Puola katkera kun jäi ilman maakaasua, pitää polttaa vaan

Abrahamm

kivihiiltä Euroopan ilmaston tuhoamiseksi !?
Puola vieläkin kakera myös siitä, että Stalin otti takaisin sen Ukrainalta ja Liettualta sen valtaamat osat 1920 ja kosti 1939 samalla Puolan sodan aloittaneille upseereille !?

17

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katynin

      verilöyly oli tosiaan Neuvostoliiton tekosia. Hyvä, että tämä myönnetään vihdoin myös siellä rajan toisella puolella. Kyseessä oli raukkamaineinen teurastus. Jos Suomi olisi valloitettu Talvisodassa, niin myös jotain samaa olisi ollut luvasa myös suomalaisille.

      • Abrahamm

        Se oli puhdas kosto Puolan upseeriston sodan aloituksesta 1920 ja maanosien valloituksesta , jnka Neuvostoliitto sai takaisin UKrainalla ja Liettualle !?
        Kuka teki ja mitä teki, ei sinua näytä harmittavan, kuin natsien tapana !


    • PitääOllaHuolissaan

      Itäisten Euroopan, siis entisten Neuvostoliiton miehittämien ja ojennuksessa pidettyjen maiden katkeruuden ymmärtää helposti. Tuhosihan Stalin näiden maiden tulevaisuuden ja kehittymisen vuosikymmeniksi. Ja komento oli erittäin väkivaltaista ja raakaa. Ei sellaista unohda sen kokenut sukupolvi ei varmasti vielä heidän lapsensakaan.
      Vähin erin ajan kanssa se saattaisi katkeruus vähentyä, jos nykyinen Neuvostoliiton perillinen Venäjä osaisi käyttäytyä rauhaomaisesti ja naspureitaan kunnioittaen. Näin ei kuitenkaan tapahdu. Välillä näytti paremmalta, mutta nyt Venäjä on palannut ja palaamassa Neuvostoliiton tapaiseksi ja Staliniakin ollaan nostamassa taas jalustalle. Uskomatonta.

      Ajatelkaas, jos Saksan valtiojohto alkaisi palauttaa Hitleriä vastaavasti. Venäjä kyllä tukee Saksassakin, kuten muuallakin, oikeistolaisia ääriryhmittymiä ja jopa Hitleriä ihannoivia, voimakkaasti. Sopii tietysti oikein helposti samaan ajastusmaailmaan, jolla Staliniakin palautetaan.
      Tästä kehityksestä näyttää nimimerkki Abrahammkin olevan kovasti mielissään. Sikäli, kun nimimerkin kirjoituksista voi helposti päätellä.

      • Abrahamm

        Olette te kummallisiaoikeistolaiset, ette uskalla mennä asiaan, samanlaisia paskiaisia Itsenäisyys ajajista ja ajankodista !? Helvetin portit on auki tällaisille !?


      • PitääOllaHuolissaan
        Abrahamm kirjoitti:

        Olette te kummallisiaoikeistolaiset, ette uskalla mennä asiaan, samanlaisia paskiaisia Itsenäisyys ajajista ja ajankodista !? Helvetin portit on auki tällaisille !?

        Mitä h-vetin oikeistolaisia ja miten niin ei uskalla mennä asiaan...

        Näytä nyt tuosta kirjoituksestani edes yksioikeistolaisuuteen viittava kohta.

        Ja mitä tarkoitat, ettei mennä asiaan? Kirjoituksessanihan on kommentti juuri tarkalleen siihen asiaan, jonka itse otit esille kirjoituksessasi. Siinä olin samaa mieltä puolakaisten katkeruudesta itänaapuriaan kohtaan ja samalla oikaisin ja tarkensin kirjoituksessasi olleet virheet katkeruuden syistä.

        Ja jos löydät siitä yhdenkin kohdan, joka ei pidä paikkaansa, niin kerro mikä. Oikaisen virheen kyllä tarvittaessa.


      • Abrahamm

        Minä olen kysyjäja sinä vastaaja on työjako, tai teeoma otsikkosi jos väitteisitä todistat !?

        Olen kyllästynyt aforismeihin !?


      • PitääOllaHuolissan
        Abrahamm kirjoitti:

        Minä olen kysyjäja sinä vastaaja on työjako, tai teeoma otsikkosi jos väitteisitä todistat !?

        Olen kyllästynyt aforismeihin !?

        Kuka ja missä tuo väittämäsi työjako on päätetty? Höpö höpö. Pashajauhamisesi ei johda mihinkään ’työnjakoon’.

        Ehei, minä oikaisin kirjoituksesi tahallisia virheitäsi ja väitteitäsi. Ja pyysin sinua tekemään samoin, kun kerran et näyttänyt kirjoitustani hyväksyvän. Et vain näköjään ole kyennyt sitä tekemään ja arvaa mitä? En ole yhtään yllättynyt siitä tälläkään kertaa. .

        Et koskaan ole yhtäkään propagandaväitettäsi kyennyt perustelemaan tosiasioilla etkä nytkään. Et yksinkertaisesti pärjää keskusteluissa eikä ainoa syy ole onneton kielitaitosi, vaan onneton historiatietämyksesi ja asiaosaamisesi on pahempi puute. Pyydä nyt taustajoukoiltasi edes jotain apua... yritä edes.

        Katsohan muuten sanakirjoista mitä aforismi merkitsee. Se ei ole suomalainen sana ja luulen venäjänkielessäkin löytyvän tuo sama sana.


    • Abrahamm

      Suomesta on hyökätty itsenäisyytemme aikana Venäjälle ainakin viisikertaa ,1918-22 ja Venäläiset vain kerran 1939 ja uhiteltuna !? Eikö uskalleta tunnustaa !?

      Viro ollut Venäjälle hyökkäämässä koaliitioiden kanssa 2 kertaa ja Venäjältä ei hyökätty kertaakaan !?

    • vitsi_mikä_leiri

      Onhan Puolalla se Ausvitsi. Ovat ylpeitä siitä että ovat osallistuneet puhdistuksiin.

    • Abrahamm

      Oletteko kuuleet Puolaiseisten syyttävän Saksaa ja Suomea, kuin pelastajaansa Venäläisiä !?
      Suomi poisti Puolan ja Norjan maailmankartalta 1941, eikä haise vieläkään missään !?

      • MiltäPelasti

        Kerrotko vielä miten ja keneltä venäläiset pelasti puolalaiset?

        Miksi puolalaiset eivät sitä näköjään edes tiedä? Heidän näkemyshän näyttäisi olevan, että venäläiset syöksivät heidät lähinnä ojasta allikkoon. Tämä lienee yleisempikin näkemys kaikissa Euroopan maissa, mutta erityisesti Venäjän naapurimaissa.


      • PelastetaanItsemme

        Niin ja tuo ’pelastaminen’ kuullostaa entistä kummallisemmalta väitteeltä, kun muistaa miten toinen maailmansota käynnistyi: Hitler hyökkäsi läntiseen Puolaan ja Stalin itäiseen heti perään.

        No tuohan on tyypillinen itänaapurin tapa ’pelastaa’ eri kansakuntia. Yrittihän Stalin ’pelastaa’ suomalaisetkin Suomen valtiolta. Onneksi ei onnistunut.

        Perinne jatkuu edelleen. Itänaapuri on yrittänyt ’pelastaa’ ukrainalaiset, georgialaiset, syyrialaiset, afganistalaiset jnejne. Nyt seuraavana kohteena taitaa olla valkovenäläisten ’pelastaminen’.

        Millähän ilveellä voisi varmistaa, ettei itänaapuri saa päähänsä taas kerran yrittää ’pelastaa’ meitä suomalaisia? Onneksi mitäön konreettista ei ainakaan vielä ole sen suhteen nähty. Kuultu kyllä useinkin.


      • Einäytähyvältä
        PelastetaanItsemme kirjoitti:

        Niin ja tuo ’pelastaminen’ kuullostaa entistä kummallisemmalta väitteeltä, kun muistaa miten toinen maailmansota käynnistyi: Hitler hyökkäsi läntiseen Puolaan ja Stalin itäiseen heti perään.

        No tuohan on tyypillinen itänaapurin tapa ’pelastaa’ eri kansakuntia. Yrittihän Stalin ’pelastaa’ suomalaisetkin Suomen valtiolta. Onneksi ei onnistunut.

        Perinne jatkuu edelleen. Itänaapuri on yrittänyt ’pelastaa’ ukrainalaiset, georgialaiset, syyrialaiset, afganistalaiset jnejne. Nyt seuraavana kohteena taitaa olla valkovenäläisten ’pelastaminen’.

        Millähän ilveellä voisi varmistaa, ettei itänaapuri saa päähänsä taas kerran yrittää ’pelastaa’ meitä suomalaisia? Onneksi mitäön konreettista ei ainakaan vielä ole sen suhteen nähty. Kuultu kyllä useinkin.

        Hyvin kirjoitettu. Minuakin ihmetyttää tuo itänaapurin maaninen naapurien ’pelastamistarve’.
        Muut itänaapurin eurooppalaiset maat ovatkin huolehtineet itse siitä, etteivät joudu itänaapurin ’pelastamiskohteiksi’ liittoutumalla vahvasti. Vain Suomi ja Valko-Venäjä ja Ukraina eivät sitä ole. Ukrainan käy puolustussotaa ja osa sen maasta on miehitettynä ’pelastajien’ taholta. Valko-Venäjä käy hiljaista poliittista puolustautumistaan lähinnä ’henkensä’ edestä. Suomi tarkkailee huolestuneena Venäjän ’rautaa rajalle’ toimia oman itärajansa läheisyydessä. Samalla tiivistää yhteistyötä eri natomaiden ja Ruotsin kanssa.

        Pitäisiköhän olla huolissaan?


    • Abrahamm

      Kummallista Puola ei syytä natsivltioita Saksaa ja Suomea mistään, vain pelastaja venäjää !?

      Natsi Saksa suunitteli Puolalaisten siirtoa Ukrainaan ja ottaa maan vilja-aitaksi !?
      Suomi taas pyyhkäisi Puolan pois maailman kartalta ja Norjan !?

      • Äläjauhapaskaa

        Yritätkö sinä oikeistoretku taas vääristellä historiaa? Toisessa maailmansodassa ei sotinut Venäjä vaan monikansallinen Neuvostoliitto, jonka johdossa oli georgialainen Stalin.


      • ketkuretku
        Äläjauhapaskaa kirjoitti:

        Yritätkö sinä oikeistoretku taas vääristellä historiaa? Toisessa maailmansodassa ei sotinut Venäjä vaan monikansallinen Neuvostoliitto, jonka johdossa oli georgialainen Stalin.

        No Venäjähän voisi sitten palauttaa Neuvostoliiton ryöstämät alueet, jos sillä ei ole mitään tekemistä Neuvostoliiton tekojen kanssa.


      • Sadattelija
        ketkuretku kirjoitti:

        No Venäjähän voisi sitten palauttaa Neuvostoliiton ryöstämät alueet, jos sillä ei ole mitään tekemistä Neuvostoliiton tekojen kanssa.

        Venäläinen kaksinaismoralismi kieltää palauttamasta niitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe