Mitä mieltä tästä tilanteesta

ei.voi.ymmärtää.taas

Kaksi autoa ajelee vasenta kaistaa pitkän matkaa, sen kun ajelee ei haittaa ja itse ajan oikeaa kaistaa ohi kunnes tuo paku viime tingassa vaihtaa kaistaa eteen https://streamable.com/yaj5d

17

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rrrrrrrffffffff

      Ei se mitenkään viime tingassa siihen tullut ja näytti vilkkuakin hyvissä ajoin.
      Havahtui varmaan tuossa kohtaa siihen, että tulet nopeammin takaa ja halusi ehkäistä oikealta ohittamisen, sinunkin vuoksesi.

      Sitä en sitten tiedä, että miksi ajeli vasemmalla? Taisi sinulla olla tuossa ylinopeutta, joten vaikea pakulle arvata, että tulet kovempaa?

      Joka tapauksessa, paku oli törppö ajaessaan vasemmalla ilmeisesti ilman hyvää syytä ja sinä olit törppö tööttäilijä, kun tuo ei mikään viime tinka ollut ja olisit nostamalla kaasun sillä hetkellä, kun paku laittoi vilkun oikealle, voinut pidentää väliänne ja tehdä tilanteesta vähemmän tiukan.

      • soveltaminenonkivaa

        Paku sovelti sääntöjä. Soveltaminen kun on pop. Kaikki joukolla sääntöjä ja lakeja soveltamaan.


      • Oooooooooo
        soveltaminenonkivaa kirjoitti:

        Paku sovelti sääntöjä. Soveltaminen kun on pop. Kaikki joukolla sääntöjä ja lakeja soveltamaan.

        Sovelsi oikeastaan myös kuvaaja.


      • soveltaminenonkivaa kirjoitti:

        Paku sovelti sääntöjä. Soveltaminen kun on pop. Kaikki joukolla sääntöjä ja lakeja soveltamaan.

        Soveltamisesta puheenollen, katselin tänään edellä menevän ajolinjoja Ykköstiellä. Lohjan ja Helsingin välillä ei juuri ole suoraa kohtaa, vaan moottoritie kaartaa jatkuvasti oikealle tai vasemmalle. Liikenne oli harvaa, ohitettavia ei juuri ollut. Edellä ajava vaihtoi koko ajan kaistaa (vilkuttamatta) oikean ja vasemman välillä, ilmeisesti tien kaarteiden mukaan. Näin pystyy oikaisemaan ja lyhentämään matkaa.


      • PienestäOnKiinniJollain
        Enevpk1 kirjoitti:

        Soveltamisesta puheenollen, katselin tänään edellä menevän ajolinjoja Ykköstiellä. Lohjan ja Helsingin välillä ei juuri ole suoraa kohtaa, vaan moottoritie kaartaa jatkuvasti oikealle tai vasemmalle. Liikenne oli harvaa, ohitettavia ei juuri ollut. Edellä ajava vaihtoi koko ajan kaistaa (vilkuttamatta) oikean ja vasemman välillä, ilmeisesti tien kaarteiden mukaan. Näin pystyy oikaisemaan ja lyhentämään matkaa.

        Kannattaako ylipäätään ajaa omalla autolla jos noin pienestä on bensankulutus kiinni? Saattaa siinä motarin matkalla säästyi desi tai pari.


      • Kkkkkkkkkkkkk
        Enevpk1 kirjoitti:

        Soveltamisesta puheenollen, katselin tänään edellä menevän ajolinjoja Ykköstiellä. Lohjan ja Helsingin välillä ei juuri ole suoraa kohtaa, vaan moottoritie kaartaa jatkuvasti oikealle tai vasemmalle. Liikenne oli harvaa, ohitettavia ei juuri ollut. Edellä ajava vaihtoi koko ajan kaistaa (vilkuttamatta) oikean ja vasemman välillä, ilmeisesti tien kaarteiden mukaan. Näin pystyy oikaisemaan ja lyhentämään matkaa.

        Ajan minäkin noin, mutten silloin jos takana on joku vähänkään lähempänä. Mukavaa puuhaa matkan ratoksi, säästyy bensaa, renkaita, on turvallisempaa ja / tai nopeampaa, kun mutkat loiventuvat.


    • Ooooooooodddd

      Ja taisi siellä pakun edessä pidemmällä olla joku oikealla kaistalla, jonka paku aikoi ohittaa. Ja hiljaisella tiellä ajatteli, että sama ajaa vaihtamatta välissä oikealle, kun ei takaa kuitenkaan tule ketään kovempaa. No tuli tällä kertaa. Huono näkyvyys pakusta taaksepäin ja ehkä sulla huonot valot? Joka tapauksessa ei tuossa nyt juuri mitään mainitsemisen arvoista käynyt. Hyvin lievää törppöilyä pakukuskilta.

    • Paku ajeli vasenta kaistaa. Heräsi kun huomasi jonkun olevan menossa oikealta ohi.

      Ei sinänsä mitään merkittävää tuossa. Ehkä vähän ärsyttävää toimintaa pakukuskilta.

    • Rela_x

      Jos aloittajan elämässä ei ole tätä isompia ongelmia, voi vain onnitella. Jos minulle käy noin, en varmasti mieti sitä tuulilasinpyykijöiden käynnistämisen jälkeen enää.

      Tapahtumia liikenteessä ei voi valita. Suhtautumisensa niihin voi.

    • Helvettiäkö ne romut siellä vasenmalla kaistalla oli tumputtamassa perkele !

      • OnkoKalusiJoKasvanut

        Niinpä. Vie nyt se kyrvänjatkeesi hevonvittuun kaistoilta joissa normaalit ihmiset ajavat.


      • Kjell.C.D.Pippelström
        OnkoKalusiJoKasvanut kirjoitti:

        Niinpä. Vie nyt se kyrvänjatkeesi hevonvittuun kaistoilta joissa normaalit ihmiset ajavat.

        Ehdit sinä luokseni hermoilemattakin, ja lopulta sitten myös kiitos seisoo...


    • asdasdasdas

      no tossa kohti porukka jumittaa vasemmalla koska kehä 1 liittymä on juuri ohitettu.
      Ja lisäks toi vasen kaista menee hakamäentielle joten ihmiset varaa vasemman kaistan jo 5km ennen kääntymistä

      • Oooooddddd

        Eiköhän tuo tie juuri ole Kehä I? Ja tuossa juuri tullaan Hämeenlinnanväylän yli, kun video loppuu. Siitä ei mielestäni lähde mitään liittymää vasemmalle ennen Otaniemeä?


      • Kfkgjgjgjg
        Oooooddddd kirjoitti:

        Eiköhän tuo tie juuri ole Kehä I? Ja tuossa juuri tullaan Hämeenlinnanväylän yli, kun video loppuu. Siitä ei mielestäni lähde mitään liittymää vasemmalle ennen Otaniemeä?

        Toi videolla oleva tie on Hämeenlinnanväylä keskustan suuntaan Kehä 1 jälkeen


    • wedfwdfwfd2222

      Mulla on ainakin liikenteessä periaatteena että en aiheuta muille haittaa liikenteessä!

      Tuota kun pohdiskelee ja koittaa ajotapansa kehittää sen mukaan niin liikenteessä on kaikilla parempi olla. Roiskutellaan hirveet loskakurat eteen koukaamalla, tuskin nuo vasemmalla kaistalla ajavat ajoi 80km/h aluella 80km/h vaan ajoivat ylinopeutta hekin.

    • qwertys

      Videon tieosuus (Hämeenlinnanväylä Kehä I:n eteläpuolella) ei ole moottoritie vaan tavallinen kaksikaistainen tie, joten siellä saa ajella kyllä vasenta kaistaa ihan vapaasti jos on jostain syystä päätynyt sinne vasemmalle kaistalle ja kääntymässä hetken päästä vasemmalle Hakamäentielle. Tarpeeton kaistanvaihto on kielletty laissa.

      Myös oikealta ohittaminen on täysin sallittua, kun ei olla moottoritiellä, mutta tuo kaistalta toiselle puikkelehtiminen on kiellettyä.

      Paku olisi saanut kyllä näyttää vilkkua vähän pidempään ja odotella että sinä annat kaistaa vaihtavalle tilaa. Toisaalta etpä näytä itse jarruttavan turvaväliä sopivaksi kun näet toisen vaihtavan eteesi, vaan koukkaat viereiselle kaistalle, oletettavasti tuon punaisen henkilöauton eteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe