Toyotan hybridit voittavat pikkuturbot ja dieselit

UudetTotuudet

Kahdessa Tekniikan Maailman vertailuissa pikkuturbot ja dieselit hävisivät kulutuksessa Toyotan hybrideille, vaikka Toyotalta on tullut sen jälkeen uudet moottorit ja uusi hybridijärjestelmä.

1. Täällä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

"Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."

"Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."

Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty

Toyota julkaisi uuden hybridijärjestelmän vuonna 2015. Uusimman hybridijärjestelmän kulutuslukemat ovat vieläkin pienemmät eli 3,9 - 4,2 l/100km.

2. Hybridit vastaan modernit polttomoottorit:

https://tekniikanmaailma.fi/hybridit-vastaan-modernit-polttomoottorit/

170

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haloo_terot

      Totuutta vuosilta 2010-2013..nyt eletään vuotta 2019..haloo!!!

      • HeiHalooooo

        Hei halooooooooooooooooo!!
        Lueppas uudelleen;

        ...................... vaikka Toyotalta on tullut sen jälkeen uudet moottorit ja uusi hybridijärjestelmä.


      • Haloota

        Niimpä on tullut muiltakin tuon jälkeen uudet moottorit .ei kummene vanhoja testejä enää jauhaa..


      • Anonyymi
        Haloota kirjoitti:

        Niimpä on tullut muiltakin tuon jälkeen uudet moottorit .ei kummene vanhoja testejä enää jauhaa..

        Ei mitään uutta VW:ltä vain pelkkää huiausta. VW:n uusi diesel olikin huijausdiesel. S-tana että pitää vieläkin vihoiksi. Miten joku kehtaa, ja kyllähän ne kehtaa.


      • Anonyymi

        Eihän tuon uusimpia katsastutilastoja ole tuolloin ollut olemassa.


    • Hienosaavutus

      Silti, että toyota on oikeasri voittanut ainakin jonkin osa-alueen jossain vertailussa jossa oli muunkin merkkinen auto, seitsemän vuotta sitten. Tämä oli painunut unholaan. Onnittelut Toyotan mainioille insinööreille.

    • UusinTieto

      Autojen hinnastoista löytyvät, uuden 1.9. voimaan tulleen WLTP-mittautavan mukaiset päästöarvot osoittavat, että Toyotalla on kaikkein pienimmät päästöt ja siten tietysti kaikein pienin kulutus.

      Siinä on se totuus. Ei sitä sen enempää tarvitse jauhaa.

      • aasialainenKusetus

        Bensakulut on autoilussa pieni kulu kun verta muihin menoihin ja Toyotalla ajetaan keskimäärin 8-12 tkm vuodessa, onko kulutuksella suurikin merkitys kun muutkin menevät todellisessa elämässä jopa alle Toyotan kukutuksen? Muilla on etuna lisäksi tehokkaat moottorit, ajomukavuus, tilaa, mukavat istuimet ja tyyliä. Vain typerys uskoo sokeasti noihin WLTP- arvoihin, vaikka ne on ehkä hieman todellisuutta lähempänä. Miten perustelet Auris hybridin maantiekulutuksen joka kipuaa reilusti yli 6 litran kun kilpailija painelee monta tehokkaammalla, mukavammalla, tilavammalla, hiljaisemmalla ja suoraan kulkevalla autolla alle 6 litran. Isot ja painavat uuden tekniikan autot menevät lähes poikkeuksetta pienemmällä.


      • Taas.kukututtaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma puoli miljoonaa oli Toyotoille vasta sisäänajo

        Tilastot kertovat että vähän päälle 200.000 km on Toyotalla normaali paalausikä.


    • Hönöä.kukuttaa

      Nykyiset sähköautot on täysin raakileita,suomen kovissa pakkasissa täysin toiminta kyvyttömiä.

      Mutta pian tuohonkin saadaan parannus,toyotan edistyksellisten innovaatioiden ansiosta.

      Nämäkin keskeneräisiä susia.

      https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/
      Näin.se.vaan.on

      Tesla on ainoa jolla on edes jotenkin siedettävä toiminta säde.
      No toyota teki teslalle tuon nykyisen tekniikan.

      Mutta toyotaa ei moinen vielä tyydyttänyt.toyota luopui teslasta ja tekee taas historiaa..

      800 km toimintamatka sähköllä.

      Nää nykyiset vokkelon hynyn sähköautot on lähinnä huvittavia tekeleitä suomen pakkasissa.

      Kylmiä kuin skodat ja toiminta matka 30 km

      Eikä vw edes raakileitaan mainosta,tietää että kovissa pakkasissa täysin kelvottomia kulkineita taas kerran..

    • VOIIIH.VOIIIH.ATSIHII
      • VW-kehtyksen-kärjessä

        VW on jo ilmoittanut että se sen polttiskehtys loppuu ja se siirtyy täysin sähköisiin autoihin. VW:llä on jo ollut sähköautoja jo monta vuotta ja ensimmäiset MEB-pohjaiset sähköautot julkaistaan tänä vuonna.
        Tojolla ei ole mitään muuta kuin bensa-autoja vielä moneen vuoteen.


      • HEHE.HIHII.SARKASMIA

        Hehe heh hihii.
        Tuli vw autoille sitten loppu

        Nämäkin keskeneräisiä susia.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/

        On tunnustettava, että yksin hyisessä yössä kiitävän e-Golfin ohjaksissa ajatukset pyörivät lähinnä viileydessä ja akun varaustilassa. Arkisissa rutiineissa auto on Hyundai Ioniq Electricin tapaan mitä mainion, mutta pidempi matka ”äärioloissa” rampauttaa Volkswagenia enemmän, kuin olisi uskonutkaan.

        Mites kun pakkasta 30 ast.
        Ja vaikka 4 henkilöä ja tavaraa kyydissä.
        Ajomatka 30 km

        Täysin käyttökelvoton suomen talvessa..
        Lyhyitä kaupunki ajoja ehkä.ei muuta..


      • Anonyymi
        HEHE.HIHII.SARKASMIA kirjoitti:

        Hehe heh hihii.
        Tuli vw autoille sitten loppu

        Nämäkin keskeneräisiä susia.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/

        On tunnustettava, että yksin hyisessä yössä kiitävän e-Golfin ohjaksissa ajatukset pyörivät lähinnä viileydessä ja akun varaustilassa. Arkisissa rutiineissa auto on Hyundai Ioniq Electricin tapaan mitä mainion, mutta pidempi matka ”äärioloissa” rampauttaa Volkswagenia enemmän, kuin olisi uskonutkaan.

        Mites kun pakkasta 30 ast.
        Ja vaikka 4 henkilöä ja tavaraa kyydissä.
        Ajomatka 30 km

        Täysin käyttökelvoton suomen talvessa..
        Lyhyitä kaupunki ajoja ehkä.ei muuta..

        Aika harvoin noin kovia pakkasia Suomessa.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007740827.html


    • seataudiskodaVWsama

      Ja kahden vuoden ajon jälkeen VW autot hajoaa käsiin?

      käyttökulut kasvaa tuhansia e

    • hylätty

      Itselataavista ei puhu kukaan enää mitään tulevaisuuden autoina, eikä pidäkään.

      • hyvä.on

        Patteri täyteen ja alamäkeen ja työntäen takasin.


      • kuoleva.teknologia

    • OikeaaTietoa

      Vuosikausia tänne on työnnetty valetta Toyotan hybridien kulutuksesta. Aloitus kertoo totuuden.

    • Ruostekuplat.puhkee

      Nykyiset sähköautot on täysin raakileita,suomen kovissa pakkasissa täysin toiminta kyvyttömiä.

      Mutta pian tuohonkin saadaan parannus,toyotan edistyksellisten innovaatioiden ansiosta.

      Nämäkin keskeneräisiä susia.

      https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/
      Näin.se.vaan.on

      Tesla on ainoa jolla on edes jotenkin siedettävä toiminta säde.
      No toyota teki teslalle tuon nykyisen tekniikan.

      Mutta toyotaa ei moinen vielä tyydyttänyt.toyota luopui teslasta ja tekee taas historiaa..

      800 km toimintamatka sähköllä.

      Nää nykyiset vokkelon hynyn sähköautot on lähinnä huvittavia tekeleitä suomen pakkasissa.

      Kylmiä kuin skodat ja toiminta matka 30 km

      Eikä vw edes raakileitaan mainosta,tietää että kovissa pakkasissa täysin kelvottomia kulkineita taas kerran

    • Historiaa

      Toyotan hybridejä ei voita kulutuksen pienuudessa mikään. Autohinnastoissa olevat uudet WLTP-mittaustavan päästölukemat myös todistavat tämän vanhan totuuden.

      Pikkuturbot ja dieselit kuluttavat erittäin paljon. Pikkuturbojen kulutus koeajojen mukaan on 6.3 - 7.0 l/100 km. Näiden valheiden on nyt aika kuolla.

      • Anonyymi

        Oma autoni ei ole tollolootan vanhanaikainen, laiska ja paljon kuluttava hybridi. Autoni kiihtyy kivasti ja kulkee bensatankillisella noin 3000 km. Siinä on itäautoilijoilla ihmettelemistä.

        BTW ei ole sähkövikojakaan, kuten itäautoissa (tolloloota, datsuni, kia). Itäautoissa auringonpaiste ilmeisesti ylikuumentaa jonkin komponentin ja sytyttää etusumuvalot.

        Syyspimeillä sataa ja varmaankin kosteuden aiheuttama oikosulku pimentää itäautojen takavalot.


    • Tohjorotiskot

      Nämä hybridihärpäkkeet kuluttaa paljon enemmän, kuin lupaavat. Lisäksi ovat onnettomia tuhnuja ja niillä ei saa edes vetää peräkärriä. Ihan mitääntekemättömiä keksintöjä. Tojon tapauksessa vielä turkissa, luoja varjelkoon, turkissa kyhättyjä.

      • ÄläValehtele

        Ne eivät lupaa yhtään mitään. WLTP-päästömittautapa vastaa nyt todellisuutta ja kulutukset ovat aitoja lukemia. Viranomaisten säännösten tuotteita. Ei mitään autonvalmistajan lupauksia. ÄläKä valehtele Turkissa kyhäämisestä. Aurikset valmistetaan Englannissa ja samoin tulevat farmari- ja 5-ovinen Corolla.


    • EiMikäänMuu

      Toyotan hybridejä ei voita mikään muu automerkki ja auto, jossa on polttomottori.

      • faktankertoja

        Jos puhutaan autoveroista ja polttoainekuluissa niin tojo ottaa pahasti köniinsä kaasuautoilta. Vaikka hybriditojo kuluttaisi vain sen luvatun 4,5 litraa niin silti kaasuauton kustannukset ovat paljon pienemmät. Tojon kustannus seitsemän euroa, kaasuauton neljä euroa.
        25.000km vuodessa ajavalle kaasuauto säästää 750 euroa. Lisäksi kaasuauto on halvempi hankintahinnaltaan.


    • LueHuolella

      Luehan ja tutki trolli tuo alitus huolella ettei tuota valetta tarvitse enää tänne syöttää.

      • faktankertoja

    • Anonyymi

      Tännä otsikko kirjoitettaisiin näin:

      Hybridit vastaan vanhanaikaiset pelkällä polttomootrilla varustetut autot.

    • Anonyymi

      Kyllä ne toyotan moottorit myös kuluttavat, koska olet nähnyt todellisia kulutuksia erilaisilta ajoilta? Talvella 40-60% korkeampi kulutus ennen kuin voimansiirto ja moottori norm lämpötilassa.

      ennen kuin moottori on norm lämpötilassa kulutus on todella suurta, suomessa syksystä, pitkälle kevääseen

      Uuden hybrid rav4 kulutus pyörii 7L litrassa todellisessa ajossa kun mitataan tankkauksista myös talvella ja erilaisilla ajoilla. Tuo on hyvä keskiarvo, vaikka kaikki ei pääse siihen. Tämä tieto on auton omistajalta joka todellakin käyttää autoa monipuolisesti savossa.

      Tuosta tasaista ajoa kulutus pienempää jota foorumeilla ihmiset mielellään kertovat

      Korkeampia kulutuksia tulee talvella pätkäajoilla jossa paljon kuormaa.

      Edelleen foorumeilla harva kertoo niitä korkeampia kulutuksia tai ajaa siten jossa kulutus nousee.

      Ei kannata valehdella itselle ja olettaa että ajelet 5-6L kaikenlaisia 100km ajoja

      • Anonyymi

        Täyttä valetta. Jokainen kirjain. Uskomaton mollaaja.

        Autolla ei myöskään ajella pätkiä vaan kulutus katsotaan koeajossakin koko koeajon osalta eikä jonkun pakkasenssa ajetun pätkän kulutusta.

        Foorumeilla kerrotuilla kulutuksilla ei ole juurikaan arvoa. Toyotan hybridien kulutus koeajoissa ja testeissä tiedetään todella alhaiseksi. Toyotan hybridillä on kaikkein pienimmät virallisesti mitatut WLTP-päästömittauskulutukset. Sille totuudelle ei voi kujkaan yhtään mitään. Se on totuus.


    • Anonyymi

      Ajoin tänään kuten tojotalla työmatkani. Vähintään 10 km alinopeutta jokaisella rajoituksella. No keskikulutus näytti 59 km matkalle 3.9 ihan tavallisella bensaturbolla.
      Takaisin tullessa oli taasa joku tojotalla tien tukkeena, ainakin 15 km alinopeutta 100 alueella. Pyyhkäisi ohi ja ajelin reippaasti kotiin.
      Todistin ainakin itselleni että hyrbidi ei oikeastaan säästä mitään ja liikenteessä säästelty on jonkinlainen pakkomielle toisille. Jäisitte kotiin tai matkustaisitte julkisilla, niin säästyisi teidän bensarahat ja jonon perässä ajavien hermot.

    • Anonyymi

      Vai, että ei säästä maantiellä. Eikö tämä ala tulla selväksi.

    • Anonyymi

      Siinä aloituksessa on karu jäätävä totuus Toyotan ylivoimasta jo vuonna 2010 ja 2013.

    • Anonyymi

      Tämäkin aloitus kumoaa täällä vuosia jatkuneen valehtelun hybridien kulutuksesta. Nyt uusien Toyotien kulutus ja päästöt ovat vieläkin pienemmät. Kulutus ja päästöt ilmenevät autojen hinnastoista. Toyotaa ei voita mikään.

      Uusi WLTP-päästömittaustapa toi pikkuturbojenkin suuren kulutuksen ja suuret päästöt hyvin esiin.

      • Anonyymi

        Vain 3,5 litraa sadalla, kuka tarvii enää ladattavia sekasikiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain 3,5 litraa sadalla, kuka tarvii enää ladattavia sekasikiöitä.

        Alkaa tosiaan olla hiinä ja hiinä, ladattavat kuitenkin painaa ja vikoja kaksinkertainen määrä.


    • Anonyymi

      Ostan seuraavaksi sähköauton. Toyotan tietysti. Joku voi luottaa onneensa ja ostaa muun merkkisen. Minä en. Luotan vain ja ainoastaan TOYOTAAN enkä muunmerkkisiin.

      • Anonyymi

        Et sitten ihan heti ole autoa vaihtamassa?
        Voi kestää melko kauan kun sellainen markkinoilla ja Toyotan tuntien jo valmiiksi huonompi kuin kilpailijat.


    • Anonyymi

      Luepas tuo aloitus uudelleen.

    • Anonyymi

      Aloituksen linkit ovat yhtä jäljessä tätä aikaa kuin tojoteron mieli. Kymmenen vuotta vanhaa tavaraa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Toyotan hybridien kulutus on noista ajoista pudonnut todella reippaasti.


    • Anonyymi

      Ostin juuri uuden hybridin, Tojo tietysti eihän ne muut osaa. Toyotan tietää ja tuntee kaikki, kestäviä autoja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vibilägare testi
      Corolla hybrid vs golf 1.5 tsi
      Kaupunkiajo golf 8.4 ja tojo 5.2
      Maantie toyo 4.1 ja golf 5.4

    • Anonyymi

      Uudet Corollat ovat hämmästyttäneet koeajajat aivan uskomattoman pienellä kulutuksella. Normaalin arkipäivän sekalaisessa ajossa kulutus pyörii hiukan neljän litran yläpuolella. Se on todella vähän. Jatkossa varmaan saadaan lisää tietoa näistä kulutuksista suurempien koeajojen yhteydessä.

      • Anonyymi

        Neljän litran alapuolella on koko ajan, noin 5 tkm ajettu ja keskikulutus on 3,7 l/100km. Eli pieni on uusien hybridien kulutus. Ilmastoinnin käyttö on hiukan lisännyt kulutusta näin kesällä, sitä ennen kulutus oli 3,5 litraa sadalla.


    • Anonyymi

      Vapisuttaa kun luen tuollaista oikeaaa totuutta Toyotan hybridin pienestä kulutuksesta. Miksi täällä ei enää voi valehdella vapaasti kuten ennen?

    • Anonyymi

      Toyotan hybridejä vähemmän kuluttavia ja yhtä pienipäästöisiä autoja ei ole markkinoilla.

      • Anonyymi

        Totta, mutta ei myöskään noin alitehoisia ja laiskoja nykyautoja. Terolle säästäminen on tärkeintä, muille ei välttämättä. Vieköön vaikka desin sataselle, tollasta laiskaa muovista paskaa en ota edes ilmatteeks!


    • Anonyymi

      Niin se voitti. Voitti tänäänkin. Hybridi.

    • Anonyymi

      Jo vuonna 2010 ei löytynyt voittajaa Toyotan hybrideille kuten nuo aloituksen kaksi tutkimusta todistavat.

    • Anonyymi

      Kulutus on suhteessa suorituskykyyn ja isommalla rahalla saa sitten hybridin jossa on suorituskykyä ja hieman pienempi kulutus, mutta auto tosiaan maksaa yleensä sen verran enemmän ettei säästöä saa aikaisesi polttoaineen kulutuksen kautta.
      Onko tuo polttoainenerot verrokkiryhmissä kovin mitätön?

      • Anonyymi

        Hybrideissä kulutuksella ja suorituskyvyllä ei ole mitään tekemistä keskenään. TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettä ja kulutus oli kuitenkin aivan mitätön eli maantiellä 4,3 l/100 km ja taajamassa 4,8 l/100 km.

        Polttoaineen ja päästöjen mukana putoaa myös vuotuiset maksut.

        Yritähän pysytellä totuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybrideissä kulutuksella ja suorituskyvyllä ei ole mitään tekemistä keskenään. TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettä ja kulutus oli kuitenkin aivan mitätön eli maantiellä 4,3 l/100 km ja taajamassa 4,8 l/100 km.

        Polttoaineen ja päästöjen mukana putoaa myös vuotuiset maksut.

        Yritähän pysytellä totuudessa.

        Toyota on myös kovin kallis. Paljon halvemmalla saa parempaa ja myös suorituskykyä.


    • Anonyymi

      "TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettäTM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettä "

      Ehkä kaikkein surkein ja lapsellisin väistely-yritys pitkään aikaan täällä. Arvosanat ja sitaatti. Mikset laittanut suoraan mitattuja arvoja? Nyt teit itsestäsi pellen kun yritit sievistellä asioita osatotuuksilla ja jätit tarkoitushakuisesti itse asian pois, luulitko tosiaan ettei kukaan täydentäisi tätä poisjättämääsi osaa? .
      Siis sitä että Octavia oli nopein molemmissa suorituskykymittauksissa. Toyota vajosi jopa keskikastiin 60-120 testissä. Karvalakki-Ocu pesee kaikkein tehokkaimman Corollan. Ocusta on tehokkaamiakin malleja tarjolla jos lisää menoa haluaa.

      Ja mitä kulutuksiin tulee niin myös Skoda kulkee maantiellä alle 5 litraa ja Toyotakuski joutuu ajamaan yli 600.000 km saadaksen takaisin ylimääräiset 4.440 euoa jonka hän on maksanut korkeampana hankintahintana.
      50/50 ajossa matka on reilut 200.000km.
      Onhan se varmaan katsella pieniä numeroita kulutusmittarista, mutta mitään taloudellista järkeä ei tojon hybridin hankinnassa ole.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä paras taloudellisuus/ympäristöystävällisyys-combo löytyy kaasuautoista. Hankintahinta normi bensa-auton tasoa ja kustannukset / 100km selkeästi alle tojon hybridien. kaasu Ocun 100km maksaa noin 3,5 euroa. Corolla ei pääse alle kuuden euron millään.

      Käyttövoimavero on kohtuullinen paljon ajavalle. Vähän ajavan on turha miettiä kulutuksia muutenkaan.

    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma kirjoitti:

      "TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettäTM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain".

      • Anonyymi

        Totuus on totuus:

        TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettä ja kulutus oli kuitenkin aivan mitätön eli maantiellä 4,3 l/100 km ja taajamassa 4,8 l/100 km.

        Juuri noin lukee TM:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on totuus:

        TM:n tuoreessa testissäkin todettiin, että "Toyota on tehokkain". Lisäksi sai kiihtyvyydestä 9 pistettä ja kulutus oli kuitenkin aivan mitätön eli maantiellä 4,3 l/100 km ja taajamassa 4,8 l/100 km.

        Juuri noin lukee TM:ssä

        No kumpi on mielestäsi tärkeämpää? Tojossa on paperilla enemmän tehoa ja se sai ysin.
        Skoda oli nopeampi sekä 0-100 että 60-120,
        Kumpi on se oleellinen asia?


    • Anonyymi

      'kulutus oli kuitenkin aivan mitätön eli maantiellä 4,3 l/100 km ja taajamassa 4,8 l/100 km."
      Toyota häviää taloudellisuus-kilpailun siinä vaiheessa kun asiakas pistää nimensä tilaukseen ja maksaa corollasta 4440 ruroa enemmän. Skoda kuluttaa 4,8/7,0. Tojotistilta menee sekalaisessa 50/50 ajossa yli 200.000km saada tuo neljä tonnia takaisin.
      Sillä hitaammalla autolla.

      • Anonyymi

        Toyota maksaa 4500 euroa enemmän. Sen verran pitää maksaa melusimmasta ja nopeitten ruostuvasta autosta, että pääsee suoritusarvoissa samoille haminoille ja paljon pitää pyörittää Toyotaa kaupungeissa, että tuon 4500,- kuolettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota maksaa 4500 euroa enemmän. Sen verran pitää maksaa melusimmasta ja nopeitten ruostuvasta autosta, että pääsee suoritusarvoissa samoille haminoille ja paljon pitää pyörittää Toyotaa kaupungeissa, että tuon 4500,- kuolettaa.

        Tuolla toisessa ketjussa on laskettu että reilut 100.000km menee jos ajaa pelkästään kaupungissa.
        Jos ajaa vain matka-ajoa niin matkaa tarvitaan yli 600.000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota maksaa 4500 euroa enemmän. Sen verran pitää maksaa melusimmasta ja nopeitten ruostuvasta autosta, että pääsee suoritusarvoissa samoille haminoille ja paljon pitää pyörittää Toyotaa kaupungeissa, että tuon 4500,- kuolettaa.

        Enenmmän ja Toyotan tapauksessa paljon enenmmän maksaa tietysti enemmän kuin kotelo ja kääntyvät etupyörät.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on oikeaa tietoa hybridien kuluksest.

      • Anonyymi

        On näköjään nämäkin kulutusasiat saaneet täällä uuden ja oikean totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On näköjään nämäkin kulutusasiat saaneet täällä uuden ja oikean totuuden.

        Niin on saaneet. Tämä on nyt täällä todistettu ja tehty selväksi ja lisäksi WLTP- päästömittaustapa todistaa myös asian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on saaneet. Tämä on nyt täällä todistettu ja tehty selväksi ja lisäksi WLTP- päästömittaustapa todistaa myös asian.

        Teen silti kaikkeni sekoittaakseni totuutta valehtelemalla ja puhumalla välillä kaasuautojen taloudellisuudesta, välillä jonkin Skeidan kiihtyvyyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on saaneet. Tämä on nyt täällä todistettu ja tehty selväksi ja lisäksi WLTP- päästömittaustapa todistaa myös asian.

        Olet ihan oikeassa. Tehokkaat ladattavat menevät pienemmällä kulutuksella kuin Toyotan bensaa polttavat tehottomat kinnerit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Tehokkaat ladattavat menevät pienemmällä kulutuksella kuin Toyotan bensaa polttavat tehottomat kinnerit.

        Kaasuautolla 100km maksaa 3-3,5 euroa. Siihen ei tojon hybridit pysty. Niiden kulut on noin kaksi kertaa kalliimmat.
        Sähköautolla mennään kahden euron pintaan. Tojota on niin ysärimeininkiä tekniikkansa kanssa.
        Tämä on provosointia, mutta luvut ovat totta. Sitä ei voi kukaan kiistää. Edes tojohönö.


    • Anonyymi

      Onhan se upeeta, että 2.0 hybrid voittaa 1.0 litraisen pikkuturbon mutta 1.8 hybrid ei sitä enää tee.

      • Anonyymi

        Corolla 1.8 Hybrid 12,1s 0-100 km/h
        Häviää reilusti kaikille 1,0 litraisille turboautoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla 1.8 Hybrid 12,1s 0-100 km/h
        Häviää reilusti kaikille 1,0 litraisille turboautoille.

        Toyotan 2.0 Corolla paperilla oli hyvä ja kokeilemassa kävin.
        Nyt alla 2012 c250cdi samoilla tehoilla mutta ero näissä kuin yöllä ja päivällä. Toyotan ohituskiihtyvyys oli todella aneeminen. Olisivat kyllä tästä antaneet hyvin vaihdossa mutta kokonaisuudessakaan Toyota ei mitään herättänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla 1.8 Hybrid 12,1s 0-100 km/h
        Häviää reilusti kaikille 1,0 litraisille turboautoille.

        Kulutuksessa ei häviä yhdellekään 1.0turbolle,jestävyydestä puhumattakaan.
        Ja corolla on nyt mittapuu ajo-ominaisuuksissa muille testin mukaan.
        Jälleenmyyntiarvo porukan paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan 2.0 Corolla paperilla oli hyvä ja kokeilemassa kävin.
        Nyt alla 2012 c250cdi samoilla tehoilla mutta ero näissä kuin yöllä ja päivällä. Toyotan ohituskiihtyvyys oli todella aneeminen. Olisivat kyllä tästä antaneet hyvin vaihdossa mutta kokonaisuudessakaan Toyota ei mitään herättänyt.

        Olitko vaan onneton tumpelo joka ei osaa ajaa.
        Ammattilaiset ovat vuolaasti kehuneet autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutuksessa ei häviä yhdellekään 1.0turbolle,jestävyydestä puhumattakaan.
        Ja corolla on nyt mittapuu ajo-ominaisuuksissa muille testin mukaan.
        Jälleenmyyntiarvo porukan paras.

        Muistakaa viedä 10 vuotta aina 15 tkm välein merkkihuoltoon, että akkutakuu säilyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla 1.8 Hybrid 12,1s 0-100 km/h
        Häviää reilusti kaikille 1,0 litraisille turboautoille.

        Lexus ct 200h vm. 18, valm. ilmoittama kiihtyvyys 10.3s 0-100 km/ h. GPS: llä mitattiin ja saatiin kahdella peräkkäisellä mittauksella 9.6 sekunnin kiihtyvyys 0-100 km/h. Kulutus keskimäärin 4.5 litraa ja kylillähän leka kulkee lähes kokoajan sähköllä.


    • Anonyymi

      "Jälleenmyyntiarvo porukan paras."

      Eli ylihintainen käytettynä. Kaikkien autojen arvo menee nollaan 20 vuoden aikana. Jos se pysyy korkeammalla jossain kohtaa ikää niin sen täytyy pudota jyrkemmin toisessa kohtaa.
      Maalaisjärkikin sen sanoo.

      • Anonyymi

        Osa suomalaisists elää ilmeisesti vielä aikaa, jolloin käytetyistä maksettiin reilua ylihintaa, nyt se on jo tyhmää. 2-3 vuotiaista Auris Hybrideistä pyydetään jopa lähes samoja hintoja kuin viimeiset maksoivat tarjouksissa viime vuoden lopulla.


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on kaikkein pienimmät kulutukset.

    • Anonyymi

      Kautta aikojen Toyotan hybridit ovat ollet kaikkein pinikulutuksisimpia. Vain valheissa muut ovat paärjänneet niille.

      • Anonyymi

        Se oli sitä aikaa kun mitattiin kulutuksia. Nykyään on paljon parempia vaihtoehtoja kuten ladattavat hybridit, kaasuautot, täyssähkö.
        Tojo elää 90-lukua ja terot myös. Pelkästään bensalla kulkevat tojon höpöhybridit ovat menneen ajan pihistelijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun mitattiin kulutuksia. Nykyään on paljon parempia vaihtoehtoja kuten ladattavat hybridit, kaasuautot, täyssähkö.
        Tojo elää 90-lukua ja terot myös. Pelkästään bensalla kulkevat tojon höpöhybridit ovat menneen ajan pihistelijöitä.

        Toyotan hybridejä myydään joka kuukausi kolme kertaa enemmän kuin vanhanaikaisa autoja. Mitä lukua sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridejä myydään joka kuukausi kolme kertaa enemmän kuin vanhanaikaisa autoja. Mitä lukua sinä elät?

        Hevosmiehet elävät 1900-luvun alkua. Ovat metsässä syntyneitä ja pellolla kasvaneita. Eivät ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridejä myydään joka kuukausi kolme kertaa enemmän kuin vanhanaikaisa autoja. Mitä lukua sinä elät?

        Nyt sulla on luvut aivan sekaisin. Pelkästään VW:n tekemiä autoja ostetaan yli kaksinkertainen määrä Toyotaan verrattuna. VWltä voi ostaa sähköautoja, kaasuautoja ja ladattavia hybridejä. Niissä on tulevaisuus. Tojon mukahybridit ovat kuolemassa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun mitattiin kulutuksia. Nykyään on paljon parempia vaihtoehtoja kuten ladattavat hybridit, kaasuautot, täyssähkö.
        Tojo elää 90-lukua ja terot myös. Pelkästään bensalla kulkevat tojon höpöhybridit ovat menneen ajan pihistelijöitä.

        Suomi elää itse 90-Lukua, koska 2 tunnin sähkötolpat ja kokonaan sähköttömät parkkipaikat. Sen mukaan Toyotakin sitten tänne tulee hybridinä.


    • Anonyymi

      Vain se joka on koeajanut Toyotan hybridin tajuaa kuinka paljon edellä Toyota on kaikessa muita autonvalmistajia.

      • Anonyymi

        Hihii, tuo oli ihan paras läppä aikoihin. Repesin täysin.
        No jos pitää älyttömästä melusta ja huojumisesta, paskoista penkeistä ja surkeasta alustasta ja kulusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, tuo oli ihan paras läppä aikoihin. Repesin täysin.
        No jos pitää älyttömästä melusta ja huojumisesta, paskoista penkeistä ja surkeasta alustasta ja kulusta.

        Moottori-lehden teksti uuden Corollan koeajosta:

        "Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus."

        ÄLÄ SIIS VALEHTELE!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, tuo oli ihan paras läppä aikoihin. Repesin täysin.
        No jos pitää älyttömästä melusta ja huojumisesta, paskoista penkeistä ja surkeasta alustasta ja kulusta.

        Kokemuksesta voin sanoa, että uusi Corolla on parantunut Aurikseen nähden. Parempi kokonaan uusi alusta ja peruspenkit on parantuneet huomattavasti puhumattakaan vielä paremmista sportpenkeistä varustetason mukaan.


    • Anonyymi

      ..mutta kun....mutta kun... mutta kun piritus altius fortius sivuilla Volkswagen kuluttaa vain 2 l/100 km. mutta kun..

      • Anonyymi

        jaa öljyä ?


    • Anonyymi

      Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan uusien Corollien keskikulutus 100 km on 4,5 litraa. Sitä ei voita mikään.

      • Anonyymi

        4.5 litraa maksaa seitsemän euroa. Samankokoinen kaasuauto kuluttaa kaasua noin 3,5 euron edestä ja sähköauto alle kolme euroa. Nollapäästöillä.
        Dieselikin kulkee saman matkan halvemmalla.
        Eli aika moni voittaa Corollan.


    • Anonyymi

      Kaasuautot eivät tule yleistymään. Markkinoilla on ollut ennenkin kaiken maailman vartburkkeja, jotka ovat kadonneet.

      • Anonyymi

        Sulla on nyt taas pallo aivan hukassa. Se mikä nyt on katoamassa on tojon mukahybridit. Mukahybridin 100km maksaa vähintään seitsemän euroa kun kaasuautolla sama matka maksaa noin 3,5 euroa.
        Toyota on tunnustanut hybridipatenttinsa arvottomiksi jakamalla niitä ilmaiseksi. Eikä silti kukaan niitä käytä.
        Kannattaisi tojokuskinkin ottaa lusikka kauniiseen kätensä ja käyttää Rinteen hallituksen tarjoama apuraha viiden tonnin tojon muuttamisesta kaasuautoksi. Tulee nimittäin kalliiksi tuprutella niillä vanhoilla tojoilla bensaa polttaen.

        Sähköautot VW:n johdolla muuttavat pelin lopullisesti, mutta väliajaksi kaasu on hyvä vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nyt taas pallo aivan hukassa. Se mikä nyt on katoamassa on tojon mukahybridit. Mukahybridin 100km maksaa vähintään seitsemän euroa kun kaasuautolla sama matka maksaa noin 3,5 euroa.
        Toyota on tunnustanut hybridipatenttinsa arvottomiksi jakamalla niitä ilmaiseksi. Eikä silti kukaan niitä käytä.
        Kannattaisi tojokuskinkin ottaa lusikka kauniiseen kätensä ja käyttää Rinteen hallituksen tarjoama apuraha viiden tonnin tojon muuttamisesta kaasuautoksi. Tulee nimittäin kalliiksi tuprutella niillä vanhoilla tojoilla bensaa polttaen.

        Sähköautot VW:n johdolla muuttavat pelin lopullisesti, mutta väliajaksi kaasu on hyvä vaihtoehto.

        Juuri uutisissa kerrottiin volkkarin huijausetumatkasta ja joukkokanteista euroopassakin. Amerikassa ei enää noloommin olisi voinut käydä. Maksoi aivan hirvittävästi ja nyt euroopassakin on jo herätty ja omat koirat alkavat purra. On siinä trollilla työsarkaa vielä moniksi vuosiksi aina katkeraan konkurssiin asti. Mainetta ei enää pelasteta eikä mitään kunniaa ole ollut enää vuosiin. Huijareilla kun ei sellaista ole ennenkään tunnettu. Kyllä on konserni liemeen itsensä laittanut. Isoja ongelmia on tulossa useilta suunnilta. Tuskin selviää. Loppu tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri uutisissa kerrottiin volkkarin huijausetumatkasta ja joukkokanteista euroopassakin. Amerikassa ei enää noloommin olisi voinut käydä. Maksoi aivan hirvittävästi ja nyt euroopassakin on jo herätty ja omat koirat alkavat purra. On siinä trollilla työsarkaa vielä moniksi vuosiksi aina katkeraan konkurssiin asti. Mainetta ei enää pelasteta eikä mitään kunniaa ole ollut enää vuosiin. Huijareilla kun ei sellaista ole ennenkään tunnettu. Kyllä on konserni liemeen itsensä laittanut. Isoja ongelmia on tulossa useilta suunnilta. Tuskin selviää. Loppu tulee!

        " Kyllä on konserni liemeen itsensä laittanut. Isoja ongelmia on tulossa useilta suunnilta. Tuskin selviää. Loppu tulee!"

        Tajuatko edes itse millaiseksi pelleksi itsesi teet. Dieselgate tapahtui neljä vuotta sitten ja VW on maksanut mokalunsa isoimmat kustannukset taskurahoistaan. Samaan aikaan VW on tehnyt joka vuosi miljardituloksen ja laittanut rahaa tuotekehitykseen enemmän kuin mikään muu valistaja. Ei lainarahaa vaan omaa rahaansa.

        Mietipä tätä. Samaan aikaan Toyota on istunut peukalo p***ssään ja antanut VW:lle usean vuoden etumatkan sähköautoissa. Siinä on todellinen moka.


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on myös huippuunsa viedyn luotettavuuden lisäksi kaikkein pienimmät kulutukset ja päästöt. Hinnastoista voit todeta tämän.

      • Anonyymi

        Kuten myös suorituskyvyltään onnettomimmat moottorit. Samalla voi hinnastosta todeta Toyotan olevan aivan järjetön hinnaltaan muihin verrattuna.
        Jos oikein tarkasti katsoo niin huomaa että ladattavilla päästöt 1/3 siitä mitä itsetyydyttäviä Toyota tarjoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten myös suorituskyvyltään onnettomimmat moottorit. Samalla voi hinnastosta todeta Toyotan olevan aivan järjetön hinnaltaan muihin verrattuna.
        Jos oikein tarkasti katsoo niin huomaa että ladattavilla päästöt 1/3 siitä mitä itsetyydyttäviä Toyota tarjoaa.

        Älä valehtele. Katso tuosta suorituskykyarvot ym. ja kulutus huippupiei. Myös pienet päästöt.

        Moottori Bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW, yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NEDC-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km
        Mitat pituus: 4653 mm, leveys: 1790 mm, korkeus: 1435 mm, akseliväli: 2700 mm,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Katso tuosta suorituskykyarvot ym. ja kulutus huippupiei. Myös pienet päästöt.

        Moottori Bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW, yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NEDC-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km
        Mitat pituus: 4653 mm, leveys: 1790 mm, korkeus: 1435 mm, akseliväli: 2700 mm,

        Tollolootan todellinen suorituskyky on aina ollut luvattua huonompi.

        Syitä:
        - teho on ns. japaninponeja, vetopyöriltä mitattu teho jää reilusti luvattua pienemmäksi (turboautoista on usein löytynyt tehoa luvattua enemmän - lukemat on siis pyöristetty alaspäin, koska joissain maissa verotus perustuu nimellistehoon)
        - autojen omamassa ei sisällä 70 kg painoista kuljettajaa, kuten pitäisi - autot ovat siis tämän verran painavampia ja kuormankantokyky pienempi
        - sähkö- ja polttomoottorien max. tehot ja väännöt on surutta summattu, vaikka molemmista ei saa maksimia ulos samanaikaisesti

        Osassa tollolootan hypetyksiä auton suurin sallittu omamassa täyttyy jo kuljettaja 4 matkustajaa setillä, kun matkustajat ovat aikuisia (n. 75 kg/kpl). Matkatavaroita ei saisi olla kiloakaan eikä matkustajilla edes vaatteita päällä (talvivaatteetkin voivat painaa pari kg per nuppi). Autolehtien testeissä on havaittu mm. takajousien pohjaavan hidastetöyssyissä, kun takapenkilläkin on matkustajia

        Voimmekin todeta, että hypetykset soveltuvat lähinnä eläkeläispapoille terveisten kuljetukseen. Ja kas kummaa, eipä näitä juuri muut kuin eläkeläispapat osta. Papalle riittää hyvin tuttu ja turvallinen merkki ja suorituskyky suoraan 80-luvulta. Tämä helpottaa myös siirtymää seuraavaan autoon = mopoautoon.

        Mopoautoissakin on portaaton vaihteisto, minkä tolloloota on näissä eläkeläismalleissaan ottanut huomioon.


    • Anonyymi

      Vuodesta 2015 alkaen tänne Toyota-palstalle laitettiin uusi maailmanjärjestys. Jokainen Toyotaan kohdistuva valhe oikaistaan ja osoitetaan todeksi. Täällä eivät valehtelijat riehu.

    • Anonyymi

      Kyllä tuo yksi sama hullu näkyy riehuvan täällä koko ajan ja yhä . Turkkia, ruostetta sun muuta paskaa on työnnetty otsikot täyteen.

      • Anonyymi

        Nyt se näkyy vapisevan ja tärisevän täällä kun Toyotan myynti on noussut kaikkialla maailmassa. Yrittää esittää uskottavaa muita kirjoittajia väheksymällä ja halveeraamalla, vaikka ei itse ymmärrä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se näkyy vapisevan ja tärisevän täällä kun Toyotan myynti on noussut kaikkialla maailmassa. Yrittää esittää uskottavaa muita kirjoittajia väheksymällä ja halveeraamalla, vaikka ei itse ymmärrä mistään mitään.

        Et sitten ole lukenut USAn myyntitilastoja. Toyota sai takkiinsa päämarkkina-alueellaan 50.000 yhdessä kuukaudessa. Siinä joutuu Suomen tojopapat ostamaan monta vuotta corolloita että tuo dyykkauus paikataan. Ei taida riittää yksi vuosikymmen korvaamaan yhden kuukauden pudotusta. Ja noita tappiokuukausia on ollut koko vuosi täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ole lukenut USAn myyntitilastoja. Toyota sai takkiinsa päämarkkina-alueellaan 50.000 yhdessä kuukaudessa. Siinä joutuu Suomen tojopapat ostamaan monta vuotta corolloita että tuo dyykkauus paikataan. Ei taida riittää yksi vuosikymmen korvaamaan yhden kuukauden pudotusta. Ja noita tappiokuukausia on ollut koko vuosi täynnä.

        Et ole lukenut näköjään sinäkään. Toyota on GM:n rinnalla USA:n suurin.


      • Anonyymi

        Pakko myydä uusia tilalle, kun vanhoista mätänee pohjat alta.


    • Anonyymi

      Kulutuksestakin on taas työntynyt valheita esiin. Aloituksessa on totuus.

    • Anonyymi

      Aloituksessa mainitut jo aiemman sykupolven hybridit ja niiden moottorit olivat niin pienikulutuksisia, että voittivat kulutuksen pienuudessa ja päästöissä kaikki muut autot joissa on polttomottori.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minun autossani on pelkkä polttomoottori, mutta bensaa on silti kulunut vain 2,1 l/100 km viimeisten reilun 10 tkm matkalla ja tämän perusteella CO2 päästö on ollut 60 g/km.

        Luonnollisesti tyyli ja suorituskykykin on vähän eri tasolla kuin itämaan pokemon autoissa.


    • Anonyymi

      Jos vain ja ainoastaan kulutus on tärkeää niin miksi ihmeessä ostetaan "itselataavat" Toyota älyttömään hintaan.
      Markkinoilta löytyy ladattavaa, kaasua sekä ihan täysin sähköistä kulkinetta parempaan hintaan.
      Jos pidemmälle lasketaan niin polttoaine ei ole suinkaan ainoa kustannus vaan asiaan liittyy useampikin osatekijä.

    • Anonyymi

      Hybriauto kuluttaa ainoastaan housun persauksia, ei muuta. Muusta on turha kirjoitella.

    • Anonyymi

      Ylös.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on polttomoottoriautojen pienin kulutus.

    • Anonyymi

      Uskomatonta kuinka tuo hybridin upea toiminta pudottaa tuon kulutuksen noinkin alas.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Erikoista, että tuollaiset aloituksessa olevat totuudet jäävät piiloon kun valheisiin ja huijaamiseen erikoistunut koneisto rummuttaa aivan muuta.

      • Anonyymi

        Korkeat ylläpitokulut syövät bensansäästöt. Hybrid ei kulje pelkillä öljyn ja suodattimien vaihdoilla pihasaunan takana.


    • Anonyymi

      HS:ssä (9.11.) oli koeajoartikkeli uudesta 0,9 litran bensamoottorilla varustetusta Nissan Micrasta. Koeajokulutus 7.1l/100km ja päästöt 146g. !!!!!

      Eihän tuossa ole järjen hiventäkään, jos päästöillä katsotaan olevan jotain merkitystä ylipäänsä mihinkään.

      Pikkuturbot ja ylipäätään pienet moottorit ovat suurikulutuksisa ja suuripäästöisiä.

      • Anonyymi

        Kaikki vanhat uskomykset jäävät myytteinä tietysti ihmisen päähän. Istuvat siellä tiukassa.


    • Anonyymi

      Kaksi vahvaa tutkimusta. Siihen on aivan turha mitään muita näyttöjä etsiä.

    • Anonyymi

      Senkin tietää koko maailma: Toyotan hybridiä ei voita kulutuksessa yksikään toinen polttomoottoriauto.

    • Anonyymi

      Uuusimpien Corollien kulutus jopa 2.0-litran moottotilla on ällistyttävän pieni. Tio 2.0-litran moottorionkin nimetty maailman energiatekkaimmaksi moottoriksi, eli se hyödyntää hyhridissä 41 % energiasta.

      • Anonyymi

        Tässä se on tuo edellä mainittu moottori ja nyt saatavana lähes kaikkiin Toyotoihin:

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2


    • Anonyymi

      Aloituksessa on kovaa faktaa Kyykky-Skoda-porukalle.

    • Anonyymi

      Uuusi aika uudet toduudet. Toyotassa on kaikkein pienimmät kulutukset.

    • Anonyymi

      Toyotan kehumiselle ei näy loppua lehdistössä. Viimeisin kehuminen ylivoimaisen voiton takia TM:n talvitestissä, maailman suurimmassa talvitestissä!

    • Anonyymi

      Toyotaan hybrideissä on ollut kautta aikain pienin kulutus, mutta valehtelijat ovat saaneet täällä aiemmin laulaa omia valheitaan.

      • Anonyymi

        Pikkufossiiliturpo vetää reilusti yli seitsemän litraa sekalaisessa ajossa yrittääkseen pysyä liikenteen (Toyotan) rytmissä.
        Sellaista se elämä on.


    • Anonyymi

      Lehtien koeajot kertovat totuuden. Niissä Toyotilla on kaikkein pienimmät kulutukset.

    • Anonyymi

      Lukekaapa aloitus huolellisesti. Linkit myös.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin. Sitä ei valheelliset Whats Carit miksikään muuta.

    • Anonyymi

      hyvää asiaa

      automoktar

    • Anonyymi

      Toyotan hybridien kulutus on polttomottoriautojen pienin.

      • Anonyymi

        Se ei paljon lämmitä, kun ihmiset ovat jo siirtymässä ladattaviin ja sähköautoihin. Polttomoottorien kulta-aika on päättymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei paljon lämmitä, kun ihmiset ovat jo siirtymässä ladattaviin ja sähköautoihin. Polttomoottorien kulta-aika on päättymässä.

        Se että on vähiten kuluttava latauskelvoton on sama juttu kun voittaisi paikallisella golfklubilla senioreiden tasoituksellisen kilpailun.


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on kaikkein pienin kulutus.

    • Anonyymi

      Mutta hybridit ovat epäluotettavia paskoja. Etenkin jos sattuu olemaan vielä riisikippo. Itse ajan mieluummin luotettavalla polttomoottoriautolla vaikka se litran tai kaks kuluttaisikin enemmän.

    • Anonyymi

      Sellaista dieseliä tai pikkuturboa ei löydy, joka voittaisi Toyotan hybridit kulutuksessa.

      • Anonyymi

        No ei ole kovin vaikea löytää, kun melkein jokainen diesel kuluttaa vähemmän kuin yksikään Toyotan hybridi C/D-segmentissä. Toisaalta tojo jää ostamatta kuitenkin, koska jostain kumman syystä kyseisen kokoluokan autoja et saa nelivetona.


    • Anonyymi

      Koeajot ja tutkimukset todistavat Toyotan pienen kulutuksen , ei sinun omat valheelliset tekstisi.

      • Anonyymi

        Toyotaa pilkkaavien trollien on aivan turha laulaa muuta. Toyotan hybridien kulutusta ei yksikään toinen hybridi voita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa pilkkaavien trollien on aivan turha laulaa muuta. Toyotan hybridien kulutusta ei yksikään toinen hybridi voita.

        Naurettavaa, että museoon kuuluvaa dieseliä tarjoillaan vielä Toyotan voittajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa pilkkaavien trollien on aivan turha laulaa muuta. Toyotan hybridien kulutusta ei yksikään toinen hybridi voita.

        Mitenkäs kävikään, kun Kian ja Huyndain hybridit olivat vertailussa kahta Toyotaa vastaan. Toyota selvisi pronssille ja neljänneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa, että museoon kuuluvaa dieseliä tarjoillaan vielä Toyotan voittajaksi.

        Nopeasti atojotistit unohtaa tosiasiat, ilmeisesti dementia edennyt jo pitkälle? Kolme vuotta sitten uutena ostamasi diesel Tojo meni juuri vaihdossa luottomyyjälle kovalla hinnalla ja nyt se kuuluu jo museoon? Noilla uudemmilla diesel Tojoilla saattaa päästä vielä pitkällekin, koska käyttivät loppuajasta BMW:n moottoreita. Eikös tuo Volvo kumminkin ollut ihan uusi, joten huonosti kelpaa vielä museoon? Aika pellejä koko Tojotisti kansa, kun ovat täysin luottomyyjän vietävissä. Myydään sitä paskaa mitä milloinkin on tarjota.


    • Anonyymi

      Dieselit ja pikkuturbot ratrsastavat valheiden maailmassa.

    • Anonyymi

      Tuossa jutussa se totuus taas selvisi. Toyotan ilmoitettu maantiekulutus 4.0 ja todellinen 5.3 aika suuri päästöhuijaus jo sinällään.

    • Anonyymi

      Kulutusjutut taas karkaavat Toyotan mustaajalta valheiden puolelle.

    • Anonyymi

      Vain Esson paarin parlamenteissa dieselit voittavat hybridit, vaikka dieselit kuuluvat museoon.

    • Anonyymi

      Uusien Toyotien bensankulutus on käsittämättömän pieni. Uskomattoman pieni.

      • Anonyymi

        Muiden uudet autot eivät kuluta lainkaan bensaa tai dieseliä.
        Muiden hybridit kuluttavat saman verran kuin Toyotankin hybridit.
        Muista löytyy lisäksi potkua ja suorituskykyä.


    • Anonyymi

      Ettei totuus unohtuisi.

      • Anonyymi

        Joltakin on taas toisen ketjun otsikosta päätellen totuus unohtunut. Väittää pikkuturbojen kulutusta pienemmäksi kuin hybrideissä.


    • Anonyymi

      Terojen täytyykin elää vuotta 2013 höpöhybrideineen.

      • Anonyymi

        Millälailla pikkuturbot ovat kehittyneet vuoden 2013 jälkeen. Ei millään lailla, mutta hybridit paljonkin.

        Terveisin automekaanikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millälailla pikkuturbot ovat kehittyneet vuoden 2013 jälkeen. Ei millään lailla, mutta hybridit paljonkin.

        Terveisin automekaanikko.

        Hybridien hybridijärjestelmästä on tuon jälkeen julkaistu kaksi uutta sukupolvea, jotka pienentävät polttoaineen kulutusta entisestään.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridit kuluttavat miltei puolet vähemmän kuin kilpailijansa.

      • Anonyymi

        Kilpailijat eivät osaa tehdä pienikulutuksisia täyshybridejä ja muunlaisia hybridejä ei ole olemassakaan. Kevythybridit eivät ole hybridejä sillä niillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä.


    • Anonyymi

      Mutta kun minun diesel, mutta kun, mutta kun, mutta kun........................

    • Anonyymi

      Toyotan hybridit ovat kehityksen keulakuvina jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Oikeasti kehityksen jarruna...


    • Anonyymi

      Kovasti valehdellaan Toyotan hybridien kulutuksesta juuri siksi että kulutus on uskomattomat pieni vaikka moottorit ovat tehokkaita ja suuria.

      • Anonyymi

        Laitetaan 1200 kg kärry perään ja testataan kumpi vie enemmän, hybridi vai diesel.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4540
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      90
      2334
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      562
      1769
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      8
      1369
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1118
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      990
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      957
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      928
    Aihe