Nurmijärven joukkoliikenneuudistus meni kiville

Joukkoliikenteeseen tyytymättömät muuttavat pois paikkakunnalta.
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/734452-joukkoliikenneuudistus-tokkii-tehokas-keino-paasta-asukkaista-eroon
Ilmoita


Jaahas, tämäkin toiminta kilpailutettiin, mutta kilpailutettiinko kaikkien sääntöjen mukaan? Mikään kunta Uudellamaalla ei ole ottanut näin suurta riskiä kuin Nurmijärven kunta, joka ei piitta asukkaistaan tuon taivaallista.

Normaalisti tällaisia mittavia sopimuksia solmitaan jollain kahden-kolmen vuoden koeajalla tai siihen tyyliin, että jos homma ei toimi, päästään huonosta toimijasta eroon. Tämähän näyttää DDR:n ja Neuvostoliiton aikaiselta toiminnalta, jossa politbyroo sanoo mitä tehdään, vaikka kaikki olisi jo alun perinkin menossa päin seiniä. Eletään kuitenkin vuotta 2019, joten uskomattomampaa sopimusta kunta ei enää voisi tehdä? Kaikki muut kehyskunnat ovat kimpassa HSL:n kanssa!

No olihan täällä kieroliittymäfiasko (työ annettiin komkurrikypsälle yrittäjälle) , joka antoi selkeää kuvaa päättäjien osaamisesta, samoin nuo jo kesästä asti Viirinlaaksossa valmiina olleet pyörätelineet, mutta yhtä ilmoitustaulua ei sitten ole saatu valmiiksi, siis väliaikaistakaan. Digiaikana sen ei luulisi olevan vaikeaa, mutta ei sitä kukaan ilmaiseksi tuo sinne.

Omissa pikku poteroissaan kunnan toimistossa voi vain syntyä näin tuhoisia sopimuksia, jossa oikein kymmenen vuoden panoksella halutaan eroon julkista liikennettä käyttävistä asukkaistaan.
Nyt sitä surullisen kuuluisaa lippuakaan ei saa ostaa kuin yhdestä paikkaa, eikä se käy muiden liikennöitsijöiden autoihin. Huhhuh, mikä älynväläys tämäkin.

Eihän tässä muuta neuvoa voi antaa, kuin hypätkää kaikki omiin autoihinne, hankkikaa kimppakyytikaveri tai pari ja jakakaa matkakustannukset. Ilman bussia pääset aina perille ja joustavasti. Kimppakyyti Kivistöön auttaisi monia pääsemään joustavasti Helsinkiin, junalla perille.

Että nyt sitten suunnitellaan muutoksia, jos joku valittaa ja korjausliike ei maksa mitään?
1 VASTAUS:
Hyvä kommentti asiaan.
+Lisää kommentti
https://hannakuusela.wordpress.com/2014/12/10/bussiliikenteen-uudistus-paljon-hyvaa-mutta-liikaa-huonoa/

Mistä näitä idioottimaisia päätöksiä kumpuaa. Jo edellinen kilpailutus ja linja-autoliikenteen järjestelyt aiheuttivat närää kuntalaisissa, mutta taas kunnan hallituksen ja valtuuston päättäjät lyövät päätänsä seinään. Kuntalaisia ei haluta kuunnella, ovatko päättäjät siis kuuroja.
1 VASTAUS:
Kokkomus ja kepu ovat suurimpia puolueita Nurmijärvellä.
+Lisää kommentti
ei mennyt kiville ,vaan korsisaarelle
Ilmoita
Monopoli joukkoliikenteessä puraisee lähiaikoina Perttula/Klaukkala liikennettä ,kun Vihti,Loppi liikenne loppuu kannattamattomana ,viikolla 5 alkaen
Syynä on kun paikallinen yhtiö Nurmijärvellä ,ei huolinut muita lippu yhteistyöhön ,nyt joutuu kärsimään kaikki Klaukkalan taajaman ulkopuolella olevat,sekä vielä naapurikuntien ne matkustajat jotka ovat käytäneet joukkoliikennettä ja vaihdotonta vaihtoehtoa,
näin Nurmijärvi osaltaan tekee ekotekoja ,hienoa näin sitä Nurmijärvellä kannustetaan joukkoliikennettä tai sittenkin ...
3 VASTAUSTA:
http://nurmijarvi02.hosting.documenta.fi/kokous/20184722-1-2.PDF

Kiittälää kokoomuslaista kunnanjohtajaa, hyväksyntä sopimuksessa Outilta.

Eikös juuri kuntalaiset äänestäneet näitä kokoomuslaisia ja kepulaisia kunnanvaltuustoon. Päätökset ovat...kunnan väestöä vastaan.
Kimppataksilla_Kivistöön kirjoitti:
http://nurmijarvi02.hosting.documenta.fi/kokous/20184722-1-2.PDF

Kiittälää kokoomuslaista kunnanjohtajaa, hyväksyntä sopimuksessa Outilta.

Eikös juuri kuntalaiset äänestäneet näitä kokoomuslaisia ja kepulaisia kunnanvaltuustoon. Päätökset ovat...kunnan väestöä vastaan.
Kaipa tuo kunnanjohtajan puumerkki on lähinnä kumileimasimen asemassa tällaisissa papereissa. Ely-keskus tekee ja kunnan johto kuittaa. Jos jaksaisi ja viitsisi kaivaa tämän jutun alusta alkaen, kaipa se pöytäkirjoista löytyy.

Kuinkahan paljon sitten valtuustolla oikeasti on sananvaltaa näihin ely-keskusten tekemisiin? Veikkaanpa näin kylmiltään että vaikka olisi ollut taistolaisten enemmistö valtuustossa niin olisiko oikeasti asia muuttunut miksikään? Siellä ei taida olla montaa joukkoliikenteen asiantuntijaa...
vanha_kyynikko kirjoitti:
Kaipa tuo kunnanjohtajan puumerkki on lähinnä kumileimasimen asemassa tällaisissa papereissa. Ely-keskus tekee ja kunnan johto kuittaa. Jos jaksaisi ja viitsisi kaivaa tämän jutun alusta alkaen, kaipa se pöytäkirjoista löytyy.

Kuinkahan paljon sitten valtuustolla oikeasti on sananvaltaa näihin ely-keskusten tekemisiin? Veikkaanpa näin kylmiltään että vaikka olisi ollut taistolaisten enemmistö valtuustossa niin olisiko oikeasti asia muuttunut miksikään? Siellä ei taida olla montaa joukkoliikenteen asiantuntijaa...
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/510025-nurmijarvi-ei-halua-hslaa-vaan-uusia-lippuvaihtoehtoja-ja-liityntaliikenteen

No ei se kunnanjohtajan pelkkä puumerkki ollut vaan olihan kunnanjohtajamme sitä mieltä, että neuvotteluja ei HSL:n kanssa aloiteta. Ja kun kunta maksaa kymmenen vuoden aikana tästä reilut 30 miljoonaa euroa, väität vielä, että kunnalla ei olisi mitään sanavaltaa. No tokihan alun alkaen on ja olen aivan varma, jos ne taistolaiset olisivat olleet päättämässä, nykyisen laista sopimusta, jolla lähinnä näivetetään Nurmijärveä monella tapaa, ei olisi tehty.
+Lisää kommentti
2 VASTAUSTA:
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/739994-nurmijarven-kunta-vastaa-linjaliikenne-kiviston-lakkautuksiin-muutokset-olisi

Ai, että kunnan päättäjät ovat pahoillaan. Pitääkin kysyä, että kuinka tyhmiä sitten kunnan päättäjät ovat, kun Nurrmijärvilippu käy vain Korsisaaren liikenteen busseihin ja muihin se sitten pitää ihmisten erikseen ostaa kertalippu. Ei vois enempää kuntalaisia höynäyttää. Valinnanvapautta, no eihän se toteudu julkisen liikenteen käytössä Nurmijärvellä ollenkaan. Tätäkö se sitten on se hallituksen ajama "sääntelyn purkaminen", jossa pakotetaan käyttämään vain yhtä liikennöitsijää, joka saa mahtavat korvaukset kunnalta ja samalla rakennetaan monopoli.

Jos ihan mikä tahansa puolue saa tähän muutoksen aikaiseksi, saa se varmasti äänivyöryn seuraavissa kunnallisvaaleissa tai jopa muissakin. Pitää laittaa valitus oikeusasiamiehelle tai jos se ei auta EU;n tuomioistuimeen.

Kyllä tämä on samanlaista toimintaa kunnan taholta kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Korsi_Saari_boikottiin kirjoitti:
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/739994-nurmijarven-kunta-vastaa-linjaliikenne-kiviston-lakkautuksiin-muutokset-olisi

Ai, että kunnan päättäjät ovat pahoillaan. Pitääkin kysyä, että kuinka tyhmiä sitten kunnan päättäjät ovat, kun Nurrmijärvilippu käy vain Korsisaaren liikenteen busseihin ja muihin se sitten pitää ihmisten erikseen ostaa kertalippu. Ei vois enempää kuntalaisia höynäyttää. Valinnanvapautta, no eihän se toteudu julkisen liikenteen käytössä Nurmijärvellä ollenkaan. Tätäkö se sitten on se hallituksen ajama "sääntelyn purkaminen", jossa pakotetaan käyttämään vain yhtä liikennöitsijää, joka saa mahtavat korvaukset kunnalta ja samalla rakennetaan monopoli.

Jos ihan mikä tahansa puolue saa tähän muutoksen aikaiseksi, saa se varmasti äänivyöryn seuraavissa kunnallisvaaleissa tai jopa muissakin. Pitää laittaa valitus oikeusasiamiehelle tai jos se ei auta EU;n tuomioistuimeen.

Kyllä tämä on samanlaista toimintaa kunnan taholta kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Korsisaari ja kunta symbioosissa.
+Lisää kommentti
Onpa hyvinkin nyt liikennöitsijä hakee elyn ja kunnan kantaa ja tukea jatkotoimiin eli rahoittajaa.
On käsittämätöntä ensin " häädettiin" omillaan ajava liikennöitsijä kait ahdinkoon ja nyt lisätuella ollaan valmiita liikennöidään yhteiskunnan varoin
Olisko jo aika ottaa ulkopuolinen liikenne suunnittelija joka toimisi maksajan etujen mukaisesti
1 VASTAUS:
https://vayla.fi/documents/20473/370756/LPLyksinoikeusmenettely_5_2018.pdf/a2128241-f3ad-42f2-8294-17eb1cbd4c82

PSA-yksinoikeus, onko sitä Korsisaarelle myönnetty? Toki kunta on jo ryhtynyt toimenpiteisiin määrittelemällä Nurmijärvilipun sopivan vain Korsisaaren liikenteen atoihin.

Kaikki vaan omilla autoilla Kivistöön ja kimppakyytejä, kunnes tämä monopoli puretaan.
+Lisää kommentti
Vihti ja loppi yrittävät maksattaa julkisen liikenteensä nurmijärveläisten pussista.
3 VASTAUSTA:
Juuri esm, nämä yhtiöt ovat hoitaneet haja asutus alueella joukkoliikennettä yhteensopivan lippujärjestelmän ansiosta minkä monopoli liikennöitsijä poisti,
Mutta itselleni se halusi ns,uu vuorot pitää millä hidastaa Nurmijärven matkustajia ,mutta omaan kassaan kilahtaa noin neljä euroa per nuppi ,.
Kun asukkaat eivät ole tyytyväisiä Nurmijärven Liikenteen eli Korsisaaren toimintaan, luulisi kunnan päättäjien hiukan edes kuuntelevan asukkaita ja panostava palvelun paranemiseen, ei huontamiseen. Pieleen mennyt päätös olla liittymättä HSL:een on toki pitkällä tähtäykselläkin tyhminä millä kunta näivettää veronmaksajien pysymisen kunnassa. Lehmä kaupoilla tulos on tämä, ontuva joukkoliikennettä hinta.
Pölkyllä_päähän kirjoitti:
Kun asukkaat eivät ole tyytyväisiä Nurmijärven Liikenteen eli Korsisaaren toimintaan, luulisi kunnan päättäjien hiukan edes kuuntelevan asukkaita ja panostava palvelun paranemiseen, ei huontamiseen. Pieleen mennyt päätös olla liittymättä HSL:een on toki pitkällä tähtäykselläkin tyhminä millä kunta näivettää veronmaksajien pysymisen kunnassa. Lehmä kaupoilla tulos on tämä, ontuva joukkoliikennettä hinta.
Outoa touhua.
+Lisää kommentti
Periaatteessa kuntalainen voi vaikuttaa päätöksentekoon, kun äänestää kuntavaaleissa. Mitä nähtiin Nurmijärvellä kevään 2017 kuntavaalien jälkeen: entiseen menoon ei selvästikään oltu tyytyväisiä, sillä valtuustoon valituista oli yli puolet ensikertalaisia (siis täysin uusia valtuutettuja tai ennen varasijoilla olleita).

Toisin sanoen moni aiempi valtuutettu putosi noissa vaaleissa. Ja mitä tekikään Nurmijärven kunnanvaltuuston puheenjohtaja ? Teki aloitteen, että lautakuntien avaintehtäviin (puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat) on voitava valita valtuuston ulkopuolisia "asiantuntijoita". Koska kuntalaiset äänestivät "väärin", piti järjestää pudonneille päättäjien paikat sitten muuta kautta.

En ole vaivautunut selvittämään, onko Nurmijärven lautakunnissa tällä hetkellä tuollaisia ei-demokraattisesti valittuja johtohenkilöitä - jo pelkästään tuo esitys asiasta oli sen luokan haistatus äänestäjille, että meni maku lopullisesti. Niin on, miltä näyttää - vanha sanonta pitää paikkansa tässäkin.

Seurataan siis, miten "asiantuntemus" jyllää. Kunnan päättäjät ovat itse keittäneet joukkoliikennesopan, josta on turha vierittää vastuuta naapurikunnille tai niistä kulkeville liikennöitsijöille.
1 VASTAUS:
Hyvä ko mmentti.
+Lisää kommentti
Viikonlopun Nurmijärven sanomissa taas hyvä kirjoitus yleisenosastossa Nurmijärven joukkoliikenneuudistussekoilusta.
Ilmoita
on omituisen hiljaista väkeä nuo kunnan valtuutetut ,ei niin yhtään kannan ottoa puolesta tai vastaan,mahtaako kaikilla olla vapaalippu joka pitää suun supussa.
kyllä taas kun tulee vaalit on myös syrjäkylillä vientiä ,mutta vaalien jälkeen hylätään kuin kesäkissat
olis mukava tietää miten kunnan kaikkien asukkaiden tasapuolinen kohtelu tapahtui ,kun jätettiin huomioimatta ns,kivistön tai pekolan hoitamat linjat ja matkustajat uudistuksessa.kun ei ollut mitään varasuunnitelmaa olemassa,siis olemmeko vain vaalikarjaa,
Ilmoita
Klaukkalan ruuhkat helpottuvat, kun bussit poistuvat ja tekevät tilaa autoille. Kyllä sinne Klaukkalaan autoja mahtuu, kun bussit eivät ole tientukkona ja eteen kiilaamassa. Koko bussihössötyksen saisi ajaa alas.
1 VASTAUS:
Seuraavan kerran kun ajat sen skoda oktaavin perässä ja bussi kiilaa väliinne, niin ole huoleti, ennen konetietä olet jo sen saman oktaavin kimpussa ja kyttäämässä ohituspaikkaa bussin poistuttua seuraavalle pysäkille.
+Lisää kommentti
hienoa näin toimii monopoli ensin ajetaan kilpailijat ahdinkoon ,jonka jälkeen vallataan yhteiskunnan varoin toisten jättämä aukko,
olis varmaan kannattanut antaa tuki aikanaan ,niille jotka hoitivat liikennettä vuosia lipputuloilla
Ilmoita
Aikoinaan kun muutin työn perässä pohjoisesta pk-seudulle, katselin asuntoja Klaukkalasta. Monta mielenkiintoista asuntoa olisi ollut, mutta onneksi tajusin tutkia myös alueen joukkoliikennettä Helsingin suuntaan. Päätin että Espoo ansaitsee verorahani. Eipä ole päätöstä tarvinnut vieläkään katua. Bussin lisäksi kun on metro ja lähijuna, ja kohta tulee raidejokeri. Nurmijärvellä vielä pähkäillään, pitäisikö jonkinlainen joukkoliikenne ehkä hankkia...no kohta ei tarvi, kun siellä ei ole kuin muutama työssäkäyvä, ja nekin liikkuu omalla autolla. Siihen uuteen ohikulkutiehenkin riittäisi yksi kaista sisään ja 2 kaistaa ulos, koska muuttoliikenne alkaa olla poispäin sen verran vilkasta.
1 VASTAUS:
Heh, mahtava yhtälö. Ennätysmäärä vanhoja asuntoja myynnissä esim. Klaukkalassa ja samanaikaisesti valmistumassa myös ennätysmäärä uusia asuntoja. Onneksi en ole kiinteistövälittäjä.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Nurmijärven joukkoliikenneuudistus meni kiville

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta