"Kouhulääkäri" Antti Heikkilä sai potkut

maalaisjärkeä

Antti Heikkilä sai Eirasta potkut, vaikka puhuu mielestäni järkeä. Anttila kehoittaa kuuntelemaan elimistöään ja vähentämään lääkkeitä. Nykyisin niin monet lääkärit ovat osakkaina valtavassa lääkebisneksessä, sen vuoksi eivät tykkää ollenkaan Anttilan puheista. Itse olen uskonut hänen oppejaan jo vuosia, enkä tarvitse kolesterolilääkkeitä, enkä muutakaan. Lukekaahan Anttilan blogeja, ja käyttäkää järkeänne!

27

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvätopit

      Olen myös Heikkilän "opetulapsi". En osta kevyt tuotteita, käytän voita ja kermaa. Sokerin käyttöä olen vähentänyt, käytän puhdistamatonta merisuolaa, syön kohtuudella hedelmiä ja vihanneksia, liikun sen verran, kun hyvälle tuntuu, en veren maku suussa, syön munia ja juon kahvia, halaan vaimoa ja lapsia jne. En tarvitse ainakaan vielä lääkkeitä, vaikka ikää on jo 57vee.

    • voinYstävä

      Anttilan ohjeitten mukaan välttäisi ja parantaisi monet vaivat ihan itse!Lääkärit hamuaa rahaa, vaikka sydämellä ja järjellä pitäisi ihmisiä auttaa. Suomessa ylilääkitään ihmisiä!

      • Jrnekebfbfk

        Minulta on kyllä melkein jokainen lääkäri elämäni aikana kysynyt miten ja minkä verran liikun, syön ja nukun. Esimerkiksi pahoihin univaikeuksiin on ensin käyty läpi päivärytmiä, stressiä madaltavia elämäntapoja sun muuta, ja kun niistä ei ollut apua kehotettiin kokeilemaan melatoniinia. Kun sekään ei auttanut ja valvoin öitä läpeensä aloitettiin kevyempien lääkkeellisten vaihtoehtojen kokeilu. Toinen kokeilussa olleista lääkkeistä auttoi saamaan unirytmin takaisin ja muutaman viikon jälkeen nukuin jälleen kokonaan ilman mitään nappeja. Tuo nyt oli vain esimerkki mutta pointti on se että näistä keskisteluista saa vähän yksisilmäisen kuvan aivan kuin kaikki lääkärit määräisivät vain kasan lääkkeitä eivätkä muuta tekisi.

        Kuinkahan montaa ylipainoista on käsketty vähentämään kaloreita ja liikkumaan enemmän mutta he itse ovat jatkaneet huonojen elämäntapojen tiellä ja sitten joku päivä poksahtaa metabolisen oireyhtymän kirjo oireita päälle. Julkisella puolella lääkärin vastaanottoon resujen puitteissa on se 10-30 min aikaa ja siinä ei ihmeitä tehdä. Tuohon aikaan sisältyy heillä se asiakkaan tietoihin perehtyminen ennen sisään kutsumista. Lääkäreitä ja ravitsemussuosituksia on aina helpompi syyttää kuin katsoa itse peiliin omien elämäntapojen kanssa.


      • Anonyymi

        Heikkilä ottaa myös rahat, ei tee ilmaiseksi hommia


    • Huohh

      Enpä usko että Heikkilä sai potkut siitä syystä että olisi kehottanut potilaitaan kuuntelemaan kroppaansa. Vinkkinä, kannattaa katsoa läpi muutama blogikirjoitus joissa on kerätty Anttilan esittämiä väitteitä ja tämän jälkeen osoitettu kuinka ne eivät todistetusti pidä paikkaansa. Useassa otteessa näyttää siltä ettei Anttila ole edes lukenut tutkimuksia joihin hän itse viittaa.

      • liianJärkevä

        Ja höpö, höpö! Eihän tuo toinen "vastaan väittänyt" pystynyt kumoamaan yhtäkään Heikkilän mielipidettä. Heikkilä vaan on uhka lääkebisnekselle. Helpompi tietysti on napsia pillereitä, kuin muuttaa elämäntapojaan. Siihenhän on jo niin totuttu, että on huono lääkäri, jos ei lääkettä määrää. Mielialalääkkeitä käyttää jo lapset. Ylipaino vaan lisääntyy koko ajan, vaikka kevyt tuotteita käytetään ja mainostetaan, mites se selitetään? Heikkilä ei kevyt tuotteita suosittele. Ihan selvällä suomen kielellä antaa hyviä neuvoja, mutta eihän sitä nyt ITSE viitsi miettiä, eikä noudattaa.


      • Johanneksena
        liianJärkevä kirjoitti:

        Ja höpö, höpö! Eihän tuo toinen "vastaan väittänyt" pystynyt kumoamaan yhtäkään Heikkilän mielipidettä. Heikkilä vaan on uhka lääkebisnekselle. Helpompi tietysti on napsia pillereitä, kuin muuttaa elämäntapojaan. Siihenhän on jo niin totuttu, että on huono lääkäri, jos ei lääkettä määrää. Mielialalääkkeitä käyttää jo lapset. Ylipaino vaan lisääntyy koko ajan, vaikka kevyt tuotteita käytetään ja mainostetaan, mites se selitetään? Heikkilä ei kevyt tuotteita suosittele. Ihan selvällä suomen kielellä antaa hyviä neuvoja, mutta eihän sitä nyt ITSE viitsi miettiä, eikä noudattaa.

        Ylipaino lisäntyy koska päivittäisestä liikunnasta ei pidetä huolta. Jos päivittäin käyt lenkillä voi syödä pelkäämättä lihoavansa vaikka ei Heikkilän propakandaa uskokkaan.


      • tervettäJärkeä
        Johanneksena kirjoitti:

        Ylipaino lisäntyy koska päivittäisestä liikunnasta ei pidetä huolta. Jos päivittäin käyt lenkillä voi syödä pelkäämättä lihoavansa vaikka ei Heikkilän propakandaa uskokkaan.

        Jos jo alle kouluikäiset ovat ylipainoisia, lapsilla ja nuorilla on diabetes, ei syy ole lenkkeilyn puutteessa, vaan ravinnossa! Heikkilä on ihan oikeasaa, uskokoon ken oivaltaa, muut syököön vaan kevyttuotteita ja lihokoot.


      • heikkiläoikeassa
        tervettäJärkeä kirjoitti:

        Jos jo alle kouluikäiset ovat ylipainoisia, lapsilla ja nuorilla on diabetes, ei syy ole lenkkeilyn puutteessa, vaan ravinnossa! Heikkilä on ihan oikeasaa, uskokoon ken oivaltaa, muut syököön vaan kevyttuotteita ja lihokoot.

        Niin, ja syökööt kalliita lääkkeitä! Omavalinta!


      • eimuuta

        Olisko syytä ensin selvittää tää sukunimi epämääräisyys? Anttila vai Heikkilä?


      • Kfjdhrvrlfl
        tervettäJärkeä kirjoitti:

        Jos jo alle kouluikäiset ovat ylipainoisia, lapsilla ja nuorilla on diabetes, ei syy ole lenkkeilyn puutteessa, vaan ravinnossa! Heikkilä on ihan oikeasaa, uskokoon ken oivaltaa, muut syököön vaan kevyttuotteita ja lihokoot.

        Eipä ne ravitsemussuositukset kehota syömään sokeriherkkuja ja juomaan limsaa sekä energiajuomia tai löhöämään naama ruudun ääressä pelaamassa tuntitolkulla. Lihominen lisää tyypin 2 diabeteksen riskiä ja on tulosta liian suuresta energiansaannista suhteessa kulutukseen, tuli se ylimääräinen energia sitten hiilarista tai rasvasta. Lihomista voi ehkäistä sekä vähentämällä energiansaantia eli vähentämällä annoskokoja/syömistiheyttä että lisäämällä eneriankulutusta liikkumalla enemmän. Tämä vain tuntuu liian yksinkertaiselta jotta siitä kiinnostuttaisiin.

        Myös ketoosimyönteisten tahojen rahoittamana on tehty tutkimuksia joissa verrattiin vähä-hiilihydraattista ja vähä-rasvaista ruokavaliota painonpudottajilla. Tulokset olivat tylsempiä kuin tämä rahoittava taho olisi halunnut mutta ne piti julkaista. Tulosten mukaan noiden kahden ruokavalion välillä ei ollut painon putoamisen kannalta eroa. VHH:lla olleilta putosi ensimmäisten parin viikon aikana kiloja enempi, koska hiilihydraatit sitovat vettä. Ts. rasvamassa ei heiltä huvennut sen nopeammin kuin vähä-rasvaisella porukalla. Pitkässä juoksussa paino putosi keskimäärin saman verran molemmissa ryhmissä.

        Mitä tutkimusnäyttöön ja asiantuntijoihin tulee, Heikkilän väitteitä on argumentoitu suohon mennen tullen. Jokainen voi tarkistaa itse google scholarin tai pubmedin avulla artikkelit joilla asioita on perusteltu. Heikkilällä on vielä sekin jännä piirre että osa hänen käyttämistään lähteistä sisältää aivan päinvastaisen tuloksen siihen nähden mitä Heikkilä väittää tutkimuksessa tapahtuneen.


    • AHfani
    • kolesteroli

      Minä jätin kolesterolilääkkeet apteekkiin lokakuussa ja nyt kolesteroli on 4,5.
      Saa nähdä mitä lääkäri sanoo kun käyn kontrollissa, halusi väkisin syöttää minulle lääkkeitä.

    • eiolehaluakaan

      Ei Heikkilä väitä, että kaikki paranevat hänen ohjeillaan. On tietysti ihmisiä, jotka eivät pysty noudattamaan näitä ohjeita, esim. tyhmät, juopot, syöpöt jne. He tarvitsevat toisten apua ja lääkkeitä ja lisää lääkkeitä. Siitähän lääkkeitten valmistajat tykkää!

    • jättibisnekset

      Tämä kirja lääketeollisuuden touhuista kannattaa lukea; Peter C. Gøtzschen Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus

    • Vaarallinenkultti

      Ei kuulu minulle mihin ihmiset hurahtavat, jokainen saa tehdä omalle kropalleen mitä tykkää. Silti pidän tätä meidän amerikkaiastumista jo vähän turhan pitkälle menevänä: yleensähän olemme naureskelleet kun jenkkilässä ihmiset hurahtaa porukalla milloin mihinkin kulttiin jonkun puhumisessa lahjakkaan huuhaa hepun perässä... Nyt mennään ihan täällä kotolassa hurmoksessa tuon omaa pussiaan ihmisten terveyden kustannuksella lihottavan huru-ukon narussa :D. Me ennen niin harkitsevat ja järkevät suamalaiset.

      Huolestuttaa toki koska mieshän alkaa olla jo vaarallinen, mutta ilmiönä kiinnostava. Varmastikin menettää lääkärinlupansakin tuolla menolla, mutta miten käy "marttyyrin" sen jälkeen? Kirjojen myynti kasvaa ja pankkitili pullottaa entistä enemmän?

    • kannattaamiettiä

      Niinkuin täällä jo on sanottukin, helpointa on odottaa, että lääkärit määrää mahdollisimman paljon lääkkeitä joka vaivaan. Helppoa on odotella myös, että laihtuu, kun syö kevyttuotteita. Ei oteta mistään itse selvää, miten esim. lääkkeet vaikuttaa, mitä ne sisältävät, mitä sisältää kevyttuotteet, mitä voi itse tehdä terveytensä eteen jne. Tämä kaikki on vaikeaa nykyihmiselle, joka on tottunut liian helppoon elämään, ja luottaa lääkäreihin enemmän, kuin omaan kroppaansa! Onneksi järjen käyttö ei ole VIELÄ kielletty!

    • nolla

      Jos noudattaa "virallisia" ravintosuosituksia, ei polta, eikä juo, sekä liikkuu sopivasti, pysyy kunnossa. Mutta sillekään Heikkilä ei voi mitään, että ihmisen geenit "määräävät" aika pitkälle, mihin sairastuu, mihin ei. Joku voi syödä voita, eikä kolesteroli nouse. Jollakin nousee, vaikka ei söisi mitään rasvaa. Kolesteroliin vaikuttaa muukin kuin rasva. Joissakin suvuissa on korkea kolesteroli, vaikka söisi mitä. He tarvitsevat lääkkeitä.

      • viisasOttaaSelvää

        Heikkilä ei puhu pelkästään kolesterolista! Eikä koskaan ole puhunut, että kaikki ihmiset ja sairaudet ovat samanlaisia. Minä olen hänen ansiostaan saanut erittäin hyvää tietoa juuri näistä kevyttuotteista, suolasta, maidosta , hedelmistä, öljyistä jne. Harva varmaan on vaivautunut ottamaan selvää, mitä eroa on esim. valkoisella, hyvin yleisesti käytetyllä suolalla, ja puhdistamattomalla merisuolalla. On totta, että monia epäterveelisiä tuotteita mainosteaan ja myydään vaan julman bisneksen vuoksi, terveystuotteina. Kannattaa ottaa selvää, miettiä, ja sitten tuomita, jos on enää tarvetta!?


    • hyväHeikkilä

      Heikkilän opit pelottaa pelkkää mammonaa tekeviä tahoja!

      • Anonyymi

        Heikkilä tekee itse rahaa ja vieläpä pseudotieteellä


    • aikaakuullae

      kuka tutkii yleensä lääkkeiden määrää .
      annetaan kaikille saman koodin mukaan sairaudet on numeroitu ja lääke lista valmis .

      sitten otetaan tehoste lista joka moninkertaistaa edelliset lääkkeet.

      LÄÄKÄRIN TILEE EDES TUTKIA LÄÄKKEIDEN KESKINÄISET VAIKUTULSET!
      -esim. lääkeet aiheuttaa sisäistä verenvuotoa kun jokaisen lääkkeen sivivaikutus on verenvuoto
      ja POTILAS HEIKEMEE HORJUU JA HEILUU:

      HIRVEIN VAIKUTUS ON PSYYKELÄKKEILLÄ VAIKUTTAA AIVOIHIN JA YLEISEEN TOIMINTAKYKYYN.
      -tärinää vapinaa ahdistusta ym...

      lopettamalla pääsee eroon toisista taas ei vauriot jäävät.

      suomessa on kysyntää ja saada viralliseksi luontainen hoito.

      ÄÄNESTÄÄ PERUSUOMALAISET HALLITUKSEEN NIIN SUURELLA RYMINÄLLÄ ETTÄ
      LAET MUUTTU IMISEN PARHAAKSI.

      • liikaakirjvirheitä

        Heikkilä on ihan oikeassa väitteissään, mutta ehkä hänen/persujen mainos pitäisi kirjoittaa paremmalla suomenkielellä ja oikein!


      • Anonyymi

        Perussuomalaiset heikentävät parhaillaan hallituksessa tavallisen työssäkäyvän arkea. Kohta on sairaita ja paljon, kiitos PS


    • Anonyymi

      Ei ihme että sai potkut, kun tarjoaa vaihtoehto hoitoja, vaikka esiintyy lääkärinä

    • Anonyymi

      Ei Heikkilä omia sivustojaan tee hyvyyttään, vaan ottaa rahat hihhuleilta

    • Anonyymi

      Ei ole vuosiin puhunut järkeä, joten ei ihme jos sai monoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe