Microsoftin valokuvat -sovellus

jukkathe

Moi. Olen ahkera harrastekuvaaja ja koneellani on varmaan 50.000 digipokkarilla otettua kuvaa. Mielestäni kuvien katseluun paras sovellus on Win10 mukana tullut Microsoftin valokuvat -ohjelma. Noin vuosi sitten jotain ohjelmassa muuttui. Ohjelma aukeaa kerta toisensa jälkeen aina vaan hitaammin ja ohjelman koko kasvaa kaiken aikaa kunnes asetuksista suorittaa toiminnot "korjaa" sekä "palauta". Tämän kirjoitushetkellä ohjelman koko on 393 Mt ja sen koko kasvaa sekä se hidastuu kaiken aikaa. Nyt kun siis teen taas ´korjaa ja palauta´, valokuvat aukeavat taas hyvin ensimmäisen kerran. Onko jotain toimintoa, jolla tämän voi ohjelman kasvun voi estää?

7

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jukkathe

On joo paljon. 51.500 on lähempänä. Digiaika on mahtavaa. Filmirullien aikaan tuli ulkomaan reissulla otettua 1-2 rullallista kuvia ja maksettua niiden kehityksestä sitten kotona. Nyt voi ottaa yhdellä reissulla yli tuhat kuvaa ja niitä voi sitten jakaa ja katsoa isolta ruudulta. Tässä aiheessa en kaipaa mennyttä aikaa.

• muutellaanmuutellaan

Windowsia muutellaan muuttelun vuoksi. Saa sitten opetella uudestaan mistä ne samat toiminnot löytyy.

• kannattaa_kokeilla_tätä

Kokeile FastStone Image Vieweriä. Täysin suomenkielinen, helppo käyttää. Halutessaan voi viritellä monipuolisesti, näyttää EXIF-tiedot hiiren liikautuksella, voi säätää värejä, kuvan kokoa, lisätä tekstiä kuvan päälle, kirjoittaa JPEG-kommentin ym.
      Itse en muuta käytäkään (aik. W7, W10).

• jukkathe

Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti

• hyvintoimii
        jukkathe kirjoitti:

Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti

Tuo käytössä ja hyvin pelaa. Suosittelen!

• IfranView myös paljon käytetty.. Itse tykkään Kodista kun se tukee kauko-ohjainta..Voi löhötä sohvalla ja katsoa TV:stä kuvat .50 000 ei vielä kovin paljon ole kuvia. Työkseen kuvaavat vaihtavat kameraa kun laskuri näyttää 200-400 000.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pienimäki ei anna haastatteluja

medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      18
      4221
    2. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      27
      4033
    3. Sinuun ei tehoa mikään

Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      40
      3970
    4. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      37
      3676
    5. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      280
      2137
    6. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      85
      2035
    7. En tiedä mitä ajatella

Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      2032
    8. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      58
      1783
    9. Hyviä vinkkejä täällä

Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1737
    10. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      240
      1465
    Aihe