Miksi evl kirkko ei julkaise tilastoja

miksi.salataan

jumalanpalveluksissa kävijöiden määristä?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • STI eli (äärikonservatiivinen ) Suomen Teologinen Instituutti kertoi, että sunnuntaijumalanpalveluksissa kävijät ovat kirkossa promilleliike.

      ps tuosta päättelen, että ehkäpä juuri minun pitäisi käydä kirkon sunnuntaijumalanpalveluksessa. Ei siksi, että tulisin uskoon, vaan siksi, että oppisin jotain uutta. Why not?

      • Jos olet kerran käynyt niin kaava on aina sama etkä todellakan opi mitään uuttaa saatika tule uskoon😂


    • Lipputulot ovat liikesalaisuus.

    • Onko tällainen tilasto siis kirkolla olemassa? Siis tilasto jonka se voisi julkaista?

      • YEV

        Tottakai on koska kävijät lasketaan aina.


      • YEV kirjoitti:

        Tottakai on koska kävijät lasketaan aina.

        Kuka heidät laskee?



      • fyjdy
        jjeeves kirjoitti:

        Kirkon tutkimuskeskus itse asiassa tekee paljon tilastoja. Löytyykin mielenkiintoisia tuloksia. En nyt selannut enempää; mahtaako löytyä kirkossakävijöistä tilastoja.

        https://www.kirkontutkimuskeskus.fi/viz?id=65

        Kirkossakävijöiden määrää ei ole.


      • fyjdy kirjoitti:

        Kirkossakävijöiden määrää ei ole.

        evl.fi -sivustoilta löytyy kyllä.


      • älä.valehtele
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        evl.fi -sivustoilta löytyy kyllä.

        Ei löydy!


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Ei löydy!

        Minä ainakin löysin.


      • älä.valehtele
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Minä ainakin löysin.

        Laita sitten linkki! Vai etkö kehtaa?


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Laita sitten linkki! Vai etkö kehtaa?

        Laitoin jo kerran, mutta se poistettiin. Löydät tiedot ihan itsekin. Minäkin löysin erittäin helposti muutaman klikkauksen jälkeen.


      • älä.valehtele
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Laitoin jo kerran, mutta se poistettiin. Löydät tiedot ihan itsekin. Minäkin löysin erittäin helposti muutaman klikkauksen jälkeen.

        Älä valahtele! Laita nyt heti!


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Älä valahtele! Laita nyt heti!

        *nauraa* minä en valahtele, mutta olen tuon koomisen kirjoitusvirheen nähnyt sinulta palstalla useasti.


      • älä.valehtele
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        *nauraa* minä en valahtele, mutta olen tuon koomisen kirjoitusvirheen nähnyt sinulta palstalla useasti.

        Laita nyt vaan se linkki äläkä kitise!


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Laita nyt vaan se linkki äläkä kitise!

        *nauraa edelleen*


      • älä.valehtele
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        *nauraa edelleen*

        Naura vaan omalle valahtelullesi.


      • qiqiq
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        *nauraa edelleen*

        Sitä linkkiä ei ole joten älä viitsi kiemurrella. Laitoithan sinä Luthersäätiön tilastonkin.
        Olisi kiva laskea kuinka monta % evl.kirkon jäsenistä käy messuissa kun Ls:ssä luku on ihan kohtuullinen....



      • qiqi

      • alle.prosentti
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        *nauraa edelleen*

        Vieläkö naurattaa?


      • ukruk
        alle.prosentti kirjoitti:

        Vieläkö naurattaa?

        ilmeisesti ei....


      • aaltoja.vaasissa
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        *nauraa edelleen*

        Joko tulet kommentoimaan?


      • aaltoja.vaasissa kirjoitti:

        Joko tulet kommentoimaan?

        Nauratti kyllä aika pitkään, mutta sitten vakavoiduin sen äärelle, että miten heikot tiedonhakutaidot joillakin ilmeisesti on.

        Tämän kerran jeesaan sinua, jotta voit ihan itse todeta ettei viestiketjun aloitus pidä paikkaansa vaan on disinformaatiota.

        Mene siis evl.fi-sivustolle. Siellä on yläpalkissa kohta tietoa kirkosta. Klikkaa siitä ja pääset uudelle sivulle. Tällä sivulla on vasemmalla viimeisenä palkki, jossa lukee tilastotietoa. Klikkaapa sitä. Tällä sivulla on oikealla puolella palkki kirkon tilastosivut. Tätä kautta pääset mm. vuoden 2018 tilastoihin. Siellä voit sitten tutustua kirkon erilaisten tilaisuuksien kävijätilastoihin. Voit tutustua esim. koko maan, alueellisiin tai yksittäisten seurakuntien tilastoihin.

        Eihän tämä nyt niin vaikeaa ollut, eihän? Ei vaatinut kuin ihan riikkistä omatoimisuutta, lukutaitoa ja käsitystä tiedonhausta.


    • Pikkupommeli

      Kiksit ja tötsyt on intiimi salaisuus. Paljastelu on enemmän momondoa ja trafiksin hommia, you know?

    • kkkkkddd

      Kuinkahan monelle kirkko pystyis järjestään jumalanpalveluksia jos jokainen jäsen sitä vaatis
      Pitäs varmaan ottaa kauppakeskuksetkin tähän käyttöön

    • niiku.sillee

      Jumalanpalvelus ei enää ole nykyaikaa. Kävijäämäärä on jo niin pieni, ettei sillä ole merkitystä. Vapaat suunnat kehuvat omia lukujaan, koska voi helposti salata, että tulijat ovat paljon laajemmalta alueelta kuin kirkon seurakunta.

    • Luvutovatharhaa

      kävijämääriä sievistää koulun järjestämät pakkokirkot joihin koulu rahtaa oppilaita yhteistyösopimuksen nojalla. Viimeinen oljenkorsi jolla hukkuva seurakunta yrittää siloitella lukujaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe