Terveiset jutustelija ykköselle Thaimaasta.

55555555555

Tällaista Kurko nykyään harrastaa Pattayan palstalla, jota hieman kommentoitu.

MOTORISTIN MATKAPÄIVÄKIRJA, PATTAYA.

Ekalle reissulle Ruotsin, Tanskan ja Saksan läpi ajaessa ei vastaohjauksia tarvittu. 
HUOM! Vastaohjausta ei tarvitse kuin tarvittaessa.

Vasta kun saavuttiin Itävaltaan ja sieltä Alppeja pitkin Pohjois-Italiaan, Sveitsiin ja Etelä-Ranskaan niin aloin saada jutun juuresta kiinni. 
HUOM! Voit ajaa espanjaan asti tietämättä miten moottoripyörää ohjataan.

Espanjassa paineltiin jo komeasti. 
Luulin että pyörässä on jotakin vikaa kun se totteli vastaankin vääntämistä. 
Havaitsin sen hyväksi "viaksi" ja käytin sitä.
HUOM! Luulin viaksi moottoripyörän ohjaamista.

Olen ajanut omatoimisesti motocrossia murkkuiässä Pipon moottoriradalla ja minulla oli 350cc Honda 13 vuotiaana.  
Opettelin ennakoivan ajotavan kyytiläiseni turvaksi. 
Kaahaukset suoritin yksikseen. 
Alppiteillä pidin aina huolta siitä etten ajaudu vastaantulijoiden kaistalle tai ulos ulkokurvista. 
HUOM! Hyvin on toiminut vaikka en tiennyt miten ohjataan.

Isoja pyöriä minulla oli yhteensä 5 Suomessa. 
Pitkäaikaisin oli GSX R 1100. Busalla en ajanut kuin kaksi kesää.
Olen kaahannut Alpeilla noin 80tkm urheilullista ajoa ja kaikki parhaimmat serpentiinit.
HUOM! 80 tuhatta kilometriä.

Kaksipäällä on menty liukumalla kaarteissa saarillakin. 
HUOM! Osaan liukumamoottoripyöräajoa tietämättä miten moottoripyörää ohjataan.

Olen ajanut kymmeniä kertoja Thaimaan moottoriteillä niin kovin kuin pyörä kulkee. 
Pyörinä olleet Suzuki Hayabusa 1999, Kawasaki ZX12R 2000 ja Kawasaki ZX10R 2006. 
HUOM! Minä ajelen moottoriteillä ainoana täällä Thaimaassa.

Yli 250km/h nopeuksissa moottoritiet tuntuvat erittäin epätasaisilta ja mutkat tuntuvat yllättävän tiukilta.  
Ylipäätään motarilla "kolmeasataa" ajamistaei voi suositella kuin hiljaisina kesäöinä.
HUOM! Olen ainoa thaimaassa 300 km/h moottoritiellä ajanut, sekä ainutlaatuiseksi ennätyksellisen tekoni tekee se, että en ollut hoksannut miten moottoripyörää ohjataan.

Toivottavasti piditte matkapäiväkirjabablastani.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5555555555

Tiedoksi että Thaimaassa on moottoritiet vain autoille eli moottoripyöriltä kielletty.

• Jutustelija1

Hyvä tietää, olisi kelju jos sattuisi kilokyykyttämään sielläpäin ja alkaisi ihmetellä mitä ihmiset viittelöivät.

Kiitos muuten kuulumisista, Kurko ei ole enää palstalla vieraillut kuin satunnaisesti lähdettyään Ausseihin ja viimeaikoina ei sitäkään vähää.

Tuo on samaa faktaa jota itse olen sanonut että kun vauhti kasvaa niin "suorallakin" tiellä alkaa ilmetä mutkia.

• PekkaKontulasta

Hämmästyttävää! Olisin kaivannut mukaan pitkäsäärisen rotunaisen kuulumiset.

• PekkaKontulasta

Selvitys hyväksytään.

• Anonyymi

Tuo aloitus ei ole minulta, vaan todennäköisesti Lerpalta jostain Hiekkaharjun alkkisparantolasta. Jos sattuu olemaan siinä kunnossa että pääsee nettiin.

Olen siis liisattuna Jumbon kipparina ANAn (All Nippon Airlines) hommissa, kotipaikka Tokion Narita. Mopoilu on jäänyt vähemmälle, vaikka säiden puolesta se kyllä onnistuisi. Köyhän on lennettävä leipänsä perässä, palkkani on n. 1,5 -kertainen eurooppalaisiin kippareihin nähden. Bonuksena asunto-, auto-, ja parkkipaikkaedut. Kesälomaa 2-3 kuukautta, osa palkatonta, osa koronapelleilyistä, mutta kotiin Laruun kesäksi, ja KTM ja Alfa baanalle.

Tässäpä tärkeimmät.

Lerppa, hae KELAlta jotain erityiskorvausta. Vammakot kyllä saa niitä.

T: HondaKurko

• Joo nyt Korona toteuttaa monien varsinkin palkattomat lomatoiveet.

No, välillä on kiva pitää lomaakin ja jos karanteeneilta ynnä muilta pystyy niin vaikkapa ylläpitää ajoharrastusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      74
      3345
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1921
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1909
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1446
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1308
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1296
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      965
    Aihe