BMW tientukkona moottoritiellä

Miksi tänäänkin uudehko 5-sarjan BMW oli tientukkona moottoritiellä? Alinopeutta ajoi, pysytteli vasemmalla kaistalla vaikka oikealla tilaa? Eikö uskaltanut ajaa normaalinopeutta vasemmalla kaistalla?
No, tiedän kyllä että oli liukas keli ja takavetoisella bemarilla ei kyllä uskalla ajaa liukkaalla kelillä satasen alueella satasta. Ei ole kauankaan kun näin ojassa 3-srjn bemarin, kait samanlainen vikuri tuo isompikin..
Mutta ois ajanut oikealla kaistalla sitä 80 km/h, eikä tukkinut ohituskaistaa.
Mikä siinä niin vaikeaa on, kaistanvaihtoko pelottaa? Ei siinä edes polannetta ollut??
Ilmoita


ja sitten inistään kun ajetaan ylinopeutta. mee vittu oikeisiin töihin täältä
2 VASTAUSTA:
Mikä on oikeisiin töihin.?
Miksi ajatte alinopeutta, hä?
+Lisää kommentti
Ei tartte kaahatakaan mutta tuo tahallaan/kiusallaan alinopeutta ohituskaistalla köröttely on kyllä törkeää. Näkee muitakin merkkejä ja juurikin liukkaalla. Voi ajaa varovasti mutta oikealla kaistalla.
Ehkä joskus ajattelemattomuuttakin voi mietteissään ajaa hiljaa mutta yleensä tahallista jos vasemmalla kaistalla hidastelee.
Ilmoita
Minä ajan xDrivellö. Kyllä kulkee huonommassakin kelissä.
1 VASTAUS:
Kaksi sellaista autoa on tutustumatta, toinen on tämä Volvon "pyhimys" P1800S, kun amazoni joskus oli, on hyviä pelejä nuo. Harmittaa vieläkin vähän kun möin Amazonin joskus.

Audin kyydissä kun on tullut oltua paljonkin... äänieristys on erinomaisen hyvä näissä audeissa, kiinnitin heti huomion.

BMW:llä ovat tietysti hyviä nämä 750i-mallit V12-moottoreilla, 5.0 mukavia.
+Lisää kommentti
Tuli mieleen hauska juttu, kun tumman sininen BMW-auto olisi joululiikenteessä, jossa olisi laitettu isoilla valkoisilla kirjaimilla taakse teksti: "HÄTÄJARRUTTELEN HUVIKSENI TÄYSILLÄ".

Vähän samaan tyyliin kuin jossain Oldsmobile Toronadossa '68, oli Stephen Kingin elokuvassa "The Dark Half", isolla teksti takana "HIGH TUNED SON OF A BITCH".
Ilmoita
kyllä ne uudehkot ja vanhemmatkin 5-sarjalaiset pysyy hyvin tiellä jos on hyvät renkaat. olisko ollu naiskuski liikenteessä?
2 VASTAUSTA:
BMW pysyy aika hyvin ojien välissä paljaalla asfaltilla.....
Vanhus tai nainen sen oli pakko olla.
+Lisää kommentti
Kyllähän totuus on se, että kun nämä baijerilaismerkin ajo-ominaisuudet on mitä on, ei siitä päästä yli eikä ali, että kun mennään sinne satasen yli oleviin nopeuksiin niin silloin ne bmw :n ns. ajo-ominaisuudet loppuu kuin seinään ja sen jälkeen mennäänkin rytinällä metsähallituksen puolelle.
3 VASTAUSTA:
Sanoo tyyppi joka ei ole koskaan Bemmua ajanut, pelkästään jollain paska volkkarilla jonka ajo-ominaisuudet aatamin aikaisia.
MikaOjantaus kirjoitti:
Sanoo tyyppi joka ei ole koskaan Bemmua ajanut, pelkästään jollain paska volkkarilla jonka ajo-ominaisuudet aatamin aikaisia.
Volkkari on aina mittapuuna kun kerrotaan hyvistä ajo-ominaisuuksista. Bemusta löytyy aina jotain moitittavaa, vaikka melko hyviä ovat ajaa.
JoskoFaktaaSekaan kirjoitti:
Volkkari on aina mittapuuna kun kerrotaan hyvistä ajo-ominaisuuksista. Bemusta löytyy aina jotain moitittavaa, vaikka melko hyviä ovat ajaa.
Mulla oli ennen Golf ja olihan se hyvä ajaa, mutta niin on Bemarikin,tiettyä uraherkkyyttä on kyllä havaittavissa vaikka rengaskoko on 205.
+Lisää kommentti
BMW :n ongelma on juuri siinä, että kun kyseisellä merkillä mennään ylinopeutta, ollaan hetken päästä lepikossa, valopylvään tai puun kyljessä tai pahimmassa tapauksessa vastaantulijan keulassa...
Ilmoita
"Miksi tänäänkin uudehko 5-sarjan BMW oli tientukkona moottoritiellä? Alinopeutta ajoi, pysytteli vasemmalla kaistalla vaikka oikealla tilaa? Eikö uskaltanut ajaa normaalinopeutta vasemmalla kaistalla?
No, tiedän kyllä että oli liukas keli ja takavetoisella bemarilla ei kyllä uskalla ajaa liukkaalla kelillä satasen alueella satasta. Ei ole kauankaan kun näin ojassa 3-srjn bemarin, kait samanlainen vikuri tuo isompikin..
Mutta ois ajanut oikealla kaistalla sitä 80 km/h, eikä tukkinut ohituskaistaa.
Mikä siinä niin vaikeaa on, kaistanvaihtoko pelottaa? Ei siinä edes polannetta ollut??"

Olen huomannut saman merkistä riippumatta,kukaan ei mee mihinkään enää ja asia vieläpä korostuu vähän paremmilla autoilla pl kaaharit. Aika ihme juttu ja välillä hermostuttaa,en tarkoita että pitäs ajaa ylinopeutta ja kaahata mutta edes normaalinopeutta. Motarilla saa jatkuvasti ajaa vasenta kaistaa jos ajaa mittarin mukaan n 129 eli tod. nopeus on just joku 121-122.
Tuo etteikö takavetoisella voisi ajaa liukkaalla yhtä kovaa jos on hyvät renkaat on täyttä shaibaa,ei se perä sieltä lähde mihinkää varsinkin kun on ajovakautuskin vielä. Ei ainakaan mun F31,hyvin pysyy tiellä :) Voisin vaikka väittää ettet ole ikinä edes kokeillut asiaa? 🤔
Ilmoita
MItä itkette? Jos joku ajaa vasenta kaistaa alinopeutta, pysykää oikealla kaistalla ja ajakaa sallittua nopeutta ohi, ei edestakaista kaistan vaihtoa jolloin kyseessä ei ole sakoitettava ohitus...ei oikealla kaistalla tarvitse hiljentää vauhtia jos ohituskaistan vauhti hiljenee....
1
Ilmoita
Koska sillä bmw kotterolla ei päässyt/uskaltanut ajaa kovempaa, olisi muuten lähtenyt lapasesta samantien. Tehottomuus ja heikot jarrut muutenkin huojuvassa lotjassa on 5-sarjan bmw :ssä kamalaakin kamalempi yhdistelmä.
Ilmoita
BMW :ssähän on se ongelma, että ajo-ominaisuudet eivät yksinkertaisesti riitä suurempiin nopeuksiin. Eli toisin sanoen, ei pysy enää tiellä kun mennään etenkin sinne +100 km/h paremmalle puolelle. Tästä myös johtuu sekin, että täällä monet BMW :n velkaiset ja todellisuudessa usein köyhyysrajan alapuolella taistelevat isoegoiset omistajat katkeroituvat rikkaammille mutta halvemmilla ja luotettavammilla merkeillä ajaville.
1 VASTAUS:
Monesti tommonen käytetty iso bemari ostetaan tajuamatta miten paljon sen huollot, korjaukset ja vakuutukset maksaa. Sitten käykin niin että kumeiksi on varaa ostaa vaan jotkut linglongit, jos nyt rahaa renkaisiin edes jää. Siinä vaiheessa ajelisin itsekin aika varovasti liukkailla, kyseessä on muutenkin huono talviauto joka pyrkii työntämään perän eteen => kuskista tulee helposti matkustaja.

Yhellä penskalla tässä lähistöllä oli juurikin vanhempi 5-sarjan BMW, ei sillä oikein kovin usein ollut varaa ajaa sillä mihinkään, ja kumit oli sellaset "slicksit" että ei varmaan paljon pitoa kesälläkään. Sadekelillä ei varmasti olisi voinut kummosestakaan lätäköstä ajaa ilman joutumista vesiliirtoon.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

BMW tientukkona moottoritiellä

Miksi tänäänkin uudehko 5-sarjan BMW oli tientukkona moottoritiellä? Alinopeutta ajoi, pysytteli vasemmalla kaistalla vaikka oikealla tilaa? Eikö uskaltanut ajaa normaalinopeutta vasemmalla kaistalla?
No, tiedän kyllä että oli liukas keli ja takavetoisella bemarilla ei kyllä uskalla ajaa liukkaalla kelillä satasen alueella satasta. Ei ole kauankaan kun näin ojassa 3-srjn bemarin, kait samanlainen vikuri tuo isompikin..
Mutta ois ajanut oikealla kaistalla sitä 80 km/h, eikä tukkinut ohituskaistaa.
Mikä siinä niin vaikeaa on, kaistanvaihtoko pelottaa? Ei siinä edes polannetta ollut??

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta