KÄVELIJÄT JA PYÖRÄILIJÄT - OLKAA NÄKYVÄMPIÄ

Likinäkörillitäti

Kävelijöiden ja pyöräilijöiden pimeänä liikkuminen pelottaa, kun ajan autoa. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden pitää tajuta, että on meitä erittäin likinäköisiä rillipäitä, jotka ajamme autolla. Minulla on linssien voimakkuudet miinus -9,75 - siis itselläni on riittävän voimakkaat silmälasit. Olen järkevä ja sivistynyt.

6

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A_pu_va

EI NÄIN !

Ajoneuvon kuljettajan on nähtävä muut liikenteessä olijat, eikä kenenkään päälle saa ajaa. Jos kuljettajana et pysty tähän, siirry matkustajaksi.

Pyöräilijällä on pimeän aikaan oltava pyörässään eteenpäin valkoista valoa näyttävä valaisin ja taakse vähintään punainen heijastin. Jalankulkijalla pitää sääntöjen mukaan olla heijastin. Näiden pitää riittää. Muun vaatiminen on vastuun siirtämistä liikenteen suojattomammalle osapuolelle, jonka suojelemiseksi liikennesäännöt on tehty.

• saaollaparempi

Lait ovat "minimivaatimus". Paremminkin saa tehdä kunhan ei riko lakia, vaikka esim. väärin suunnatuilla valaisimilla.

Toki minimivatimusten noudattaminen on riittävä ja autoilijoille tämä pitää riittää.

• Kendootaku

Mutta kun olen ninja! Pukeudun mustaan, kuljen varjoissa, välillä sujahdan pinjaan. Jos laitan heijastimen, niin menee työt piloille.

• Rtfijaa

Jos näet huonosti, muista hidastaa vauhtia tarpeeksi suojateitä lähestyttäessä. Jos jotain sattuu, mikään selitys ei silloin kelpaa. Muillekin, jos on joku lumipenkka esim. näköesteenä, silloin pitää aina hidastaa!

• rauhallinentyyppi

Ajettakoon rauhallisesti. Ei rallivauhtia.

• tämäontotuus

Suojatie on juuri se paikka jossa jalankulkijat ylittävät tien/kadun. Ei voi koskaan tulla kenellekään autoilijalle yllätyksenä että siinä kohtaa kulkee jalankulkijoita yli. Jokaisen suomesta löytyvän suojatien kohdalla pitää olettaa että joku jalankulkija saattaa haluta yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1678
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1421
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1257
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1197
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      136
      1153
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe