Oireeton Kondylooma(Visvasyylä)

Pelle Pelokas!

Olin noin 3-4 vuotta sitten erään naisen kanssa "silleen" ja myöhemmin sain tietäää että hänellä oli Kondylooma. Kävin noin 18kk.n ajan sukupuolitautien klinikalla tarkistuttamassa että onko se tarttunut minulle. Testit osoittivat loppujen lopuksi että se EI ollut tarttunut minuun. No, nyt kuitenkin 2 entistä kumppaniani on saanut kondylooman, joten kysynkin nyt joltain asiasta tietävältä: Voiko kondyloomaa kantaa oireettomana, niin että sitä ei testeissä näe?

Huomatkaa: Testeissä Kondyloomaa ei havaittu!

12

2963

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tenkka

,että olet mies! Miehellä kondyloma on tuskin koskaan oireeton / näkymätön. Siinä siis vastaus kysymykseesi.

• Ida

Kondylooma voi olla miehellä piilevänä. " Etikkapenslauksessa" saadaan näkyville vain silmille näkyvä osa eli terska ja penisvarsi, mutta esim. virtsaputki ei näy penslauksessa kuin alkupäästä, ja siellä se kondylooman litteä muoto tykkää pesiä. Kondyloomaa on näkyvänä kukkakaalimaisena muodossa ja sitten litteää muotoa,joka näkyy huonommin ja tulee esille vain penslaamalla ja naisilla, kun on helpompi tutkia... Ja jos lekurisi on tutkaillut vain suurennuslasilla ja sanonut ettei näkyviä muutoksia ole, ei voi olla varma, etteikö sitä ole...

• Pelle Pelokas!

>>>Testit osoittivat loppujen lopuksi että se EI ollut tarttunut minuun.>>>

Siis TESTIT on tehty, eli siis testattu. Katsominen ei ole testi. Testi kattoi kolmet sekä virtsa-, että verinäytteet noin 15kk ajalta "kontaktista".

Lääkäri kyllä vastasi jo, että ei syytä huoleen.

• mr herppuli
        Pelle Pelokas! kirjoitti:

Siis TESTIT on tehty, eli siis testattu. Katsominen ei ole testi. Testi kattoi kolmet sekä virtsa-, että verinäytteet noin 15kk ajalta "kontaktista".

Näkyykö kondylooma verikokeesta?
        En muista kuulleeni, että näkyy...

• Pelle Pelokas!
        mr herppuli kirjoitti:

Näkyykö kondylooma verikokeesta?
        En muista kuulleeni, että näkyy...

Testeihin kuului myös "puikko virtsaputkeen" joten voi olla että "negatiivinen" tulos paljastui myös siten. Eikös virukset yleensä löydy verestä?
        Ja jos tekee mieli vaan jauhaa paskaa, niin älä enään kirjoita, ja nussi pilkkua, sillä minä olen aikuinen.

• Bollocks

Testeihin kuului myös "puikko virtsaputkeen" joten voi olla että "negatiivinen" tulos paljastui myös siten. Eikös virukset yleensä löydy verestä?
        Ja jos tekee mieli vaan jauhaa paskaa, niin älä enään kirjoita, ja nussi pilkkua, sillä minä olen aikuinen.

Mitä sä tuut tänne kyselee ja itkee sitten jos sä olet saanut lekurilta puhtaat paperit!! Nythän sä voit jatkaa tartuttamista hyvillä mielin! Jos sua joku täällä yrittää neuväa niin otat heti puolustus kannan ja alat kaupanpäälle vielä v'ttuilemaan.
        Ne sun kaksi aiempaa kumppania on varmaan saanut kondylooman saunanlauteilta...
        Käytä sitä v'tun kumia, ettet tartuta enempää.

• mr herppuli

"Eikös virukset yleensä löydy verestä?"

Yleensä! Mutta en tiedä löytyykö kondylooma. Herpes löytyy...

Eikä heti tartte alkaa haukkuun. Yritin vain vastata typeriin kysymyksiisi...

• Ida

Jaa, ompa lääketiede kehittynyt sitte talvilomani ajalla...Sillo vajaa kuukausi sitte ei vielä verikokeilla todettu herpeksiä ja kondyloomia... Kyllä ne on pitäny tähä asti hoitaa iha vanhanaikaisin menetelmin...
        Ja mitä siihen puikko virtsaputkeen testiin tulee, sillä on kait lähinnä katottu bakteeriperäisiä sukupuolitauteja( klamydia, kuppa, tippuri, jne.) Kuuluvat nk. vakio pakettiin, jos on aihetta epäillä sukup.tautia/ on oireita... Kondylooma löytyy naisilta yleensä ensin( e-pilsut ja vuosittainen PAPA ,jossa otetaan irtosolunäyte ,jossa kondylooma paljastuu)
        Miehillä harvemmin on tällaista vuosikatsastusta, ja näin voi kondyloomaa kantaa tietämättään, ja se pulpahtaa esiin viim. siinä vaiheessa, kun tyty-ystävä käy gynellä....
        Ja silloin olisi myös miehen hyvä käydä tsekkauttamassa ittesä, ku on aihetta epäillä kondyloomaa, ja näin lekuri tietää, mitä ettiä ja osaa ottaa ne oikeat näytteet( suurennuslasi ja etikapenslaus)...
        Toivottavasti sinä nyt luet ja ymmärrät...

• pete
        Ida kirjoitti:

Jaa, ompa lääketiede kehittynyt sitte talvilomani ajalla...Sillo vajaa kuukausi sitte ei vielä verikokeilla todettu herpeksiä ja kondyloomia... Kyllä ne on pitäny tähä asti hoitaa iha vanhanaikaisin menetelmin...
        Ja mitä siihen puikko virtsaputkeen testiin tulee, sillä on kait lähinnä katottu bakteeriperäisiä sukupuolitauteja( klamydia, kuppa, tippuri, jne.) Kuuluvat nk. vakio pakettiin, jos on aihetta epäillä sukup.tautia/ on oireita... Kondylooma löytyy naisilta yleensä ensin( e-pilsut ja vuosittainen PAPA ,jossa otetaan irtosolunäyte ,jossa kondylooma paljastuu)
        Miehillä harvemmin on tällaista vuosikatsastusta, ja näin voi kondyloomaa kantaa tietämättään, ja se pulpahtaa esiin viim. siinä vaiheessa, kun tyty-ystävä käy gynellä....
        Ja silloin olisi myös miehen hyvä käydä tsekkauttamassa ittesä, ku on aihetta epäillä kondyloomaa, ja näin lekuri tietää, mitä ettiä ja osaa ottaa ne oikeat näytteet( suurennuslasi ja etikapenslaus)...
        Toivottavasti sinä nyt luet ja ymmärrät...

Herpes paljastuu nimenomaan verikokeella. Kyllähän se usein myös näkyy ja tuntuu, mutta esim. naisista joilla se on, kolmella neljästä siitä ei ole mitään ulkoista merkkiä. Tällöin se löytyy vain ja ainoastaan verikokeella. ...tai miehen saatua herpeksen...
        Virtsaputkipuikolla ei tutkita klamydiaa, vaan se katsotaan virtsanäytteestä.

• täpinä

1. Kondyloomahan on todella yleinen, jotkut vertaavat sitä jopa huuliherpekseen, elikkä monella on kys. vaiva. Ne 2 entistä kumppaniasi ovat siis voineet saada kondyloomansa joltain muulta kumppaniltaan!

2. Jos lääkärillä on ollut tiedossa, että epäilet nimenomaan kondyloomaa, eiköhän hän ole osannut oikeat testitkin tehdä!

3. Käytä sitä kumia, jos seksikumppanisi ovat vaihtelevia. Monet seurustelevat pariskunnat käyvät testeissä, ennenkuin jättävät kumin pois. Fiksua, mutta ei ole koskaan tullut itse näin toimittua. Testeissä kannattaa käydä muutenkin säännöllisesti, jos seksikumppaneita on useampia. Itsekin olen menossa, varmuuden vuoksi.

• k.......

itselläni kondylooma, sitä todella voi kantaa oireettomana, vain 7 vai 10 prosenttia oireilee.
      sen voi myös tartuttaa oireettomana.
      mene lääkäriin keskustelemaan asiasta.
      kondylooma on virus joka ei lähde elimistöstä.
      vaikka oireettomaksi jäisikin.jostain olen kuulut myös että sitä on vaikea varsinkin miehiltä havaita ilman oireita...
      itselläni on kyseinen tauti ja noin lääkäri on mulle sanonut.

• Kondis 10 vuotta

Miten ihmeessä piilevää kondyloomaa muka miehillä testataan? Olen(ko) ymmärtänyt, että miehillä kondylooma todetaan vain silmämääräisesti joko kuiviltaan tai etikkaliuoksen (vai mitä se on) avulla zoomaten. Itselläni havaittiin kondyloomaa 10 vuotta sitten. Olivat niin pieniä etten ollut itse havainnut, ja lääkärikin pystyi todentamaan vasta liuoksenlaiton ja pitkän zoomailun jälkeen. Pari vuotta laserissa ramppaamista, jonka jälkeen ei ole vaivannut (ollut piilevänä siis) vuosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe