Onko teillä naisilla jo turvasumute

Kaikysyäsaa--

41

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on turvasumutin, tai ainakin oli. Sain sen mieheltä muutama vuosi sitten. Viimeksi kun sen näin, se oli edelleen alkuperäisessä paketissa. En tiedä mihin se on joutunut. Ehkä jossain kaapin pohjalla? En edes tiedä, toimiiko se?

      • Kaikysyäsaa--

        Meinaatko että kun mamu hyökkää kimppuun niin se turvasumute auttaa sua sieltä kaapin pohjalta?


      • Kaikysyäsaa-- kirjoitti:

        Meinaatko että kun mamu hyökkää kimppuun niin se turvasumute auttaa sua sieltä kaapin pohjalta?

        Vaikka olisikin mukana, ei se turvasumute ehtisi auttamaan sieltä mun kassin pohjalta, tai auton hanskalokerosta. Tuskin siinä paniikissa osaisin edes käyttää sitä oikein ja tehokkaasti. Toki, he jotka osaavat ja ovat varmoja turvasumutteen käyttäjiä, suosittelen sellaisen mukana pitämistä. Ennakoi tuleva tilanne! Turvallista liikkumista kaikille.


    • voi.suomipoika.parkaa

      suomimiehet on pian sokeita kun naiset sumuttaa silmiin turvasumutteita ja arabimiehiä nautattaa ja nyt voi sanoa missä vain naisille tuu maistaa arabimiestä ja oma mies sanoo äänenkin niin saa sumutetta silmiin

    • yxlissuvaan

      Mä kilistelee niit avaimii.

    • ihanturhaaroskaa

      Eivät tollaset piippaimet ja ruiskut lisää kuin turvattomuuden tunnetta, jos pitää kulkea jokin pönttö näpeissä niin ehkä sitä pitäisi miettiä aivan muunlaista apua pelkotiloihinsa. Pitäisivät ihmiset edes ensiapulaukkua autoissaan, siitä olisi enemmän hyötyä varmastikin, jos turvenuija osaisi sillä mitään tehdä.

      • Nousemme.taputtamaan

        Jälleen tymäkkää asiatekstiä sinulta! Olet ihan oikeassa siinä, että autossa oleva ensiapulaukku on paras turva hyökkäystä vastaan kun olet yksin liikenteessä kävellen. Myös siinä sä osuit jälleen naulan kantaan, että raiskatuksi tulemisen pelkoon auttaa parhaiten peiliin katsominen. Se ehkä jopa suojaa raiskaukselta kuten annat ymmärtää? Toisaalta olethan sä suositellut myös peiliin katsomista raiskauksen jälkeenkin, että sama jämäkkä linja jatkuu siinäkin asiassa.
        Ei voi kun ihastella miten aina niin tietäväisenä ja viisaana kommentoit täällä asioista. Toi naisten nimittäminen turvenuijaksi oli kanssa hauska veto :)
        Jos et ole jo politiikassa niin kannattaisi harkita ainakin ehdokkuutta.


      • 0101010011010
        Nousemme.taputtamaan kirjoitti:

        Jälleen tymäkkää asiatekstiä sinulta! Olet ihan oikeassa siinä, että autossa oleva ensiapulaukku on paras turva hyökkäystä vastaan kun olet yksin liikenteessä kävellen. Myös siinä sä osuit jälleen naulan kantaan, että raiskatuksi tulemisen pelkoon auttaa parhaiten peiliin katsominen. Se ehkä jopa suojaa raiskaukselta kuten annat ymmärtää? Toisaalta olethan sä suositellut myös peiliin katsomista raiskauksen jälkeenkin, että sama jämäkkä linja jatkuu siinäkin asiassa.
        Ei voi kun ihastella miten aina niin tietäväisenä ja viisaana kommentoit täällä asioista. Toi naisten nimittäminen turvenuijaksi oli kanssa hauska veto :)
        Jos et ole jo politiikassa niin kannattaisi harkita ainakin ehdokkuutta.

        Missähän tuossa sanotaan naisia turvenuijiksi, eiköhän miehilläkin ensiapulaukku voi olla. Perusteettomassa turvattomuuden tunteessa on kyse mielenterveydestä eikä todellisista riskeistä. Missään ei ole näyttöä että mm. aseet vähentäisivät rikollisuutta vaan enemmänkin luovat uhmaa ja vääränlaista itseluottamusta.


      • Ei.lisättävää
        0101010011010 kirjoitti:

        Missähän tuossa sanotaan naisia turvenuijiksi, eiköhän miehilläkin ensiapulaukku voi olla. Perusteettomassa turvattomuuden tunteessa on kyse mielenterveydestä eikä todellisista riskeistä. Missään ei ole näyttöä että mm. aseet vähentäisivät rikollisuutta vaan enemmänkin luovat uhmaa ja vääränlaista itseluottamusta.

        Ketjun aloituksessa puhuttiin naisten turvasumuttimista. Ihanturhaaroskaa tuossa sitten totesi että kantaisivat ennemmin ensiapulaukkua, jos siis turvenuijat osaa edes sitä käyttää.
        Ihan suora viittaus naisten turvenuijuuteen.

        Case closed.


    • Oli, mutta en löydä sitä...

      Mihinhän se...

    • Minäkin haluaisin turvasumuttimen. Joskin olen epätietoinen, että mitä uhkaa minun pitäisi sitä sumuttamalla torjua?

      Pikemminkin haluaisin sumutorven, ainakin sitä käyttämällä pääsisin tien ylitse vähemmällä riskillä kuin nykyään.

      • Tuskin ainakaan ilmastonmuutoksen aiheuttamaa uhkaa..

        Ulkomailta saisi ostettua vähän tyjympää tavaraa..

        Vesuri vaan mukaan..sanon ma.


    • pihallatipunen

      Oon tähän ikään selvinnyt ilman ihan hyvin. Olen mä käynyt 90-luvulla kyllä itsepuolustus kurssin, ja vieläkin on mielessä jotain kikkoja. Ei niitä ole koskaan tarvinnut käyttää vaikka olen yksin liikkunut yöllä.

      • Kaisanoasaa

        Tuskin sua auttaa kurssit, naiset on heikkoja ja mamukännämies kyllä rahaaa sut metsään jos haluaa.


      • Kävin kans itsepuolustus kurssin ja sain siellä itse turpaan. Hienoa. En tiedä, lähtisinkö toista kertaa. Sairaalassa meni kolme päivää.


      • pihallatipunen
        Kaisanoasaa kirjoitti:

        Tuskin sua auttaa kurssit, naiset on heikkoja ja mamukännämies kyllä rahaaa sut metsään jos haluaa.

        Jos näkisit mut niin et sanois heikoksi. Kukaan mua jaksa mihinkään raahata, ei mamu eikä komu (kotimainen mulkku).


      • pihallatipunen
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kävin kans itsepuolustus kurssin ja sain siellä itse turpaan. Hienoa. En tiedä, lähtisinkö toista kertaa. Sairaalassa meni kolme päivää.

        No se ei sit menny ihan silleen kun piti.

        Mutta on sulla ainakin vissiin tuo avainjuttu jäänyt mieleen?


      • Pihallatipufani
        pihallatipunen kirjoitti:

        Jos näkisit mut niin et sanois heikoksi. Kukaan mua jaksa mihinkään raahata, ei mamu eikä komu (kotimainen mulkku).

        Komu! 😂😂😂

        Sä oot kyllä v. tukseen hauska naiseläjä! 😂😂😂

        Synkän hupaisa! 😝


      • pihallatipunen kirjoitti:

        No se ei sit menny ihan silleen kun piti.

        Mutta on sulla ainakin vissiin tuo avainjuttu jäänyt mieleen?

        Heh, pari niksiä jäi, osaan mä ottaa miehestä kunnon otteen, siellä pääsi kokeilemaan :D


      • pihallatipunen
        Pihallatipufani kirjoitti:

        Komu! 😂😂😂

        Sä oot kyllä v. tukseen hauska naiseläjä! 😂😂😂

        Synkän hupaisa! 😝

        Synkän hupaisana on hyvä olla, ettei liikaa mene ilotteluksi 😁


      • pihallatipunen kirjoitti:

        Synkän hupaisana on hyvä olla, ettei liikaa mene ilotteluksi 😁

        Se itsepuolustuskurssi kannattaa uusia. Niillä on nykysin ihan eri vinkit.


      • pihallatipunen
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Se itsepuolustuskurssi kannattaa uusia. Niillä on nykysin ihan eri vinkit.

        Niin varmaan onkin ku 90-luvulla. Pitäisi näytellä, missä järjestettäis.


      • pihallatipunen
        pihallatipunen kirjoitti:

        Niin varmaan onkin ku 90-luvulla. Pitäisi näytellä, missä järjestettäis.

        Näytellä juu. Kiitos "auto correct"


      • hujahaja
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Se itsepuolustuskurssi kannattaa uusia. Niillä on nykysin ihan eri vinkit.

        Kyllä niistä kursseista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Eri juttu jos harrastaa jotain aktiivisesti, kunhan on pääkoppa kunnossa.


      • pihallatipunen
        hujahaja kirjoitti:

        Kyllä niistä kursseista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Eri juttu jos harrastaa jotain aktiivisesti, kunhan on pääkoppa kunnossa.

        Perustele?


      • pihallatipunen kirjoitti:

        Perustele?

        Meinasin kysyä samaa?


      • pihallatipunen kirjoitti:

        Jos näkisit mut niin et sanois heikoksi. Kukaan mua jaksa mihinkään raahata, ei mamu eikä komu (kotimainen mulkku).

        Komu..repesin..🤣


      • hujahaja
        pihallatipunen kirjoitti:

        Perustele?

        Koska ihmisille voi tulla liiallista itseluottamusta eikä sen takia koska "osaa puolustautua" reagoi ympäristöön samalla lailla, joillain jopa niin että todennäköisemmin hakeutuu sellaisiin tilanteisiin.


      • hujahaja kirjoitti:

        Koska ihmisille voi tulla liiallista itseluottamusta eikä sen takia koska "osaa puolustautua" reagoi ympäristöön samalla lailla, joillain jopa niin että todennäköisemmin hakeutuu sellaisiin tilanteisiin.

        Huuhaata.

        Itsepuolustuskursseilla opetetaan ensimmäisenä välttelemään vaaratilanteita.


      • se.on.jo
        3.14 kirjoitti:

        Huuhaata.

        Itsepuolustuskursseilla opetetaan ensimmäisenä välttelemään vaaratilanteita.

        Tai neuvotaan hommaamaan haulikko.


      • pihallatipunen
        hujahaja kirjoitti:

        Koska ihmisille voi tulla liiallista itseluottamusta eikä sen takia koska "osaa puolustautua" reagoi ympäristöön samalla lailla, joillain jopa niin että todennäköisemmin hakeutuu sellaisiin tilanteisiin.

        "että todennäköisemmin hakeutuu sellaisiin tilanteisiin"

        Niin millaisiin tilanteisiin?


    • Kaisanoasaa

      Kirves on parempi turva kun joku sumute. Pitäkää vaan kirvestä mukana naiset ja jos pakolainen yrittää jotain niin hakkaatte sormet poikki.

      • pihallatipunen

        Mutta mitä tehdään jos komu yrittää jotain?


      • Pikkuhiiviö
        pihallatipunen kirjoitti:

        Mutta mitä tehdään jos komu yrittää jotain?

        Yhtälailla t*rpiin tulisi "komullekin", ei sen päällekävijän taustalla ole ainakaan mulle merkitystä.
        Luultavimmin uskaltaisin käyttää kovempia otteita, sillä ei olisi riskiä joutua ns rasistina maksamaan kovempia korvauksia hyökkääjän epäonnistuttua..
        Väärin se on mutta ikävä kyl näin oma näkemys.


    • nplus50

      Munanleikkuri hyötykäyttöön

    • Pieni_mutta_pippurinen

      Ei se turvasumute oikeasti mitään auta. Tilanteessa jossa joku hyökkää kimppuun saa puolustautua tilanteen vaatimalla tavalla jos ei aiheuta pahoja pysyviä vammoja.

      • Pikkuhiiviö

        Oikein käytettynä se voi antaa lisäaikaa paeta/tehdä hyökkääjä toimintakyvyttömäksi, sillä moni hämmentyy ainakin jos ei saisi kunnolla pärstään suhautettua.. ja niitähän voi hiukan tuunata myös, sumutteita siis noin teoriassa tietysti ;)

        Ilman riittäviä taitoja on ensimmäinen asia pyrkiä pakenemaan. Jos ei muita ihmisiä tai asuntoja, liiketiloja tms ole lähistöllä niin paetessa piiloutua!
        Tai sitten jäädä huutamaan apua ja toivoa parasta, viimeinen turhempi keino..


    • Pieni_mutta_pippurinen

      Miksi oletetaan että naiset kaipaisivat/tarvisivat tuollaista, mutta miehet eivät. Myös mies voi tulla raiskatuksi tai pahoinpidellyksi eikä sen ilmiantamista kannata siinäkään tilanteessa noloksua. Raiskatuksi tuleminen ei ole koskaan sinun vikasi eikä kannata jäädä miettimään että "Olisinhan minä nyt tuossa saanut puolustauduttua. En minä kellekään kerro kun ajattelevat vaan että olen heikko paska". Kerro aina kaikista väkivalta ja seksuaalinen häirintä tilanteista viranomaisille että saadaan tekijä vastuuseen eikä muut joudu kokemaan samaa minkä sinä koit. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että nuo kaikenmaailman sumutteet on ihan hömppää. Jos joku hyökkää kimppuusi, huuda apua ja yritä puolustautua parhaasi mukaan.

      • pippuriapihviin

        Jos joku tosissaan käy kimppuun niin ei suihkeilla mitään tee, on sitten mies tai nainen. Joissain tapauksissa voi toimia pelotteena, mutta yhtä lailla voi yllyttää koska harvoinpa hyökkääjät ovat päästään täysin järjissään.


    • Eirobotti

      Ollut jo viimeiset 4 vuotta oikein pahan hajuinen hiuslakkatölkki.

    • anonyymi_3Cr

      Palstamenoa seuranneena pakko ostaa viisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe