Palkkatasa-arvo

veitsenterottaja

En ymmärrä miksi media julkaisee eri ammattialojen palkkatietoja. Aina silloin tällöin niitä ilmestyy julkisuuteen. Ihan kun haluttaisiin kiihottaa ja kannustaa palkansaajia parempiin ansioihin. Kuka siitä hyötyy ja kuka ei ? Ainakin eläkeläiset ja vailla työtä olevat jää jalkoihin. Itse asiassa olen sitä mieltä, että pienipalkkaisten tulot on kohdallaan, mutta muilla on ylisuuret tulot. Se sakki näyttää lisääntyvän suomessa samalla kun köyhät köyhtyy. Ei hätää tietenkään niin kauan kun tulee toimeen. Pienilläkin tuloilla voi olla tyytyväinen. Sekö se on, mikä kismittää hyväosaisia. Köyhät täytyy saada ajettua vielä alemmaksi, jotta kunnolla tuntuu kuka on kuka.

14

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palkkojen julkisuus on hyvä siitä syystä, että tiedämme, paljonko enemmän erilaiset naistoimittajat pätevyyksiensä ansiosta kykenevät tienaamaan. Vai kuka tietää? Olisiko seuraavanlaista juttua tuottavalle toimittajalle valtiovallan maksettava palkkatukea?

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/633132e7-b54a-42bd-a6b5-aa311fc8108c

      No ei vaitiskaan. Hehehee, tämähän oli vain vitsi.. Kyllähän mieskin VOI kirjoittaa, jos kehtaa. Esimerkiksi Jörn Donner, josta oli tänään myös iltapäivälehdessä juttu, että leskensä ei toivoisi häntä takaisin.

      Jörn oli possu! Ei anneta Jörnille koskaan anteeksi!

    • Anonyymi

      Hienoa että olet tyytyväinen omiin pieniin tuloihisi mutta on turha olla kateellinen muiden suuremmille tuloille. Itsehän sinä siitä kärsit kun kadehdit naapureitasi.

      • Anonyymi

        en nuorena ollut kiinnostunut opiskelusta vaan vain bilettämisestä, nykyisin kadehdin naapuria joka saa paljon palkkaa, minä saan vähän yhteiskunnalta tukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en nuorena ollut kiinnostunut opiskelusta vaan vain bilettämisestä, nykyisin kadehdin naapuria joka saa paljon palkkaa, minä saan vähän yhteiskunnalta tukea

        Ei kaikista voi tulla pääminitereitä mitkä voi bilettää toisten rahoilla, sannukka käyttänyt ylivoimaisesti verorahoja edustusviinoihin, ei lintiläkään pärjää alkuunkaan.


    • Anonyymi

      Jos koen itseni mieheksi niin nouseeko palkkani?

      • Anonyymi

        Ei nouse ellei työtulos sitä edellytä. Luultavasti laskisi tai joudut telemään enemmän ja raskaampia töitä, koska naiset saa sukupuolen perusteella aina ylimääräistä vähemmästä työstä.


    • Anonyymi

      Ei kaikista hommista pidä samaa palkaa maksaa mutta kaikilla on tai ainakin ollut sama mahdollisuus kouluttautua ja päästä niihin hyväpalkkaisiin hommiin.

      Tasa-arvoa on se että tekevä ja innokas tienaa vastaavasti enemmän.
      Kun on asenne kohdallaan niin hyväkin hommia löytyy.

      Tasa-arvon mukaan meissä ihmisissä ei ole eroa joten kaikki kyllä kykenee opiskelemaan ja lukemaan vaikka lääkäriksi tai insinööriksi.

      Se ero tulee siitä että kaikilla ei ole minkäänlaista pitkäjänteisyyttä vaan hetken mielihyvä ohjaa kaikkea.

      • Anonyymi

        Kyllä mielestäsi rima on alhaalla. Kuka tahansa voi opiskella miksi tahansa?
        Äly hoi! Älä jätä!


    • Anonyymi

      Palkkani on liian pieni ja se johtuu siitä että tunnen itseni naiseksi.

    • Anonyymi

      Kateus takana, osa väestä niin hyödytöntä että niille ei pitäisi maksaa yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Julkisella puolella on palkkataulukot, joiden mukaan palkka määräytyy. Yksityisellä puolella on pärstäkerroin ja kaverille maksetaan paremmin samasta hommasta. Jokainen voi miettiä, että kumpi on oikeudenmukaisempaa.

      • Anonyymi

        Julkisella puolella on palkkataulukot, joiden mukaan palkka määräytyy, vaikka naiset vaan laiskottelee suurimman osan ajasta. Yksityisellä puolella vaaditaan hiukan enemmän naisiltakin, mutta pärstäkertoimella voivat loisia sielläkin. Jokainen voi miettiä, että kumpi on oikeudenmukaisempaa.


    • Anonyymi

      Saako transunaiset naisen vai miehen palkkaa?

      • Anonyymi

        Liikaa palkkaa kuten ämmätkin, eivät tee puoliakaan miesten töistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe