Seurakunnan jäseniin tutustuminen

Niisku77

Olen käynyt muutaman kerran kotikaupunkini helluntaiseurakunnassa. Kokoukset tuntuvat hyviltä, mutta minulla on käytännön kysymys. Jos haluaa tutustua seurakunnan jäseniin, mitä pitää tehdä? Toistaiseksi kukaan ei ole tullut juttelemaan. Miten pääsee mukaan Raamattupiireihin, sosiaalisiin
aktiviteetteihin jne? Muuttuuko elämä jos liittyy seurakuntaan, esitelläänkö minut silloin jäsenille?
Olen ymmärtänyt että helluntaiseurakunnat ovat aika sosiaalisia.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväalku

      Voi olla vaikea päästä tutuksi ensimmäisillä kerroilla. Mutta jos käyntejä jatkaa,
      ihan varmasti joku utelias tulee kyselemään kuka olet ja mistä tulet ja oletko
      uskossa. Ja siitä sitten alkaa tutustuminen ja uudelta tuttavalta saa sitten neuvoja
      ja ehkä pyydetään tilaisuuksiin seurakunnan ulkopuolelle, tarkoitan lähinnä
      kotikokouksia. Suosittelenkin kotikokouksia, jotka ovat vapaampia kokoontumisia.
      Ja siellä saa osallistua keskusteluihin ja kaptan päälle pullakahvit, ja ehkä jonkun voileivän.

      Tsemppiä.

    • Heikki7777

      Kantsii rohkeasti tavata seurakunnan pastori tai joku muu sen toimijoista.
      Kyllä se siitä urkenee.

    • lukija

      Käy kirjastossa. Saat parempaa seuraa ja lukemista joka ei vangitse mieltäsi.

    • vanhempisaarnaaja

      Jatkat vain käyntejäsi helluntaiseurakunnassa kuten ennenkin ja olet joka kerta antelias rahankeräyksessämme, niin kyllä jossakin vaiheessa vanhin saarnaajamme huomioi sinut ja todettuaan sinut edulliseksi jäsenehdokkaaksi, esittelee sinut helluntaiseurakunnan edessä. Näin pääset mukaan raamattupiireihin ja muihin sosiaalisiin aktiviteetteihin sekä varainkeruutoimintaan.

    • Kymmenysmies

      Ei ole tervettä ottaa rahan keräystä pilkan kohteeksi . Aidosti uskoon tullut uhraa mielellään kymmenykset omaan seurakuntaan.

    • Pilkkaajatpilkkaa

      Ei ole tarvetta puhua rahasta tässä ketjussa ollenkaan, se ei liity aloittajan asiaan. Ei helluntaiseurakunnassa kukaan rahojasi kysele, ja kaikki kolehdit ovat vapaaehtoisia. Itse päätät rahoistasi, ei ole mitään velvoitetta raamatussakaan minkä mukaan olisi pakko uhrata rahojaan.

      • katsotko.peiliin

        Älä nyt viitsi ruveta valehtelemaan !

        Kyllä noissa herästysliikkeiden kokouksissa kolehti haavit kierrätetään ja se on jo väärin !

        Siis jos jokaisen nokan alle työnnetään se haavi ja häveliäisyys syistä, eli kyyläävien vierustoverien vuoksi sinne on jotain laitettava, niin on se henkistä kiristystä eikä Sanan mukaan sen pitäisi mennä noin !

        Sanan mukaan pitäisi pystyä antamaan SALASSA jos Herra siihen kehoittaa !!!

        Lisäksi se haavi työnnetään varattoman eteen ja se varaton häpäistään muiden silmien edessä kun hän sanoo, että en pysty antamaan !

        Eikä sitä kolehti haavia kierrätettäisi jos uskottaisiin Jumalan järjestävän rahoituksen, ei tarvittaisi mitään kolehti puheita ollenkaan, vaan joku laatikko ovenpielessä tai piilossa riittäisi, johon voisi Herran kehottaessa HUOMAAMATTA laittaa "takakädella" sen uhrin.

        Olen siis ELÄNYT tämän todeksi monen monta kertaa, eli minä varattomana ja valkaisena ulosotossa olevana tiedän tarkkaan sen, että mikä touhussa on pahasti pielessä !

        Lisäksi olen itse selvästi nähnyt senkin, että rikkaita ja kuuluisia arvostetaan seurakunnassa, ja köyhät saavat istua ja kuluttaa vain armosta seurakunnan penkkejä.

        1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
        2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
        3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
        4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
        5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
        6 Mutta te olette häväisseet köyhän.

        Vaikka varattomana minulla välillä itselläni ei ollut rahaa ruokaankaan, niin silti tuli haavi eteen ja minut häväistiin, sen sijaan että olisin saanut seurakunnalta tarvitsemaani apua puuteeseeni.

        Siis olin selvästi kertonut olevani varaton ja tarpeeni tiedettiin kyllä.

        Mutta Herra kyllä näki kaikki ne asiat, ja Herra näytti minulle sen hyvin selvästi, että kuinka vääristynyttä toimintaa noissa oikeasti on !

        Niin ja rakkaudesta kyllä puhutaan, mutta se on silkkaa huulten heiluntaa, eli sanoja ilman minkäänlaista katetta:

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        Joten älkää minulle tulko valehtelemaan !


      • Kolehti
        katsotko.peiliin kirjoitti:

        Älä nyt viitsi ruveta valehtelemaan !

        Kyllä noissa herästysliikkeiden kokouksissa kolehti haavit kierrätetään ja se on jo väärin !

        Siis jos jokaisen nokan alle työnnetään se haavi ja häveliäisyys syistä, eli kyyläävien vierustoverien vuoksi sinne on jotain laitettava, niin on se henkistä kiristystä eikä Sanan mukaan sen pitäisi mennä noin !

        Sanan mukaan pitäisi pystyä antamaan SALASSA jos Herra siihen kehoittaa !!!

        Lisäksi se haavi työnnetään varattoman eteen ja se varaton häpäistään muiden silmien edessä kun hän sanoo, että en pysty antamaan !

        Eikä sitä kolehti haavia kierrätettäisi jos uskottaisiin Jumalan järjestävän rahoituksen, ei tarvittaisi mitään kolehti puheita ollenkaan, vaan joku laatikko ovenpielessä tai piilossa riittäisi, johon voisi Herran kehottaessa HUOMAAMATTA laittaa "takakädella" sen uhrin.

        Olen siis ELÄNYT tämän todeksi monen monta kertaa, eli minä varattomana ja valkaisena ulosotossa olevana tiedän tarkkaan sen, että mikä touhussa on pahasti pielessä !

        Lisäksi olen itse selvästi nähnyt senkin, että rikkaita ja kuuluisia arvostetaan seurakunnassa, ja köyhät saavat istua ja kuluttaa vain armosta seurakunnan penkkejä.

        1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
        2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
        3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
        4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
        5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
        6 Mutta te olette häväisseet köyhän.

        Vaikka varattomana minulla välillä itselläni ei ollut rahaa ruokaankaan, niin silti tuli haavi eteen ja minut häväistiin, sen sijaan että olisin saanut seurakunnalta tarvitsemaani apua puuteeseeni.

        Siis olin selvästi kertonut olevani varaton ja tarpeeni tiedettiin kyllä.

        Mutta Herra kyllä näki kaikki ne asiat, ja Herra näytti minulle sen hyvin selvästi, että kuinka vääristynyttä toimintaa noissa oikeasti on !

        Niin ja rakkaudesta kyllä puhutaan, mutta se on silkkaa huulten heiluntaa, eli sanoja ilman minkäänlaista katetta:

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        Joten älkää minulle tulko valehtelemaan !

        Jos sinulla on tällainen huono kokemus, se ei tarkoita että kaikkialla muualla olisi samanlaista. Minun seurakunnassani tällaista en ole koskaan havainnut. Kyllä sen haavin voi ihan vain ohittaa, se ei kuulu kenellekään laittaako sinne mitään vai ei! Siinä olen samaa mieltä että parempi keino olisi joku laatikko piilossa johon voi laittaa jos haluaa tukea seurakuntaa.


    • Mukaan

      Parhaiten mukaan toimintaan seurakunnissa pääsee kun menee mukaan johonkin toimintamuotoon missä on vähän pienempi ryhmä ihmisiä, kuten rukouskokous, joku leiri ym missä pääsee juttelemaan pienemmän ihmisjoukon kanssa.

    • katsotko.peiliin

      Niin ja vääriä ovat ohjeet olleet sinulle aloittaja !

      Seurakunnan paimenen tehtävä on johdattaa uusi lammas laumaan !!!

      Ei sitä pitäisi itse joutua tekemään !

      Siitä näet jo sen, että se "paimen" ei ole tehtäviensä tasolla, ja hän ei oikeasti välitä kyllin lampaistaan !

      1 Minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
      3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
      4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
      5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
      6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

      Eli paimenet huolehtivat vain itsestään, eli ovat siis niitä palkkapaimenia vain, ikävä kyllä.

      Kun siis ei tehdä hommaa Rakkaudesta vaan etsitään vain itselle itsekkäästi rahaa tai asemaa tai kunnioitusta ja kunniaa, niin sitä se sitten on, eli lampaat joutuvat pitämään itse itsestään huolen !

    • Steyr

      Tuo on hyvä systeemi asiassa, jos tosiaankin haet jäsenyyttä ja liityt kyseiseen seurakuntaan. Ainakin siinä liittymisesi ilmoituksessa sinut esitellään koko seurakunnalle uutena jäsenenä, kun seisoa karjotat seurakunnan edessä. Ja sen seurauksena moni huomioi sinut sitten.

      • katsotko.peiliin

        Miksi Seurakuntaan kuuluvan Jumalan lapsen tulisi liittyä johonkin puolueeseen eli eriseuraan eli lahkoon ?

        Kerrotko tähän vastauksen ?

        Eikö Paavali opeta juuri päinvastoin ?

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?


      • Steyr

        Sen vuoksi, koska hän itse haluaa liittyä esim. helluntaiseurakuntaan, jota sinä lahkoksi nimität.

        Ei Kristusta suinkaan ole jaettu erinimisten seurakuntien kesken, sillä Kristus Jeesus on kaikissa sama. Eikä esim. helluntaiseurakuntaan hakeutuminen suinkaan ole puolueellisuutta, vaan uskovan hakeutumista uskovien yhteyteen henkilökohtaisella tasolla.


    • ääniäkuulevat

      ole tarkkana keneen tutustut, helluntaiseurakunnissa on myös Susia, jotka tulevat sanoon: "jumala puhui", jne,

      • Steyr

        Olen itsekin tavannut helluntailaisuudessa profetoimisessa 'omia profetioita'. Ja myös vapaaseurakunnassa on sellaisia henkilöitä, jotka sanovat: koen sanoa. Ja sitten he sanovat sen 'kokemisensa'. Ja hyvinkin usein sitä pidetään profetoimisena, vaikka kyseessä useimmiten on herkemmän ja tietämättämän uskovan manipulointi. Mm. polvijärven vapiksessa tapahtui tuollaista manipulointia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe