Hukkakyydit kuljettajalla

Provisionkirot

Miksi taksinkuljettajalta jää palkka saamatta jos asiakas on "jullikka" eli asiakas ei tule ollenkaan kyytiin, mutta työaikaa menee ja uudestaan jonotus.
Sama tilanne jos asiakas on rahaton tai muuten jättää taksin maksamatta. Kuski ottaa hukkakuitin ja jää ilman palkkaa. Onko tämä oikein?
Eihän kaupan kassoilta tai vartijoilta tehdä mitään vähennyksiä palkasta jos joku varastaa kaupasta.

19

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläleikityhmää

      Vain yksinkertaisille kuljettajille käy noin. Fiksummat ovat asian hoitaneet toisin.

      • sieltä_löytyy

        Odotahan kun hyppään sun kyytiis. Rahaa saat etsiä mun perseestä.


    • rfrgfrfe3232

      Taksin systeemi kyllä kusee jos on noin mutta eikös se työ ole ollu aina vähän tuollaista. Onhan muitakin ammatteja ja varsinkin yrittäjiä joilla voi olla aivan päivittäistä se että asiakas peruu ajanvarauksen vaikka. Mutta esimerkkitapauksessasi kaupalle tulee tappiota mutta niiden työntekijät on jollakin muotoa aina vakio palkkaisia eikä pienet muutokset siihen vaikuta.

      • Leikkikuski

        Niin, taksissa työntekijä kantaa yrittäjäriskin. Leikkityö.


    • PuolinToisinNeuvottelu

      Ikävää, että näitä ”jullikoita” saattaa tulla silloin tällöin, kuuluu ammattiin, onneksi normaalille kuljettajalle niitä tulee todella harvoin. Vastapainoksi saat varmasti monin verroin useammin myös tippiä, ne tasoittavat mukavasti kassatilannettasi. Tosin ne menevät näin korttimaksuaikana sinne kassavirtaan, toki vastaavasti itse poistat aina ne ikävät jullikat pois sieltä kassavirrasta. Joskus se tippi tulee ihan käteisenä rahana, enkä ainakaan minä ole todennut kymmenien vuosien yrittäjyysaikana kenenkään niitä sinne kassavirtaan ilmoittavan, vaikka verottajan ohjeistuksen mukaan tipitkin olisivat verotettavaa tuloa.

      Täällä joku puhuu usein taksinkuljettajan joutuvan ottamaan ”yrittäjäriskejä”, en oikein ymmärrä, mitä lie sillä tarkoittaa. Tottakai puolin ja toisin neuvottelemalla niistä jullikoista palkka voidaan maksaa, tämähän on työnantajan ja kuljettajan neuvottelukysymys. Toivottavasti ne käteistipitkin sitten ilmoitetaan tilityksissä? Että myöskin sopimusajot ohi mittarin. Nekin. Näitä ajetaan ihan luvattoman paljon. Todistetusti.

      • vixutääxi

        Tipit taitaa nykyisellä mittarikalustolla kyllä tulla kuljettajalle kokonaisena, ja eu päätöksellä vieläpä verottomana. Jullikan suhteen tilanne on kieltämättä aika erikoinen. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten asia päättyisi riitautettuna oikeudessa.Onko kukaan kokeillut?


    • 467jffjggf

      Jullikoita ja niitä ei maksavia asiakkaita tulee vähemmän kun kokemusta kertyy.

      Tietyt tolpat tiettyyn kellonaikaan ovat ongelmapesiä. Samoin tietyt väestöryhmät ja tietyn olemuksen tai käytöksen maavay ihmiset tuottavat ongelmia. Ajan kanssa tätä porukka oppii väistelemään. Tosi kokeneellekin kuskille tulee jullikoita ja ei -maksavia aiakkaita.

    • Junioryrittäjä

      "jullikoita" tuppasi tulemaan vaan tietyille kuskeille, ja muille ei niinkään. Sama asia kuin Siwan kassamyyjä päästäisi asiakkaat maksamatta ulos kaupasta. Sellainen myyjä saa potkut, mutta taksin kuljettaja ei.
      Taksin kuljettajan tärkein tehtävä turvallisen kuljetuksen lisäksi on rahastus mikä varmaan jokaisella lukee työsopparissa. Mulla ainakin lukee.

      • Dergerman

        Voihan noissa jotain eroja olla kuskeittain. Siis ihan kusetuksen vuoksi.
        Mutta syytätkö sitten kuskia siitä, että ottaa kyytiä esimerkiksi Jakomäestä? Toisaalta sieltä voi saada kyytiä useammin, mikä taas parantaa kassaa. Vastapainona ehkä enemmän juoksuja tai rahattomia.

        Aika tyhmä kuski saa olla, joka kusettaakseen jullikoi, kun pimeästi voi rahaa ottaa muutenkin.

        Yökuskeille tulee varmaan enemmän jullikoita. Arkiöistä suhteessa enemmän kuin viikonlopuista.

        Kyllä noita itselleni tuli varmaan kerran viikkoon? Rahattomia, juoksuja ja muita. Kielitaidoton venäläinenkin oli kerran, ei saatu määränpäätä selville.

        Ihmettelen tuota kykyä valita asiakkaat? Jos olet tolpalla ekana, niin sanotko kulttuurinedustajalle, ettei tarvi tulla kyytiin? Entä kun tilatussa osoitteessa odottaa kulttuuriväkeä? Ja jos tilauksen uskallat jättää hoitamatta tai karkaa tolpalta, niin menetät siinäkin kassaa. Yrittäjäriskillä.
        Joo, ja olen minä lähtenyt tunkion paalultakin pakoon jullikaksi arvioimaani. Ja olen jättänyt tilauksia ajamatta samasta syystä. Mutta eivät ole riskittömiä vaihtoehtoja nämäkään. Nykyisin varmaan saisi datakieltoa heti.

        Miten ne resupekatkaan tunnistat ajoissa, kun tulevat pimeässä jostain takaviistosta kyytiin? Jos alat rahaa tivaamaan ennalta kaikilta nuorilta ja vähänkin tummemmilta, niin raskaaksi menee, saat kuunnella syyttelyä ja vittuilua.

        Onneksi sovellusten kautta tulevissa riskit olemattomia.


      • EiJullikoita
        Dergerman kirjoitti:

        Voihan noissa jotain eroja olla kuskeittain. Siis ihan kusetuksen vuoksi.
        Mutta syytätkö sitten kuskia siitä, että ottaa kyytiä esimerkiksi Jakomäestä? Toisaalta sieltä voi saada kyytiä useammin, mikä taas parantaa kassaa. Vastapainona ehkä enemmän juoksuja tai rahattomia.

        Aika tyhmä kuski saa olla, joka kusettaakseen jullikoi, kun pimeästi voi rahaa ottaa muutenkin.

        Yökuskeille tulee varmaan enemmän jullikoita. Arkiöistä suhteessa enemmän kuin viikonlopuista.

        Kyllä noita itselleni tuli varmaan kerran viikkoon? Rahattomia, juoksuja ja muita. Kielitaidoton venäläinenkin oli kerran, ei saatu määränpäätä selville.

        Ihmettelen tuota kykyä valita asiakkaat? Jos olet tolpalla ekana, niin sanotko kulttuurinedustajalle, ettei tarvi tulla kyytiin? Entä kun tilatussa osoitteessa odottaa kulttuuriväkeä? Ja jos tilauksen uskallat jättää hoitamatta tai karkaa tolpalta, niin menetät siinäkin kassaa. Yrittäjäriskillä.
        Joo, ja olen minä lähtenyt tunkion paalultakin pakoon jullikaksi arvioimaani. Ja olen jättänyt tilauksia ajamatta samasta syystä. Mutta eivät ole riskittömiä vaihtoehtoja nämäkään. Nykyisin varmaan saisi datakieltoa heti.

        Miten ne resupekatkaan tunnistat ajoissa, kun tulevat pimeässä jostain takaviistosta kyytiin? Jos alat rahaa tivaamaan ennalta kaikilta nuorilta ja vähänkin tummemmilta, niin raskaaksi menee, saat kuunnella syyttelyä ja vittuilua.

        Onneksi sovellusten kautta tulevissa riskit olemattomia.

        Onneksi ennakkoon sovitut kyydit rahastetaan tietysti etukäteen, silloin ei tule jullikoita.


      • Junioryrittäjä

        Kulttuurin edustajilta kun ilmoittaa haluavansa maksun etukäteen, niin aina on käynyt ilman mussutusta. Jos taasen rupee avautumaan, niin silloin tietää ettei sitä tarvitse ajaa ollenkaan ja yleensä menevätkin sitten seuraavalla autolla.
        Mun kuskeille arkipäivisin hukkia tulee ehkä kerran kuussa ja niissäkin on yleensä "väärä osoite" eli keskus yrittää syöttää jonkun toisen kaupungin osoitetta vaikkei sitä sen hetkisestä kunnassa ole olemassakaan. Tämä yleistä ainakin LTX alueella missä kuntia on niin pirukseen.
        Eihän se ole autoilija kauan vika että kuski lähtee ajamaan osoitteeseen jota ei ole olemassakaan vai autoilijanko pitää kustantaa kuljettajan ammattitaidottomuus?

        Viikonloppuöisin tulevat jullikat on yleensä baarien edestä tulevia, jotka joku on jo ottanut pykälään tai sitten on poka kävellyt lähimmälle näköetäisyydellä olevalle tolpalle.

        Mutta jos mä itse olen tehnyt virheen joka muodostuu kuljettajien tappioksi, niin kyllä meillä on aina maksettu tuntipalkka menetetystä työajasta.
        Esimerkkinä nyt vaikkapa kun toimin itse myös ajojärjestelijänä, niin joskus tulee virheitä ja olen lähettänyt kuljettajan tuntia liian aikaisin kentälle hakemaan asiakkaita. Silloin luonnollisesti maksan kyseiselle kuskille hänen keskituntiansion kokoisen palkan tunnin menetyksestä.

        Pointti oli se, että autoilija kokee myös ansion menetyksiä jokaisessa jullikassa.
        Mielestäni nykyinen käytäntöon ok, kun ei voida osoittaa varmasti jullikan syyllistä, niin silloinhan tappio on jaettu myös.

        Samaa voisi ihmetellä miksei keskukset korvaa heidän tekemistään virheistään johtuvia jullikoita?

        Ymmärrän kyllä sitä harmitusta mikä jullikoista niitä ajaville kuljettajille tulee, ja se on valitettavaa kyllä. Harmittaa itseänikin kun omalle kohdalle joskus osuu, mutta se on vaan ammattilaisena kestettävä.


      • Junioryrittäjä

        Anteeksi pienestä "novellista".


      • Dergerman
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Kulttuurin edustajilta kun ilmoittaa haluavansa maksun etukäteen, niin aina on käynyt ilman mussutusta. Jos taasen rupee avautumaan, niin silloin tietää ettei sitä tarvitse ajaa ollenkaan ja yleensä menevätkin sitten seuraavalla autolla.
        Mun kuskeille arkipäivisin hukkia tulee ehkä kerran kuussa ja niissäkin on yleensä "väärä osoite" eli keskus yrittää syöttää jonkun toisen kaupungin osoitetta vaikkei sitä sen hetkisestä kunnassa ole olemassakaan. Tämä yleistä ainakin LTX alueella missä kuntia on niin pirukseen.
        Eihän se ole autoilija kauan vika että kuski lähtee ajamaan osoitteeseen jota ei ole olemassakaan vai autoilijanko pitää kustantaa kuljettajan ammattitaidottomuus?

        Viikonloppuöisin tulevat jullikat on yleensä baarien edestä tulevia, jotka joku on jo ottanut pykälään tai sitten on poka kävellyt lähimmälle näköetäisyydellä olevalle tolpalle.

        Mutta jos mä itse olen tehnyt virheen joka muodostuu kuljettajien tappioksi, niin kyllä meillä on aina maksettu tuntipalkka menetetystä työajasta.
        Esimerkkinä nyt vaikkapa kun toimin itse myös ajojärjestelijänä, niin joskus tulee virheitä ja olen lähettänyt kuljettajan tuntia liian aikaisin kentälle hakemaan asiakkaita. Silloin luonnollisesti maksan kyseiselle kuskille hänen keskituntiansion kokoisen palkan tunnin menetyksestä.

        Pointti oli se, että autoilija kokee myös ansion menetyksiä jokaisessa jullikassa.
        Mielestäni nykyinen käytäntöon ok, kun ei voida osoittaa varmasti jullikan syyllistä, niin silloinhan tappio on jaettu myös.

        Samaa voisi ihmetellä miksei keskukset korvaa heidän tekemistään virheistään johtuvia jullikoita?

        Ymmärrän kyllä sitä harmitusta mikä jullikoista niitä ajaville kuljettajille tulee, ja se on valitettavaa kyllä. Harmittaa itseänikin kun omalle kohdalle joskus osuu, mutta se on vaan ammattilaisena kestettävä.

        Niin se kuule normaalissa työelämässä menee, että työnantaja maksaa palkan siltäkin ajalta, kun työntekijä tunaroi. Olet tyypillinen taksi-isäntä, jolla ei mitään käsitystä normaalista työelämästä lakeineen, yrittäjäriskeineen ja velvollisuuksineen.

        Eihän noita näkymättömiä asiakkaita edes oikein voi tässä yhteydessä mainita. En laskisi niitä juuri minkäänlaiseksi jullikaksi, kun niiden eteen ei vielä ole juuri töitäkään tehty. No, saa ne laskea, mutta pitäisi olla aivan eri kategoria löytymättömille asiakkaille kuin niille, jotka ajettu jo perille, mutteivat maksa.

        Tappio on jaettu = yrittäjäriski jaettu. Normaalissa työssä tällaista ei tapahdu, ellei sitten ihan törkeästä tuottamuksellisuudesta kyse. Ei ole itselleni koskaan millään muulla alalla käynyt, vaikka taatusti olen virheitä tehnyt.

        Keskuksen ja yrittäjän on sovittava keskenään sopimuksensa. Siinä ei kuitenkaan kyseessä työsuhde, vaan kahden yrityksen välinen sopimus. Voisivat kai korvatakin, toisaalta pitkässä juoksussa ne tasoittuvat kaikille autoille ja siten lopulta olisi sama korvataanko tapauskohtaisesti vai näkyykö vaan välityskeskuksen laskussa.

        Kai noihin on suurin osa kuskeista tottunut ammatin varjopuolena, muttei se sitä poista, että kyseessä on normaalissa työelämässä harvinainen yrittäjäriskin siirto työntekijälle. Vanhanajan taksiyrittäjyys lieneekin ollut vähiten yrittäjyyttä verrattuna mihinkään muuhun alaan. Kiintiöt ja välityskeskus taanneet tulot ja työntekijät kantaneet hiljaisempien aikojen ja jullikoiden riskit.


      • noniin_
        Dergerman kirjoitti:

        Voihan noissa jotain eroja olla kuskeittain. Siis ihan kusetuksen vuoksi.
        Mutta syytätkö sitten kuskia siitä, että ottaa kyytiä esimerkiksi Jakomäestä? Toisaalta sieltä voi saada kyytiä useammin, mikä taas parantaa kassaa. Vastapainona ehkä enemmän juoksuja tai rahattomia.

        Aika tyhmä kuski saa olla, joka kusettaakseen jullikoi, kun pimeästi voi rahaa ottaa muutenkin.

        Yökuskeille tulee varmaan enemmän jullikoita. Arkiöistä suhteessa enemmän kuin viikonlopuista.

        Kyllä noita itselleni tuli varmaan kerran viikkoon? Rahattomia, juoksuja ja muita. Kielitaidoton venäläinenkin oli kerran, ei saatu määränpäätä selville.

        Ihmettelen tuota kykyä valita asiakkaat? Jos olet tolpalla ekana, niin sanotko kulttuurinedustajalle, ettei tarvi tulla kyytiin? Entä kun tilatussa osoitteessa odottaa kulttuuriväkeä? Ja jos tilauksen uskallat jättää hoitamatta tai karkaa tolpalta, niin menetät siinäkin kassaa. Yrittäjäriskillä.
        Joo, ja olen minä lähtenyt tunkion paalultakin pakoon jullikaksi arvioimaani. Ja olen jättänyt tilauksia ajamatta samasta syystä. Mutta eivät ole riskittömiä vaihtoehtoja nämäkään. Nykyisin varmaan saisi datakieltoa heti.

        Miten ne resupekatkaan tunnistat ajoissa, kun tulevat pimeässä jostain takaviistosta kyytiin? Jos alat rahaa tivaamaan ennalta kaikilta nuorilta ja vähänkin tummemmilta, niin raskaaksi menee, saat kuunnella syyttelyä ja vittuilua.

        Onneksi sovellusten kautta tulevissa riskit olemattomia.

        Kulttuuriväkeä... En aluksi ymmärtänyt, luulin että tarkoitat näyttelijöitä tai jotain vastaavaa.


      • Junioryrittäjä
        Dergerman kirjoitti:

        Niin se kuule normaalissa työelämässä menee, että työnantaja maksaa palkan siltäkin ajalta, kun työntekijä tunaroi. Olet tyypillinen taksi-isäntä, jolla ei mitään käsitystä normaalista työelämästä lakeineen, yrittäjäriskeineen ja velvollisuuksineen.

        Eihän noita näkymättömiä asiakkaita edes oikein voi tässä yhteydessä mainita. En laskisi niitä juuri minkäänlaiseksi jullikaksi, kun niiden eteen ei vielä ole juuri töitäkään tehty. No, saa ne laskea, mutta pitäisi olla aivan eri kategoria löytymättömille asiakkaille kuin niille, jotka ajettu jo perille, mutteivat maksa.

        Tappio on jaettu = yrittäjäriski jaettu. Normaalissa työssä tällaista ei tapahdu, ellei sitten ihan törkeästä tuottamuksellisuudesta kyse. Ei ole itselleni koskaan millään muulla alalla käynyt, vaikka taatusti olen virheitä tehnyt.

        Keskuksen ja yrittäjän on sovittava keskenään sopimuksensa. Siinä ei kuitenkaan kyseessä työsuhde, vaan kahden yrityksen välinen sopimus. Voisivat kai korvatakin, toisaalta pitkässä juoksussa ne tasoittuvat kaikille autoille ja siten lopulta olisi sama korvataanko tapauskohtaisesti vai näkyykö vaan välityskeskuksen laskussa.

        Kai noihin on suurin osa kuskeista tottunut ammatin varjopuolena, muttei se sitä poista, että kyseessä on normaalissa työelämässä harvinainen yrittäjäriskin siirto työntekijälle. Vanhanajan taksiyrittäjyys lieneekin ollut vähiten yrittäjyyttä verrattuna mihinkään muuhun alaan. Kiintiöt ja välityskeskus taanneet tulot ja työntekijät kantaneet hiljaisempien aikojen ja jullikoiden riskit.

        Niinhän minä nimenomaan toinkin ilmi että se on normaalia että korvataan menetetty työaika työntekijälle. Ja näin toiminkin.
        Meidän työntekijöille tuo ei ole ollut kuitenkaan mikään ongelma kun asia on työsopimuksessa näin sovittu ja kaikille hyvin selvä asia. Toistaiseksi paikallinen sopiminen on ollut ok, ennen kuin tulee yleissitova työehtosopimus.
        Itsekin olisin tyytyväinen että saataisiin yleissitova työehtosopimus taksialallekin tämän kaiken kirjavan sopimisen tilalle. Toistaiseksi ei taida olla toteutumassa?

        Kuljettajille hukkia tulee noin 1-2 kpl kuussa ja joskus tulee kuukausia ettei tule hukkia lainkaan.
        En tiedä onko kuljettajat niin hyviä työntekijöitä, ettei hukat tunnu olevan ongelma vai olenko sittenkin niin hyvä työnantaja etteivät viitsi pienistä murista?
        Vai onko kuitenkin niin että "jullikat" ja "hukat" onkin vaan niiden ei niin ammattilaisten kuljettajien ongelmia?

        Joka tapauksessa toivon Dergerman sinullekin pelkkää hyvää ja vähemmän jatkossa "jullikoita" ja ehkäpä tulevaisuudessa löydät työantajan mikä maksaa sulle "jullikoistakin".


      • extaksi
        Dergerman kirjoitti:

        Voihan noissa jotain eroja olla kuskeittain. Siis ihan kusetuksen vuoksi.
        Mutta syytätkö sitten kuskia siitä, että ottaa kyytiä esimerkiksi Jakomäestä? Toisaalta sieltä voi saada kyytiä useammin, mikä taas parantaa kassaa. Vastapainona ehkä enemmän juoksuja tai rahattomia.

        Aika tyhmä kuski saa olla, joka kusettaakseen jullikoi, kun pimeästi voi rahaa ottaa muutenkin.

        Yökuskeille tulee varmaan enemmän jullikoita. Arkiöistä suhteessa enemmän kuin viikonlopuista.

        Kyllä noita itselleni tuli varmaan kerran viikkoon? Rahattomia, juoksuja ja muita. Kielitaidoton venäläinenkin oli kerran, ei saatu määränpäätä selville.

        Ihmettelen tuota kykyä valita asiakkaat? Jos olet tolpalla ekana, niin sanotko kulttuurinedustajalle, ettei tarvi tulla kyytiin? Entä kun tilatussa osoitteessa odottaa kulttuuriväkeä? Ja jos tilauksen uskallat jättää hoitamatta tai karkaa tolpalta, niin menetät siinäkin kassaa. Yrittäjäriskillä.
        Joo, ja olen minä lähtenyt tunkion paalultakin pakoon jullikaksi arvioimaani. Ja olen jättänyt tilauksia ajamatta samasta syystä. Mutta eivät ole riskittömiä vaihtoehtoja nämäkään. Nykyisin varmaan saisi datakieltoa heti.

        Miten ne resupekatkaan tunnistat ajoissa, kun tulevat pimeässä jostain takaviistosta kyytiin? Jos alat rahaa tivaamaan ennalta kaikilta nuorilta ja vähänkin tummemmilta, niin raskaaksi menee, saat kuunnella syyttelyä ja vittuilua.

        Onneksi sovellusten kautta tulevissa riskit olemattomia.

        Kerran viikkoon jullikka sinulle??!!? Ajoin pääkaupunkiseudulla taksia 38v. Kaikkiaan jullikoita ehkä 1-2 krt/vuosi!!!
        Olen aina ottanut hukkakuitin mittarista ja selvitys mistä sen olen saanut ja lisäksi myös printteristä tilaus jos se tuli ulakyydin seurauksena. Siis siitä lähtien kun laitteet sen salli. Kerta viikkoon jullikkahan saa jo verottajankin varpailleen kyselemään.... Huhhuh.....


      • Degerman
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Niinhän minä nimenomaan toinkin ilmi että se on normaalia että korvataan menetetty työaika työntekijälle. Ja näin toiminkin.
        Meidän työntekijöille tuo ei ole ollut kuitenkaan mikään ongelma kun asia on työsopimuksessa näin sovittu ja kaikille hyvin selvä asia. Toistaiseksi paikallinen sopiminen on ollut ok, ennen kuin tulee yleissitova työehtosopimus.
        Itsekin olisin tyytyväinen että saataisiin yleissitova työehtosopimus taksialallekin tämän kaiken kirjavan sopimisen tilalle. Toistaiseksi ei taida olla toteutumassa?

        Kuljettajille hukkia tulee noin 1-2 kpl kuussa ja joskus tulee kuukausia ettei tule hukkia lainkaan.
        En tiedä onko kuljettajat niin hyviä työntekijöitä, ettei hukat tunnu olevan ongelma vai olenko sittenkin niin hyvä työnantaja etteivät viitsi pienistä murista?
        Vai onko kuitenkin niin että "jullikat" ja "hukat" onkin vaan niiden ei niin ammattilaisten kuljettajien ongelmia?

        Joka tapauksessa toivon Dergerman sinullekin pelkkää hyvää ja vähemmän jatkossa "jullikoita" ja ehkäpä tulevaisuudessa löydät työantajan mikä maksaa sulle "jullikoistakin".

        Niinhän sen täytyy olla, että kuskissa vikaa, jos löytää mitään huomauttamista alalta tai sinusta.

        En mikä noista jullikoista koskaan tajunnut erityisen katkera työnantajalleni olla. Olisi ehkä pitänyt. Tässä keskustelussa nyt vaan huomautin, että kyseessä on yrittäjäriskin siirtäminen paskapalkkaiselle rengille. Ja joo, tiedän että on alan tapa, ei se sitä silti muuksi muuta.

        Oma arvonsa tosiaan paikallisessa sopimisessakin ja periaatteessa työntekijän pitäisi tietää mihin lähtee. Poiskin yleensä pääsee. Silti tuollaiset menettelytavat ovat muilla aloilla suorittavan tason tehtävissä äärimmäisen harvinaisia. Johonkin tehtaaseen kun menisit ehdottamaan, että palkasta sitten vähennetään virheet, niin kapinahan siitä tulisi ja yleislakko. Ehkä Kiinassa menee läpi? Tai Intiassa.


    • Keinojaon

      Taksiyrittäjät tehtailee tasapainoksi kuittikauppaa kirjanpitoon ym. Keinoja on monenlaisia, en halua julki tuoda niitä enempiä, mut yrittäjällä on keinonsa tienata muullakin tapaa kuin kyyditsemällä asiakkaita. Käyttiväthän kiinteistövälittäjätkin aikoinaan kilometrikorvauksia palkanmaksuun eli tuskin hekään ihan tyhjän päällä ovat.

    • extaksi

      Keinojaon taidat olla itse kuittiväärentäjä kun niin mukamas tiedät. Kirjanpitäjä kyllä pitää huolen että kuitit on aitoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe