Toksinen maskuliinisuus taas uutisissa

toksik.ävendsöör

APA (Amerikan Psykologinen Assosiaatio) julkaisi ohjeen siitä, miten miehiä pitää kohdella heidän erittämänsä toksisen maskuliinisuuden haittojen vähentämiseksi.

Ohje löytyy lyhytlinkillä tinyurl piste com kauttaviiva yb3go87s

Jostakin käsittämättömästä syystä johtuen miehet, nuo epäkiitolliset eläimet, ovat nettikeskusteluissa hyökänneet APA:n ja sen antaman ohjeistuksen kimppuun vaikka tässä ollaan nimenomaan ajateltu taudinkantajienkin parasta.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäsMeHirviöt

      Ja kysehän on taas vain valkoisista heteromiehistä...

      • tunnustan_syyllisyyteni

        Vaikka nuo kauheat valkoiset heteromiehet ovat suoneet naisilleen maailman historian ylivoimaisesti parhaan aseman!?


      • toxic.femme

        En päässyt aloituksessa esitetylle sivustolle mutta tsekkasin APA:n omilta sivuilta kys. ohjeet pikaisesti.

        En huomannut yhtäkään kohtaa jossa edes mainitaan rotu. Voisitko copypasteta kohdan jossa sanotaan että kys. ohjeet ovat luotu vain valkoisten heteropoikien kasvatusoppaaksi.


      • sivustakatsoja
        toxic.femme kirjoitti:

        En päässyt aloituksessa esitetylle sivustolle mutta tsekkasin APA:n omilta sivuilta kys. ohjeet pikaisesti.

        En huomannut yhtäkään kohtaa jossa edes mainitaan rotu. Voisitko copypasteta kohdan jossa sanotaan että kys. ohjeet ovat luotu vain valkoisten heteropoikien kasvatusoppaaksi.

        Ei tarvitse. Kukaan feministi koskaan tai missään mm. ei ota kantaa lähi-idän tai arabien misogynistiseen kulttuuriin.


    • PsM

      Kyseessä lienee feministisen pseudotieteen vääristelemä tutkimus, jossa kaikkia oleellisia muuttujia ei oteta huomioon ja saadaan toivottu tulos. Kuten palkkatasa-arvon kohdalla on totta, että miehet ansaitsevat enemmän, mutta kun analyysissä otetaan huomioon että miehet myös tekevät enemmän työtunteja niin eroa ei enää ole.

      Uskoisin että kyseisen tutkimuksen kohdalla selittävä tekijä lienee, että tutkittavat ovat olleet feministisessä ympäristössä, missä maksuliinisiin ominaisuuksiin on suhtauduttu negatiivisesti. Selittävä tekijä ei siis ole maskuliinuus, vaan esimerkiksi naisvaltaisen koulu- ja terveydenhoitoympäristön negatiivinen suhtautuminen miehisiin ominaisuuksiin, mikä aiheuttaa pojille pahoinvointia. Jos ympäristö vastaa yksilön ominaisuuksia ei se voi olla haitaksi. On parempi manipuloida ympäristöä kuin ihmisen (poikien) luontaista taipumusta käyttäytyä.

      • toxic.femme

        "On parempi manipuloida ympäristöä kuin ihmisen (poikien) luontaista taipumusta käyttäytyä."

        Lähi- itä ja varsinkin esim. Saudi- Arabia on ollut koko historiansa ajan aikalailla feminismin vaikutuksilta vapaata aluetta. Siellä siis pojat ja miehet saavat käyttäytyä luontaisten taipumustensa mukaan. Myöskin useimmat primitiivisemmät kulttuurit esim. afrikan mantereella ovat kokolailla säästyneet feminismin kiroilta. Myös niissä miehet pääsevät aika vapaasti toteuttamaan testosteronin voimalla omia luontaisia maskuliinisia viettejään ilman feminismin manipulaatiota.

        Kuvastaako sikäläiset maskuliiniset kulttuurit siis sitä mitä haluat tännekin?

        Itse en feministinä käytä sanaa toksinen maskuliinisuus. Olen kuitenkin ymmärtänyt käsitteen siten että sen koetaan olevan nimenomaan miehelle itselleen vahingollista.


      • PsM

        En missään nimessä. Pyrit vääristelemään sanomaani tyypilliseen feministiseen tapaan siirtymällä mahdollisimman polarisoituun ja asiaan liittymättömään paskaan esimerkkiin. Tarkoitin vain, että ympäristön pitäisi ennemminkin tukea tai sallia poikien taipumusta esimerkiksi fyysiseen aktiivisuuteen ja kilpailuhenkisyyteen, johon voi kuulua esimerkiksi jonkinlaista fyysistä voimainkoittoa. Kasvattajien on kuitenkin moderoitava tätäkin käyttäytymistä. Sen sijaan näiden luontaisten taipumusten tukahduttaminen ja poikien feminisointia heidän luontoaan vastoin on heille haitallista. Yksilön luontaisten ominaisuuksien kukoistaminen ja hyvinvointi edellyttää yksilön ominaisuuksien ja ympäristön yhteensovittamista.


      • sano.ei.hihhuleille
        toxic.femme kirjoitti:

        "On parempi manipuloida ympäristöä kuin ihmisen (poikien) luontaista taipumusta käyttäytyä."

        Lähi- itä ja varsinkin esim. Saudi- Arabia on ollut koko historiansa ajan aikalailla feminismin vaikutuksilta vapaata aluetta. Siellä siis pojat ja miehet saavat käyttäytyä luontaisten taipumustensa mukaan. Myöskin useimmat primitiivisemmät kulttuurit esim. afrikan mantereella ovat kokolailla säästyneet feminismin kiroilta. Myös niissä miehet pääsevät aika vapaasti toteuttamaan testosteronin voimalla omia luontaisia maskuliinisia viettejään ilman feminismin manipulaatiota.

        Kuvastaako sikäläiset maskuliiniset kulttuurit siis sitä mitä haluat tännekin?

        Itse en feministinä käytä sanaa toksinen maskuliinisuus. Olen kuitenkin ymmärtänyt käsitteen siten että sen koetaan olevan nimenomaan miehelle itselleen vahingollista.

        "Kuvastaako sikäläiset maskuliiniset kulttuurit siis sitä mitä haluat tännekin? "

        Tiedät oikein hyvin, ettei keskiverto suomalaismies halua tänne muslimioppeja tai edes muslimeja. Hän ei myöskään halua feminismiä eikä feministejä.

        Fanaattiset ääriopit kuuluu murskata (feministinen termi).


      • toxic.femme
        PsM kirjoitti:

        En missään nimessä. Pyrit vääristelemään sanomaani tyypilliseen feministiseen tapaan siirtymällä mahdollisimman polarisoituun ja asiaan liittymättömään paskaan esimerkkiin. Tarkoitin vain, että ympäristön pitäisi ennemminkin tukea tai sallia poikien taipumusta esimerkiksi fyysiseen aktiivisuuteen ja kilpailuhenkisyyteen, johon voi kuulua esimerkiksi jonkinlaista fyysistä voimainkoittoa. Kasvattajien on kuitenkin moderoitava tätäkin käyttäytymistä. Sen sijaan näiden luontaisten taipumusten tukahduttaminen ja poikien feminisointia heidän luontoaan vastoin on heille haitallista. Yksilön luontaisten ominaisuuksien kukoistaminen ja hyvinvointi edellyttää yksilön ominaisuuksien ja ympäristön yhteensovittamista.

        "Tarkoitin vain, että ympäristön pitäisi ennemminkin tukea tai sallia poikien taipumusta esimerkiksi fyysiseen aktiivisuuteen ja kilpailuhenkisyyteen, johon voi kuulua esimerkiksi jonkinlaista fyysistä voimainkoittoa."

        Puuttuuko suomalaispojilta tai yleisemmin länsimaalaispojilta mahdollisuuksia tällaiseen? En ymmärrä. En minä ole koskaan elänyt sellaisessa Suomessa jossa poikien fyysistä aktiivisuutta ja kilpailuhenkisyyttä rajoitettaisiin tai siihen suhtauduttisiin negatiivisesti. Amerikkalaismiehet ovat tyypillisesti vielä suomalaismiehiäkin maskuliinisempia.

        "Kasvattajien on kuitenkin moderoitava tätäkin käyttäytymistä."

        Miten niin? Anna joku konkreettisempi esimerkki?

        "Sen sijaan näiden luontaisten taipumusten tukahduttaminen ja poikien feminisointia heidän luontoaan vastoin on heille haitallista."

        Kuka niitä tukahduttaa ja millä tavalla? Kuka feminisoi poikia ja miten?

        Minä olen elänyt koko elämäni Suomessa jossa pojat pelaavat lätkää, fudista, harrastavat saliharjoittelua ja kaikenlaista urheilua. Pojille yleensä joukkuepelit ovat tärkeitä juuri siksi koska niissä pääsee harjoittamaan tuota mainitsemaasi kilpailuhenkisyyttä. Tämä alkaa jo koulussa. Minä elän Suomessa jossa päiväkoti- ikäiset pojat saavat aivan vapaasti hiekkalaatikolla leikkiä kaivureilla ja pikkuautoilla ilman että kukaan tulee sanomaan että poikamaiset leikit ovat pahoja ja heidän pitäisi leikkiä barbeilla.

        Tilannehan on päinvastoin: meillähän on maailman mittakaavassa katsottuna harvinainen kulttuuri koska myös tytöt harrastavat näitä poikamaisia urheilulajeja siinä missä pojatkin. Ja tämä on aivan normaalia. Ei kukaan suomessa ihaile miten edistyksellistä on että meillä tyttö pelaa fudista koska se on aivan yhtä normaalia kuin pojan fudiksen peluu. Sen sijaan pojan balettiharrastus saattaa herättää vieläkin vähän hilpeyttä. Joten ajatus että meillä poikia feminisoidaan on outo. Suomalaista naista pidetään aika maskuliinisena jos vertaa moniin muihin kulttuureihin.

        Lisäksi on pistettävä merkille etten minä naisena näe esim. somalimiehiä, etiopialaismiehiä tai edes arabimiehiä kovin maskuliinisina. Nämä miehet tulevat hyvin patriarkaattisista kulttuureista. Mutta jos pistät vaikkapa arabimiehen ja suomalaismiehen rinnakkain näyttää se siroluinen kauriinsilmäinen tanssahtelevasti liikkuva arabi melkein naiselta. Zori vaan. Joskus työkaverina oli etiopialaismies jonka kanssa nauroimme että hänen "patriarkaattiset maskuliiniset" kätensä olivat pienemmät kuin minun joka olen suomalainen nainen.

        Patriarkaatti ja sen ongelmat ei välttämättä perustu lainkaan niin paljon maskuliinisuuteen kuin halutaan ajatella. Useimmista hyvin patriarkaattisista kulttuureista tulee esille enemmänkin sellaiset ongelmat jotka liittyvät henkiseen kypsymättömyyteen ja vastuullisen aikuisuuden puuttumiseen. Maskuliinisuus saattaa jossakin määrin olla yksi ongelmatekijä kyllä. Mutta nähdäkseni perusongelma ei ole maskuliinisuus vaan kypsymättömyys ja vastuuntunnon aikuisuuden puute. Ja toksisen maskuliinisuuden rinnalla on kyllä myös toksista femininisyyttä.

        Egyptiläinen feministi mona eltahawy puhuu nykyisestä saudijohtajasta bin salmanista "poikana" halventavasti. Eli viittaa juuri siihen että tämänkin hurjan maskuliinisen patriarkaatin pyjamapaitaisen hirmujohtajan ongelma on nimeomaan se, että oikeasti hän on vain säälittävä pilalle hemmoteltu kypsymätön pikkupoika joka on tottunut tekemään mitä tahtoo ilman vastuuntuntoa ja syyllisyyttä.


      • toxic.femme
        toxic.femme kirjoitti:

        "Tarkoitin vain, että ympäristön pitäisi ennemminkin tukea tai sallia poikien taipumusta esimerkiksi fyysiseen aktiivisuuteen ja kilpailuhenkisyyteen, johon voi kuulua esimerkiksi jonkinlaista fyysistä voimainkoittoa."

        Puuttuuko suomalaispojilta tai yleisemmin länsimaalaispojilta mahdollisuuksia tällaiseen? En ymmärrä. En minä ole koskaan elänyt sellaisessa Suomessa jossa poikien fyysistä aktiivisuutta ja kilpailuhenkisyyttä rajoitettaisiin tai siihen suhtauduttisiin negatiivisesti. Amerikkalaismiehet ovat tyypillisesti vielä suomalaismiehiäkin maskuliinisempia.

        "Kasvattajien on kuitenkin moderoitava tätäkin käyttäytymistä."

        Miten niin? Anna joku konkreettisempi esimerkki?

        "Sen sijaan näiden luontaisten taipumusten tukahduttaminen ja poikien feminisointia heidän luontoaan vastoin on heille haitallista."

        Kuka niitä tukahduttaa ja millä tavalla? Kuka feminisoi poikia ja miten?

        Minä olen elänyt koko elämäni Suomessa jossa pojat pelaavat lätkää, fudista, harrastavat saliharjoittelua ja kaikenlaista urheilua. Pojille yleensä joukkuepelit ovat tärkeitä juuri siksi koska niissä pääsee harjoittamaan tuota mainitsemaasi kilpailuhenkisyyttä. Tämä alkaa jo koulussa. Minä elän Suomessa jossa päiväkoti- ikäiset pojat saavat aivan vapaasti hiekkalaatikolla leikkiä kaivureilla ja pikkuautoilla ilman että kukaan tulee sanomaan että poikamaiset leikit ovat pahoja ja heidän pitäisi leikkiä barbeilla.

        Tilannehan on päinvastoin: meillähän on maailman mittakaavassa katsottuna harvinainen kulttuuri koska myös tytöt harrastavat näitä poikamaisia urheilulajeja siinä missä pojatkin. Ja tämä on aivan normaalia. Ei kukaan suomessa ihaile miten edistyksellistä on että meillä tyttö pelaa fudista koska se on aivan yhtä normaalia kuin pojan fudiksen peluu. Sen sijaan pojan balettiharrastus saattaa herättää vieläkin vähän hilpeyttä. Joten ajatus että meillä poikia feminisoidaan on outo. Suomalaista naista pidetään aika maskuliinisena jos vertaa moniin muihin kulttuureihin.

        Lisäksi on pistettävä merkille etten minä naisena näe esim. somalimiehiä, etiopialaismiehiä tai edes arabimiehiä kovin maskuliinisina. Nämä miehet tulevat hyvin patriarkaattisista kulttuureista. Mutta jos pistät vaikkapa arabimiehen ja suomalaismiehen rinnakkain näyttää se siroluinen kauriinsilmäinen tanssahtelevasti liikkuva arabi melkein naiselta. Zori vaan. Joskus työkaverina oli etiopialaismies jonka kanssa nauroimme että hänen "patriarkaattiset maskuliiniset" kätensä olivat pienemmät kuin minun joka olen suomalainen nainen.

        Patriarkaatti ja sen ongelmat ei välttämättä perustu lainkaan niin paljon maskuliinisuuteen kuin halutaan ajatella. Useimmista hyvin patriarkaattisista kulttuureista tulee esille enemmänkin sellaiset ongelmat jotka liittyvät henkiseen kypsymättömyyteen ja vastuullisen aikuisuuden puuttumiseen. Maskuliinisuus saattaa jossakin määrin olla yksi ongelmatekijä kyllä. Mutta nähdäkseni perusongelma ei ole maskuliinisuus vaan kypsymättömyys ja vastuuntunnon aikuisuuden puute. Ja toksisen maskuliinisuuden rinnalla on kyllä myös toksista femininisyyttä.

        Egyptiläinen feministi mona eltahawy puhuu nykyisestä saudijohtajasta bin salmanista "poikana" halventavasti. Eli viittaa juuri siihen että tämänkin hurjan maskuliinisen patriarkaatin pyjamapaitaisen hirmujohtajan ongelma on nimeomaan se, että oikeasti hän on vain säälittävä pilalle hemmoteltu kypsymätön pikkupoika joka on tottunut tekemään mitä tahtoo ilman vastuuntuntoa ja syyllisyyttä.

        Romanikulttuuri on hyvin patriarkaattinen. Mutta kun katsoo millainen tyypillinen romanimies on verrattuna valkolaismieheen, hän omaa huomattavasti enemmän feminiinisiä piireitä kuin valkolainen. Tunteiden ilmaisu ja olemus ihan tanssahtelevaa kävelytyyliä myöten on kokolailla päinvastainen kuin nuo ns. toksisen maskuliinisuuden piirteet. Romanimies itkee taatusti herkemmin kuin tyypillinen valkolaisnainen.

        Toksiseen maskuliinisuuteen yhdistetyt piirteet liittynevät enemmän peräti ihmisrotujen välisiin eroihin kuin sukupuolten välisin eroihin.

        Toksinen maskuliinisuus voi olla ihan käyttökelpoinen termi sinänsä. Mutta en minä yhdistä sitä patriarkaattiin samalla tavalla kuin kolmannen aallon feministit.


      • toxic.femme

        "Selittävä tekijä ei siis ole maskuliinuus, vaan esimerkiksi naisvaltaisen koulu- ja terveydenhoitoympäristön negatiivinen suhtautuminen miehisiin ominaisuuksiin, mikä aiheuttaa pojille pahoinvointia."

        Mitä ihmettä tämäkin tarkoittaa? Väitteesi ovat niin todellisuudesta irtautuneita että tunnut elävän ihan toisenlaisessa Suomessa kuin minä.

        Onko itselläsi todella oikeasti kokemuksia naispuolisesta kouluterveydenhoitajasta joka suhtautuu negatiivisesti poikiin?

        Onko kouluterveydenhoitajasi mitannut pituutesi jotenkin poikia halventaen vai h****?

        Onko ongelmasi se että naisilla ontaipumus hakeutua terveydenhuoltoaloille?

        Eli kannatat ajatusta että miesten pitäisi enemmän hakeutua kouluterveydenhoitajiksi vaikka eivät tuntisi sisäistä kutsumusta naisvaltaiselle alalle?

        Millä tavalla kouluympäristössä näkyy negatiivinen suhtautuminen miehisiin omianisuuksiin? Opettaako matematiikan tai fysiika opettajasi aineitaan jotenkin feminiinisesti? Maantietoa opetetaan ilmeisesti jotenkin miehisiä ominaisuuksia halventavalla tavalla?

        Ehkä sulla nyt olisi kuitenkin aihetta vähän täsmentää näkemyksiäsi.


      • toxic.femme
        sano.ei.hihhuleille kirjoitti:

        "Kuvastaako sikäläiset maskuliiniset kulttuurit siis sitä mitä haluat tännekin? "

        Tiedät oikein hyvin, ettei keskiverto suomalaismies halua tänne muslimioppeja tai edes muslimeja. Hän ei myöskään halua feminismiä eikä feministejä.

        Fanaattiset ääriopit kuuluu murskata (feministinen termi).

        En puhunut muslimeista mitään.


      • sano.ei.hihhuleille
        toxic.femme kirjoitti:

        En puhunut muslimeista mitään.

        Et tietenkään. Se aihe on kielletty feministien keskuudessa.


      • toxic.femme
        sano.ei.hihhuleille kirjoitti:

        Et tietenkään. Se aihe on kielletty feministien keskuudessa.

        Johdattelet keskustelun tarkoituksella sivuraiteille koska et keksi enää argumentteja itse aiheesta.


      • naislogiikkaa
        toxic.femme kirjoitti:

        Johdattelet keskustelun tarkoituksella sivuraiteille koska et keksi enää argumentteja itse aiheesta.

        Ei liity aiheeseen, vaikka itse kysyit, haluammeko lähi-itäläistä (siis muslimi) kulttuuria tänne?


      • toxic.femme
        naislogiikkaa kirjoitti:

        Ei liity aiheeseen, vaikka itse kysyit, haluammeko lähi-itäläistä (siis muslimi) kulttuuria tänne?

        "itse kysyit, haluammeko lähi-itäläistä (siis muslimi) kulttuuria tänne?"

        Enhän kysynyt. Kyse oli kulttuureista jotka ovat säästyneet feminismin vaikutuksilta. Otin esimerkiksi myös mm. afrikan mantereen primitiivisempiä kulttuureita jotka eivät ole islamilaisia. Lähi- idässä on paljon myös muita uskontokuntia kuin islamilaisi. Otappa nyt se silmä käteeen ja lue kunnolla ennen kommentointia tässä alkaa hävettää puolestasi kun kohellat aivna liptardina eikä sullä ole hajuakaan mikä on edes keskustleun aihe.


      • naislogiikkaa
        toxic.femme kirjoitti:

        "itse kysyit, haluammeko lähi-itäläistä (siis muslimi) kulttuuria tänne?"

        Enhän kysynyt. Kyse oli kulttuureista jotka ovat säästyneet feminismin vaikutuksilta. Otin esimerkiksi myös mm. afrikan mantereen primitiivisempiä kulttuureita jotka eivät ole islamilaisia. Lähi- idässä on paljon myös muita uskontokuntia kuin islamilaisi. Otappa nyt se silmä käteeen ja lue kunnolla ennen kommentointia tässä alkaa hävettää puolestasi kun kohellat aivna liptardina eikä sullä ole hajuakaan mikä on edes keskustleun aihe.

        Jaa kuten mainitsemasi Saudiarabia?

        Me emme ole mitenkään kiinnostuneita niistä "afrikan mantereen primitiivisistä kulttuureista", joiden edustajia ei tänne tule pakolaisina. Niitä voit mietiskellä ihan itseksesi.


    • veminisminssairaus

      Minusta feminismi on sairaus.
      Tietenkin toinenkin ääripää.
      Älkää luulko että se kuuluu yhteiskuntaan tai normaaliin terveeseen elämään.
      Olette vaurioituneita ihmisiä ja teidän tulisi yrittää parantua ongelmastanne.
      Elämä on hieno asia, jos sen tajuaa.

    • no.joopajoo

      Saudi-Arabia on esimerkki toksisesta uskonnollisuudesta, ei muusta. Maapallon ehkä tiukimman ja sairaimman teokratian ottaminen esimerkiksi miesten lajionomaisesta käytöksestä on älyllisesti aika heikkotasoinen tempaus jopa tällä palstalla.

      • toxic.femme

        "miesten lajionomaisesta käytöksestä"

        Miksi sinä puhut miehistä kuin eläimistä?

        Täällä on valitettu että aloituksen kasvatusohjeissa puhutaan poikien kasvatuksesta kuin eläimenhoito- oppaassa. Samaan aikaan miesasiamiehet itse puhuvat miehistä ja varsinkin seksuaalisuudesta AINA kuin puhuisivat eläinmaailmasta.

        Myös arabikristittyjen kulttuurit ovat patriarkaattisia. Asiayhteys ei ollut uskonnon vaikutus vaan puhe oli kulttuureista jotka ovat säästyneet länsimaisen feminismin vaikutuksilta. Esimerkkejä oli muitain kuin saudi- arabia.


    • jouMan

      Toisaalta vastaavat psykologiset ohjeet on esim lesboille, homoille, bi, vanhuksille ja joillekin "transgender and gender nonconforming people":lle.

      Jännähän tuota oli selata. Kyllähän tässä feministinen vihapuhe paistoi läpi, jossa mies nähdään nimenomaan negatiivisten ominaisuuksien kautta, sekä yleistäen kaikki negatiiviset ominaisuudet koskemaan potentiaalisesti kaikkia miehiä. Tuntui kuin lukisi eläimenhoito-ohjetta, miten kasvatat koiran yms.

      Vatsaavaa psykologista ohjeistusta ei ollut naisille & tytöille. Saattaisi olla tarpeen, ja ennenkaikkea se olisi kiinnostavaa luettavaa, jos ohjeistus olisi tehty samalla tyylillä.

      Feminismi on todella globaali ongelma.

      • ihana.nappisilmä

        Feministi voi olla hyödyksi ja kirjoittaa tytöille ohjeet, kuinka toimitaan mamun ottaessa kontaktia.


    • dfghdfgh

      Jos joku puhuisi toksisesta femininiinisyydestä, nousisi meteli ja kutsuisi raastupa. Jos joku puhuisi toksisesta islamista nousisi meteli, ja kutsuisi raastupa. Vain muutama esimerkki mainiten.

      Miehiä, etenkin valkoihoisia, saa lyödä, haukkua ja demonisoida miten haluaa. Miehet ovat ainoa ihmisryhmä, mitä kohtaan levitettävään vihapuheeseen ei puututa.

      Kiitos patologista miesvihaa tihkuvan feminismin - ja feministien munattomien hännystelijöiden.

      • vihapuheetPois

        Onko kukaan muuten kuullut feministien koskaan sanovan tai kirjoittavan mitään positiivista miehistä?? Eipä ainakaan äkkiseltään muistu mieleen, että olisi. Koko sanomansa on käytännössä yksinomaan miehiä ja maskuliinisuutta syyllistävä ja negatiivisesti leimaava. Miksi meidän tulisi sivistyneessä yhteiskunnassa sallia tuollainen käytös??


      • sfghsfg
        vihapuheetPois kirjoitti:

        Onko kukaan muuten kuullut feministien koskaan sanovan tai kirjoittavan mitään positiivista miehistä?? Eipä ainakaan äkkiseltään muistu mieleen, että olisi. Koko sanomansa on käytännössä yksinomaan miehiä ja maskuliinisuutta syyllistävä ja negatiivisesti leimaava. Miksi meidän tulisi sivistyneessä yhteiskunnassa sallia tuollainen käytös??

        Toki ovat. Sellainen alistuva tossukkamies, joka kohtelee naista arvokkaampana sukupuolena ja kuninkaallisena, saa aina taputuksen päähän.

        #heForShe


    • AmericanAssociation

      Hei! Se toksinen maksuliinisuus on taitavasti rakennettu ja perustellen ylläpidetty psygologinen assosiaatio!

    • "Jostakin käsittämättömästä syystä johtuen miehet, nuo epäkiitolliset eläimet, ovat nettikeskusteluissa hyökänneet APA:n ja sen antaman ohjeistuksen kimppuun vaikka tässä ollaan nimenomaan ajateltu taudinkantajienkin parasta."

      Patriarkaatti pakottaa miehet johtamaan tiedettä, taidetta, kulttuuria ja yhtiöitä ja kapitalismia.

      Naiselle jää vain koti, hella ja tiskivuori :-)

      • Valvojaiänikuinen

        Ensimmäinen ikinä kommentti tälle osiolle, ja heti se poistettiin.


      • Valvojaiänikuinen kirjoitti:

        Ensimmäinen ikinä kommentti tälle osiolle, ja heti se poistettiin.

        "Ensimmäinen ikinä kommentti tälle osiolle, ja heti se poistettiin. "

        Olet liian toksinen :-)


      • Kirkonvhaaja
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Ensimmäinen ikinä kommentti tälle osiolle, ja heti se poistettiin. "

        Olet liian toksinen :-)

        Kylläpä toksisen listan vetäisit hihastasi, yritätkö kusettaa minua alttariltasi?


      • Edellinennimmaristi
        Kirkonvhaaja kirjoitti:

        Kylläpä toksisen listan vetäisit hihastasi, yritätkö kusettaa minua alttariltasi?

        Tai sitten minä olen toksisessa tilassa näin aamutuimaan , eka kertaa klikkasin s24rekiterinimimerkkiä ja sieltä löytyi asiatonta sisältöä ensin luulin että valvoja on koonnut lähettämäni asiattomat viestit joista en yhtään tunnistanut, nyt kahvin keittoon että toksinen ajatteluni avaa silmäni.


      • Edellinennimmaristi
        Edellinennimmaristi kirjoitti:

        Tai sitten minä olen toksisessa tilassa näin aamutuimaan , eka kertaa klikkasin s24rekiterinimimerkkiä ja sieltä löytyi asiatonta sisältöä ensin luulin että valvoja on koonnut lähettämäni asiattomat viestit joista en yhtään tunnistanut, nyt kahvin keittoon että toksinen ajatteluni avaa silmäni.

        Niin ja hyvää huomenta feministeille kanssa!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe