Holvi ja yritystili

Rudolf_Absoluto

Moi

Onko kokemuksia Holvi palvelusta?

Kannattaako yrityksen tili luoda sinne?

Kiitos

78

27205

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo-holvi

      Mikäs tällainen härpäke oikein on?

      "Holvi Payment Services Oy on maksulaitos, jolla on Finanssivalvonnan
      myöntämä maksulaitoksen toimilupa. "

      Se on siis maksulaitos, mutta ei ole pankki. Pankeillahan on talletussuoja 50.000 € talletuksiin saakka, mutta tällainen ei koske maksulaitoksia.

      En oikein hiffaa että miksi kukaan laittaisi omia rahojaan vaikka useita kymmeniä tuhansiakin tuollaisen tahon hoidettavaksi. Kyllä noita tämän tyypin yrityksiä on kaatunut, ja kaatuu varmasti jatkossakin. Vielä jos pörssikurssit ja maailmantalous alkaa 2019 kunnollakin notkua tai romahdella.

    • anonyymi_mio

      Kerkesin tyhjentää tilini ennenkuin jäädyttivät hyvä yritys.

      • anonono

        Siis sulla oli tili siellä mutta Holvi jäädytti sen? Miksi? Vai mitä yritit sanoa?


    • anonyymi_R1K

      Ei ole talletussuojaa jätä väliin asiakaspalvelu kyllästyy sinuun jos kysyt apua. Tj taitaa olla mulkero.

    • anonyymi_Zy8

      Itselläni on ollut Holvi käytössä puoli vuotta. Holvilta saa prepaid Mastercard kortin, joka ei harmi kyllä käy maksuvälineenä kaikkialla, mm. Googlen palveluissa. Suoraveloituslaskuja (e-lasku) ei voi vastaanottaa, joka on iso miinus :( Halvimman Builder paketin hinta on käytännössä 8€ kuussa.

    • anonyymi_BIU

      Mikset ota normaalia pankkitiliä.

    • Ribbe

      Olen lukenut miten hieno ja hyvä palvelu Holvi on. No en voi allekirjoittaa. Täytin kaikki hakemukset ja kyselyt. Mitään ei kuulu, vaikka luvataan 4vrk toimitusaika. Laitan kyselyä aspaan netin kautta...täysi hiljaisuus. Toinen kysely, jossa kysyn, että onko siellä ketään....täysi hiljaisuus. Lopulta soitan ja saan yhteyden. Ovat kuulemma pyytäneet lisätietoa sähköpostilla, jota minun meiliin ei ole tullut. Annan lisätiedot. Täysi hiljaisuus. Soitan ja asiakaspalvelija ei tiedä. Lupaa selvittää. Sitten tulee meili, että yritykseni ei täytä vaatimuksia. ....niinku What the fuck! Ei selityksiä, ei mitään. Yritys on ihan normaali osakeyhtiö, joka tekee kauppaa. Pyydän selvitystä, että mikä niinkuin ei täytä vaatimuksia. Täysi hiljaisuus jatkuu....ja koko prosessi on kestänyt nyt 4 vko

      • Huono-sivumaku

        Tuo Holvi on pikkasen epämääräinen tarkoitusperiltään kaiken kaikkiaan. Viime vuonna Irwin Goodmanin tyyppinen protestilaulaja Jösse Järvenpää sai käräjäoikeudelta 2400 euron sakot, käräjäoikeuden mielestä rienaavien sanoitusten käyttämisestä.
        Useat laulut ovat käsitelleet kriittisesti Suomen maahanmuuttopolitiikkaa. Mutta ei ole käytetty N-sanoja eikä mitään muitakaan rasistisia sanoja kuitenkaan.

        Kuulijakunta päätti kerätä kolehdin laulajalle, että saadaan sakot maksettua, ja rahaa alettiin kerätä myymällä lippuja Jössen konserttiin. Keräys tehtiin Holvi palvelun tilin kautta.
        Sinne kertyikin yli kolme tonnia rahaa, kun Holvi ilmoitti että lipunmyyntiöä ei voidakaan enää heidän kautta kerätä.

        Vähän aikaa oli epäselvää palautatako Holvi noita kerättyjä rahoja lainkaan. Rahat kuitenkin saatiin lopulta ulos, ja konsertti pidettyä. Mutta aika huono ja poliittinen sivumaku jäi tästä H-palvelusta, kaiken kaikkiaan.


    • Anonyymi

      Itsellä ollut pari vuotta käytössä ja hintalaatusuhde ollut kyllä tosi kohdillaan pienyrittäjälle.
      MUTTA
      Laitoin osakeyhtiön pystyyn ja sama kokemus kuin yllä olevalla Ribbellä. Laitan kyselyä joka tuutista ja mitään ei kuulu. Asiakaspalveluun soittaessa vastaaja ilmoittaa ystävällisesti että kaikki asiakaspalvelijat ovat varattuina. Tätä on jatkunut noin kolme viikkoa ja kohta on pakko vaihtaa palveluntarjoajaa.

      Eli lyhykäisyydessään ennen oli hyvä mutta nyt olen saanut paskaa asiakaspalvelua.

    • Anonyymi

      Itse siirsin yrityksen varat pois "turvasatamaan". Konsepti ok, mutta jokin tässä mättää.

      Ihan sairaan hidas maksutapahtumien siirto ja "asiakaspalvelussa" vastataan vain helppoihin kysymyksiin.

      Aika näyttää miten tälle puljulle käy. Olisi mielenkiintoista nähdä 2018 tilinpäätöksen tiedot.

      • Anonyymi

        Sama ralli jatkuu tilisiirrot kestävät ikuisuuksia, ketään ei saa kiinni. ERITTÄIN epäilyttävää toimintaa . Onneksi sain omani pois. 2018 tilinpäätös -12 miljonaa tappiota. Tj väittää markkinauutisessa, että vihdoin voitolla, hurraa. Tulos kuitenkin lähes 2 miljoonaa edelleen tappiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ralli jatkuu tilisiirrot kestävät ikuisuuksia, ketään ei saa kiinni. ERITTÄIN epäilyttävää toimintaa . Onneksi sain omani pois. 2018 tilinpäätös -12 miljonaa tappiota. Tj väittää markkinauutisessa, että vihdoin voitolla, hurraa. Tulos kuitenkin lähes 2 miljoonaa edelleen tappiolla.

        Mistähän olet tietoja katsonut? viime vuosi (2023) 5,3 miljoonaa plussalla. https://www.finder.fi/Suunnittelutoimisto/Holvi+Payment+Services+Oy/Helsinki/yhteystiedot/1924222

        Tappion tekeminen ei muuten automaattisesti tarkoita että firmalla välttämättä menisi huonosti. Voi olla että investoidaan vaan kasvuun. Näin toimii suurin osa start-upeista.


    • Anonyymi

      Ihan toimiva konsepti, mutta maksujen siirrot kestää ikuisuuden , jos on joku arkipyhä välissä niin kotimaan maksulla saattaa kestää melkein viikon.

      Asiakaspalvelua ei käytännössä ole. Jos kysyt jotain niin vastaus kestää kohtuuttoman pitkään ja ei yleensä ratkaise ongelmaa.

      Muuten oikein selkeä ja toimiva konsepti. Pakko pitää tämän rinnalla pankkitiliä, jossa pitää jemmassa suuret summat. Sopii parhaiten yksinyrittäjälle.

    • Anonyymi

      Pyöritän sivutoimisesti yritystoimintaa ja innostuin Holvin konseptista, kun siinä on kaikki pienyrittäjän tarvitsema samassa paketissa. Tein tunnukset ja lähetin firman asiakirjat. Luvattiin että viikossa tili on auki.
      Nyt on jo 2 viikkoa mennyt eikä mitään ole tapahtunut. Asiakaspalveluun ei saa yhteyttä. Kun vielä olen muualta lukenut tilisiirtojen hitaudesta ym ongelmista, alkaa tuntua siltä että Holvia en tule käyttämään. Harmi että palvelu on ala-arvoista koska idea olisi hyvä.

    • Anonyymi

      Suosittelen payseraa vaik ei oo Suomessa kaikki pelaa nopeesti.🎃

      • Anonyymi

        Voiko tuosta tulla mitään veroseuraamuksia tai muita ongelmia jos tekee Paysera tilin ja alkaa hoitamaan sen kautta Suomessa tapahtuvaa liiketoimintaa?

        Onko Suomessa toimivalla yrityksellä oltava tili Suomessa vai riittääkö tuollainen Latvialainen nettitili? Omalla yrityksellä on todella vähän tilisiirtoja vuodessa, joten tuollainen kevyt nettitili houkuttelisi kyllä.


    • Anonyymi

      Tili suljettiin keväällä ja kun kysyin syytä lukekaa ehdot, onneksi tili oli melkein tyhjä.

      Ehto:
      Holvilla on oikeus sulkea tili, perustelematta syytä !

      Uskomaton onneksi on muitakin rahavälittäjiä, en suosittele

      • Anonyymi

        En suosittele kenellekään Holvia , tili jäähdytettiin ilman mitään syytä. Rahat sain viikon päästä ,eikä kerrottu syytä. Ihan järjetöntä.


      • Anonyymi

        Ihan sama kävi minun tilille nyt, kysyin syytä niin sama ehtopykälä lähetettiin spostin ja kysyin lisäselvityksiä, niin ei mitään vastausta.


      • Anonyymi

        Onneksi sait rahasi, moni vielä menettää.


    • Anonyymi

      Näyttäisi olevan Käyttöehdot saatavilla vain lontoonkielisinä.

      ”18.1. Holvi has the right to suspend the Holvi service
      at any time with immediate effect (and until the cause
      has been remedied or the agreement terminated)
      without any prior notice to the customer if:...”
      ”18.1. Holvilla on oikeus keskeyttää Holvi-palvelu
      milloin tahansa välittömästi (kunnes syy on korjattu tai
      sopimus irtisanottu) ilman erillistä ilmoitusta
      asiakkaalle, jos: ...”

      Mihkähän tällaista tiliä tai palvelua oikein uskaltaisi suomalaisen bisneskäytön laajuudessa oikein käyttää?

    • Anonyymi

      Ihmetyttää tosiaan tuo 8 miljoonan miinus.. kohta nurin..?

      • Anonyymi

        2018.. ja mitähän mahtaa olla 2019 🤔


      • Anonyymi

        Ja 2018 tilinpäätöstä ei ole saatavilla vaikka pitäs olla jo.. joten taitaa kohta kosahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 2018 tilinpäätöstä ei ole saatavilla vaikka pitäs olla jo.. joten taitaa kohta kosahtaa.

        Eikös Holvi myyty johonkin Epsanjaan tai vastaavaan? Tietojen saattaminen ajan tasalle voi vaan viedä aikaa tai sitten on jotain oikeita ongelmia toiminnan pyörittämisessä. Nykyään on moni asia helpompaa nutta ennen oli paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Holvi myyty johonkin Epsanjaan tai vastaavaan? Tietojen saattaminen ajan tasalle voi vaan viedä aikaa tai sitten on jotain oikeita ongelmia toiminnan pyörittämisessä. Nykyään on moni asia helpompaa nutta ennen oli paremmin.

        Muistaakseni bbva pankille, tms..
        Teinkin jo nordeaan tilin ja joitakin tapahtuma vielä holvissa. Kohta laitan pois koko helan.. ei oikein luottoa moiseen kun kauheaa tappiota tekeevät. Jotain tapahtuu varmasti kohta puoliin..


    • Anonyymi

      On todella epävarmaa toimintaa. En suosittele laittamaan rahoja Holvi-tilille. Riski niiden menettämiselle on liian suuri. Ei ole muuten enää pitkään pystössä tämä pulju. Suosittelen siirtämään varat nopeasti turvaan.

    • Anonyymi

      Vai, että kannattaako.
      No kyseisen yrityksen neljän viimeisen vuoden TAPPIO on 16 miljoonaa.

      Samaan aikaan liikevaihtoa on ollut 2,2 miljoonaa. Jokaisesta liikevaihtoeurosta on tappiota otettu 7 euroa 30 snt.

      Mieti sitä!

    • Anonyymi

      Pahasti tappiollisella firmalla on peräti 12 avointa työpaikkaa.

    • Anonyymi

      Todella huono ja epämääräinen asiakaspalvelu.
      Muutenkaan en uppoavia veneitä harrasta.

    • Mielenkiintoinen tapaus tuo Holvi... Kahden viikon aikana olen täyttänyt kaikki vaadittavat kohdat ja vastannut sähköposteihin ja nyt tulee viesti "Yrityksenne toiminta ei ole Holvin palveluiden käyttöön liittyvän ohjeistuksen mukaista. Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta. Account Management."

      Holvin ohjeistussivulla on kerätty kaikenlaista liiketoimintaa, jotta voidaan mielivaltaisesti hylätä mitä tahansa yritystä tai sulkea yrityksen tili yhtäkkiä.

      Jäi oikein huono maku Holvista. En suosittele kenellekään. Onko kellekään tietoa hyvistä vaihtoehtoista, kuten Payseraa yms?

      https://support.holvi.com/hc/fi/articles/202256852

      • Anonyymi

        Jos haluat käyttää Wirecardin softaa, niin on ylipäätänsä typerää käyttää välikäsiä ja varsinkin sellaisia välikäsiä, jotka eivät ole pankkeja. Pankkitalletukset ovat kuitenkin tiettyyn määrään asti riskittömiä.

        Avaa tili suoraan Wirecard Pankista, mikäli tuollainen maksupalvelu kiinnostaa.

        Wirecard Bank :"More than 15,000 retailers worldwide have already chosen to benefit from the products and services of Wirecard Bank. We would be delighted to be the reliable payment and banking partner by your side."


    • Anonyymi

      Eipä ole toistaiseksi valittamista. Puolisen vuotta ollut palvelu käytössä ja kaikki toimii kuten on luvattu.

      • Anonyymi

        Totta kai et valita koska olet Holvin henkilökunnan trolli palstalla yrität puolustella näin surkeaa pankkia ja saat siitä rahaakin. Ei muuten mikään normaali pankkisiirto pankkien välein kestä kahta viikkoa lue ketjua ja kierrä kaukaa Holvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai et valita koska olet Holvin henkilökunnan trolli palstalla yrität puolustella näin surkeaa pankkia ja saat siitä rahaakin. Ei muuten mikään normaali pankkisiirto pankkien välein kestä kahta viikkoa lue ketjua ja kierrä kaukaa Holvi

        Monesti tulee pankki siirrot samana päivänä


    • Anonyymi

      Toisella yrityksellä ollut käytössä useita vuosia ja toisella 2vuotta.

      Joitain ongelmia on vuosien varrella ollut, esim. työntekijän palkan siirtyminen Holvista nordeaan kesti noin 2viikkoa.
      Sain siitä hyvityksenä pari kuukautta palvelumaksu alennuksia.

      Toiselle yritykselle avasin tilin pari vuotta sitten, kyseessä ilmainen 0e/kk tili.
      Vastaa ko.firman tarpeita hyvin.

    • Anonyymi

      hei

      ilman mitään selityksiä tili kiinni rahat kohta kuukauden ilmassa toivotaan että saan ne joskus takas

    • Anonyymi

      Minulla mikroyritys, OY. Yritin avata tiliä. Täytin kaikki lomakkeet, toimitin liitteet. Vastasin sähköpostitse muutamaan toimintaa koskevaan kysymykseen ja lopulta tuli ilmoitus, että eivät voi avata tiliä. Vetosivat joihinkin muihin rekistereihin, mutta eivät kerro mihin. Ylipäätään mitään perusteluja asiakkuuden epäämiseksi ei tullut. Kyse aivan tavallisesta suomalaisesta firmasta.

      No, pitää katsella muita vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Itellä ollut kohta 1.5 vuotta ja hyvin toiminut, ilmainenkin vielä jos siirtoja ei ole kovin paljon. Ei moittimista ja maksut toimineet hyvinkin nopeasti.

    • Anonyymi

      Vaihdoin osakeyhtiön tilit danskesta holviin 2018, toiminimellä holvi ollut 2014 lähtien. Ei ole koskaan ollut ongelmia, toki alussa DE alkuinen tilinumero herätti epäilyjä asiakkaissa mutta ny ollut pitkään jo FI alkuinen tilinumero. Holvissa hoituu myös yrityksien kirjanpito pienellä KK maksulla, eli kaikinpuolin hyvä palvelu..

      • Anonyymi

        Miksi ensin oli DE-alkuinen, mitä tekemistä on Saksan kanssa?


    • Anonyymi

      Nyt ei ainakaan kannata avata, kaikki maksukortit on suljettu ja mitään tietoa eivät ole antaneet asiakkaille. Hyvä etten lähtenyt ulkomaan keikalle kortti taskussa, kusessa olisi ollut kun kortit ei toimikkaan... Todella järkyttävää toimintaa kun eivät millään tavalla ole informoinut ketään asiakasta asiasta.

      • Anonyymi

        Tänään juuri rekisteröidyin Holvin asiakkaaksi. Se on toki ikävää, jos on työmatka eikä voikaan maksaa kuluja firman kortilla. Tosin,mun tapauksessa riittää,että kortti toimisi maksuihin,pystyy vastaanottamaan rahaa ja saa tilisiirrot tehtyä kohtuullisessa ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään juuri rekisteröidyin Holvin asiakkaaksi. Se on toki ikävää, jos on työmatka eikä voikaan maksaa kuluja firman kortilla. Tosin,mun tapauksessa riittää,että kortti toimisi maksuihin,pystyy vastaanottamaan rahaa ja saa tilisiirrot tehtyä kohtuullisessa ajassa.

        Vai niin. Tilasitko samalla etelänmatkan Keihäsmatkoista?

        Kun maksukorttikaan ei toimi, niin silloin pitää ymmärtää, että kyseessä on iso ONGELMA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Tilasitko samalla etelänmatkan Keihäsmatkoista?

        Kun maksukorttikaan ei toimi, niin silloin pitää ymmärtää, että kyseessä on iso ONGELMA.

        MasterCard-ongelma johtuu Wirecard-yhtiöstä, joka on Holvin MasterCard-korttien välittäjä. Sama korttien lukittuminen koskee myös R-kioskin ja Keskon kauppojen myymiä MasterCard-lahjakortteja. Holvin asiakkaiden varoja ei säilytetä Wirecard AG:n tileillä. Järjestelmä toimii muuten normaalisti korttia lukuunottamatta.
        https://support.holvi.com/hc/fi/articles/360010592818


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään juuri rekisteröidyin Holvin asiakkaaksi. Se on toki ikävää, jos on työmatka eikä voikaan maksaa kuluja firman kortilla. Tosin,mun tapauksessa riittää,että kortti toimisi maksuihin,pystyy vastaanottamaan rahaa ja saa tilisiirrot tehtyä kohtuullisessa ajassa.

        No nyt on saanut vastauksen, ettei tiliä osakeyhtiölle hyväksytty ja tehdyt tunnukset jäädytettiin. Sain vastauksen, että yrityksen toiminnan pitää olla Suomessa. Yritys onkin, maksaa verot ja toimii Suomessa, mutta toimari tällä hetkellä Espanjassa (vaikka onkin töissä Suomeen, kirjoilla Suomessa,maksaa vero Suomeen jne.) minkä vuoksi postiosoite ilmoitettu espanjaan verohallintoa ja muita varten kun hoitaa hallinnollisia juttuja.

        Ja tiedot ei rekisterissä kuulema pitäneet paikkaansa. Noh, kaupparekisteristä ne maksullisena ostettiin omasta yrityksestä niin en tiedä mikä rekisteri sitten pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on saanut vastauksen, ettei tiliä osakeyhtiölle hyväksytty ja tehdyt tunnukset jäädytettiin. Sain vastauksen, että yrityksen toiminnan pitää olla Suomessa. Yritys onkin, maksaa verot ja toimii Suomessa, mutta toimari tällä hetkellä Espanjassa (vaikka onkin töissä Suomeen, kirjoilla Suomessa,maksaa vero Suomeen jne.) minkä vuoksi postiosoite ilmoitettu espanjaan verohallintoa ja muita varten kun hoitaa hallinnollisia juttuja.

        Ja tiedot ei rekisterissä kuulema pitäneet paikkaansa. Noh, kaupparekisteristä ne maksullisena ostettiin omasta yrityksestä niin en tiedä mikä rekisteri sitten pitää olla.

        Olen ollut noin 3 vuotta Holvin asiakkaana ja kaikki on toiminut todella hyvin.
        Tilisiirrot kotimaahan ovat perillä samana päivänä ja asiakaspalvelu on toiminut todella hyvin. Ongelmat joita on ollut hyvin vähän ovat ratkenneet yleensä saman tien.
        Tuolla aiemmin joku oli kertonut virheellistä tietoa mutta ehkä silläkin joku merkitys jollekin
        Suosittelen pienille yrityksille ja tmi yrittäjille. Ja perus yritystili joka sisältää mm. maksukortin on täysin ilmainen.


    • Anonyymi

      Ei, ilman ennakkovroitusta tilit kiinni, sopimuskohta 10.5 mukaan, mikä se sellainen kohta on ei saa tietoa. Toimii todella inhottavasti jonka jokainen ymmärtää kun ei asiasta ennakkoon edes varoitella? En suosittele

    • Anonyymi

      Puoli vuotta on ollut ilmainen tili Holvissa eikä mitään ongelmia. Tilin avaaminen kestää kauan ja lisäkysymyksiin pitää vastailla monasti, mutta kun tili on avattu niin kaikki pelaa. Maksaa 0e kuussa, kun pankit veloittavat tähtitieteellisiä summia pienyrityksiltä.

      Wirecardin mentyä konkkaan, niin Holvilla on nyt oma ilmainen Mastercad tarjolla. Holvin rahaliikenne on hidasta kun menee 2 päivää "eräajoihin", jotka on tuttuja 1970-luvun reikäkorttiajoilta.

      Isolle espanjalaiselle pankille Holvin tappiot on pikkurahaa. Holvi on kuitenkin rakentamassa jotain sellaista, joka tulee lähitulevaisuudessa mullistamaan pankkitoiminnan. Holvi vasta harjoittelee pienten toiminimien ja osakeyhtiöiden rahalaitoksena, mutta tavoitteet on arvatenkin paljon korkeammalla.

      Voin suositella Holvia pienyrittäjille kalliiden pankkien korvikkeeksi. Holvia käyttäviä tilitoimistojakin löytyy ympäri maata, vaikka toiminimi voi sellaisenaan korvata kirjanpidon Holvilla ilman kuluja.

      • Anonyymi

        Onko jollain kokemusta Holvin bookkeeper palvelusta?


      • Anonyymi

        Holvin edustaja se siellä lobbaa. Kaiva kuoppaasi vain syvemmälle :)


      • Anonyymi

        Mille ”espanjalaiselle pankille”? Mitä tekemistä Holvilla on Espanjan kanssa!? Ja mitä Saksan - joku tuolla mainitsi DE-aikuisen tilin!? Huoliiko Holvi ulkomaisia yrityksiä asiakkaikseen? Entä henkilöasiakkaita?


      • Anonyymi

        Taitaa olla toimarin itse kirjoittama paska pläjäys. Firma on aivan kuralla ja kohta moni kaipaa rahojansa.


    • Anonyymi

      Holvi on ollut ok alkuvuosina, mutta nyt viimeisen kahden vuoden aikana on mm. asiakaspalvelun laatu heikentynyt merkittävästi. Aiemmin soittamalla asiat selvisivät, nykyään puhelimella ei saa kiinni ketään ja tukipyyntöihin kestää vastata kolme (!!!!!) arkipäivää! Olen edelleen asiakkaana, mutta olen harkinnut myös vakavasti siirtyväni muualle mm. tästä syystä.

      Lisäksi verkkolaskuissa on usein häikkää.

      Ja toki mietityttää myös jatkuva tappio, joka syvenee vain. Onko joku kirjanpidollinen kikka, vai mitä Holvilla tapahtuu, mene ja tiedä.

      Suosittelen ja en. Hyvää ja huonoa, mutta huono alkaa ottaa niskalenkkiä hyvästä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen ollut asiakkaana pari vuotta. Valitsin sen, koska sain sellaisia palveluita mitä tarvitsin. Alkuun kaikki oli hyvin, oli hyvä asiakaspalvelu, 5 tiliä, verkkokauppa. Aika pian sulkivat yhden tileistä, koska se oli yhdistyksen asiakasvaratili eikä yhdistykselle annettu omaa tiliä. Valitsemaani hinnoitteluun kuului 5 tiliä, enää vain yksi. Asiakaspalvelu on lopetettu, kun pystyvät kuulema tarjoamaan entistä parempaa asiakaspalvelua esim. chatin kautta. No eipä sitäkään ole näkynyt viikkoon. Ottivat pois kertomatta myös verkkolaskutusmahdollisuuden, joten nyt riittää ja vien yritysten tilit pankkeihin.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut HOLVI tili vuodesta 2017 ja toiminut aina oikein hyvin!
      Minulla on myöskin HOLVI verkkokauppa ja sen kaikki toiminnot on tapahtuneet aina oikein ja rahat on siirtyneet oikein.
      Täällä kanavalla trollaajat on varmasti itse aiheuttanut jonkun syyn että asiat on menneet pieleen. Tilin sulkemisen tai jäädyttämisen tai muuta sellaista on aina jokin painava syy, joka johtuu tilin omistajata itsestään! Jos kerrot että sinun tili lopetettiin, niin voin vaan kysyä mitä olit tehnyt? Esimerkiksi merkintä rikosrekisterissä tai joutuminen ulosottoon tai muu vastaava on varmasti syy että tilisi lopetetaan. Jos tilin avaaminen kestää on syy varmasti se, että sinulla ei ole kaikki asiat kunnossa tilin avaamisen osalta tai niitä ollaan tarkastamassa.

      Pakko oli vastata näihin trollaus viesteihin kun itse en ole havainnut HOVIssa mitään valittamista!!!! Ainoastaan toivotan hyvää menestystä tulevaisuuteen ja laittakaa firman talous kuntoon.

      • Anonyymi

        Holvin edustaja se siellä lobbaa, vielä huonolla kirjoitustaidolla. Kaiva kuoppaasi vain syvemmälle :)


    • Anonyymi

      Minulla ollut käytössä muutaman vuoden. Toimii tosi hyvin yhden henkilön yritykselle. Olen miettinyt jo useaan kertaan, että pitäisikö Nordea tili lopettaa, kun kaiken voi tehdä Holvissa.

    • Anonyymi

      Sieltähän se odotettu hinnankorotusilmoitus jo tulikin. Eli jatkossa Holvissakin maksat kaikesta. Palvelu kuitenkin niin köpöä, että syytä avata oikea pankkitili.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä räpeltää tuollaisen "pankikkeen" kanssa, kun oikeistakin pankeista voi avata tilit ja nettipankit, vaikka toiminta olisikn pienimuotoista.
      Talletussuoja puuttunee kokonaan?

      • Anonyymi

        Pankkeja velvoittavat monet eri asiakkaan tunnistamiseen ja lakisääteisiin kikkareisiin liittyvät asiat, jotka tekevät jopa mahdottomaksi yritystilin avaamisen, Kokemukseni mukaan loistava palvelu, jossa saa edullisesti pienyrittäjälle kattavat palvelut aina laskutuksesta tositteiden tallentamiseen.


    • Anonyymi

      Miten voi 4 miljoonan liikevaihdolla olla 17 miljoonan tappiot? Ihmettelijä ihmettelee

      • Anonyymi

        helposti, jos kate ei ole kohdillaan..... ja on haluja laittaa yritys nurin....


    • Pysy kaukana Holvista.

    • Anonyymi

      Ainut rahalaitos joka avaa tilin yritykselle jonka omistajalla on maksuhäiriö. Noin puoli miljoonaa suomalaista joutuu avaamaan tilin holviin jos aloittaa liiketoiminnan.
      Nykyisin mennään kohti yrittäjä yhteiskuntaa jolloin OIKEAT pankit jää nuolemaan näppejään.
      Siinä suurin syy negatiivisiin kommentteihin.
      Jotain niiden oikeiden pankkien henkilökunnankin on tehtävä.
      Nettiin kirjoittelu on yksi tapa viettää työpäivää kun asiakkat katoaa.

    • Anonyymi

      Tämä on kyllä kummallinen ketju, niin erilaisia ovat kokemukset. Itsellä on paljon saman alan yrittäjäkollegoita ja he ovat kyllä suositelleen Holvia. Siis ne heistä, joilla se on.

      Joku kommentoi jollekin kirjoittajalle, että tili jäädytetty esim. ulosoton vuoksi. Ei kai se ole peruste jäädyttää tiliä? Kenellä tahansa voi lasku päätyä ulosottoon eikä se vielä kerro maksuvalmiudesta mitään. Jos yritystulot tulevat Holvin tilille, niin kai he näkevät, mikä on kassavirta. Kiinnostaisi tietää onko ihmisille selvinnyt, miksi heidän tilit on aikoinaan jäädytetty.

      Itse olen juuri siirtymässä Holvin asiakkaaksi. Sain heiltä vastauksen välittömästi ja samalla tili avatttiin myös. Nyt ensimmäiset laskut tehnyt sen kautta ja seuraavaksi testaan kauanko tilisiirto henkkoht tilillle kestää. Jos kaikki sujuu hyvin lopetan yritystilin normi pankissa (on muuten jäätävän hintainen!) sekä irtisanon nykyisen laskutusohjelman.

    • Anonyymi

      Holvi ollut käytössä useita vuosia ilman ainuttakaan ongelmaa. Todella hyvä käyttää ja kaikki tarvittavat ominaisuudet osakeyhtiön pyörittämiseen. Maksaisin enemmänkin.

    • Anonyymi

      Mä olen ollut yrittäjänä Holvin asiakas monta vuotta ja nykyään freelancer-hommista siirtynyt Holville töihin. Eli sikäli tämä ei ole mitenkään puolueeton vastaus, mutta ihan aidosti kyllä tulin Holville hommiin mielellään siksi, että olin ollut niin pitkään tyytyväinen asiakas itse (ja olen kyllä edelleenkin).

      Monet laskutus- ja taloushallinnon ohjelmistot on vuosien varrella aiheuttaneet aika paljon ärsytystä ja ns. teknostressiä – jumalattoman hankalia käyttöliittymiä ja pomppimista sovelluksesta toiseen. Holvin sovellus on helppo ja kiva käyttää. Ja tosi halpa.

      Mitä tuohon talletussuojaan tulee, Holvi ei tosiaan ole pankki eikä siten suoraa talletussuojaa ole, mutta asiakkaiden rahat on silti hyvässä turvassa. Vaikka Holvi menisi joskus konkkaan, asiakkaiden rahat ei katoa mihinkään vaan on irrallaan yhtiön omista rahoista (toisin kuin pankeilla).

      Täältä lisää: https://www.holvi.com/fi/turvallisuus-holvissa/

      "Jotta rahasi ovat aina turvassa ja käytettävissäsi, asiakkaiden varat säilytetään erillisillä tileillä eurooppalaisissa kumppanipankeissa ja erillään Holvin taseesta, maksupalveludirektiivi PSD2:n mukaisesti. Siinäkin epätodennäköisessä tapauksessa, että Holvi joutuu maksuvaikeuksiin, asiakkaiden varat pysyvät turvassa."

      • Anonyymi

        Mikä tuo maksupalveludirektiivi muka on. Ei se takaa yhtään mitään. Liittyy ilmeisesti tietosuojaan. Viimeisimpänä vitsinä yhtiö kertoo siirtyvänsä tilisiirtoihin jotka kestävät vain sekunteja. Kiss my ass!
        Holvin toiminta on täysin luokatonta ja asiakkaiden rahoja käytetään ehkä väärin, koska tilisiirrot ja yms. kestävät todella pitkään eikä ketän eikä mistään saada yhteyksiä. Robotti vastaa samat laulut joka kerta.


    • Anonyymi

      Ei kannta koskea pitkällä tikullakaan! Poikani siirsi yrityksensä tililtä muutaman kymmenen tuhatta toiselle yritykselle, holvi ei kuitenkaan siirtänyt niitä eteenpäin. VIELÄKÄÄN. Ketään ei saa kiinni mistään, lähettävät selvityspyyntöjä liikesalaisuuksista yms. Aivan käsittämätöntä touhua. Ollan tehty rikosilmoitus

    • Anonyymi

      Ei ole, tarkkana ainakin pitää olla .
      Muistiinpanot, ja alistaa puhelin varastamiselle kertovat virusturva.
      On anonyymi linjastoa

    • Anonyymi

      "Suomen Yrittäjien Toiminta: Totuudenmukaista Arviointia
      Suomen Yrittäjät: Tehoton Etujärjestö?

      Suomen Yrittäjät on toiminut pitkään yrittäjien edunvalvojana, mutta yhä useampi yrittäjä kokee järjestön toiminnan riittämättömäksi ja epäolennaiseksi heidän todellisten haasteidensa ratkaisemiseksi. Yrittäjät kohtaavat arjessaan monia vaikeuksia, jotka vaatisivat tehokasta ja konkreettista tukea – tukea, jota nykyinen järjestö ei tunnu tarjoavan riittävästi.

      1. Puuttuvat Konkreettiset Toimet
      Monet yrittäjät kokevat, että Suomen Yrittäjien tarjoamat palvelut, kuten alennukset ja koulutukset, ovat hyödyttömiä heidän päivittäisessä liiketoiminnassaan. Tarjotut edut eivät juurikaan auta yrittäjiä selviämään suurimmista haasteistaan, kuten rahoituksen saannista, verotuksen keventämisestä tai kilpailukykyisten sopimusten neuvottelemisesta. On vaikea nähdä, miten alennukset 5G-liittymistä tai IT-tuesta voisivat ratkaista yrittäjän kassavirtaongelmat tai säästää yrityksen konkurssilta​ (Yrittajat.fi)​​ (elisa.fi)​​ (Fortum)​.

      2. Juridinen Neuvonta – Illuusio Avusta
      Vaikka järjestö mainostaa tarjoavansa lakineuvontaa, todellisuudessa monet yrittäjät ohjataan ulkopuolisten lakitoimistojen konsultaatioihin. Tämä viittaa siihen, että Suomen Yrittäjillä ei ole riittäviä sisäisiä resursseja tarjota jäsenilleen kattavaa juridista tukea. Tämä ulkoistaminen vähentää merkittävästi neuvonnan arvoa ja hyötyä jäsenille, jättäen heidät edelleen kamppailemaan monimutkaisten oikeudellisten kysymysten kanssa ilman todellista apua​ (Yrittajat.fi)​​ (Yrittajat.fi)​.

      3. Koulutukset ja Tapahtumat – Sisällöllisesti Onttoja
      Järjestön järjestämät koulutukset ja tapahtumat ovat usein yleisluontoisia eivätkä vastaa yrittäjien konkreettisiin tarpeisiin. Yrittäjät tarvitsevat käytännönläheisiä koulutuksia, jotka auttavat heitä hallitsemaan kassavirtaa, markkinoimaan tehokkaasti ja hyödyntämään digitaalisia työkaluja. Nykyiset koulutukset eivät tarjoa riittävästi syvällistä ja käytännöllistä tietoa, joka auttaisi yrittäjiä parantamaan liiketoimintaansa merkittävästi​ (Tutustu Yrittäjien tapahtumiin)​​ (Yrittajat.fi)​.

      4. Jäsenedut – Näennäisiä Hyötyjä
      Jäsenedut, kuten alennukset tietyistä tuotteista ja palveluista, eivät tuo merkittävää taloudellista hyötyä yrittäjille. Nämä edut ovat usein marginaalisia eivätkä ratkaise yrittäjien keskeisiä taloudellisia ongelmia. Todelliset edut, kuten merkittävät veronalennukset, paremmat rahoitusmahdollisuudet ja kattava työterveyshuolto, puuttuvat lähes kokonaan​ (elisa.fi)​​ (Fortum)​.

      Totuudenmukainen Väitös
      Suomen Yrittäjät näyttävät olevan enemmän keskittyneitä oman johtonsa hyvinvoinnin turvaamiseen kuin jäsentensä todellisten tarpeiden täyttämiseen. Järjestön toiminta vaikuttaa olevan täynnä byrokratiaa ja tehottomuutta, joka vain lisää yrittäjien turhautumista ja ahdinkoa.

      Miksi Järjestön Uudistaminen on Välttämätöntä?
      Tehokas Vaikuttaminen Lainsäädäntöön: Yrittäjäjärjestön tulisi aktiivisemmin ajaa konkreettisia lakialoitteita, jotka parantavat yrittäjien asemaa ja helpottavat heidän liiketoimintaansa.
      Kattava Juridinen Tuki: Lisää sisäisiä lakiasiantuntijoita, jotka tarjoavat suoraa juridista neuvontaa ilman ulkoistamista.
      Käytännönläheiset Koulutukset: Lisää koulutuksia, jotka vastaavat suoraan yrittäjien päivittäisiin haasteisiin ja tarjoavat konkreettista, käytännönläheistä tietoa.
      Merkittävät Jäsenedut: Tarjottavat edut, jotka aidosti helpottavat yritysten toimintaa ja tuovat selvää taloudellista hyötyä.
      Yhteenveto
      Yhteisön hyvinvointi ja talouden elpyminen edellyttävät, että yrittäjät saavat tarvitsemaansa tukea ja apua. Jos Suomen Yrittäjät eivät kykene parantamaan toimintaansa ja tarjoamaan konkreettista tukea jäsenilleen, on aika harkita uusia rakenteita ja toimijoita, jotka voivat paremmin vastata näihin tarpeisiin. Poistamalla tehottomat ja itseään palvelevat etujärjestöt voimme edistää tuottavuuden kasvua, parantaa ostovoimaa ja ehkäistä talouden taantumaa."


      https://yritystaivas.fi/suomen-yrittajien-toiminta-totuudenmukaista-arviointia/

    • Anonyymi

      Hei,

      Holvi.fi on kyllä toiminut moitteettomasti. https:lainasampo.fi palvelu käyttää Holvia ja hommat ovat menneet hyvin.

      Mikäli kirjapito onnistuu itseltä, niin silloin holvi mahdollistaa tämän edullisesti.

      Iso suositus Lainasampo tiimiltä.

    • Anonyymi

      Älä ikinä! Lue täältä kuinka paljon ongelmia. Meillä oli tosivaikeaa saada 60th euroa ulos tästä mustasta aukosta. Finanssivalvonta ei välitä pätkääkään mitä touhuavat. Aivan uskomaton vedätys.

    • Anonyymi

      Holvi kiinnostaisi, koska olen vaihtamassa toiminimestä osakeyhtiöksi kun toiminta ja liikevaihto (edelleen vain 50000 tonnin luokkaa) kasvaa hieman. Osakeyhtiössä voisi maksaa osinkojen kautta vähemmän veroa ja voisi jättää rahaa firman sisään tulevia investointeja varten. Pankkien kustannukset aika kovia, koska liikevaihto ei kuitenkaan näin aluksi ole ihan valtavan suurta ja kiinteät kulut olisi hyvä saada alkuun maltilliseksi. Holvi on näemmä päässyt voitolliseksi kun alkanut laskuttaa palveluistaan - ei ihme että teki monta vuotta tappiota, koska palvelujen käyttäjinä oli ilmeisesti monenlaista epämääräistä yrittäjäkokeilijaa (jotka halusivat vain ilmaisen tilin ja ja silti hyvän palvelun), ja osaaminen sen mukaista. Olettaisin, että aika moni edellisistä valittajista on juuri sitä, millä tyylillä kirjoittavat. Eli haukkuvat, kiroilevat ja kirjoittavat väitteitä, joissa ei ole perusteluja - tuskinpa sellaiset henkilöt saavat myöskään itse kovin paljon asiakkaita ja omassa firmassakin on jotain epämääräistä. Holvi kesti tappioita monta vuotta, koska takana oli iso rahoittaja espanjasta. Kuten oheisessa Tivi-lehden artikellissa kerrotaan, niin Holvi teki mitä pitikin kun nykyomiastajat ostivat sen takaisin Espanjasta. Irtisanoivat puolet väestä ja laittoivat palvelulle asiallisen ja silti kilpailukykyisen maksun. Bisnes muuttui voitolliseksi. En ole holvin asiakas, enkä liity mitenkään kyseiseen puljuun. Kattelin vaan että kustannukset ovat kohtuulisemmat näin kasvua hakevalle, melko alkavalle yrittäjälle. Tuo maksujen viivästyminen joissakin viesteissä pohdituttaa ja se että e-laksuja ei voine maksaa suoraan ja pankkikortin vain osittainen toimiminen. No pitää tutkailla lisää, ehkä niihin on löydetty ratkaisuja tai sitten ei. Pitää tutkailla vaihtoehtoja, mikä olisi itselle paras. Osuuspankin kulut on maltillisemmat esim. kuin Danskella (jossa oma normitoiminta pyörii nyt). Kuluja pitäisi karsia. Mutta hekä mielummin pitäisi hakea sitä KASVUA omaan firmaan, ettei tartteis näitä peruskustannuksia pohdiskella. Tekisi mieli saada tuo kirjanpito ja maksuliikenne mahdollisimman sujuvaksi, jotta siihen ei tarvitsisi kauheesti aikaa kuluttaa. Nyt teen kirjanpidonkin itse Tilittimellä, joka toimii hyvin, mutta yrityksen kasvaessa, se ei ole pidemmän päälle kovin kannattavaa. Mukavaa on ollut Tilitimessä, että on oppinut lukemaan tilinpäätöksen TULOSTA (vuositulos) JA TASETTA (yrityksen pitkäaikainen omaisuus) , ja tajuaa mitä ne on. Nyt olisi hyvä aika siirtyä esim. kirjanpitäjän palveluihin kun tajuaa niistä jotakin. Tutkallaan onko Holvi siinä yksi hyvä vaihtoehtoa vai joku muu ProCountor-systeemi.... TÄSSÄ KOPIO TIVIN ARTIKKELISTA "Moni kasvuyrityskenttää tunteva taho lakkasi ehkä seuraamasta Holvin tarinaa siinä vaiheessa, kun BBVA osti Holvin, ja lupaava suomalainen firma meni ulkomaiseen omistukseen. Siksi monelta saattoi jäädä huomaamatta, että entiset omistajat ostivat Holvin takaisin itselleen vuonna 2021.

      Kun koronapandemia iski vuonna 2020, fokus oli palautettava ydintoimintaan ja kannattavuuteen. BBVA oli myynyt monet muut portfolionsa fintech-yritykset, ja Toivonen perustajakumppaneineen pohti Holvin roolia paletissa. He laskivat, että Holvi voisi pärjätä jälleen itsenäisenä firmana, ja iskivät pöytään ostoehdotuksen.

      Helmikuussa 2021 kauppa toteutui, ja sen jälkeen Holvin omistajana on toiminut Keru Fintech Investments, jonka omistaa Holvin henkilökunta.

      Kyseessä oli henkilöstön näkökulmasta raju toimenpide, sillä tulorahoituksen varaan heittäytyminen merkitsi sitä, että suurin osa työntekijöistä oli irtisanottava. 150 hengen tiimi kutistui seitsemäänkymmeneen. Muitakin radikaaleja päätöksiä piti tehdä.

      Sisäänheittotuotteesta eli maksuttomasta yritystilistä tehtiin kaikille maksullinen. Osa asiakkaista kaikkosi, mutta kyse oli pitkälti tuottamattomista asiakkaista. Jäljelle jäi aktiivisempia yrityksiä, jotka todella tarvitsivat Holvin palveluita ja olivat valmiita niistä maksamaan. Itsenäistymisen vuonna Holvin liikevaihto kasvoi neljästä kuuteen miljoonaan euroon.

      Vuonna 2022 korot ampaisivat nousuun, ja Holvin liikevaihto kiri jo kahdeksaan miljoonaan euroon ja tappiot vähenivät kahteen miljoonaan. Sitten koitti voitollinen vuosi 2023. Samaan aikaan asiakasmäärät kasvoivat, asiakkaat toivat enemmän rahaa firmaan, ja talletukset toivat korkoja. Kertyneitä voittoja käytetään tulevaisuuden investointeihin ja markkinointiin Saksassa."

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe