Outoja hyypiöitä Tori.fi käyttäjien joukossa

mikä-mättää

On useampi tuote siellä myynnissä. Viestissä kysellään ja ollaan kiinnostuneita tuotteesta mutta sitten heistä ei kuulukaan enää yhtään mitään tuon ensimmäisen yhteydenoton jälkeen. Mikä mättää, että käyttäytyvät noin?

Samaten yksi tyyppi soitti ja oli kiinnostunut myynnissä olevista suksista. Kiinnostus lopahti, kun sanoin ettei ollut monoja. Ilmoituksessa ei ollut edes maininta monoista, vaan pelkät sukset myynnissä. Eikö osata lukea vai mikä mättää. Outoja hyypiöitä siellä näköjään joukossa pyörii.

9

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saippuakirot

      Näin on. Ehkä yksi kymmenestä kyselijästä saattaa oikeasti ostaa jotain. Mutta kyllä sen näkee yleensä jo viestistä tuleeko kauppoja vai ei, kun ei ne osaa kirjoittaa viestiin edes nimeään.
      Joskus kirjoittelin myytävästä tavarasta pitkät jutut, mutta havaitsin, että torikyselijät:
      a) Eivät lue tuotekuvauksia.
      b) Lukevat, mutta eivät ymmärrä.
      c) Lukevat, mutta eivät usko.
      Niinpä olen lopettanut koko kuvailun ja kirjoitan vaan lauseen tai kaksi.

      Taitaa Tori olla nyt tuhon tiellä kun tekivät tori-tililit ja kirjautumispakot. Ei ole enää koko kansan kauppapaikka. Uutta odotellessa...

      • Anonyymi

        Minä kyllä suosittelen lämpimästi vars. kirppiksissä paikan päällä käymistä. Nettikirppikset ei oo minun juttu enkä voi suositella hyvälläkään tahdolla.


    • avuttomia-ihmisiä

      Itse myyn lasten pyörää. Sitten kysellään esim. että minkä ikäisellä tai pituisella lapsella on ollut käytössä, onko hyvässä kunnossa jne.

      Ilmoituksessa lukee että hyvässä kunnossa. En mitenkään muista lapsen pituutta vuosi kaksi takaperin. Pyörän valmistajan sivuilta näkee yleensä sen minkä pituiselle lapselle mikäkin runkokoko on sopiva. Ikä ei niinkään vaikuta vaan se pituus.

      Ei myöskään kiinnosta loputon viestittely, sillä tekstiviestin hinta liittymässäni on 7 senttiä kpl.

    • kuulee.toisen.äänen

      Soittaminen on ainoa järkevä tapa olla yhteydessä, jos se vain on mahdollista/sallittua. Voi suoraan kysellä asiat ilman älytöntä viestirumbaa.

      • Anonyymi

        Sähköposti ei maksa mitään ja itse olen käyttänyt pelkästään sitä ostaessani tori.fi tai huuto.netin kautta. Myydessäni en edes laita puhelinnumeroa ilmoitukseen vaan pelkän sähköpostiosoitteen. Sitten vasta jos tulee kaupat, annan muut yhteystietoni.

        Puhelimella soittamisesta on muodostunut mulle enimmäkseen vain virallisissa asioinneissa yhteysmuotona ja vanhempienkin kanssa joskus puhelimen kautta puhuen, aika paljon tekstiviestejäkin käytetään mutta sähköposti ei ole vanhemmilla oikein hyvin hallinnassa, ikä heillä alkaa kuutosella. Itsellä nelosella.


    • Anonyymi

      Tori oli vielä vuosi taaksepäin sitten jotenkuten asiallinen kauppapaikka. Nyt viimeinen vuosi mennyt ihme venkoiljoissa- jos niitä yleensä on. Hirmuinen ostaja kato käynyt. Ennen saattoi tulla kyselyitä tavarasta jo viimeisiä ilmoituksi laitettaessa. Nyt itsellä viimeinen kauppa tapahtunut n. 2.5 kk sitten ja senkin annoin liki ilmaiseksi, kun ei muuten kelvannut. Saa edes jotain.

      Toisekseen. Ennen vähintään 3. kyselijä osti tuotteen. Nyt saa olla 10 kyselijää eikä välttämättä kukaan niistä osta. Tosian ennen tuo 10 kyselijää tuli viikossa. nyt siihen menee puoli vuotta...

      3. Ei juurikaan tingitty. nyt lähtökohta on 50% ale... ja siltikään ei osteta.... Häivytään kuin se kuuluisa "peräyskäisy" saharaan. Ei vaikka itse on tarjottu jokin hinta ja siihen suostun...

      4. Kysellään joutavia eli ei todellakaan lueta ilmoitusta tai katsella kuvia. Viimeksi renkaista joku kyseli vanteiden mittoja... no, kuvista käy ilmi selvästi, että vanteita ei ensinnäkään renkaissa ole...

      5. Soittelupakko vaikka kerron, että en vastaanota soittoja ja en soittele. Sähköposti ainut millä saa kiinni lähes reaaliaikaisesti. Puhelimeen tulee viesti jos posti saapuu ja heti katson onko aihetta vastata. ei haitannut ennen mitenkään kaupantekoa. hyvin toimi... Nyt tuntuu olevan tärkeää että myyjä soittaa.. Ja nimenomaan myyjä... ei hän - ostaja! Onkohan tarkoitus vedättää vain ja saada puhelinkuluja? No, vapaa-ajallani teen mitä teen ja sitten vastailen postiin jos on aihetta. Soittelut jääneet muutenkin. Kaikki viestit kulkee muutenkin. Hyvin vähän soitan enää. Jos tuo on ongelma - pitäköön ostaja tunkkinsa!

      6. Nouto. No niin, nyt päästään asiaan! Se ei vain onnistu. Ei kerta kaikkiaan. Jos 1/10 onnistuu tosiaan saamaan itseään per...stä kiinni sen verran, että jaksaa ajella tavaran noutamaan, niin on kyllä pyhä ihme! Yleensä noutajilla on enemmä halua noutaa kuin sitä toteuttaa. Sitten pakko sovitellaan outoaikaa - johon ei kyllä varmasti ketään kuulu.. ei välttämättä edes päivän tarkkuudella. Toinen asia on se, että odotan hakijan olevan edes selvin päin! Yleensä näin on mutta pari kertaa on kyllä käynyt meilkoinen pettynys ja harmaitakin huksia syntynyt kun känniläinen tulee tavaraansa hakemaan. oi sitä autuutta ja pas...n puhumista ja joutavan hokemista... Ei kannataisi vaivautua noutoon, jos tietää vaikka kyseessä oli tonnin tavara! Ja kun eivät ymmärrä edes lähteä! Ei vaika sanoo että tavar on sinulla ja rahat minulla eli kauppa loppuun suoritettu ja tämä oli sitten tässä. Että hei vain ja sitä rataa ja yrittää jollain tavalla kauniisti ilmoottaa että täss kuussa olisi vielä muutakin hommaa kun palvoa arvoisaa kännikalaa...

      Lukuisa muut nyt mieleen tulemattomat asia mutta kaikkiaan olen nyt kastonut parhaaksi lopettaa torimyynnin ja kikutan kaikki kertyvät ylimäärät taloudesta suoran kaatikselle tahi SPR.lle. Ihan vain että en jaksa noita säätäjiä...

      6.

    • Anonyymi

      Niin, ja unohtui vielä nämä ns. "puoleen väliin ajattajat". Muutaman kerran tuota harrastaneen sanon, että unohtakaa koko homma. Ensin soviaan hinta ja kun sitten ollee puolivälitavattu, niin hinta onkin yht'äkkiä vain 50% sovitusta... Ja monesti vielä käy ilmi , että tämä "puolivälin Santtu" onkin ko. kyläläisiä... Se mihinkään ajanut! Käveli vain kantabaarista kadun yli sokkarin parkkiapikalle tms... Monesti vielä kaverikaarti kännissä vieressä irvaillen... Siinä se hermo lepää ja hiukan on vaikea pitää kaasu jalka kuriss kotia kohti kurvatessa... No, ei onnistu enää. Pitäköön tunkkinsa. tavarat löytyy siis kaatikselta tai SPR jatkossa...

      • Anonyymi

        kyllä on tosiaan niin paljon kaikenlaista kusettajaa että en jaksa minäkään enää kaupata mitään missään, roskiin lentää tästä lähtien tarpeeton tavara. Isken vielä vasaralla paskaksi että varmasti kukaan ei saa niistä mitään hyötyä.


      • Anonyymi

        Niin minäkin rikon kaikki ja roskiin. Tänään viimeksi odotin yhtä hakijaa, kun oli toriin jätt'nyt viestin ja sähköpostiin, tinkasi jo viestissään 70e tavarasta 20e pois. Ei edes viitsinyt ilmoittaa, ettei tule, kun laitoin, että: soita, olen illalla 18-20 välillä kotona, kun tulen töistä? En ole joka ilta odottamassa turhaan, on minulla muutakin menoa. Yksikin lupasi viikon tulla, viestitti melkein joka päivä ja kyseli. Kun laitoin ajan, milloin olen kotona, niin ei mitenkään voinut vastata, mutta illalla kymmenen yhdentoista aikoihin viestitti sähköpostiin ja tinkasi hinnasta kolmanneksen. Kun lupasin myydä, kun aamulla näin viestin, niin ilmoitti seuraavana päivänä, että on jo ostanut muualta. Nyt en odota ketään, jolle tule heti hakeen, enkä viestittele sähköpostissa, jos ei osaa soittaa, niin menköön kurssille opetteleen yhteydenottoa puhelimella


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe