Suomen Postin "palvelu"

Lapineläjä

"Posti lopetti kaikki lentonsa, kirjeet liikkuvat enää maanteitse – Edes pikakirje ei mene välttämättä päivässä perille."

Voiko Posti periä korotettua maksua vedoten pikakuljetukseen?

6

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryökköö

Lähetin viime vuonna kortin Koskenkorvalta Jurvaan, etäisyys n. 25 km...lähti tiistaina, perillä perjantaina..

• Polkupyörällä.perille

Posti kulkee ja Kusti polkee. Vanha sanonta, mutta niin totta. Suurin osa postista kulkee samaa vauhtia tai hitaammin kuin jos sen kuljettaisi itse polkupyörällä.

Oma ennätys on Oulusta tilattu paketti Helsinkiin kahdeksan (8) päivää. Tuo tekee 76km / vuorokausi. Polkupyörällä matkaan olisi itseltä mennyt viisi tai kuusi päivää. Tosi fillaroijilta vähemmän.

• AsiakasOdottaa

Taas on paketti hukassa. Lähetetty Kiinasta ja aikaisempien kokemusten opettamana olen laittanut ylimääräisen osoiterivin. Se on Puh:050xxxxxx mutta sitä ei R-kiskalla huomioida. Noutolappua ei koskaan ole tullut. R-Kiska laittoi paketin palautukseen ja se on nyt matkalla takaisin Kiinban tuppukylään. Lapun uudelleenlähettäminen tai tekstiviesti ei kuulu Postin palvelukokonaisuuteen.
      Ihan kaupunkilaisjärjellä miettien tekstari tai uusi lappu oliosi ehkä helpompi juttu kuin paketin kuskaaminen 12 000 km.
      Tuollainen palvelurakenne selittää sen, että pakettini Lontoosta menee seurannan mukaan Helsinkiin postikeskukseen kahdessa päivässä ja Helsinki-Riihimäki ottaakin sitten kolme päivää.

• Postin kulkuun ei voi enää luottaa. Minulle ja monelle tutulle on tullut kirjelaskuja niin myöhässä, että eräpäivät ovat jo menneet, posteja on mennyt myös vääriin osoitteisiin, tai tiettyä lähetystä ei ole koskaan tullut.

• Lkjhffc

Seuraavaksi siirrytään varmaankin hevosilla kuljettamaan postit kuten n. 150vuotta sitten, se olis ekologista ym. nykyaikaista.

• etanapostia

Kiinasta tilattu pikkutavara tuli Suomeen alle viikossa. Helsinki-Vantaan tullipostikäsittelyjen kautta kuljetukseen pääsy kesti yli viikon ja asiamiespostille taas viisi päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe