Pastori Castillon mukaan islamin ja kristinuskon yhteiset juuret ovat tarjonneet keskusteluille hyvän ponnahdusalustan. Kummankin uskonnon keskiössä on Jumala, joka on kaikkitietävä, kaikkivoipa, kaikkialla läsnä ja täydellisen hyvä.
Turvapaikanhakijoita kohdatessaan jotkut kristityt saattavat kritisoida Koraania tai huomauttaa muslimeille, että Muhammedilla oli lapsivaimoja ja hän oli hyvin sotaisa mies.
Castillo ei pidä lähestymistapaa hedelmällisenä.
– Kehottaisin kristittyjä tutustumaan heidän uskontoonsa ja Koraaniin mutta välttämään turhia väittelyitä.
https://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/muslimit_etsivat_samaa_jumalaa/
Helluntaipastori: Muslimit etsivät samaa Jumalaa
33
64
Vastaukset
Tuossa paljastuu samalla Oulun tapahtumien alkulähde.
Satoja helluntailaiseksi käännyttämisiä.- Pthyi.hellareille
Tiedän, että KTS on muslimi- ja maahanmuuttoystävällinen. Kunnioitan KTS:ää, taatusti ainoa nk. suvakki jota ylipäätänsä kunnioitan. Yritän ymmärtää hänen vilpittömän ja epäilemättä oikeudenmukaisuuteen pyrkivän ajattelutapansa.
Itselläni ei tätä mieltä ole, johtuen omista, myös muslimien taholta kokemistani raakuuksista, kauan sitten, hamassa nuoruudessani, lähes lapsena. Satun olemaan pitkävihaista lajia ja niputan välittömästi jokaisen heitä puolustelevan suvakin heidän tekojensa tukijoiksi.
Paitsi KTS:n, jonka tunnen netissä jo yli 10 vuoden ajalta.
En usko helluntailaisia, joilla mukamas on vilpitön herranmieli julistaa ilosanomaa musuille. Katin kontit. Tunnen hellareidenkin mielenlaadun, kuten myös muslimien, joten en usko kummankaan tahon vilpittömyyteen. Kahdet ketkut löytäneet toisensa, vakka kantensa, molemmat tahot yhtä vilpillisiä.
Muslimit huijaavat ihan periaatteesta nk. kristittyjä (joiksi tosin itse en hellareita tunnusta) ja Helluntaikirkko haluaa vain kasvattaa jäsenmääräänsä ja saada tätä kautta enemmän valtionavustuksia. Onhan se tähänkin asti kastanut uudestisyntymättömiä muka-uskoontulleita. Muslimit siis tuovat rahaa hellareille.
Hellarit ovat tähänkin asti suosineet seksuaalirikollisuutta seurakunnissaan, tämänkin asian tunnen omakohtaisesti (muuan ylilääkäri sanoi muinoin, että elämäntarinani on karmein hänen koskaan kuulemansa). Se, että vaikutan tällä hetkellä jo suht. selväjärkiseltä on vuosikymmenten vihan ja itsekurin tulos. Monet, ehkä vastaavaa kokeneet ovat tehneet joko itsemurhan, tai kirkuvat pöpilän pyöreissä huoneissa.
Minä päätin elää, nousta lattianraosta ja kostaa. Oulussa 15 -vuotias lapsi, nuori tyttö ei kestänyt, hän tappoi itsensä (viime syksynä). Voin oikein hyvin kuvitella, mitä hän on kokenut. Olenhan itsekin kokenut vastaavaa.
Hellareita ei siis huoleta lasten-, jos aikuisten ja vanhustenkin raiskareiden ja eläinrääkkääjien kastaminen oman puljunsa jäseniksi.
Sinusta Pe.ku en tiedä, mikä olet (en kirjoittele täällä enää paljonkaan, enkä tunne sinua riittävästi). Mutta jos olet suvakki, säälisit ensin omaa kansaasi kuin kaukaa tulleita, maittensa armeijan miehiä, jotka tulivat Suomeemme meitä siivestämään ja toivat tänne oman, erityisen raa'an väkivaltansa.
Musliminaisensa ovat samanlaisia, yhtä pahoja, nuo nyt Suomessa megafoneihin huutavat kaapuämmänsä. Ei ole tavatonta jonkun emännän kaataa esim. kiehuvaa vettä "piikansa" niskaan. Lapset opetetaan raiskaamaan vääräuskoisia, sekä esim. huvinvuoksi kiduttamaan eläimiä. Ynnä paljon muuta. Kuinka kukaan aito ihminen voi heitä tukea ja "ymmärtää"? Aitoja "pakolaisia" he eivät ole. Muta me, aidot suomalaiset, olemme joutuneet syrjittyyn osaan, omassa maassamme!
Vakka eli hellarit löytäneet kantensa: muslimit. Sylkäisen molempia kohti!
Äänestäkää eduskuntaan:
Junes Lokka, asyl, Oulu ja
Arto Luukkanen, ps, Järvenpää, Uusimaa.
.
- markku.lievonen
Totta. KAIKKI ihmiset ihmislajista - JUMALAN luomat etsivät tietämätään samaa JUMALAA. Tässä
asiasta JUMALAN todistus;
23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. .......Mitä........ te ......siis........ t-u-n-t-e-m-a-t-t-a-n-n-e .............palvelette...., sen minä teille.............. ilmoitan.
24Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa .......kaikille....... elämän ja hengen ja kaiken.
26Ja hän on tehnyt k-o-k-o ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää — hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:
'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." Apt 17
Kyseessä on koko ihmislaji johon luonnollisesti kuuluu myös Muslimit. Taas kokonaan eri asia on miten ihminen lähestyy JUMALAA eri uskontoineen. - Luetaan
Oletko ajatellut ja ottanut selvää Kirjoituksista mitä merkitsee "...Jeesus olkoon Herra .." ??? " HERRA" siis Jumalan Poika
1.Kor.12: 2.".. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä..."
Fil.2:5.".. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; 8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. 9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra..." ( ".... Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.." )
Jes.45:21.".. Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä. 22. Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. 23. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. 24. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan. 25. Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa..."
Ps.86: 9. "..Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartuvat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun nimeäsi. 10. Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala..."
Ps.2: 7.".. Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. 8. Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi. 9. Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät." 10. Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari. 11. Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella. 12. Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat..."
Ps.110:1."..Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." 2. Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä..." Matt.22: 41.".. Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä 42. sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin". 43. Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen: 44. 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'. 45. Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?" 46. Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään..." - Kirjakääröt
Näin toimii kaikkitietävä. 1Moos.4:9 Biblia (1776) Niin Herra sanoi Kainille: kussa on Habel sinun veljes? hän vastasi: en minä tiedä: olenko minä veljeni vartija? 1Sam.2:3. Job.37:16
- lopunajanmerkit
"Krislam KRISLAM" -------- tarkoittaa Euroopan islamisoitumista.
Eiköhän noita muslimeita ole jo tarpeeksi Euroopassa (54 milj.)?
Miksi helluntailaiset suosivat vieraan kulttuurin valloittavaa maahanmuuttopolitiikkaa?- PerSuÄnkyrätär
Ovat olleet olevinaan niin perSua, niin perSua, mutta kun raha alkaa haista nenän alla, saa isänmaa mennä. Puolueen he hajoittivat kun eivät sietäneet ajatusta ateistisesta puoluejohtajasta, jota eivät hellureit viekään kuin pässiä narussa.
Heillä on varmasti jo painossa jokin sairas kirja kiduttajaraiskarin elämänmuutoksesta, jää niki krutsit kauas taakse, nyt tehdään rahaa talebanien murhilla, yksityiskohtia unohtamatta! Ylistäjähuorat istuvat penkeissä housut märkinä haaveillen pannumyssy päässään borschia litkivästä ismaelista. Käsittämätöntä naiiviutta: eihän matuille kelpaa kuin alaikäiset neitsyet. Hölmö hellarihuora on vain ilmainen pääsylippu sisälle lapsiperheisiin.
Israelin ystävyys joutuu koetukselle. Saa judet mennä, musuilla roikkuu Oulun huorien mukaan 22 senttiset vehkeet jalkoväleissään!
Itse en ole enää aikoihin uskonut hellareiden vilpittömyyteen, missään asiassa. Helluntailaiset eivät ole kristittyjä, vaan uskontoa hyväksikäyttäviä, ihka tavallisia talousrikollisia, piste.
- höhh
"Castillo tosin painottaa, ettei uskoontulorukous itsessään tee vielä kenestäkään kristittyä."
Miksi sitten lahkoissa harrastetaan näitä temppuiluita, jotka voidaan oikeiden uskovien toimesta ymmärtää harhaopiksi kristinuskoa vastaan? Temppuilija itsekin myöntää, ettei tuo mitään oikeaa pelastusoppia ole.- capiche
Castillo tarkoittaa tietenkin, että uskoontulorukous on vasta ensimmäinen askel uskontiellä. Monet ovat nimittäin rukoilleet tuon rukouksen, mutta heitä ei ole se jälkeen näkynyt seurakunnissa. Tullakseen todella Jeesuksen seuraajaksi, kristityn on kasvettava Kristuksen tuntemisessa. Se vaatii hengellistä ruokaa, jota etenkin uusi kristitty saa seurakunnasta.
Kasteen ottaminen tekee toisesta uskonnosta kääntyneestä virallisesti kristityn. Eikä vastuullinen seurakunta kasta, ellei henkilö ole osoittanut vakaumustaan käymällä seurakunnassa jo jonkin aikaa. Monissa seurakunnissa on myös kasteelle valmentavaa opetusta ja pastorin kanssa käydään ns. kastekeskustelu. ""Castillo tosin painottaa, ettei uskoontulorukous itsessään tee vielä kenestäkään kristittyä"
Mutta ovat kuitenkin uskon todistukseksi jakaneet heille kastetodistuksia.- pienipalvelija
capiche kirjoitti:
Castillo tarkoittaa tietenkin, että uskoontulorukous on vasta ensimmäinen askel uskontiellä. Monet ovat nimittäin rukoilleet tuon rukouksen, mutta heitä ei ole se jälkeen näkynyt seurakunnissa. Tullakseen todella Jeesuksen seuraajaksi, kristityn on kasvettava Kristuksen tuntemisessa. Se vaatii hengellistä ruokaa, jota etenkin uusi kristitty saa seurakunnasta.
Kasteen ottaminen tekee toisesta uskonnosta kääntyneestä virallisesti kristityn. Eikä vastuullinen seurakunta kasta, ellei henkilö ole osoittanut vakaumustaan käymällä seurakunnassa jo jonkin aikaa. Monissa seurakunnissa on myös kasteelle valmentavaa opetusta ja pastorin kanssa käydään ns. kastekeskustelu.Mitä se ruoka on? Meillä tarjoillaan vain harvakseltaan ja yleensä se on jotain soppaa. Nälkä sillä kyllä on lähtenyt ja hyvinkin kylläkin.
- turvattomuus
KRISLAMISSA helluntaiharhan mukaan on sama jumala.
Krislamhelluntailaiset ovat valheveljiä ja kuuluvat lopunajan väkevään eksytykseen.
Annetaan vaan valheveljien luikerrrella keskuutemme?
Gal. 2:4
Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
Helluntailaiset ovat laiminlyöneet suomalaisten evankelioimisen. - ereerrer
Ero muslimien ja kristittyjen välillä on siinä, että kristityt ovat löytäneet oikean Jumalan, muslimit eivät ole löytäneet eivätkä löydä Koraania lukemalla.
Vai onko kristittyjen joukossa niitä, jotka eivät ole löytäneet Jumalaa. Jos et ole löytänyt Jumalaa, kuinka sinä voit olla kristitty.- markku.lievonen
Raamatussa on ilmoituksia, joissa ilmenee, miten ihminen luontaisesti / alitajuisesti etsii luojaansa. Eksyksissä oleva ihminen kaipaa löytävän alkuperänsä.
Ymmärrän, miten tuosta tilasta ihmisellä on syntynyt eri muodot tulla JUMALAN luo. Koraani on yksi opetus ja maailmassa on monia muitakin.
Luonnollisesti Raamatun ilmoitksiin uskovat ja omaavat siten ymmärryksen, miten ainut tie luojan - JUMALAN luo on Jeesuksen Kristuksen KAUTTA. Niin, raamatun kautta myös ymmärrämme ihmisten / uskontojen hapuiluja tulla JUMALAN luo.
Niin, oikeasti uudestisyntyneet ihmiset- JUMALAN valitut, joihin JUMALA on tehnyt uskon, ovat maailmassa tiedottajia tästä asiasta eli juuri samalla tavalla mitä PaavaliApt 17 luvussa opetti. Antaa ymmärrys ihmisille mistä on kysymys ajatellen JUMALAA ja JUMALAN tahtoa. Paavalihan juuri opetti, miten KAIKKIEN ihmisten KAIKKIALLA on tehtävä parannus ja tässä tilanteessa kaikille on selviö kuka on oikea JUMALA ja tahtonsa.
Väitämpä, miten Jeesukseen uskovat - valitut on maailmassa ainut ihmisryhmä, joka ymmärtää eri uskonnot ja niiden syntymiset ja erikoisesti eivät sodi eri uskontojen kanssa. Omaavat ymmärryksen ja uskon miten JUMALA valaisee asiat luoduilleen. Kadoksissa olevalle ihmiselle. - capiche
Muslimilla, juutalaisella ja kristityllä on kyllä sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Mutta ongelmaksi tulee Jeesus. Muslimia on kuitenkin helpompi lähestyä tässä suhteessa kuin juutalaista, sillä Jeesus on sentään heille profeetta. Ja he jo tuntevat Jeesuksen opetuksia.
- kamalaaaa
capiche kirjoitti:
Muslimilla, juutalaisella ja kristityllä on kyllä sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Mutta ongelmaksi tulee Jeesus. Muslimia on kuitenkin helpompi lähestyä tässä suhteessa kuin juutalaista, sillä Jeesus on sentään heille profeetta. Ja he jo tuntevat Jeesuksen opetuksia.
Muslimien jumala ei ole "sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala", vaan heidän jumalansa on kuujumala, saatana.
- capiche
kamalaaaa kirjoitti:
Muslimien jumala ei ole "sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala", vaan heidän jumalansa on kuujumala, saatana.
Googletapa aabrahamiset uskonnot, niin sivistyt.
Etkö tiedä, että islam syntyi Aabrahamin orjattaren pojan Ishmaelin jälkeläisten parissa. Sen saman Ishmaelin, jonka Jumalamme pelasti hänen äitinsä rukouksien vuoksi kuolemalta erämaassa. Ja josta Jumala sanoi "hänestä on kasvava suuri kansa, joka tulee olemaan kantapäät vastakkain veljensä jälkeläisten kanssa."
Islamia pidettiin alunperin jopa kristinuskon harhaoppina, koska vanhatestamentilliset kirjoitukset olivat pitkälti samat ja Jeesuksen puheita opetettiin. Sittemmin se tunnustettiin omaksi uskonnokseen. Muslimin kanssa on yllättävän helppo keskustella uskonnosta näiden yhtäläisyyksien vuoksi.
Yhteisen taustan vuoksi muslimit saavat muuten myös avioitua kristityn ja juutalaisen kanssa. - totuus_voittaa
capiche kirjoitti:
“Muslimilla, juutalaisella ja kristityllä on kyllä sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.”
Kristityt ovat jumalankieltäjiä. Jumala itse (JHVH) sanoo:
“Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.” (Jesaja 45:22)
Jumala sanoo “eikä toista ole”, kristitty sanoo että on kolme.
Kuinka monta persoonaa on "minä" lauseessa "minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22). Kolmeko?
“Kolme yhdessä” ja muut selitykset eivät auta yhtään mitään. Jos kristitty olisi uskonut Jumalaan niin hän olisi pitäytynyt Jumalan sanaan siihen mitään lisäämättä, mutta kuten sanottu kristitty ei Jumalaa usko, ja yhtä vähän uskoo "kristitty" Jeesusta ja apostoleja. - capiche
totuus_voittaa kirjoitti:
“Muslimilla, juutalaisella ja kristityllä on kyllä sama Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.”
Kristityt ovat jumalankieltäjiä. Jumala itse (JHVH) sanoo:
“Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.” (Jesaja 45:22)
Jumala sanoo “eikä toista ole”, kristitty sanoo että on kolme.
Kuinka monta persoonaa on "minä" lauseessa "minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22). Kolmeko?
“Kolme yhdessä” ja muut selitykset eivät auta yhtään mitään. Jos kristitty olisi uskonut Jumalaan niin hän olisi pitäytynyt Jumalan sanaan siihen mitään lisäämättä, mutta kuten sanottu kristitty ei Jumalaa usko, ja yhtä vähän uskoo "kristitty" Jeesusta ja apostoleja."Jumala sanoo “eikä toista ole”, kristitty sanoo että on kolme."
Et viitsisi taas alkaa. On vain yksi Isä Jumala. Jeesus on jumalallista alkuperää oleva Jumalan poika ja PH on lähtöisin Jumalasta. Kaikissa kolmessa vaikuttaa sama Jumalan henki. Siinä se kolmiyhteisyys. - totuus_voittaa
capiche kirjoitti:
"Jumala sanoo “eikä toista ole”, kristitty sanoo että on kolme."
Et viitsisi taas alkaa. On vain yksi Isä Jumala. Jeesus on jumalallista alkuperää oleva Jumalan poika ja PH on lähtöisin Jumalasta. Kaikissa kolmessa vaikuttaa sama Jumalan henki. Siinä se kolmiyhteisyys.“On vain yksi Isä Jumala.”
Tuo on sitä Jumalaan uskomattomien “kristittyjen” kieroilua.
Apostoli Paavali kirjoittaa näin: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)
Helluntailainen ja muu “kristitty”, kuten nimimerkki “c”, joka Jumalan sanasta ei piittaa sanoo tuohon:
“mutta meillä on vain yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.” - VanhapiikaHaaveilee
capiche kirjoitti:
Googletapa aabrahamiset uskonnot, niin sivistyt.
Etkö tiedä, että islam syntyi Aabrahamin orjattaren pojan Ishmaelin jälkeläisten parissa. Sen saman Ishmaelin, jonka Jumalamme pelasti hänen äitinsä rukouksien vuoksi kuolemalta erämaassa. Ja josta Jumala sanoi "hänestä on kasvava suuri kansa, joka tulee olemaan kantapäät vastakkain veljensä jälkeläisten kanssa."
Islamia pidettiin alunperin jopa kristinuskon harhaoppina, koska vanhatestamentilliset kirjoitukset olivat pitkälti samat ja Jeesuksen puheita opetettiin. Sittemmin se tunnustettiin omaksi uskonnokseen. Muslimin kanssa on yllättävän helppo keskustella uskonnosta näiden yhtäläisyyksien vuoksi.
Yhteisen taustan vuoksi muslimit saavat muuten myös avioitua kristityn ja juutalaisen kanssa.Nimimerkki capiche on tyyppiesimerkki krislamin valheesta. Muslimimies voi kyllä naida haaremiinsa krislamiin kääntyneen capichen, mutta minkä capiche jättää kertomatta on se, että tämän muslimiehen omaisuuteen kuuluvan siskon ei sovi mennä juutalaisen vaimoksi.
- totuus_voittaa
“Ero muslimien ja kristittyjen välillä on siinä, että kristityt ovat löytäneet oikean Jumalan”
Kristittyjen “kolmiyhteisestä Jumalasta” ei Raamatussa ole sanaakaan. - 1234567---
capiche kirjoitti:
Kaikki ei ole Jumalan omia ! Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. No kenenkä oma hän sitten on ?
- markku.lievonen
Niin, kun tutkii eri uskontojen / uskonnollisuuden ilmentymiä j aerikoisesti miten uskonnot ohjaavat ihmistä, niin erittäin selkeä piirre ja eroittava asia JUMALAAN uskovan ihmisen kanssa on käsite : Hallinta ja valta.
Aikuisen oikeesti JUMALAN lapsen asemaan päässyt ihminen on antanut kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle,- eikä siten itse pyri hoitamaan ja hallitsemaan asioita ja ihmisiä. Omaa siis täyden uskon ja ymmärryksen, miten kaikkivaltias JUMALA on aivoittaut antaa kaiken vallan (mutta ei itseensä nähden) maan päällä ja taivaassa Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Siis valtaa ei ole ihmiselläkään,- vaan Jeesuksella Kristuksella.
Taas uskonnot pyrkivät nimenomaan hallitsemaan ja määräilemään ihmisiä.,- koska ei omaa uskoa JUMALAN amtamasta vallasta Jeesuselle Kristukselle. Islami on tästä hyvä esimerkki kuin myös raamatun lehdiltä kyhätty oppi /uskonnollisuus. Ihmiknen voi todella lukea Raamattua ja kulkea Raamattu mukanaan päivät pitkät, mmutta silti ei omaa uskoa Jeesuksen Kristksen kaikkivaltiuudesta ja siten pyrkii itse hallitsemaan =mennyt JUMALAN asemaan.
Eli Jeesukseen uskova pyrkii aina rauhaan kaikkien kanssa ja taas uskontojen harjoittajat eivät, vaan pyrkimys hallita ihmistä uskonnollaan.
Luterilaisuus /historia maassmme on hyvä esimerkki tästä kuin myös muut puolueet eri opeillaan. - ghfghfhhf
Ei kenelläkään voi olla Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa ellei hänellä ole omaa yhteyttä Jumalaan. Ei Jumalaa voi olla kenelläkään historian tai sukulaisuussuhteen perusteella ikäänkuin teoriassa.
- Tiedätteenemmän
Tutustukaa ja guklekaa:Salaisuus luku 666.
Tiedätte mikä islam uskontona on. - KlassinenUsko
Jumala kyllä sanoi tekevänsä Ismaelista suuren kansan, mutta pelastuslinja menee Iisakin kautta (Daavid, Jeesus).
Samassa luvussa Jumala vielä sanoi Ismaelia "aasiksi joka on riidoissa kaikkien veljien kanssa". Hehee, sopii hyvin muslimeihin.
Jahve/Jeesus ja Allah ei ole sama asia. Allah on epäjumala. Lukekaa uskoontulleiden muslimien kertomuksia. - kertokaaa
Onko tässä lausahduksessa perää ? näin olen joskus kuullut: Herra jumala paavi
- virkasekin
Jumalan Pojan viransijainen maan päällä.
- KunnioitanPaaviRansua
No, paavilla tarkoitetaan Room.katolisen kirkon Rooman piispaa.
Koska Pyhä Pietari aikoinaan oli Rooman kristillisen seurakunnan / kirkon ensimmäinen piispa, joskus 1100-luvulla, tuolloin vielä yhden Katolisen kirkon Rooman piispa alkoi vaatia itselleen erityiskunnioitusta, P. Pietarin piispanistuimen vuoksi. Oli ilm. muitakin kiistoja ja Katolinen kirkko jakaantui lännen Room.kat.kirkoksi ja idän, Bysantin kat.kirkoksi: mm. Kreikk.kat., Ortodoksinen kirkko ja Koptikirkko.
Mm. Venäjän Kaksoiskotka on Yhden Pyhän Apostolisen ja Katolisen kirkon tunnus: toinen tipu katsoo kohti itää, Bysanttia, toinen kohti länttä.
Ortodoksinen kirkko edustaa alkuperäisen Katolisen kirkon oppia, Rooma on tehnyt omat lisäyksenä.
Jokainen kristityksi tunnustautuva on Kristuksen sijainen maan päällä, Hänen kirjeensä. Näin on myös Rooman piispakin, mutta hänellä on aivan erityinen vastuu maailman edessä, kuinka Hän edustaa Kristusta.
Itse kunnioitan paavia Fransiscusta, mutta erehtymättömänä en häntä pidä. Hän on muutoin oikein symppis paavi, jos vain pitäytyy Jumalan sanassa, eikä anna maailmalle periksi. 🐩
- NäinasiaOn
Oulu. Muslimien käännytykset ovat samaa helluntai hurmosta kuten Kuhlman Ylivainio Erkinkorpi ja Late Johansson. Pääasia että media kirjoittaa. Totuus on sitten toinen asia. Ihmisen tunteet ja sielun omavoimaisuus vie Koreaan Yonggi Chon temppeliin.
Helluntailaisuus on monikulttuuria. Kaikki käy kuten Rooman piispan Vatikaanissa. Raha ja maine ja typeryys. - PasiToivonen
>>Kristittyjen “kolmiyhteisestä Jumalasta” ei Raamatussa ole sanaakaan. >>
Eli muslimit ovat löytäneet oikean Jumalan?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901937
- 581093
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971055- 9985
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html204979Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64931IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56909Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.86840Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175838Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41780