se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
"Joka uskoo ja kastetaan,
26
54
Vastaukset
Kaste ei yksistään pelasta ketään. Usko ja parannuksen teko pelastavat. Katso Hesekiel 18 luku.
Raamatun syntyhistorian tuntien jättäisin veikkamasta raamatun kuvaamaa epäjumalaa.
Oikea jumala olisi kyllä kykenevä olemassaollessaan antamaan kaikille syntyperästä, ihonväristä ja kulttuuritaustasta riippumatta sanoman, jota ei tarvitse tulkita yhdenkään maan matosen.
Johtopäätös on siis selkeä: kaikki uskonharhassa elävät ovat epäjumalanpalvojia palvotusta jumalasta riippumatta.
Sori vaan, häpeäjono odottaa, jos oikea jumala on vastoin kaikkea todennäköisyyttä olemassa.- AnselmiToiwiainen
paju4 kirjoitti:
Pesi vedellä ja sanalla,joka pelastaa,miksi ei luoeta kokonaisuutta vain osittain ?
Siksi että Jeesuksen ristin kuolema meidän puolestamme on se pelastuksen ydin. Jos Jeesus ei olisi mennyt ristille sovittamaan meidät verellään Jumalan kanssa, niin meillä ei olisi pelastumisen toivoa. Kuolleista herääminen ja ylösnousemus takasivat sen, että pelastus on täydellinen.
- Erittäinepätodennäköistä
he-ma kirjoitti:
Raamatun syntyhistorian tuntien jättäisin veikkamasta raamatun kuvaamaa epäjumalaa.
Oikea jumala olisi kyllä kykenevä olemassaollessaan antamaan kaikille syntyperästä, ihonväristä ja kulttuuritaustasta riippumatta sanoman, jota ei tarvitse tulkita yhdenkään maan matosen.
Johtopäätös on siis selkeä: kaikki uskonharhassa elävät ovat epäjumalanpalvojia palvotusta jumalasta riippumatta.
Sori vaan, häpeäjono odottaa, jos oikea jumala on vastoin kaikkea todennäköisyyttä olemassa.Eihän me ateistit silti oltaisi vahingoniloisia, mehän ei kannateta kadotusta, eikä kidutusta kenenkään kohdalla.
- AamenkiitosJeesus
Jumala on ilmaissut tahtonsa meille ja saamme luottaa häneen.
- tämänmuistan
Olenko minä noita, elävänä poltetaan lauloi uskovainen.
- AamenkiitosJeesus
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi."
Joh 15:16- aamiainenkiitos
Ei ole mielikuvitus ukko antanut mitään.
- AamenkiitosJeesus
"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne."
- tajuatkomitään
Kointähti koittaa teidän sydämissänne.
- AamenkiitosJeesus
"Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin."
- varosydäntäsi
Miten sydänmesi riemuitsee, pulssi tihenee vai.
- salomo
Joo, mutta miten meidän pitäisi suhtautua niihin ihmisiin ja heidän mielipiteisiinsä jotka ovat jo lapsikasteessa pelastetetut ja matkalla taivaaseen kasteen kautta, ilman parannuksen tekoa ja henkilökohtaista uskoontuloa? Jeesuksen veri ja sovitus peseen synnit pois, ei kastevesi.
- salomonmonot
Sitä jeesuksen verta tulee nauttia kohtuudella siis kohtuuttomasti.
- Kirkkaissasevoimajyllää
Jos se on sitä punaviinin litkua niin sitä pitää nauttia kohtuuttoman paljon, että saa nuppinsa sekaisin.
- salomo
Jos pelkkä kastevesi pelastaa ihmisiä ilman uskoa, niin otan suuren vesiämpärin...
- salomonsiteet
ja juot sen et pysty vaikka kuinka kiittäisit herraa
- AamenkiitosJeesus
"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
- eiaamiaista
Ette saarnaa enää missään ilman naurunremakkaa.
- daktyyli
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Muut pelastuvat.
- AamenkiitosJeesus
"Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat."
Kirkon opin mukaan ainakin mikäli lukee virsikirjoja on selvää, että Jeesus laskeutui alas tuonelaan, jossa hän lahjoi pahikset ja murhaajat puolelleen antamalla heille kaikkea. Näin hän pääsi heidän avullaan ylös ja valtaan. Pitää olla hyvää pataa pahisten kanssa mikäli aikoo pelastua. Sen kirkon virsikirja opettaa.
Lisäksi on hyvä, jos kykenee esittämään uhrin eli uhraamaan muita maan asukkaita oman henkensä ja elämänsä pitimeksi. Tässä raamattu ja evankeliumi ovat loistavia apuvälineitä. Nehän kehottavat antamaan vapaaehtoisen uhrin omasta elämästään ja omaisuudestaan ja kaikista ihmissuhteistaan.
Kyllä pelastumiseen vaaditaan paljon, paljon enemmän kuin pelkkä usko ja kaste. Pitää olla järkeä ymmärtää mistä tuulet puhaltaa ja niin edelleen.- AamenkiitosJeesus
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
- Anonyymi
"Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944