Koulukiusatut

Nokua

No niin. Tässä nyt nähdään. mitä huono johtaminen saa aikaan Kuortaneen yläasteella.
Kuortane näyttää olevan piikkipaikalla koulukiusattujen listalla Etelä-Pohjanmaalla ja koko Suomen mittapuun mukaan. Tarttis varmaankin tehdä jotain tässä rehtoriasiassa. Kiusaamistahan tapahtuu
myös itse kunnan sisäisessä hierarkiassa. Lestat ja kouluakäymättömät johtajat täysin tietämättömiä
laatujohtamisesta. Varsinkin kunnan pomo sais ottaa jo hatkat ja nopeasti. Narsisti tapaus, valitettavasti.

33

2076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmeissään

      Kuulin myös hiljattain yläasteella tapahtuneesta koulukiusaamisesta,oppilas muutti pois.
      On se kumma ettei opettajat saa asialle mitään.
      Onko mielessä vaan muut asiat,kuten menneinäkin vuosina.

      • Nyrkkiäpöytähä

        Tuollaaset paskat sais hakata pyörätuoliin. Aika väärin jotta kiusattu joutuu muuttamaan. Onko tosiaan kuortaneenki yläasteella nuon vituillaan asiat.


    • Reksio

      Kuka siellä eres on rehtori nykyään?

    • Vanhemmat

      Sitä minäkin kysyn?

    • Seuralaiset

      Nuohan se on ollut jo 80-90 luvulla,opettajien tenavat hypityttivät lietsojiaan tekemään likaisen työn.
      Itse seurasivat sivusta salakavalasti.
      Opet ei puuttuneet asiaan,mutta näinhän se on ettei korppi korpin silmää Noki.

      • Anonyymi

        Oon sanonut ja ajatellut monta kertaa,ei ope puuttunut omien kersojen kavereita nämä lietsojat.


    • valinnat

      Koulukiusaaminen on aina opettajien ja rehtorin vika. Kyllä pitää olla tyhmä opettaja ja rehtori joka ei huomaa, tai ole huomaavinaan tällaista ongelmaa. Jos kiusattu menee puhumaan asiasta, niin hänen käsketään siirtymään toiseen kouluun. Kiusaajia puolustetaan, varsinkin jos ne on joidenkin herraperheiden kersoja. Silloin kyseiset opettajat ja rehtorit on aivan väärällä alalla. LOPPUTILI HETI. Kuortaneella tämä on pikään jatkunut ongelma. Ja johtuu siitä että kun virkoihin , ei valita päteviä vaan sopivia viranhaltioita. Pitää olla oikeaa puoluetta, ja olla täysin kunnan johtavien virkamiesten ja poliitikkojen ohjattavissa.

      • Anonyymi

        suurin osa opettajista on niin tyhjänpäiväisiä et oppilaatkin on tulevaisuudessa koko elämänsä työttöminä.


    • Isoisä

      Juuri näin ja. Lisäksi opettajien mukulat oli ainakin taannoin isä tai äiti oli ope.

      En tiedä onko siitä jo luovuttu,se oli suuri virhe. Aikoinaan.

      Ja ei kaikista ole opettajaksikaan,pitää osata käsitellä oppilaita ihmisenä,ette enääole yläpuolella teitäkin voidaan arvostella ja pitääkin.

      Tulee kyllä ikävä niitä vanhanajan opettajia,jotka hoitivat työnsä sydämellä ja MORAALILLA.

    • Deesa

      Mua kiusattiin 2000 luvun alussa. Puhuttiin vaan siitä että kiusaajilla on huonot koti olot. No koko luokka melkein mukana kiusaamisessa eli kaikilla huonot kotiolot?

      No ei vaa mulla kiusattuna oli huonot kotiolot mulle sanottiin et sääli on sairautta. Muutin monta kertaa eri koulua.

      Ihan siis olin kantasuomalainen ei siis mitää erikoista perustetta ollu kiusaamiseen muutaku homottelu vaikka ikinä en oo homo ollu.

      Kukaan ei oo koskaa puolustanut mua ja sanonu et kiusaamiseni oli väärin.

      Opin että mun elämällä ei oo väliä. Kiusaamisessa muodostetaan hierarkia järjestely. Hierarkian alimmilla kohtalo raadollinen.

      En vaa voi auttaa mitenkään teitä. Samat säännöt edelleen voimassa. Samat ihmiset ja voimat alistaa teidän lapsia jotka mua sillo lapsena.

      Mun voima nykyisin Jeesuksessa. Jeesuksen omien kiusaaminen on tie helvettiin. En pelkää ihmisiä.

      • Anonyymi

        Siunausta sulle muakin kiusattiin 1980 luvulla.


      • Anonyymi

        1980-luvun suurimmalla kiusaajalla oli seurakunnan siunaus toiminnalleen. En ole Kuortaneella käynyt 30 vuoteen,saa mennä seuraavatkin 30 vuotta.Viiskunnassa naama väliin näkyy,siinäkin on riittävästi muistoja Kuortaneen yläasteelta.


    • Sähkömies

      Huono johtaminen koulussa kielii yleensä siitä, ettei johtajalla(opettajalla) itsellään ole oma elämä välttämättä kaikiltaosin hallinnassa. Tai sitten yksinkertaisesti ihminen voi olla niin tunneköyhä sosiopaatti, ettei pysty tuntemaan mitään empatiaa tai samaistumaan kiusatun asemaan. Tai sitten saa syyttää vaan itseään, kun ei kuulu mielistelijöiden kultaiseen taikapiiriin....

    • pirstaloitunutnakki

      En ihmettele yhtään, että kiusaamista tapahtuu. Aikuisetkin täällä omaan napaan tuijottajia, miten tuollaiset voisivat opettaa empatiaa lapsilleen? Toisten huomioon ottaminen on suurimmalle osalle täysin tuntematon käsite (edelleen puhe aikuisista).

      Tsemppiä kiusatuille! Kyllä se elämä muuttuu paremmaksi, kun pääsette muuttamaan Kuortaneelta pois!

      • apinat

        pitää paikkansa, siellä on paljon itsensä, kehujia täysiä nollia


      • Mielipiteet

        Ja sellaisia joiden ei olisi ikinä pitänyt opettajaksi alkaa,oli paljon enemmän muita mielenkiintoa kuin varsinainen päätyö.
        Jätän ne nyt mainitsematta jokainen voi itsetykönään päätellä miltä ne mielenkiinnot olivat?


    • Hölmistynyt

      Kuortaneella kiusataan ja asiaan ei puututa jos et ole urheilija tai muuten silmäätekevien lapsi.Aina syy löytyy kyselystä.Haloo,aika tehdä asialle jotain.Kuortaneen lukio on paikka jossa vain urheilijoiden asioihin puututaan,kun on tavallinen oppilas kukaan ei välitä vähiten rehtori.Kiusaamiselle tehtävä loppu myös Kuortaneella.

    • Villimeikkö

      90-luvulla rehtori ja voimistelunopettaja oli sitä miältä, jotta se kuuluu loppien normaalihin touhuun, jotta piänimpiä lumipestähän ja myllytetähän tuulikaapis. Eihän siälä saa yhteesiä opettajia vahtimahan välitunnilla, vaikka niirenkin pitääs.

      • Metsästäjät

        Jos sen ajan rexillä oli mielenkiintoisempaa opettajien huoneessa,ilta retket ja näin poispäin.


      • Anonyymi

        Joopa joo !??


      • Anonyymi

        Kukas olikaan reximme,arvaatte varmaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo !??

        Siivojilla on olutsiihenaikaan kun ko.rexi oli virass a mielenkiintoI set Ajat,


      • Anonyymi

        Oli ko.rexi joka oli tumppien peraan?


      • Anonyymi
        Metsästäjät kirjoitti:

        Jos sen ajan rexillä oli mielenkiintoisempaa opettajien huoneessa,ilta retket ja näin poispäin.

        Tästä me päästään aasin siltana muualle kuten esimerkiksi urheiluun. Minä pääsin hyvin pitkäle kunnes kuu kahdin uhratessani oman tarpeeni. Ehkä mullo on tunnevaje. Sit mulla on joku juttu mulla oli kahdelta


    • Pettäjäntie

      Eräskin 90-luvun ope oli tänään niinkuin aurinko ja jos törmäsi seuraavana päivänä saattoi olla kuin puhukoon niellyt.
      En tiedä johtuiko koto oloista vai mistä kenkä puristi,
      Kuului vai kotorintamaltakin monenlaista, omalla työmaallani ei auttanut näyttää vaikka. Kotona olisi ollut huolia piti vain hoitaa työni kunnolla.
      Ei kyllä kotona ollutkaan huolena pettämiset.

    • Anonyymi

      Ope antoi turpaan tunnilla ja kielsi kertomasta kotona, tuli kuitenki ilmi vanhempainillassa,rexi Ei tie nnyt muka,ope oli pare mmista joukoista,sellainen tapaus.

    • Anonyymi

      Lukekaapa tämän päivän Ilkasta,kuinka kauas kantoiset vaikutukset koulukiusaamisesta on.
      Lähes kuusikymppinen mies ja vielä seuraa mukana koulukiusaaminen.
      Kuortaneellikin oli virhe open kersa oli samassa luokassa tenavansa kanssa. Jasiellä hääräsi kätyreitä ja mielistelijät ja kukaan ei tietenkään puuttunut asiaan.
      Olen katkera .

      • Anonyymi

        Oliko monesti jäänyt luokalle kun open kersa tenavansa kanssa sun luokalla. Henuusta kun kolme sukupolvea paikalla.


      • Anonyymi

        Yksikin ope mollasi oppilaansa niin maanrakoon kuin vain voi,
        Oil sellainen ope ettei Ikina olisi pita nyt valita openuraa.
        Kyseinen poika tyollistaa satakunta .
        Menisin kyl kysymaan tulliko musta
        Mita an?
        Oil kal sea tapaus.


      • Anonyymi

        Tunnen tapaukset,luulis hapeevan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen tapaukset,luulis hapeevan!

        Oli kal sea tapaus ko.ope.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kal sea tapaus ko.ope.

        Ei ikinä olisi pitänyt ruveta opettajaksi,ei osannut muuta kuon huutaa.
        Ja mollasi oppilaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin ope mollasi oppilaansa niin maanrakoon kuin vain voi,
        Oil sellainen ope ettei Ikina olisi pita nyt valita openuraa.
        Kyseinen poika tyollistaa satakunta .
        Menisin kyl kysymaan tulliko musta
        Mita an?
        Oil kal sea tapaus.

        Yrittäjä on luvannut vielä joskus mennä kysymään tältä akalta tuliko musta mitään.
        Saa nähdä mikä on vastaus.
        Luulisi nolottavat,ymmärtääköhän pyytää edes anteeksi.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe