Kanadalaistutkimus väittää, että sadistisuus saattaa olla yleisempi luonteenpiirre kuin on uskottu.
Psykologian alan tutkija Erin Buckels kanadalaisesta Brittiläisen Kolumbian yliopistosta on toteuttanut kaksi tutkimusta, joiden mukaan julmasta käytöksestä mielihyvää saavat ihmiset saattavat nähdä jopa erityisen paljon vaivaa saadakseen nähdä kärsimystä. Tutkimuksien mukaan tällainen käytös saattaa olla paljon yleisempää kuin olemme aikaisemmin luulleet.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uusi-tutkimus-vaittaa-sadisteja-on-enemman-kuin-tiedammekaan/3193040#gs.q1GlUv8
Kristinuskossa Jeesukseen kohdistunut kiusaaminen nähdään paitsi sadismin paljastajana, myös sen rajoittajana. Kristinuskon mukaan jokaisen tulee tunnistaa ja tunnustaa pahuutensa ristin juurella. Anteeksianto on sidottu tunnustukseen.
--- Miehet joiden käsissä Jeesus oli, pilkkasivat ja löivät häntä.
He peittivät hänen silmänsä ja sanoivat: <<Profetoi nyt! Kuka sinua löi?>>
Monella muullakin tavalla he herjasivat häntä.
(Luukas 22:63-65)
Tunnistatko sinä ateistina sadismin vaikutuksia omasta lähiympäristöstäsi? Entä kuinka toivoisit asiaa käsiteltävän nykyajan Suomessa?
Uusi sadismitutkimus ateistien arvioitavana
10
<50
Vastaukset
Kummalle puolelle sinä laitat voita, kun voitele hapankorppuja?
- Fatsapp
Jeesus sanoo vetelälle suomalaisalokkaalle: ”Ota minut Personal Traineriksesi, sillä minä olen juoksumatto, puntti ja soutulaite!”
Olen seurannut ateismia lähietäisyydeltä noin 60 vuoden ajan ja havainnut sen, että ateistit nauttivat pahan tekemisestä, vahingonteoista, rikollisuudesta, päihteiden käytöstä, siveettömyydestä, uskottomuudesta, jäynien tekemisestä ja toisten kiusaamisesta.
Ateisteilla on sadistien geenit aktivoituneessa tilassa. Tyypillisesti.- aloittaja_
Hyvä on sen osa,
joka ei vaella jumalattomien tavoin,
ei astu syntisten teille,
ei istu pilkkajien parissa
vaan löytää ilonsa Herran laista,
tutkii sitä päivin ja öin.
Hän on kuin puu,
vetten äärelle istutettu:
se antaa hedelmän ajallaan,
eivätkä sen lehdet lakastu.
(Psalmi 1) - sfgsdfg
Jehovalaiset ovat melkoisia sadisteja.
- sgjklgkl
Niin, jumalahan teki ihmisen omaksi kuvakseen....
Aina sadismia myöten.
Joten sadismi on tietysti jumalasta itsestään lähtöisin. Eikö sadomasokismi tarkoita nautinnon ja tuskan yhdistymistä? Sinun pitää pelätä sitä mitä rakastat. Tämähän on kristinuskon ydin. Olet armoton ilman jumalaa, ansaitset kadotuksen, mutta jos rakastat häntä saat ikuisen onnen.
- Kuvaannollisesti
Ateistit käy kiiluvin punasilmin mihin voisi hiilihankonsa tökkiä.
>>(Luukas 22:63-65)<<
Raamatun mukaan Jeesuksen ristiinnaulitsivat roomalaiset sotilaat, jotka tuskin olivat juutalaisia uskonnoltaan, vaan luultavimmin värvättyjä ja palkkasotureita ties mistä.
Todennäköisesti eivät ymmärtäneet arameaakaan sen vertaa että olisivat Jeesusta voineet lahjakkaasti pilkata tämän äidinkielellä.
Näin ollen heiltä todennäköisesti puuttui sekä motiivi että kyky minkäänlaiseen nimenomaiseen Jeesuksen pilkkaamiseen.
Josefus Flaviuksen "Juutalaissotien historia" -kirjassa kerrotaan, että roomalaiset sotilaat ristiinnaulitsivat suuren määrän Jerusalemista paenneita juutalaisia, joskus piloillaan hassuihin asentoihin. Tämä kyllä osoittaa heidän raakuuttaan avuttomia kohtaan.
Mutta mitään perustetta ei ole olettaa, että aloittajan mainitsemassa raamatunkohdassa mainittu olennaisesti pitäisi paikkaansa. Vaan että julmistelu ja kuolemaantuomitun kidutus oli roomalaisille sotilaille normaalia "huvia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911005Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174631Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334017Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601648FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771240Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391136