ateistia ei jumalaan uskovat määräile

leimaotsaan

Ihan turha tulla mielikuvitus olennolla uhkailemaan.
Uhkaajan henkilöllisyys tosin paljastuu ja sillä ei luottamusta luoda.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22PP22

      # ateistia ei jumalaan uskovat määräile #

      Ei, sillä ateisti on kuin kivipaasi pellon reunassa: yksinäinen, itsenäinen ja tietenkin jumalattomuus hallitsee ateistin elämää (tai paremminkin jumalattoman ateistin pelkkää olemassaoloa, ns. elämätöntä elämää).

      • 22PP22

        #ns. elämätöntä elämää).#
        ts. Elinelämä onkin Luterlaiselle kivesmannaa.


      • uskova-urpo

        Totta. Onneksi meillä uskovaisilla riittää todellista elämää Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen, Saatanan, enkeleitten ja varsinkin kuolleitten seurassa. On tämä menoa :)


      • 22PP22

        Minun enkeliystäni on aivokuollut. Leikkii mykkäkoulua
        Nauran usein kaupungilla ääneen ja kutsun häntä
        Idiootiksi,

        ohikulkijat sähisevät minulle, ovat ateisti-kissoja valepuvussa!
        Charmini puree: naiset juoksee karkuun minut nähdessäni, Amen Jeesus

        - 22PP22


      • uskova-urpo kirjoitti:

        Totta. Onneksi meillä uskovaisilla riittää todellista elämää Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen, Saatanan, enkeleitten ja varsinkin kuolleitten seurassa. On tämä menoa :)

        "Totta. Onneksi meillä uskovaisilla riittää todellista elämää Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen, Saatanan, enkeleitten ja varsinkin kuolleitten seurassa. On tämä menoa :) "

        Vävlillä kun käy ehtoollisella, niin voi rouskuttaa jessen sormet, kuin grillatut broilerin siivet ja juoda veret päälle.

        Nerokasta, eikö :-)


    • mielikuvitusolento

      mee hoitoon.

      • mielikuvituseioletotta

        Neuvostoliitossa totuuden tuomisesta esiin passitettiin pakkolaitokseen.


      • mielikuvituseioletotta kirjoitti:

        Neuvostoliitossa totuuden tuomisesta esiin passitettiin pakkolaitokseen.

        Sulle totuusväittämät ovat hyvin käänteisiä!


      • käänteinenateisti
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sulle totuusväittämät ovat hyvin käänteisiä!

        Mielikuvitusolento mee hoitoon.


      • käänteinenateisti kirjoitti:

        Mielikuvitusolento mee hoitoon.

        Jumala hoitoon!?


    • JeesusOnHerra

      Tavallaan ovat onnistuneet määräilemään, koska ap on tehnyt tämän aloituksen. Miksi ateisti ärsyyntyy uskovaisista? Antaa meidän uskoa ja itse olla uskomatta. Tottakai asiasta on mukava väitella, jos keskustelu pysyy asiallisena. Osa ateisteista hermostuu, kun puhun uskostani, miksi? En tuputa, kerron vaan, miten itse uskon. Samalla lailla minulla on oikeus uskooni, kuin ateistilla olla uskomatta.

      • Minäkin pitäisin asiallisesta ja rauhallisesta keskustelusta. Se vain on vaikeaa koska uskonto herättää niin suuria tunteita. Ja syystäkin. Jos uskovat ovat oikeassa ja jumala on olemassa niin me ateistit riskeeraamme sielumme iankaikkisen kohtalon. Jos taas ateistit ovat oikeassa niin uskovat elävät tämän ainutkertaisen elämän harhoissa. Kun vaihtoehdot ovat nämä niin yritä siinä sitten rauhallista keskustelua.


      • >>>>Osa ateisteista hermostuu, kun puhun uskostani, miksi?<<<<

        Tämä johtuu siitä, että ateistit eivät kärsi kuulla sinun todistustasi uskostasi Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, koska se on täysin ateistisen elämänfilosofian vastainen.

        Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumin 15:20:
        "Muistakaa se sana, jonka minä sanoin:
        'Ei ole palvelija Herraansa suurempi'
        Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat, jos he ottavat vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."


      • vaimitensemeni
        Öteisti kirjoitti:

        >>>>Osa ateisteista hermostuu, kun puhun uskostani, miksi?<<<<

        Tämä johtuu siitä, että ateistit eivät kärsi kuulla sinun todistustasi uskostasi Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, koska se on täysin ateistisen elämänfilosofian vastainen.

        Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumin 15:20:
        "Muistakaa se sana, jonka minä sanoin:
        'Ei ole palvelija Herraansa suurempi'
        Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat, jos he ottavat vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

        Nuori meni uskovaisten tapahtumaan ja otti tilaisuudesta VAARIN.


      • ihmettelenvaan

        Ei ole mitään syytä hermostua uskovalle. Uskovahan uskoo, että jumala on olemassa, vaikka asia ei olekaan näin. Ja tuo vainosta puhuminen on naurettavaa. Jos minä sanon että jumala ei ole olemassa,se ei ole mitään vainoa. Eikä tuo sanasta vaarin ottaminenkaan taida enää päteä:väki vähenee kirkosta koko ajan.


      • vaimitensemeni kirjoitti:

        Nuori meni uskovaisten tapahtumaan ja otti tilaisuudesta VAARIN.

        ...tai otti onkeensa.

        Uusi raamatunkäännös 1992 kääntää Joh. 15:20:
        "Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanojanne".

        No jaa. Suomen kieli on joskus vanhahtavaa mutta myös monivivahteista.


      • fgfhfgjg
        Öteisti kirjoitti:

        ...tai otti onkeensa.

        Uusi raamatunkäännös 1992 kääntää Joh. 15:20:
        "Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanojanne".

        No jaa. Suomen kieli on joskus vanhahtavaa mutta myös monivivahteista.

        1992 käännös on satanistinen väännös. Sitä ei kenenkään kannata lukea. Jo 30-luvun käännöksessä oli suuria virheitä ja puuttuvia jakeita. Biblia ennen 1880-lukua on parempi, jos osaa lukea fraktuuraa.

        Englanninkieltä osaavat, lukekaa King Jamesin versiota (EI New King James Versiota). Se on se nykymaailman aito Raamattu.


      • JeesusOnHerra
        Öteisti kirjoitti:

        >>>>Osa ateisteista hermostuu, kun puhun uskostani, miksi?<<<<

        Tämä johtuu siitä, että ateistit eivät kärsi kuulla sinun todistustasi uskostasi Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, koska se on täysin ateistisen elämänfilosofian vastainen.

        Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumin 15:20:
        "Muistakaa se sana, jonka minä sanoin:
        'Ei ole palvelija Herraansa suurempi'
        Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat, jos he ottavat vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

        On aikuiselta ihmiseltä aika epäkypsää, jos hermostuu toisen erilaisesta elämänkatsomuksesta. En minäkään hermostu, ettei ateisti usko. Enkä koskaan kenellekään tuputa omaa näkemystäni, mutta niistä voi keskustella. Ja korostan, että suurin osa ateisteistakin suhtautuu asiallisesti, mutta on niitä, jotka suorastaan suuttuvat.


      • jeesusOnValehtelija
        JeesusOnHerra kirjoitti:

        On aikuiselta ihmiseltä aika epäkypsää, jos hermostuu toisen erilaisesta elämänkatsomuksesta. En minäkään hermostu, ettei ateisti usko. Enkä koskaan kenellekään tuputa omaa näkemystäni, mutta niistä voi keskustella. Ja korostan, että suurin osa ateisteistakin suhtautuu asiallisesti, mutta on niitä, jotka suorastaan suuttuvat.

        Taloudellinen ja terveydellinen puoli, kun astuu kuvaan niin silloin viimeistään
        on syytä hermostua.


    • Jeesus_tulee_pian

      Kun uskova tajuaa toisen olevan matkalla siihen kauheaan paikkaan, eikä varoita häntä, hän on sydämeltään täysin kylmä tai sitten täysin pelkuri. Toisen reaktion pelosta hän pysyy hiljaa ja toivoo, ettei Jumala viimeisellä tuomiolla syytä häntä siitä, että katsoi vierestä, kun lähimmäinen marssi enemmistön mukana helvettiin.

      Varoittaminen ei ole uhkailemista, vaan suurta rakkautta. Uskova tekee sen siitä huolimatta, että tietää saavansa palkakseen pilkkaa ja uhkailuja.

      • ihmettelenvaan

        Juuri tätä tekopyhyyttä en jaksa käsittää uskovissa. Millainen julmuri se teidän jumalanne onkaan. Tekopyhyyttä siksi, että meilläpienessä Suomessa on kristinusko, mutta on tuhansia muita uskontoja, jotka ovat uskovan mielestä menossa helvettiin. Oletteko te todella aikuisia ihmisiä?


      • 777777
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Juuri tätä tekopyhyyttä en jaksa käsittää uskovissa. Millainen julmuri se teidän jumalanne onkaan. Tekopyhyyttä siksi, että meilläpienessä Suomessa on kristinusko, mutta on tuhansia muita uskontoja, jotka ovat uskovan mielestä menossa helvettiin. Oletteko te todella aikuisia ihmisiä?

        Niin mutta, me Jeesukseen Kristukseen uskovat olemme oikeassa, vaikka se teistä tuntuisi kuinka vaikealta ja Jumala julmalta. Ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala ja sen yhteyteen ei pääse, kuin Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • Jeesus_tulee_pian
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Juuri tätä tekopyhyyttä en jaksa käsittää uskovissa. Millainen julmuri se teidän jumalanne onkaan. Tekopyhyyttä siksi, että meilläpienessä Suomessa on kristinusko, mutta on tuhansia muita uskontoja, jotka ovat uskovan mielestä menossa helvettiin. Oletteko te todella aikuisia ihmisiä?

        Tekopyhiä ehkä olemmekin. Emme mene kertomaan Jeesuksesta noille pakanauskontojen uhreille. Miksi emme mene? Tosin pakanoita on Suomessakin. Ei tapaluterilainen uskonnollaan taivaaseen päässe.

        Miksi muuten haluatte niin suojella pakanauskontoja? Ikään kuin Jumala olisi ne asettanut, eikä niitä saisi horjuttaa? Me kaikki periydymme Nooasta, ja hänen poikansa olivat vielä kaikki Jumalaan uskovia. Jossain vaiheessa monet alkoivat taas palvoa epäjumalia, kuten vedenpaisumusta ennenkin. Raamatussa ei missään väitetä, että pakanauskonnot olisivat Jumalan hyväksymiä. Jotain sanotaan siitä, että Jumala olisi pannut ihmisen sydämeen ymmärryksen hyvästä ja pahasta. Minusta se tuntuisi viittaavan siihen, että voisi olla Jumalalle otollinen, vaikka olisi muodollisesti vääräuskoinen. Mutta eiköhän se enempi tarkoita sitä, että tuo omatunto ajaa pakanaakin etsimään Jeesusta. En tiedä. Jumala tietää. Jeesus sanoi olevansa ainoa tie. Se riittää minulle. Hän riittää minulle. Rukoilen, että hän olisi armollinen minulle, koska en todellakaan ole viettänyt elämääni Jumalan tahdon mukaan.


    • "1992 käännös on satanistinen väännös"

      V. 1992 käännöksessä on perustavaa laatua olevia virheitä, eikä se oikein "kolahda" kun sitä lukee.
      V. 1933/1938 käännöstä luen. Ei sekään tietenkään ole täydellinen mutta perusasiat on siinä oikein - Suomen kuuluisimmat saarnamiehet käyttävät sitä ja se on todettu alkuperäisteksteille melko hyvin uskolliseksi.

      KJV käännöstä en lue kuin ehkä satunnaisesti selvittääkseni jotain raamatunkohtaa tarkemmin. Kun ei tuo Lontoo ole oikein hallussa.

      • tutkimusta

        Mikä on paras syy olettaa alkuperäistenkään tekstien olevan totta ja jumalallista tietoa?

        Tarkoitan vaikka ensimmäistä kirjoitettua Markuksen mukaan nimettyä evankeliumia, jota ei ole enää olemassa.


    • roikkuvatmammantississä

      Uskovaisia ketuttaa, kun heidän mahtavimmat uhkailut (helvetti, saatana, kadotus ja oliko näitä muita vielä olemassa?)eivät tehoa ateisteihin eivätkä he pysty kontrolloimaan heitä. Alitajuisesti ovat kateellisia ateisteille, kun heidän ei tarvitse palvoa satuolentoja ja samalla tajuavat itse olevansa heikkoja.

      • 777777

        Päinvastoin ei meitä ketuta yhtään, voisit vaan kuvitella miltä teistä tuntuisi ,kun ihmiset tekevät vääriä päätöksiä ja sulkevat elämältänsä sen viimeisenkin oljenkorren ja kulkevat suoraan tuhoon. ateisteille ei tarvitse olla kateellinen yhtään, monet uskovaiset ovat eläneet sen, mikä teillä on edessä. Meidät uskovaiset ollaan tehty kestämään sellaista, mistä ateistit voivat vaan haaveilla , kun elämässä tulee vaikeuksia, silloin vasta ihminen mitataan, moni myöskin sortuu itsemurhiin.


      • ihmettelenvaan
        777777 kirjoitti:

        Päinvastoin ei meitä ketuta yhtään, voisit vaan kuvitella miltä teistä tuntuisi ,kun ihmiset tekevät vääriä päätöksiä ja sulkevat elämältänsä sen viimeisenkin oljenkorren ja kulkevat suoraan tuhoon. ateisteille ei tarvitse olla kateellinen yhtään, monet uskovaiset ovat eläneet sen, mikä teillä on edessä. Meidät uskovaiset ollaan tehty kestämään sellaista, mistä ateistit voivat vaan haaveilla , kun elämässä tulee vaikeuksia, silloin vasta ihminen mitataan, moni myöskin sortuu itsemurhiin.

        Niinkuin jo tuolla ylempänä sanoin, että uskovat eivät ole aikuisia ihmisiä. He ovat jääneet lapsiksi. Mutta huvinsa kullakin.


      • 777777
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Niinkuin jo tuolla ylempänä sanoin, että uskovat eivät ole aikuisia ihmisiä. He ovat jääneet lapsiksi. Mutta huvinsa kullakin.

        ateistit vaikka näkevät sen mitä paha saa aikaan ihmisissä, niin te ette edes usko näkemäänne, miten sellainen ihminen voi uskoa mihinkään, edes epävarmaan tieteeseen.


      • 888888-
        777777 kirjoitti:

        ateistit vaikka näkevät sen mitä paha saa aikaan ihmisissä, niin te ette edes usko näkemäänne, miten sellainen ihminen voi uskoa mihinkään, edes epävarmaan tieteeseen.

        Lapsenuskoinen vajakki, kun ryhtyy tekemään päätöksiä muiden puolesta niin
        silloin viimeistään törmätään ongelmiin.


      • ihmettelenvaan
        777777 kirjoitti:

        ateistit vaikka näkevät sen mitä paha saa aikaan ihmisissä, niin te ette edes usko näkemäänne, miten sellainen ihminen voi uskoa mihinkään, edes epävarmaan tieteeseen.

        Minä näen mitä hyvää tiede on saanut aikaan: lääkkeitä sairauksiin, tieteen sovellutuksia jokaisen arkeen elämää helpottamaan, ym. Sinun olematon jumalasi ei ole saanut mitään aikaan 2000. vuoteen. On hyvin helppoa tehdä valinta.


      • 777777
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Minä näen mitä hyvää tiede on saanut aikaan: lääkkeitä sairauksiin, tieteen sovellutuksia jokaisen arkeen elämää helpottamaan, ym. Sinun olematon jumalasi ei ole saanut mitään aikaan 2000. vuoteen. On hyvin helppoa tehdä valinta.

        Tiede ei saa aikaan kuin maanpäällisesti ja kaikki se on katoavaa, Jumalan teot näkyy maailmassa ihmisten hyvinä tekoina, kun taas jumalattoman teot näkyy pahoina tekoina ja rikkovana. Mistäs tiedät keneltä ihmiset saavat viisauden tieteeseen, et mistään. Te syytätte kaikkesta Jumalaa, koska Jumala on rakentava, sit te itse suositte sitä, joka rikkoo kaiken ja tuhoaa.


      • ihmettelenvaan

        Tämä elämä on aitoa mitä meillä on, eikä tuonpuoleisesta ole mitään tietoa. Ei kenelläkään. Se on vain uskovan toiveajattelua. Kaipa se joita kuita auttaa pysymään järjissään. Kuulehan ,teidän jumalanne on täysin olematon, olemassa vain uskovien mielen syövereissä.. ja olen varma että sinunkin on siihen tyytyminen.


      • 777777
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Tämä elämä on aitoa mitä meillä on, eikä tuonpuoleisesta ole mitään tietoa. Ei kenelläkään. Se on vain uskovan toiveajattelua. Kaipa se joita kuita auttaa pysymään järjissään. Kuulehan ,teidän jumalanne on täysin olematon, olemassa vain uskovien mielen syövereissä.. ja olen varma että sinunkin on siihen tyytyminen.

        Niin sinä saat olla varma Jumalan olemassa olosta ja kuoleman jälkeisestä elämästä. Mutta asia on kuitenkin näin, että maailmasta on poistunut muitakin kuin teidän läheisiänne ja myöskin minun lähimmäisiäni on poistunut ja sellaisia jotka ovat olleet minulle rakkaita ja uskovaisia. Eikä tuonpuoleisesta tarvitsekkaan olla tieteellä minkäänlaista tietoa, koska Jumala on salattu. Sen takia kaikki uskontoon ja Jumalaan ja kuoleman jälkeiseen elämään on tehty maailmaa palvovalle ja jumalattomalle mahdottomaksi. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, sen takia vaikka kuinka täällä purnaatte ja pilkaatte, te teette kaiken hallan vaan itsellenne.


      • Ivhcf
        888888- kirjoitti:

        Lapsenuskoinen vajakki, kun ryhtyy tekemään päätöksiä muiden puolesta niin
        silloin viimeistään törmätään ongelmiin.

        Nimittely on epäkypsää.


    • Sepitääkestää

      Huio ilmaan, syö juustoa ja käytä offia.

      • oletkoensimmäinen

        Kaikkien valehtelijoiden surma Zyklon b.


      • ihmettelenvaan

        Mitäs pilkkaamista se on , etten minä usko jumalaan. Saat toki uskoa vaikka maailman sivu, mutta se ei tee jumalaa yhtään enempää olemassaolevaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe