiseen? Ja muutoinkin arkielämässä.- HeiHoiHei_maailma
Henkilökortin puuttuminen ei estä sinua äänestämästä eduskuntavaaleissa, koska henkilökortin puuttuminen ei ole peruste evätä äänioikeutesi.
Tuo henkilökortin puuttuminen on tälläkin palstalla mutua oksentavien perojen ja lurujen sepostusta, kun lääkkeet ovat jääneet ottamatta ja ainoa uutiskanava on hevosmiesten tietotoimisto.
Kannattaa laittaa googeliin hakusanat ajokortti ja äänestäminen niin löytyy parinkin lehti uutista jossa mainitaan ajokortin kelpaavan vaaleissa.
Mikäli se että sinulla ei ole varaa hankkia passia tai henkilökorttia, koska et kykene säästämään tarvittavat rahat. Syytä itseäsi. Mikäli syy on se että sinulla ei ole henkilötodistusta poliisilla on kyllä keinot selvittää että se olet sinä. - Anonyymi
Paskan saa pyytämättäkin, joten en äänestä enää. Se on minun osalta loppu. VVM:kö näitä lappuja lähettelee? Voivat laittaa pehmeämpää paperia tuleen, että saa perseen pyyhkiä.
- Anonyymi
HeiHoiHei_maailma kirjoitti:
Henkilökortin puuttuminen ei estä sinua äänestämästä eduskuntavaaleissa, koska henkilökortin puuttuminen ei ole peruste evätä äänioikeutesi.
Tuo henkilökortin puuttuminen on tälläkin palstalla mutua oksentavien perojen ja lurujen sepostusta, kun lääkkeet ovat jääneet ottamatta ja ainoa uutiskanava on hevosmiesten tietotoimisto.
Kannattaa laittaa googeliin hakusanat ajokortti ja äänestäminen niin löytyy parinkin lehti uutista jossa mainitaan ajokortin kelpaavan vaaleissa.
Mikäli se että sinulla ei ole varaa hankkia passia tai henkilökorttia, koska et kykene säästämään tarvittavat rahat. Syytä itseäsi. Mikäli syy on se että sinulla ei ole henkilötodistusta poliisilla on kyllä keinot selvittää että se olet sinä.Onko kaikilla ajokortti? Ei ole.
- Hullumaaa
Kallis on joku henkilökorttikin ja passi on kallis ajokortti on kallis no se ei enää käy juu kyllä malliin on menossa Omalle kansalle pitää antaa ainakin henkilökortit maksutta taitaa tässäkin asiassa vain yksi puolue olla omankansan asialla niin luulisin ...
No onkohan tarkoitus tehdä osasta Suomalaisista niitä " Kortittomia omassa maassaan Suomessa ?
Että silleen.- Anonyymi
Terävä havainto !. Koska paljon on vihapuhetta ja vastarintaa momikulttuurisuutta vastaan, niin tehdään oman maan kansalaisista, lähinnä isänmaallisista köyhistä paperittomia ja laittomasti maassa oleskelevia henkilöitä.
- kdkzkzkzkzk
miksei ne voi ottaa sitä kuvaa edes siinä hakemuksen yhteydessä? ruotsissakin veroviraston virkailija ottaa kuvan ilmaiseksi kun id-korttia hakee.
- EntäVerkkoasiointi
Voiko vuoden alusta enää asioida sähköisesti verkossa vahvalla tunnistautumisella verkkopankkitunnuksin, vai hoituuko homma pelkästään sirullisella henkilöllisyystodistuksella ja tietokoneessa pitää olla kortinlukulaite, niin ja käyttöjärjestelmänkin pitäisi sitten tietysti olla windows vai?
- HengenpelastajatVasL
Veroparatiisi-äärioikeistoporvarit, yrittävät estää köyhien äänestämisen, laittamalla henkilökortti-pakon, johon enemmistöllä, köyhyyteen pahoinpidellyistä ja pakoetuista kansalaisista, EI ole rahaa.
Siitä syystä se henkilökortti-pakko on suunnitteilla.
Viimeksihän ennen eduskuntavaaleja, ne leikkasivat rajusti köyhimmiltä, yrittävät ja onnistuivatkin, sillä estämään, osan äänestäjistä äänestämisen.
Nyt tällä kertaa - älkää antako ihmiset, minkään estää, kun menette äänestämään Vasemmiston, uuteen hallitukseen. - ihme.ihme
Ihmettelen vähän että jos teen oikein vakavan rikoksen, vaikka aiemmin elinkautiseen johtavan, niin jos minulla ei ole virallista henkilökorttia tai sitä vastaavaa, niin mitenkähän nuo viranomaiset onnistuvat varmentamaan minun henkilöyteni....
- sietoyhteiskunta
Henkilökortin hinta kuvan hinta matkat kuvaukseen matkat henkilökorttia anomaan matkat henkilökorttia hakemaan. Päälle mahdolliset pankkikulut. 50 km alkaa olla ihan normaali matka. Julkisista ei välttämättä kulje taksikaan ja muut eivät kulje oikeaan aikaan.
Kansanedustajat ovat löytäneet verovaroille parempaa käyttöä kuin henkilökortti itse kullekin.No eiköhän tuo henkilökortti pitäisi antaa kaikille aidoille Suomalaisille ilmaisiksi kuten tuo kelakorttikin jonka tosin voisi yhdistää tuohon henkilökorttiin. Että silleen.
- Työläinen
Katsokaas kun jollain konstilla ne valtionherrojen herkut ja ruhtinaalliset työedut ja palkkiot vielä'palkkioiden päälle on kustannettava niin tälläisillä tavoilla on erittäin tehokasta lypsäää ja imuttaa taviksien kukkaroa. Kiitos teille riistäjät t:tavis.
- Anonyymi
Kaikkien joilla on edes vähän järkeä vastusta tätä nykyistä menoa, tuhoaa oma Passin, henkilö-, ajo- ja Kela kortin ja vaatii valtiolta ilmaiseksi kyseisiä kortteja. Ei me olla virkamiehiä ja viranomaisia varten vaan he ovat meitä varten. Ei tämä saatana voi olla todellista että synnyt maahan asukkaaksi joka alkaa vaatimaan sinulta rahaa "papereista" joilla voit todistaa olevasi "sinä". Mitävittua oikeasti?
- Anonyymi
Fatta maksaa tarvittaessa henkilöpaperit esim. ennen vaaleja. Ei niistä tartte siis itse maksaa mitään. Ei tommosia lappuja voi ilmaiseksi rikkaille jaella. Ei tule mitään jos rikkaat saisivat kaiken ilmaiseksi.
- Anonyymi
Ei oo vieläkään mulla henkilökorttia ja asiointi ei enää Elisan myymälässä sujunut. Siellä oli joku bodari asiakaspalvelijana, joka oli hyvin epäkohtelias ja sanoi, että henkilökortti pitää olla, että hän voisi sitten palvella minua. Minä naureskelin vaan ja mies kihisi raivosta.
- Anonyymi
Kansalaisaloitteen paikka? Lupaan olla se toinen allekirjoittaja, jos ei enempää nimiä tule.
- Anonyymi
Itsellä henkilökortti tuli pakolliseksi kun asiointi ei enää paperisella ajokortilla onnistunut. No viisi vuotta sitten kävin passikuvassa valokuvaamossa ja henkilökortti asian alulle panemassa poliisilaitokselta josta myös henkilökortti piti käydä lunastamassa. En muista mitä silloin kortin kustannukset olivat. Tänä syksynä henkilökortti täytti viisi vuotta joten kortti vanheni. Mutta voihan persesilmä! Uusi henkilökortti maksaa 54€ ja siihen 20€ valokuvaamolle passikuvista. Valokuvat sitten valokuvaamo lähettäisi sähköisesti poliisille ja itse voisin tehdä hakemuksen sähköisesti. En tiedä mitä henkilökortti maksaisi jos matkustaisin poliisiasemalle hakemusta tekemään. Missähän nuita poliisilaitoksia lienee täällä syrjäseuduilla kun poliisin tulo kuulema rikospaikoille kestää tunteja. No päätin tehdä henkilökortti hakemuksen itse, ei yli 70 euroa muoviläpyskästä tonnin eläkeläiselle todellakaan mikään halpa hinta ole. Näppäsin naamasta kuvan ihan itse älypuhelimen kameralla. Melkoisen selauksen jälkeen sain omatekoisen passikuvan poliisin järjestelmään kelpaavaksi saamaan mutta olihan taas semmoinen valtion viraston aikaan saama sähköinenhakemus sulkeinen ettei mitään järkeä ja logiikkaa. Eikö perkele tästä maasta löydy valtion virkoihin täysijärkisiä ihmisiä, semmoisia jotka pystyvät tekemään asioiden tekemisestä yksinkertaista ja sujuvaa?
No nyt on taas viisi vuotta voimassa oleva henkilökortti taskussa jonka hinta 54 euroa on rosvousta!
- Anonyymi
Kela maksoi minulle henkilökortin, eli se oli ilmainen.
- Anonyymi
Hyvä ehdotus ja takki vielä kainalossa.
- Anonyymi
Miltähän se tuntuisi elää persaukisena, valittaa kaikesta, kaikki pitäisi saada aina ilmaiseksi?
- Anonyymi
Pitäis hakea henkilökorttia koska sellaista ei mulla ole mutta.. Ööö, tota, siis miten voin hakea sitä henkilökorttia koska sen henkilökortin noutamiseen vaaditaan henkilökortti jolla todistaa henkilöllisyys ?? ensin luulin että luin väärin mutta ihan oikeeesti se on noin.. lol
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345