Se on sitten talvi

Se on sitten oikein talvi kun lunta sataa reippaanpuoleisesti.

Lapset ja koirat tykkää.

Mutta aikuiset ovat ihan helisemässä.
Autot, junat, lentsikat eivät toimi.
Suositellaan etäpäivää ja kotona olemista.

Mitenkähän tuo suositus käy terveydenhoito- ja kaupan alalle.

Asun maalla ja nyt on jo pihaa aurattu, samoin kylämme päätietä.

Bussit kulkevat ja lähden palvelukotiin omaistani hakemaan.

Taxilla huristellaan kauppakeskukseen.

Ei väliä lumentulolla, kun auraajat ja kuskit hoitavat homman.

Juomme kahvilassa makoisat iltapäiväkahvit ja seuraamme liittyy toisenkin palvelutalon asukas, omaiseni.

Halusin tällä kertoa, että kyllä kaupunki toimii, vaikka taivaalta tulisi ämmiä äkeet selässä.

Se on asennekysymys.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajotaidottomialiikaa

      Vähänkään enemmän lunta, niin liikenne on kaoksessa. Kun ei osata ajaa oikein kaistoilla kesällä, niin ei osata talvellakaan. Nyt talvella ajourat menevät missä sattuu ja usein ihan kaistamaalausten päältä tai jopa toisen kaistan puolella.

      • Tosta ihan samaa mieltä. 40 km:n työmatkasta liki puolet mutkaista tietä metsän keskellä, jolloin mutkan taakse ei edes näe mahdollista vastaantulijaa. Kaikkiin ulkokaarteisiin ajettu urat vastaantulijoiden puolelle. Toiset vielä pokkana tulee niissä urissa vastaan, jolloin tila käy vähiin. Pahin ongelma talviliikenteessä.
        Itse mieluummin vähän hiljennän mutkaan ja teen uutta jälkeä oikeaan kohtaan tiessä. Eihän se yksi kerta mitään vaikuta, mutta ihan periaatteesta.


    • henrjii

      vielä kun tuuli puhaltelisi kunnolla, niin olisi normaali akkojen ilma

    • Pakkasäijä

      Oli asenne kovilla -22 asteen pakkasessa työhommissa. Nuorenpana se ei niin paljon vaivannut mutta nyt vanhuuden kynnyksellä nuha tulee jo pelkästä ajatuksesta joutua -22 pakkaseen

      • ex.urakoitsija

        Asenne kovilla tai ei, mutta ei nuorempana pieni pakkanen haitannut.. Muistan talven, taisi olla 1986-87, kun pakkasta oli yhtäjaksoisesti yli 30 astetta parin kuukauden ajan.
        Minulla oli aivan uusi pakettiauto ilman moottorilämmitintä. Aine se käynnistyi, mutta kyllä äänekkäästi valitti.
        Asukkaat olivat juuri muuttaneet uuteen rivitaloon, mutta pihatyöt olivat vielä kesken. Tiukasti vaativat autolämmitystolpat heti kuntoon. Kaverin kanssa lähdimme niitä asentamaan, lämpöhaalarit yllä ja karvalakit päässä, mutta kytkennät tehtiin paljain käsin. Veri kiersi sormissa niin, että kädet olivat aivan kuumia.
        Illalla oli niin hyvää olla, etten heti halunnut mennä sisälle, vaan rupesin pihallani lumitöihin.


    • Talvi-ihminen

      Jeee ... Iiihanaa; oikea luminen pakkastalvi. Ja minä olen aikuinen, joskus vieläkin hieman lapsenmielinen, valitettavasti en enää niiin usein ...

    • pirremiinapas

      Ja kunnon talvionkin, puhtaan valkoista lunta , voiko parempaa olla.

    • Kolikon-parempi-puoli

      Muutin maalle.
      Sain korvikkeeksi lumitöitä sekä asunnolla että mökillä.
      Nyt kun pohjatyöt on tehty, jatko sujuu manuaalisestikin kolalla, lapiolla ja työnnettävällä lingolla.
      Terveys kiittää.
      Ison kaupungin huoltoyhtiöiden varassa terveyteni olisi mennyt, ikkunan ääressä ulos tuijottaen.
      Toki minulla aika ei käy pitkäksi missään. Lorvi on tuntematon tauti.

      • Bengalitikku

        Voisiko kehittää akullisen sähkökolan isompia alueita auraavalle?
        Vrt varrelliset pölynimurit.

        Voi, että oli upea päivä. Juuri sopivat asteet: raikasta ilmaa, jota olisi voinut juoda. Hassua, että pakkasasteet ovat lämpötila-nimikkeen alla. Kylmätilalla käsitetään muuta.

        Valokuvaajille oiva päivä.


    • Juu-u on se. Piti lähteä iltapäivällä kauppaan, vaan ei mitään elonmerkkiä autosta löytynyt.
      Akku vissiin tyhä, luultavasti muutenkin akku romu.
      Täytyy latailla huomenna ja käydä tuossa korjaamolla maanantaina mittauttamassa meneekö uusiksi.
      Tähän aikaan vuodesta, kun ei muuta ajoa paljon ole, kuin tuin kaupoissa käynti, ei siinä edes lataudu.
      Täällä on mukavat talviset ilmat ollut koko ajan, vaikka lumella ja myrskyllä uhattu, vain vähän lunta tullut viime päivinä. Muuten sitä on ihan tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe