Valkoinen haamu?

Olin vauva kun me muutettiin vasta valmistuneeseen kerrostaloon Kemissä. Siinä asunnossa tuli kymmenisen vuotta asuttua ja kaikenlaista kummaa siellä tapahtuikin. Olen kuullut että lapset havaitsevat herkemmin yliluonnollisuuksia. En tarkalleen muista minkä ikäinen olin mutta aika pieni kuitenkin. Heräsin yöllä ja näin kuinka valkoinen jalaton haamu jolla oli violetit luomet tuli seinän läpi. Jostakin syystä me koko perhe nukuttiin lattialla. Tämä haamu kulki ihan minun vierestä ja mulla on sellanen muistikuva että se olisi hymyillyt. Muistan että pelkäsin sitä mutta jostakin syystä en herättänyt vanhempiani vaikka he nukkuivatkin vieressäni. Laitoin tyynyn kasvojeni päälle jotta en näkisi sitä enään ja kun otin sen pois haamu olikin jo hävinnyt...
Tämä muistikuva on hutera koska olin silloin niin pieni...minusta se ei ollut uni mutta eihän sitäkään vaihtoehtoa voi pois sulkea.
No jokatapauksessa siellä tapahtui paljon muutakin. Yhtenä päivänä isäni huusi meidät kaikki olohuoneeseen katsomaan taulua joka liikkui edes takaisin...kukaan ei koskenut siihen tauluun ja vauhti vain kiihtyi. Isäni sitten lopulta pysäytti sen taulun eikä se enään jatkanut heilumistaan.
Tuolla tapauksella oli useita silminnäkijöitä...minä mukaanlukien.
Myös meidän koira havaitsi asunnossa muutakin kun meidän perheen. Se juoksi sängyn alle piiloon ja murisi ja haukkui sieltä tyhjälle...
Olen kuullut että talo rakennettiin suo alueelle jossa oli joskus aikaa sitten tapahtunut henkirikos. Mutta tuon tarinan todenperäisyydestä en varmuutta tiedä...

12

1615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummitusmörkö

Pohjoisen pikkukaupungeissa ja kylissä tuntuu olevan erittäin paljon tapahtunut noita henkimaailman juttuja. Voi johtua siitä että siellä ihmiset puhuu avoimemmin tapahtumista kuin suuremmissa kaupungeissa.

Sen enempää ottamatta tuohon sun juttuusi kantaa, niin lapsilla tuntuu olevan paljon herkemmät aistit, mitä aikuisiin tulee. Sen takia mm. poltergeist tapauksissa usein just lapsen on itse aiheuttaneen nuo poltergeist-tapaukset. Yleensähän ne kohdistuvatkin erittäin nuoriin henkilöihin(lapsiin). Sitä ei tiedetä aiheuttaako lapsi itse energiallaan nämä yliluonnolliset ilmiöt, vai onko siinä joku toinen äly(mahdollinen henkiolento tms.) joka saa energiansa lapselta ja näin ollen aave pystyisi jopa materialisoida itsensä(ektoplasman avulla).

• Unen ja todellisuuden rajamailla kannattaa aina suhtautua varovaisesti; siinä helposti muuttuu unet todellisuudeksi ja syntyy valheellisia muistikuvia. Erityisesti tämä koskee lapsuusajalta periytyviä muistoja. Unista, valheellisista muistoista yms. on kirjoitettu tieteessä laajasti; esim. Elisabeth Loftuksen artikkeleita löytynee netistäkin. Niitä kannattaa vilkaista.

Itselläni on vieläkin muistikuva kaukaisilta teiniajoilta, joka on äärimmäisen todentuntuinen ja voisin väittää muistoksi todellisesta tapahtumasta. Siinä herään yöllä kotonani tiheään asutulla pääkaupunkiseudulla ja sängyn päässä seisoo jonkinnäköinen ihmisentapainen olento. Vaikka on pimeää, jostain tulee valoa niin että näen muodon selvästi; se ei ole ihminen. Silti en osaa kuvata sitä tarkasti. Tiedän sisimmässäni, että kyseessä on valheellinen muisto ja todellisuudessa kyseessä lienee vain uni. Se ei ole siis humanoidi tai jeesus tai enkeli tms. Kuitenkin näkymä on mielessäni kirkkaana, jollei kirkkaampanakin kuin mikä tahansa todellinen muisto.

Tuo taulun heiluminen on mielenkiintoinen tapahtuma. Kerro siitä lisää.

• Kyllä...oikeassa olet. En tosiaankaan voi mennä vannomaan etteikö se olisi voinut olla untakin. Se muisto on niin varhaisesta lapsuudesta että siitä on ihan mahdotonta varmuudella sanoa mitään. Mutta se on kuitenkin jäänyt elävästi mieleeni...muistan sen vieläki suht hyvin vaikka siitä lienee aikaa jo lähemmäs 20 vuotta.
        Siitä taulusta en oikeastaan voi enempää sanoa koska siinä ei mitään muuta tapahtunut. Siitäkin on jo sen verran reilusti aikaa että en muista kuinka kauan se heilui...mutta sen näin omin silmin että kukaan ei sitä liikuttanut ja vauhti vain kiihtyi kunnes isäni sen pysäytti. Pitäisi kysyä isältäni että muistaako hän tarkemmin mitä siinä silloin tapahtui...

• Neitonen79 kirjoitti:

Kyllä...oikeassa olet. En tosiaankaan voi mennä vannomaan etteikö se olisi voinut olla untakin. Se muisto on niin varhaisesta lapsuudesta että siitä on ihan mahdotonta varmuudella sanoa mitään. Mutta se on kuitenkin jäänyt elävästi mieleeni...muistan sen vieläki suht hyvin vaikka siitä lienee aikaa jo lähemmäs 20 vuotta.
        Siitä taulusta en oikeastaan voi enempää sanoa koska siinä ei mitään muuta tapahtunut. Siitäkin on jo sen verran reilusti aikaa että en muista kuinka kauan se heilui...mutta sen näin omin silmin että kukaan ei sitä liikuttanut ja vauhti vain kiihtyi kunnes isäni sen pysäytti. Pitäisi kysyä isältäni että muistaako hän tarkemmin mitä siinä silloin tapahtui...

Mimmonen kuva siinä taulussa oli?

• lammas-jr kirjoitti:

Mimmonen kuva siinä taulussa oli?

Se taulu on ihan tavallinen, korkea maisemamaalaus...

• Voisin mainita.

Lisättäköön vielä, että unen ja todellisuuden välinen raja tuntuu muutenkin olevan häilyvämpi lapsena (välillä se on sitä tosin vielä nyt aikuisiälläkin). Itselläni on joitain kokemuksia ikävuosilta 4-6, kun unet eivät päättyneetkään heti heräämisen jälkeen. Asiaan vaikuttanee myös jännitystila ja entuudestaankin voimakas mielikuvitus.

Tosin näin itse melko paljon kaikenlaista pienempänä, ilman äskettäistä heräämistäkin. Valheellisten muistikuvien piikkiin en niitä pelkästään laita, koska vanhempani ovat vahvistaneet jälkikäteen mm. erään tapauksen jossa kerroin nähneeni erään talon hämärässä alakerrassa kummituksen. Tilanne kokonaisuutena on jo hieman hämärtynyt koska olin korkeintaan neljä-vuotias, mahdollisesti vasta kolmekin. Muistan kuitenkin hyvin elävästi juoksevani alakerran portaita ylös aivan paniikissa. Muistan haalean hahmon joka liikkui äänettömästi oikealta vasemmalle, huoneen takaseinän vierellä. Muistan siltä osin osan talon pohjakuvasta, alakerran, portaiden sijainnin yms. mutta nykyään muistikuvat rajoittuvat lähinnä yksityiskohtiin. Ne on kuitenkin pystytty jälkikäteen vahvistamaan. Vaikkakaan tietysti itse näkyä ei.

Voimakkain kokemuksista oli erään painajaisen jälkeen 5- tai 6-vuotiaana. Heräsin säpsähtäen voimakkaan pelon vallassa unen jälkeen, jossa eräs pieni tyttö menehtyi minun takiani. Herättyäni kurkistin parvisänkyni laidan yli ja näin tuon saman tytön istuma-asennossa huoneeni lattialla, nojaten hervottomana seinää vasten. Hyppäsin heti parvisängystäni alas ja juoksin suoraapäätä vanhempieni huoneeseen, mutta huoneemme välinen käytävä oli kuin kummitusjunasta. Joka puolella näkyi vaaleita kummajaisia ja paniikintunne oli mieltä horjuttava. Kun pääsin vanhempieni sänkyyn sukelsin peiton alle ja kun hetken päästä uskaltauduin katsomaan peiton alta, näin ovella yhden hahmon lähestyvän sänkyä. Vedin peiton naamalle vähäksi aikaa ja katsoin uudestaan, mutta hahmo ei hävinnytkään, vaan oli entistä lähempänä. Sen jälkeen en peiton alta enää kurkistellut, vaan nukahdin lopulta sinne. Kokemus oli hyvin voimakas, enkä sitä koskaan ole unohtanut. Tai tule varmasti unohtamaankaan.

Mutta oliko näillä kokemuksilla mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Tuskin sentään. Toisinaan mieli on vain hyvä kehittelemään omiaan.

tällaiset tarinat ovat tervetulleita www.henkientalo.com sivustolle.

• super stara

hui :) vähänkö siistii olisin halunnut itsekkin nähdä kummatkin

• j

Missä päin Kemiä asuitte sillojn?

• 435345334

Taulun heiluminen on vähiten ihmeellinen tuossa jutussa. Kyse on seinän värähtelystä joka sopivasti vahvisti resonanssia.

• dweew

Minä taas olen nähnyt esineiden liikkuvan paljonkin, joten tuo taulun liikkuminen on noista kaikista uskottavin ja selkein tapaus. Varsinkin kun liike oli selvää ja useampi oli todistamassa.

Kyllä toki se valkoinen hahmokin on voinut olla henki, kuka sitä tietä. Unen rajalla voi olla myös tosiaan untakin, tai mitä vain mielikuvitusta, sitä ei pysty enää sanomaan.

Eri juttu sitten, mikä sen taulun aiheutti. Oliko kyseessä joku satunnainen ohikulkeva alhainen henki, joka halusi pelotella ja sai siitä kicksejä, vai mikä. Olen itse taipuvainen uskomaan, että meillä on suojelusenkeli, joka pitää muut säikyttelevät henget loitolla. Joskus se päästää niitä "läpi" tekemään temppujaan, mutta olen kokenut, että sillä on tarkoituksensa. Eli Jumala, jota enkeli siinä tottelee, antaa tällaisen kokemuksen ihmsille, jota he alkaisivat uskoa yliluonnollisiin asioihin ja sen kautta löytäisivät lopulta uskonnon, Jumalan. Niin minulle on ainakin käynyt.

• vdvwvwv

Viime yönä kuulin hereillä ollessa selvästi hiljaista naisen hyräilyä, tiesin että se on vain päässäni kuuluvaa, enkä siksi herättänyt vaimoa.
      Kerroin kuitenkin asiasta juuri äsken kaupasta tullessamme vaimolle, joka taas kertoi nähneensä juuri viime yönä että, olin valkoisena varjona noussut vuoteesta sängyn päätyyn seisomaan ja kävellyt siitä seinän lävitse pimputtamaan ovikelloamme.
      Ovikello kuului, mutta ei oikeasti, vain siis vaimoni mielessä.
      Vaimo on se ajatteleli että; mitä siinä heilut ja häiritset uniani.

Uni ja todellisuus sekoittuu siis helposti.
      Tuo musiikki ja sen kuuleminen on sinänsä hieman vakavaa, sillä se voi viitata myös piilevään mielensairauteen ;D.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      39
      5777
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      216
      5323
    3. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      39
      4452
    4. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      40
      4293
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      51
      4068
    6. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3766
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      85
      3680
    8. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      45
      3119
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2440
    10. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      46
      2388
    Aihe