Jos helvettiä tai taivasta ei olisi

Jos helvettiä tai taivasta ei olisi, niin eläisitkö samalla tavalla kuin nyt? Joutuisit ainakin jättämään pois evankelioinnin, sillä siihen uskomisen palkinto on ikuinen elämä ja siihen uskomalla vältytään ikuiselta kadotukselta.

Jos joku tekee hyvää ja karttaa pahaa sen vuoksi, että saa siitä palkinnon tai välttääkseen rangaistusta, niin se on täysin arvotonta minun ja kuvittelemani Jumalan silmissä. Kristittyjen Jumala palkitsee sellaiset uskovaiset, mutta ei se luoja, jonka olemassa oloa pidän mahdollisena.

17

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdgsadghda

      Väärä palsta.

      • Niin onkin. Kiitos huomautuksesta.


      • tarkistan harvoin mitä puhun, voitte poistaa avaukseni


    • hallelujaatia

      Koska Jumala on äärettömän hyvä, hän loi myös helvetin. Vain siksi voimme ylistää häntä hyväksi.

      • uskova-urpo

        Aivan. Jumala rakastaa Pirua, koska hän on niin hyvä. Jumala rakastaa aivan kaikkea.


    • 234fdg

      Et sinä muista uskovista poikkea oikeastaan mitenkään. Kuten hekin, olet luonut jumalastasi itseäsi miellyttävän kuvan. Olet luonut oman jumalasi.

    • 12____13

      > Joutuisit ainakin jättämään pois evankelioinnin, sillä siihen uskomisen palkinto on ikuinen elämä ja siihen uskomalla vältytään ikuiselta kadotukselta.

      Raamattu lupaa ikuisen elämän vanhurskaille. Se ei ole palkinto Evankelioinnista.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      • Iankaikkinen elämä ei ole sanojeni mukaan palkinto evankeliumin julistamisesta, mutta se on palkinto evankeliumiin uskomisesta.


      • 12____13

        K. jos sinulla nyt edes olisi elämää -et istuisi täällä puhumassa suolistostasi yms. joutojuroudestasi.
        Sinulle palkinto on pöpilä


    • onkovaiei

      Mitkä on taivaan ja helvetin koordinaatit?

    • tietäjäihminen

      ei voida todistaa helvettiä eikä taivasta, mutta ihmiseen on luotu käsitys niistä

      jumalan kieltäjät prosessoivat omaa egoaan, sydämen tietoisuus ja egotietoisuus

      ovat käytännössä kaukana toisistaan. Kuitenkin asia meneen näin:

      pahat ihmist jäävät earthlings eli maalliselle osastolle henkenä. se on se helvetti

      ja se tarkoittaa poltergeist ilmiöitö jen. Henki jää elämään maatasolla.
      Kirkkauteen nousee koko elämänsä hyvää työtä
      tehneet jotka palautetaan takaisin elämään. He uskovat Jumalaan ja

      viimeiseen ilmoituksee Jumalsta, joka on Jeesus Kristus.

      • Kristinusko on huonoa scifiä.


      • johnlennonsain
        Kaktuaari kirjoitti:

        Kristinusko on huonoa scifiä.

        sitä asiaa voidaan kkommentoida sitten poertilla enemmän. luja kädenpuristus ei välttämättä riitä tullissakaan eli scifi on kaukana todellisuudetsta. hyvä että on huumorin tajuisia ateisteja maailmassa. me tiedeuskovat imiset emme saarnaa 120DB
        lettejä suoriksi, vaan jalat tiukasti mullassa. Jumalan viimeinen ilmoitus itsestään henkenä on Jeesus Kristus. Tämä tarina on tosi, ei olaa walt disney maailmassa. kaikki viittaa siihen että Jumala ilmoitaa itsestään


    • älävalehtele

      Elän edelleen valheet kukistaakseni, jumala on kaiken valehtelun alku.

    • Todellisuus.kutsuu

      Eihän niitä ole.

    • Ihminen kuolee kuin muutkin nisäkkäät tuntematta mitään uskontoja tai "kuoleman jälkeistä elämää". Kummallista että uskoville se on moinen kyseenalaistamaton itsestään selvyys että kuoleman jälkeen on elämää. Liekö hän ollut sitten kuollut, jotta kykenee sen todistamaan paikkansa pitäväksi?! Voi olla hieman vaikeeta että kuolisi ja heräisi taas eloon jollaista ei myöskään ole koskaan tapahtunut vaikka raamatussa väitetään sellainen tapahtuneen jollekin jeesukselle, jonka olemassa olo on ollut myöskin hyvin kiistanalainen!
      Kaikki mitä lukee raamatussa on hyvin kyseenalaisia ja ristiriitaisia totuuden kanssa!

    • Eikiitosjeesus

      Tietenkin elän samoin, ekologisesti, inhimillisesti, moraalisesti ja säädettyjä lakeja kunnioittaen.
      Järkevä ihminen ei ulkoista päätöksiään ja vastuutaan narsistiselle mielikuvitusolennolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe