Suomen Postin "palvelu"

Lapineläjä

"Posti lopetti kaikki lentonsa, kirjeet liikkuvat enää maanteitse – Edes pikakirje ei mene välttämättä päivässä perille."

Voiko Posti periä korotettua maksua vedoten pikakuljetukseen?

6

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryökköö

Lähetin viime vuonna kortin Koskenkorvalta Jurvaan, etäisyys n. 25 km...lähti tiistaina, perillä perjantaina..

• Polkupyörällä.perille

Posti kulkee ja Kusti polkee. Vanha sanonta, mutta niin totta. Suurin osa postista kulkee samaa vauhtia tai hitaammin kuin jos sen kuljettaisi itse polkupyörällä.

Oma ennätys on Oulusta tilattu paketti Helsinkiin kahdeksan (8) päivää. Tuo tekee 76km / vuorokausi. Polkupyörällä matkaan olisi itseltä mennyt viisi tai kuusi päivää. Tosi fillaroijilta vähemmän.

• AsiakasOdottaa

Taas on paketti hukassa. Lähetetty Kiinasta ja aikaisempien kokemusten opettamana olen laittanut ylimääräisen osoiterivin. Se on Puh:050xxxxxx mutta sitä ei R-kiskalla huomioida. Noutolappua ei koskaan ole tullut. R-Kiska laittoi paketin palautukseen ja se on nyt matkalla takaisin Kiinban tuppukylään. Lapun uudelleenlähettäminen tai tekstiviesti ei kuulu Postin palvelukokonaisuuteen.
      Ihan kaupunkilaisjärjellä miettien tekstari tai uusi lappu oliosi ehkä helpompi juttu kuin paketin kuskaaminen 12 000 km.
      Tuollainen palvelurakenne selittää sen, että pakettini Lontoosta menee seurannan mukaan Helsinkiin postikeskukseen kahdessa päivässä ja Helsinki-Riihimäki ottaakin sitten kolme päivää.

• Postin kulkuun ei voi enää luottaa. Minulle ja monelle tutulle on tullut kirjelaskuja niin myöhässä, että eräpäivät ovat jo menneet, posteja on mennyt myös vääriin osoitteisiin, tai tiettyä lähetystä ei ole koskaan tullut.

• Lkjhffc

Seuraavaksi siirrytään varmaankin hevosilla kuljettamaan postit kuten n. 150vuotta sitten, se olis ekologista ym. nykyaikaista.

• etanapostia

Kiinasta tilattu pikkutavara tuli Suomeen alle viikossa. Helsinki-Vantaan tullipostikäsittelyjen kautta kuljetukseen pääsy kesti yli viikon ja asiamiespostille taas viisi päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe