Tähän ei nyt auta ne ”Älä välitä siitä, se on ihan normaalia ”Ei niistä kannata välittää ” yms koska kaikkee on kokeiltu..
En siis pysty esiintymään enkä puhumaan ihmisille melkein edes omille vanhemmille ilman et oon iha tulipunanen, koska aattelen kuinka tyhmältä se näyttäis ku oisin punanen just nyt. Ja se punastuminen ei oo sellasta pientä että posket vaa punotta vähä EI vaa se on sellasta et koko naama on NIIIN punanen et se näyttää siltä et se räjähtäis ja sama käy käsille ja oikeestaa koko keho tuntuu silt et se palais ku viimestä päivää.
Äiti kysyy multa aina et miks oon aina kotona ja miks en oo kavereitten kans ikinä yms. nii sanon vaa et tykkään olla yksin. Ja se on se totuus mut vaan sen takii et jos menisin johonkin nii oisin jo matkalla johonkin jo iha punanen ku ajattelisin asiaa.
Tiiän et tästä seuraavasta tulen kuulemaan täälä niin paljon paskaa, mutta ihasama mul ei ollu/ole muuta vaihtoehtoa tällä hetkellä.
Eli viimeks ku mulla oli esitelmä luokan edessä niin itkin jo kaks viikkoa ennen joka.ikininen. päivä.
Aamulla totesin sit et tästä ei tuu mitää ja otin äidin unilääkkeet (opamox 50mg tais olla) otin ennen ruokailua kolme sellasta ja just ku oli esitelmä nii olin vähä poissa tolaltani ja sekoilin sanoissani vähän mut osasin ottaa sen huumorilla enkä punastumut ollenkaan. Tän tunnin jälkeen iskä joutui tulemaan hakemaan, koska näin kaiken kahtena, muuta en muista.
Mua pelottaa et tää on ainoo vaihtoehto mikä mulle jää tai sitten se että juon ennen tuntia ja vedän vaa kännit tai jt... en oo ikinä juonu mut ehkä pitäs.
En haluu juoda alaikäsenä tai käyttää lääkkeitä huumeina mut en jaksa enää.
Ja ei. Oon monta kertaa yrittäny puhua äitille ja kerran sainkin sanottua mut se sano vaa et ”höpö höpö” ja pyysin mun psykologiaki soittaan äidille mut ei se jotenkaa tajunnu sitä ja sit ku se psykologi kysy multa et ” no mitäs äiti sano” ni sanoin vaa et puhuttii siit ja nyt kaikki on sillee ok. Ja no ei puhuttu.
Mulla on myös melkein 100h poissaoloja ja suurin osa niistä on sen takia koska en voi mennä tunnille kun ahdistaa niin paljon.
Itken joka päivä enkä jaksa enää. Mua vituttaa ku joillain muilla asiat on nii paljo huonommi ja mä täälä valitan tälläsestä.
Ei voi mitää mä oon nii heikko etten pystyy ees tappaan itteeni vaikka mua on kehotettukki monta kertaa.
Kuulostaa nii itsesääliltä mut en jaksa pitää näitä ajatuksia enää sisälläni.
Kiitos jos jaksoit lukea ja en ihmettele jos et saanut mitään selvää.
En pysty esiintymään
12
781
Vastaukset
- feikkirobin
en mäkään pysty..... mitä sitte? ei oo tarkotuskaa missää esiintyä ku en oo mikään robin ja hyvin menee ilma esiintymistäki!
- umluuserrobin
ollaan luusereita kaikki ku sen oikeen oivaltaa..... robin joojoo antaa sen esiintyy mitäs me luuuseriiiit.
- Isomyymikki
Hei
Oletan, että olet tyttö ja tässä vinkki.
Osta Joe Blasco- meikkivoidetta. On sen verran pigmenttipitoista, että punastumista ei näe lainkaan sen alta. Sarjassa on lukuisia sävyjä ja löydät varmasti oman ihon väriä vastaavan sävyn. Käy vaikka kaupassa kokeilemassa, peittää täydellisesti. - ex-jännittäjä
Itse kärsin samanlaisesta oireiluista nuorena, onneksi vähentyi ikää myöten. Mutta, siihen esiintymiseen, voisit pyytää siihen joltain lekurilta beetasalpaajaa, sitä käyttää useimmat huippuesiintyjätkin. Lääke ei väsytä eikä ole psyykelääke, vaan vie oireet esiintymisen aiheuttamista oireista: punastuminen, jännitys, vapina. Tosin 5 mg ei juurikaan oo auttanut, 10 mg ihan ok.
- ÄläEsitä
Älä esitä.
Mene sinne eteen itsenäsi.
Katso niitä muita siellä. Ihan samanlaisia pikkupelkureita kaikki. Joku vaan niistä esittää enemmän. Se varmin, isoin esittäjä, on kaikkein eniten hukassa. Se on joutunut jo kauan ennen kuin sinä edes tajusit, että pitää esittää, esittämään. Ja sitten on niitä, jotka vaa porskuttaa röyhkeesti muista välittämättä, jyräten. Osa noista ei edes tajua, että ne jyrää. Ne vaan on sellaisia kuin ovat. Ihan niinkuin sinäkin
Miksi sun pitäisi esittää jotain muuta kuin olet? Haluaisitko olla, jotain muuta kuin olet? Oikeasti? No jos, niin sen eteen on tehtävä töitä. Joskus pitkäänkin. Joskus mikään ei riitä. Pitää myös miettiä onko siinä mitään tolkkua, mitä haluat.
Se olet sinä. Se on hyvä. - punainenonpäivänväri
Punastumiseen voit tosiaan kokeilla meikkivoidetta tai peitepuikkoa ja auttaa eikä kukaan huomaa vaikka poskia kuumottaa. Jos se nyt yhtään lohduttaa niin punastuminen vähenee iän myötä kun varmuutta tulee lisää etkä keskity siihen ollenkaan. Nykyään ei tarvi kyllä enää esiintyä luokan edessä vaan voi tehtävän lukea vain opettajalle, pitäsköhän sun mainita opelle koska jos et pysty esiintyä niin ei siihen kukaan voi pakottaa. Tosin joskus on hyvä mennä epämukavuusalueelle ja kohdata pelko mutta sulla taitaa tulla ajatuksesta liikaa ahdistusta tällähetkellä. Minulla aikoinaan kasilla oli samanlaista, punainen pää, värisevä ääni ja äänenmurros vaikka olen tyttö mut ne meni ysillä ohi kestettävä vaan oli. Toi - älä välitä hokema oli myös tuttua.
- YritäEdes
No, otetaan sitten toisinpäin, jos se 'Älä välitä' -hokema ottaa liian koville!
Mieti nyt ja mene itseesi, mikä mättää, kun et pysty tekemään sitä, mikä on ihan tavallista normaalia kaikille muille? Mikä sinussa on vikana? Ei koulussa mitään ylimaallisia vaadita. Ei mitään sellaista, mikä olis liikaa keskivertoihmiselle, jonka odotetaan edes jotenkuten selviävän tästä elämästä itse, niin että ei jonkun aina tarvitse olla lässyttämässä ja tukemassa. Yritä edes. Älä aina uikuta ja ruikuta. Tee itse jotain. Älä aina syytä muita. Kyllä on syytä ottaa itteensä ja huolestua, jos ei ihan tavallista elämää kestä. Mitä sinä sitten teet, kun tulee oikeita vastoinkäymisiä vastaan, eikä kukaan ole hyysäämässä? - IkuinenPunoittajako
Sinähän se et kehtaa edes lähteä luokkakokoukseen, sitten joskus. Sinun nimeä ei muista kukaan. Se oli se hikevä punanen takarivissä, mikä se nimi nyt oli? Se oli se punanen, joka vaan punotti eikä saanut sanaa suusta.
Että on syytä alkaa välittämään, jos jostain välittää.- Anonyymi
Tuo nyt ei auta ollenkaan !!! Älä sä luule olevasi tohtori, kun et tiedä todellakaan, mistä tässä on kysymys. Tuollainen huutelija pitäisi rokottaa punastumisrokotteella, jotta tajuaisi, mistä siinä on kysymys. Minä tiedän ! 60 vuoden kokemuksella .
- tykkään_esiintyä
Mikä siinä esiintymisessä on niin kamalaa?
Useat jotka pelkäävät esiintyä puhua pölöttäät muutoin aivan kauheasti.
Esiintyminenhän on mukavaa! - ArmotonJännitys
Älä menetä toivoasi! Olin nuorena samassa tilanteessa, nyt voin rauhassa pitää esityksen tuhatpäiselle yleisölle.
Ravasin psykologillakin yli 3 vuotta: äijästä oli ainoastaan se hyöty, että tajusin voivani vedättää sitä 6-0. Ja tietysti se, että ymmärsin, että ongelma on hoidettava ihan itse.
Opettelin "yksinkertaisesti" tekniikoita, joilla saan nopeasti itseni rauhoittumaan ja siirtymään esiintyjätilaan. Itsesuggestio, nlp ja kaikkea mikä tuntui toimivan. Harjoittelin rauhoittumista.
Kaksi asiaa on edelleen mulle ehdottomia 1) asia mitä esittää pitää osata että voi luottaa itseensä 2) puolikas eli 20 mg beetasalpaajaa 😀
Voimia! - Anonyymi
Olet sellainen kuin olet. Mitä pahaa on olla pää punaisena jos jännittää? Minkä sille voi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983