WasaCon osakeyhtiöllä ei omaa varallisuutta

Hölmistynyt

Käräjäoikeuden istunnossa käynyt ilmi, että Kurikan Kampuksen rakentanut WasaCon Oy suuremman yhtiön tytäryhtiö eikä sillä ole juuri omaa varallisuutta.
Kuka maksaa takuukorjaukset ja muut vastuut myöhemmin?
I

11

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veronmaksaja

      Valitettavasti monen julkisen rakennuksen takuukorjaukset jääneet tekemättä, kun rakentaja on pannut yhtiönsä konkurssiin

      • Kamreerievp

        Ongelmista opittu. Maksamme rakennuttajalle viimeisen maksuerän vasta, kun kaikki takuuajat ovat umpeutuneet eikä ole vireillä mitään oikeusprosessia.
        Pidätetty jopa 10 prosenttia urakkasummasta eli tässä tapauksessa se olisi 3.2 miljoonaa


      • OsakkeetSukanvarressa
        Kamreerievp kirjoitti:

        Ongelmista opittu. Maksamme rakennuttajalle viimeisen maksuerän vasta, kun kaikki takuuajat ovat umpeutuneet eikä ole vireillä mitään oikeusprosessia.
        Pidätetty jopa 10 prosenttia urakkasummasta eli tässä tapauksessa se olisi 3.2 miljoonaa

        Seinänaapurit maksavat Kurikan ylisuuret investoinnit.
        Valtio maksoi widdumaiset liikennesykeröt.


    • jokuhässäkkä

      No eikös Kurikka kumminki omistaan sen risteyksen, eihän tuollasta ny kukaan valtion varoista?

      • onko.katualuetta

        Jos se hirviösykerö ei ole katualuetta niin sitten se on valtion hallinnossa, onko alueet lunastettu valtiolle


    • Simpasssi

      Kurikassa asuu pellejä 🤡 ja lestadiolaisia ketkuja

    • sundmann

      aina rakennutajalla on vastuuvakuutus torvet...vaikka takana olisi sijoittaja ryhmä

      • se-on.käpitälismiä

        Jos firma menee konkurssiin ei sieltä mitään enää saa itsellä pitää olla vakuutukset tuonkin puolesta


      • Sundmannitietää

        Eikö käräjäoikeus luota firman vakuutuksiin, kun pani osan rahoista hukkaamiskieltoon, jos räpsähtää yhteisösakkoja


    • timberland

      ei wasacon kyllä todellakaan konkurssissa ole ainakin tällä hetkellä pyörii kymmeniä työmaita ympäri suomen. ja on konevuoraamo wasatrade tekee myös omia maarakennushommia ja siltatöitä . onko tää nyt jonkun pikku rakennusfirman katkera vuodatus kun ei saanut alihankinta hommia kodon vierestä?

      • Tervajoki

        Wasacon kun tehdä työ ei jää firmalle mitään käteen osaavat kyllä tuon homman eli wasaconmyös pesee kätensä takuu asioita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe