Aneet kaupankäyntiä

Perimystietoharhaa

En ymmärrä miten joku voi uskoa aneiden auttavan Jumalan edessä? Raha ja teot muka auttavat syntien sovituksessa! Evakeliumi perustuu Jeesuksen Kristuksen sovintotyöhön.

5

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JimMorrisoninluo

Kyllä nämä aneet pitäisi luterilaisen kirkon ottaa ilman muuta myyntiin.
      Ai kun ois sitten niin maan perusteellisen mukava tehdä oikein kunnolla syntiä.
      Sen jälkeen iloisella mielellä hymyssä suin shoppailemaan aneita. Mukava on jatkaa sen jälkeen vihellellen synnittömänä.

• katolinen_rouva

Höpö, höpö... Nimenomaan aneista luterilaiset ovat vuosisatoja levittäneet niin väärää tietoja ja suoranaisia valheita, etten yhtään ihmettele ihmisten vääriä uskomuksia.

Aneilla EI SAA syntejä anteeksi, ei ole koskaan saanut. Synnit voi saada anteeksi vain parannuksen sakramentissa eli ripissä.

Aneilla voi SAADA lievityksen jo ripissä tunnustettujen syntien ajallisista rangaistuksista. Kirkko myöntää tämän armon, sillä onhan Jeesus antanut sille vallan "sitoa ja päästää". Edes pahimman "anekaupan" aikana, köyhät eivät periaatteessa joutuneet maksamaan tästä mitään.

• Perimystietoharhaa

Tarkoittaako tämä sitä, että katolinen kirkko ei pidä esim pedofiliaa niin hirveänä kun siihen syyllistyneet voivat pyytää tätä syntiä anteeksi ja sitten vaikka ostaa rahalla lievitystä ajallisista rangaistuksista ? Ajallinen rangaistus - elossa ollessa vai kuoleman jälkeen? En edelleenkään ymmärrä
      missä on sanottu , että nimenomaan katolinen kirkko on saanut oikeuden "sitoa ja päästää".?

• KatolinenTulevaisuus

Kaikki synnit ovat tavalla tai toisella hirveitä. Mutta kaikkien sovittamiseksi Jeesus Kristus myös kuoli ristillä ja nousi kuolleista.

Katolisen uskon mukaan JUMALA silti rankaisee synnistä. Todella puistattavat synnit, kuten vaikkapa abortti tai lasten hyväksikäyttäminen suorastaan ”huutavat Jumalan kostoa”.

Ane on lievitys pelkästään tästä Jumalan rangaistuksesta, ei minkään maallisen tai kirkollisen oikeusistuimen.

Jeesus Kristus perusti vain yhden ja ainoan kirkon. Se on sama kuin katolinen kirkko. Kaikki muu on pelkkää erehdystä, eksytystä, ihmisten keksimää ja synnin aiheuttamaa hajaannusta.

• KatolinenTulevaisuus

Tärkein unohtui, vaikka katolinen_rouva se jo mainitsikin: itse synnit voi saada Jumalalta anteeksi VAIN parannuksen sakramentissa eli ripissä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe