Microsoftin valokuvat -sovellus

jukkathe

Moi. Olen ahkera harrastekuvaaja ja koneellani on varmaan 50.000 digipokkarilla otettua kuvaa. Mielestäni kuvien katseluun paras sovellus on Win10 mukana tullut Microsoftin valokuvat -ohjelma. Noin vuosi sitten jotain ohjelmassa muuttui. Ohjelma aukeaa kerta toisensa jälkeen aina vaan hitaammin ja ohjelman koko kasvaa kaiken aikaa kunnes asetuksista suorittaa toiminnot "korjaa" sekä "palauta". Tämän kirjoitushetkellä ohjelman koko on 393 Mt ja sen koko kasvaa sekä se hidastuu kaiken aikaa. Nyt kun siis teen taas ´korjaa ja palauta´, valokuvat aukeavat taas hyvin ensimmäisen kerran. Onko jotain toimintoa, jolla tämän voi ohjelman kasvun voi estää?

7

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jukkathe

        On joo paljon. 51.500 on lähempänä. Digiaika on mahtavaa. Filmirullien aikaan tuli ulkomaan reissulla otettua 1-2 rullallista kuvia ja maksettua niiden kehityksestä sitten kotona. Nyt voi ottaa yhdellä reissulla yli tuhat kuvaa ja niitä voi sitten jakaa ja katsoa isolta ruudulta. Tässä aiheessa en kaipaa mennyttä aikaa.


    • muutellaanmuutellaan

      Windowsia muutellaan muuttelun vuoksi. Saa sitten opetella uudestaan mistä ne samat toiminnot löytyy.

    • kannattaa_kokeilla_tätä

      Kokeile FastStone Image Vieweriä. Täysin suomenkielinen, helppo käyttää. Halutessaan voi viritellä monipuolisesti, näyttää EXIF-tiedot hiiren liikautuksella, voi säätää värejä, kuvan kokoa, lisätä tekstiä kuvan päälle, kirjoittaa JPEG-kommentin ym.
      Itse en muuta käytäkään (aik. W7, W10).

      • jukkathe

        Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti


      • hyvintoimii
        jukkathe kirjoitti:

        Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti

        Tuo käytössä ja hyvin pelaa. Suosittelen!


    • IfranView myös paljon käytetty.. Itse tykkään Kodista kun se tukee kauko-ohjainta..Voi löhötä sohvalla ja katsoa TV:stä kuvat .50 000 ei vielä kovin paljon ole kuvia. Työkseen kuvaavat vaihtavat kameraa kun laskuri näyttää 200-400 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      364
      8336
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2334
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1702
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1314
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1302
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      352
      1148
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1015
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe