Jos joku kirjoittaa tavalla, josta et pidä, niin onko pakko vastata? Ja jos on pakko vastata, niin onko pakko ”antaa samalla mitalla ja korot päälle?”
Sinulla on runsaasti oikeuksia:
1. saat lukea kenen juttuja haluat
2. saat olla lukematta kenen juttuja haluat
3. saat kirjoittaa kenelle haluat
4. saat olla kirjoittamatta kenelle haluat
5. saat tehdä mitä valintoja haluat, etkä ole velvollinen perustemaan tekemisiäsi kenellekään
---
Itse opin tuolla chat-puolella aika pian, että kun oikeuksia kerran on, niin niitä kannattaa käyttää. Tämä virtuaali on siitä jänskä maailma, että jokainen voi itse omilla valinnoillaan säädellä sen miellyttävyyttä. Aivankuin telkkarista valitset ohjelmia. Ja jokainen valintasi on tasan tarkkaan yhtä oikea, kuin jonkun toisenkin tekemä valinta.
Olen todennut, että joidenkin kanssa juttu luistaa ja joidenkin kanssa ei. Olisin todella tyhmä, jos kävisin sellaista keskustelua josta en pidä. Aivan riippumatta siitä, että miksi en siitä pidä. Ja koska kukaan täällä ei ole minun esimieheni, en myöskään perustele valintojani.
---
Loppuun vielä tyhmä kysymys: Jos ET PIDÄ riitelystä, niin miksi riitelet? Ja tähän sinun kannattaa vastata vain itsellesi.
Onko ihan pakko?
27
1200
Vastaukset
...johon olikin jo kiva vastata:-)
Pakko ei todellakaan ole. Tätä valinta oikeuttani ajonkin käyttää täst edes tehokkaasti ja aivan oman valintani mukaisesti---jeeh!!!
Tosin ei tätä ole kukaan tähänkään asti rajoittanut.
Ohittaminen ja toiselle kaistalle ajaminen on mahdollista ja vieläpä ihan mukavaakin.
Ensinnäkään minun ymmärrykseeni ei ole mahtunut tähän mennessä sekään, että ellei jollekin halua vastata, niin miksi vastata ollenkaan. Miksi pitäisi toiselle sanoa:En pidä sinun kommentiasi vastaamisen arvoisena. Jos sen kerran kokee niin turhanpäiväiseksi, niin jättää vain vastaamatta.
Kummallista , että näinkin yksinkertaiset asiat on jonkun kirjoitettava ennenkuin ne tulevat tajuttavaksi. Jos juttu ei tosiaankaan suju, niin se tuskin selittelyistä sujuu sen kummasemmin.
Kiitos sinulle hyvästä aloitteistasi:-)
Kyllä uskoisi tälläiselle palstalle tilaa löytyvän kaikille kirjoittajille. Tämä keskustelupalstahan on tarkoitettu vapaaseen ilmaisuun ja mitäs sitä kenenkään toisten vapaata sanailua olisi syytä rajoittaa.
------nyt tuli jo hyvä olla--------- Seppojuhani
Vaan kumman helposti unohtuvia, etenkin niiltä, jotka eivät halua riidellä.
- taikanainen
vastaatko tähän :)
Ollessani avauksentekijänä, jotenkin tuntuu kohteliaalta vastata kaikille jotka ketjuuni osallistuvat,ainakin kerran. Automaattisesti sitä kait sitten odottaa toisiltakin samanlaista kohtelua.Jos sitten ei saakaan vastausta, tuntee itsensä hölmöksi, vallankin kun omat kommentit ovat olleet asiallisia.
No, nyt vaan odotellaan miten tytön käy...- Seppojuhani
Ai että pitäisi vastatakin. Mutta olenhan avauksessani aivan selvästi luetellut perustuslailliset oikeuteni...
Taannoisessa suksijutussa jätin vastaamatta ihan rationaalisista syistä. Kun katsoin avaustani, siinä oli kymmenkunta viestiä minulle. Jos jokaiseen paneutuu ja vastaa harkiten, niin se vie aikaa tunnin. Silloin kevyt jutustelu menee työksi varsinkin, kun omat kommentit menevät väkisinkin samankaltaisiksi. Siitä katoaa idea.
Pidän paljon enemmän rönsyilevistä jutuista, jossa keskustelu käydään pääasiassa muilla kuin avaaja-vastaaja -akselilla. - taikanainen
Seppojuhani kirjoitti:
Ai että pitäisi vastatakin. Mutta olenhan avauksessani aivan selvästi luetellut perustuslailliset oikeuteni...
Taannoisessa suksijutussa jätin vastaamatta ihan rationaalisista syistä. Kun katsoin avaustani, siinä oli kymmenkunta viestiä minulle. Jos jokaiseen paneutuu ja vastaa harkiten, niin se vie aikaa tunnin. Silloin kevyt jutustelu menee työksi varsinkin, kun omat kommentit menevät väkisinkin samankaltaisiksi. Siitä katoaa idea.
Pidän paljon enemmän rönsyilevistä jutuista, jossa keskustelu käydään pääasiassa muilla kuin avaaja-vastaaja -akselilla.kiitos nyt kumminkin vaivannäöstäsi.
- MillaN
...tähän osaisin muuta sanoa kuin olen samaa mieltä...ja minähän en riitele koskaan muiden kuin itseni kanssa.:D
- Jermu
senkin lepakonlennättäjä! Kjäh!
- MillaN
Jermu kirjoitti:
senkin lepakonlennättäjä! Kjäh!
...saakeli sentään senkin JermuKelmu! Kjäh itelles!
- Seppojuhani
Uskotaanhan me kaikki. Itse asiassa, tästä ketjusta tuli kuin mitä luulinkaan :D
- merliNelli
mieleen, ehkäpä jotkut tuntevat olevansa parhaimmillaan päästessään väittelemään.Niinpä väittelyksen aihe kaivetaan vaikka pilkusta, jos ei muuten.
Ikävä kyllä, päättymättömät väittelykset johtavat katkeruuteen ja lopulta ilkeilyihin.Näin ainakin itse näkisen tämän jutun menevän.
Itse en änkeä keskusteluihin, jos aihe ei kiinnosta.Yleensä luen juttuja sen verran kun kerkiän, mutta en valikoi nikkien perusteella kelle vastailen.
Oikeassa olet, kyllä tällä on mahdollista valita miten, missä ja kenen kanssa keskustelee.- MillaN
...pilkku on pieni, miten sitä voi kaivella...nuppineulalla? :D
Ja joillakin on uskomaton halu väitellä nikin kanssa, ei asian.
Hei...nyt hokasin, sä olet uudistanut nikin.:D - merliNelli
MillaN kirjoitti:
...pilkku on pieni, miten sitä voi kaivella...nuppineulalla? :D
Ja joillakin on uskomaton halu väitellä nikin kanssa, ei asian.
Hei...nyt hokasin, sä olet uudistanut nikin.:Dminä en noista pilkuista ymmärrä...mutta täällä oppii tavoille..vaikkei mitään ymmäräkkään:DD
Kunhan kirjoitin:D
Jeps, tässä iässä ellastakin putkahtaa elli..:P ei mahda mitään:D - Seppojuhani
Väittely menee vaarallisille vesille heti, kun aletaan sanoa, että ”sinun sanasi olivat näin, mutta itse asiassa tarkoitit noin”. Aletaan lähestyä parapsykologian maailmaa – ja sen taitajaahan on miljoonat odottamassa.
Sitä sopii tehdä. Mutta piru raamattua lukemassa on asetelma, jonka lopputulosta ei tarvitse ihmetellä. Ja aivan turha on jälkeenpäin selittää, että ”en minä halunnut tapella, mutta nuo muut”.
Minäkin täytin taannoin vuosia. Pitäisiköhän vaihtaa nikkiä. Seppojuhannus voisi olla ihan hauska.
- norMix evk
...ja itse käytän näitä mainitsemiasi oikeuksia jatkuvasti. Toisaalta eräillä kun tuntuu olevan tuo vastauspakko, niin miksei sitten perustettaisi sitä kauan peränkuulutettua hakkuuaukeaa reippaammalle sanankäytölle ja rauhoitettaisi kaffepalstaa normaalille keskustelulle.
...onkos täällä joku käsikirja , jossa sanotaan, että on pakko ...siis ihan pakko vastata?
-----kysyy asiasta epätietoinen?-------
Minä olen nyt opiskelemassa vasta sitä sivuu , jossa on tiplomatian harjoitustehtäviä....
----saaks käyttää tuota minä, vai me ,,,vai te vai..oiskos se tiplomaattista puhuu ihan lajista...yleiseisti.....
Ps. Voisitko Sinä tehdä jonkun sellaisen humoristisen aloitteen.....kaipailee nauruterapiaa...??? Toi autolla toistensa päälle törmäily ei muuten naurattanu...siinä voi käydä pahasti---siis sattuu oikeestikkin.- norMix evk
NainenKirjoittaa kirjoitti:
...onkos täällä joku käsikirja , jossa sanotaan, että on pakko ...siis ihan pakko vastata?
-----kysyy asiasta epätietoinen?-------
Minä olen nyt opiskelemassa vasta sitä sivuu , jossa on tiplomatian harjoitustehtäviä....
----saaks käyttää tuota minä, vai me ,,,vai te vai..oiskos se tiplomaattista puhuu ihan lajista...yleiseisti.....
Ps. Voisitko Sinä tehdä jonkun sellaisen humoristisen aloitteen.....kaipailee nauruterapiaa...??? Toi autolla toistensa päälle törmäily ei muuten naurattanu...siinä voi käydä pahasti---siis sattuu oikeestikkin....ole oma sisäinen käsikirjansa, joka sitten sanelee onko pakko vastata vai ei ole.
Tiplomatian harjuuttelu on aina hyödyksi elämässä, joten jatka vaan entiseen malliin. Taitojen karttuessa voitkin sitten yrittää suorittaa tiplomitiplomaatin tutkinnon, jonka suorittamisesta saa tietysti tiplomin ja pärstänsä tiplomitiplomaattien matrikkeliin. Yleisestiottaen tiplomatiassa olisi kaiketi tiplomaattista puhua mahdollisimman yleisesti.
PS Noitten humorististen alotteiden teko on kyllä aika hankala laji. Tekemällä niitä ei kannata lähteä tekemään, muuten tuloksena on telkkarin "viihdeohjelmien" kaltaisia ketäännaurattamattomia pannukakkuja. Mutta kun jotain sopivaa sattuu päähän pälkähtämään, niin laitetaan tulemaan.
PPS Liekö sitten sukupuoli- vai yksilöeroista johtuvaa, mutta minua se autopätkä tosissaan nauratti :)) - Anonyymi
norMix evk kirjoitti:
...ole oma sisäinen käsikirjansa, joka sitten sanelee onko pakko vastata vai ei ole.
Tiplomatian harjuuttelu on aina hyödyksi elämässä, joten jatka vaan entiseen malliin. Taitojen karttuessa voitkin sitten yrittää suorittaa tiplomitiplomaatin tutkinnon, jonka suorittamisesta saa tietysti tiplomin ja pärstänsä tiplomitiplomaattien matrikkeliin. Yleisestiottaen tiplomatiassa olisi kaiketi tiplomaattista puhua mahdollisimman yleisesti.
PS Noitten humorististen alotteiden teko on kyllä aika hankala laji. Tekemällä niitä ei kannata lähteä tekemään, muuten tuloksena on telkkarin "viihdeohjelmien" kaltaisia ketäännaurattamattomia pannukakkuja. Mutta kun jotain sopivaa sattuu päähän pälkähtämään, niin laitetaan tulemaan.
PPS Liekö sitten sukupuoli- vai yksilöeroista johtuvaa, mutta minua se autopätkä tosissaan nauratti :))...lukaisemassa tuolta Jurmun Kaffee porukan matkustamisaloituksen alta Mäksin jatkoa....JESSUS....se minua nauratti...pitelee vatsaansa ja kihisee henkeään pidätellen***
- norMix evk
Anonyymi kirjoitti:
...lukaisemassa tuolta Jurmun Kaffee porukan matkustamisaloituksen alta Mäksin jatkoa....JESSUS....se minua nauratti...pitelee vatsaansa ja kihisee henkeään pidätellen***
...ja hauska oli :DD
- Seppojuhani
Itse asiassa ehdotin tuollaista narukehää ylläpidolle aika pian chat-palstan nurjempaan puoleen tutustututtuani. Ehkäpä se joskus toteutuu.
Olen sitä mieltä, että jos joltain mopo (jankku-, sportti- Pappa-Tunturi- tms) karkaa kädestä ja päätyy jorpakkoon, niin kenelläkään ei ole velvollisuutta ajaa perästä.
Ei ole kovinkaan älykästä jyräyttää toisen niskaan ja kiljaista: ”Minä olen sinun päälläsi. Olen parempi. Voitin!”
J.K. Miksi käytät evk:ta? Minulle rekatulla kirjautuminen on nopeampaa kuin satunnaisnikin käyttö! Seppojuhani kirjoitti:
Itse asiassa ehdotin tuollaista narukehää ylläpidolle aika pian chat-palstan nurjempaan puoleen tutustututtuani. Ehkäpä se joskus toteutuu.
Olen sitä mieltä, että jos joltain mopo (jankku-, sportti- Pappa-Tunturi- tms) karkaa kädestä ja päätyy jorpakkoon, niin kenelläkään ei ole velvollisuutta ajaa perästä.
Ei ole kovinkaan älykästä jyräyttää toisen niskaan ja kiljaista: ”Minä olen sinun päälläsi. Olen parempi. Voitin!”
J.K. Miksi käytät evk:ta? Minulle rekatulla kirjautuminen on nopeampaa kuin satunnaisnikin käyttö!sitä mitä ei tekisi toiselle reaalimaailmassa niin ei pitäisi tehdä nimimerkin suojassa virtuaalimaailmassakaan.
Tuo evk nyt johtuu lähinnä siitä, että käytän toisella palstalla toista nimimerkkiä. Jakautuneen persoonan vaihto käy siten helpommin.
- parraton
laittaa tämä linkki tähän, jotenkin kuvaava, "antaa samalla mitalla ja korot päälle".
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-2228- norMix evk
....siinähän sitä annettiin oikein korkojen kanssa takaisin :DD Ja mistä kaikki oikein saikaan alkunsa?
- manhattan
Jotenkin nyt vaan osui aika hyvin tunnelmaan.
Kiitti hyvistä nauruista. :) - Seppojuhani
Ihan kuin ”akat ratissa”.
Nyt uskaltaa nauraa, kun tuo toimittaja on häipännyt lomille eikä pääse tulia sytyttelemään. Seppojuhani kirjoitti:
Ihan kuin ”akat ratissa”.
Nyt uskaltaa nauraa, kun tuo toimittaja on häipännyt lomille eikä pääse tulia sytyttelemään....täällä voi ilmaantua noita välitoimituksia...ja sitten voikin taas hymyt hyytyä.....
*NIIN SITÄ PARTOIHIN NAURESKELLAAN ****
----mutta---se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa----- Se parhaiten nauraa..
NainenKirjoittaa kirjoitti:
...täällä voi ilmaantua noita välitoimituksia...ja sitten voikin taas hymyt hyytyä.....
*NIIN SITÄ PARTOIHIN NAURESKELLAAN ****
----mutta---se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa----joka toiselle nauraa. Aina.
- ei oo
kuin kuolla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502234Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24889- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51831Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me119824Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733