ateismi uskoo materialismiin

handyquestions

mutta sillä uskomuksella ei tehdä rahaa, eikä elokuvia,
eikä materiaa, eikä rikkautta. Miten se on mahdollista.

10

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateistille materialismi voi tarkoittaa sitä että näkee materian vain materiana. Joillekin uskovaisille materia ja raha taas on merkki jumalan siunauksesta. Siten materialismi antaa vähemmän arvoa materialle.

      • handyquestions

        Luterilaisille hikikin on mantraa ja materialismin hoitaa pako/pölyputki jos palstaa on uskominen :D

        Missähän tämä Mielensä vikuuttaja nyt kakoilee?


    • AteistiVaan

      En ymmärrä aloituksen pointtia. On paljon saarnaajia, jotka tekevät ihmisten uskonnollisuudella rahaa esimerkiksi huijaamalla ihmisiä kuvittelemaan, että tekevät ihmeparannuksia messuissaan ja myyvät kalliilla noihin pääsylippuja. Mutta tälläinen toiminta nyt tuskin on osoitus uskontojen järkevyydestä - pikemminkin päinvastoin.

      • handyquestions

        Saarnarit ovat mielestäsi perverssejä? miami vice antoi mielestäni oivan kuvan heistä, osassa
        http://miamivice.wikia.com/wiki/Bill_Bob_Proverb

        äijä näyttääkin mun uskonnon opettajalta koska letti ja irvistys heh heheikös vaan?

        Pakko kysyä vaikka ette Herraa tunnekaan, heh herraa


    • success

      skeptikot eivät ole parhaita käsikirjoittajia millään alalla. Magiikkaa on olemassa, skifiä,
      futuristista taidetta joka sektorilla. sen lisäksi on myös oikeasti yliluonnollista ja ihmiset haluavat nähdä ja kokea ja irtautua arjesta. sen vuoksi. Muutamia ihmisiä on olemassa jotka tekevät rahaa kunnolla omilla kyvyillääm. Joku David Copperfield ei kuulu joukkoon
      joilla on näitä kykyjä, mutta hän on upporikas. Samoin kaikki elokuvaohjaajat jotka saavat innoituksensa toisesta maailmasta.
      https://www.youtube.com/watch?v=7fKrFeX8dRY

      • ihmettelenvaan

        Mutta elokuvathan ovat ajanvietettä ja aikuisten satuja. Jokainen järkevä ihminen tietää , että sepitteen maailmassahan siinä liikutaan. Niinkuin lapsi, joka ei enää oikeasti usko joulupukkiin, mutta menee mukana joulun taiassa. Itsekin pidän scifistä ja magiikasta, mutta en usko niihin. Taidetta tekevät ihmiset, ei mitkään yliluonnolliset olennot.


    • Filosofinen materialismi ei ole sama asia kuin hinku kerätä rahaa, taikka kalliita kultakaluja, tuoksuaineita, aaseja ja kameleita, sekä orjia ja orjattaria.,

    • handyanswer

      Kaasuhan ei varsinaisesti ole mitään materiaa, koska se on henkevää kuin ilma. Ilmankos tämä uskovainen on tehnyt kaasulla filmejä ja rahaa: https://www.youtube.com/watch?v=q-OfNwrFy98&t=72s

    • Ateistihumanisti

      Materialismi tarkoittaa filosofista kantaa, jonka mukaan maailma, kaikki sen ilmiöt ja tietoisuus palautuvat aineeseen ja aineen ominaisuuksiin. Materialismin vastakohta on idealismi, jonka mukaan maailma ja kaikki sen ilmiöt ovat ensisijaisesti henkisiä.

      Mutta ateismi itsessään ei ole materialismia. Ateismi vastaa kielteisesti kysymykseen: onko jumalaa tai jumalia. Mitään sen syvällisempää siihen ei sisälly. Se ei ole ideologia tai oppisuunta. Se on vain käsite, joka ilmaisee suhtautumisen jumalan olemassaoloon.

      • "Ateismi vastaa kielteisesti kysymykseen: onko jumalaa tai jumalia"
        Tarkentaisin tuota niin että ateisti vastaa kielteisesti kysymykseen uskotko jumalaan tai jumaliin.
        Olen ateisti mutta en kiellä ainoatakaan jumalaa vaikken usko yhteenkään. Mielestäni kaikki jumalolennot joihin yksikin uskoo ovat olemassa. Ne ovat olemassa niihin uskovien mielissä. Siitä johtuen niitä sanotaankin mielikuvitusolennoiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe