Microsoftin valokuvat -sovellus

jukkathe

Moi. Olen ahkera harrastekuvaaja ja koneellani on varmaan 50.000 digipokkarilla otettua kuvaa. Mielestäni kuvien katseluun paras sovellus on Win10 mukana tullut Microsoftin valokuvat -ohjelma. Noin vuosi sitten jotain ohjelmassa muuttui. Ohjelma aukeaa kerta toisensa jälkeen aina vaan hitaammin ja ohjelman koko kasvaa kaiken aikaa kunnes asetuksista suorittaa toiminnot "korjaa" sekä "palauta". Tämän kirjoitushetkellä ohjelman koko on 393 Mt ja sen koko kasvaa sekä se hidastuu kaiken aikaa. Nyt kun siis teen taas ´korjaa ja palauta´, valokuvat aukeavat taas hyvin ensimmäisen kerran. Onko jotain toimintoa, jolla tämän voi ohjelman kasvun voi estää?

7

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jukkathe

On joo paljon. 51.500 on lähempänä. Digiaika on mahtavaa. Filmirullien aikaan tuli ulkomaan reissulla otettua 1-2 rullallista kuvia ja maksettua niiden kehityksestä sitten kotona. Nyt voi ottaa yhdellä reissulla yli tuhat kuvaa ja niitä voi sitten jakaa ja katsoa isolta ruudulta. Tässä aiheessa en kaipaa mennyttä aikaa.

• muutellaanmuutellaan

Windowsia muutellaan muuttelun vuoksi. Saa sitten opetella uudestaan mistä ne samat toiminnot löytyy.

• kannattaa_kokeilla_tätä

Kokeile FastStone Image Vieweriä. Täysin suomenkielinen, helppo käyttää. Halutessaan voi viritellä monipuolisesti, näyttää EXIF-tiedot hiiren liikautuksella, voi säätää värejä, kuvan kokoa, lisätä tekstiä kuvan päälle, kirjoittaa JPEG-kommentin ym.
      Itse en muuta käytäkään (aik. W7, W10).

• jukkathe

Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti

• hyvintoimii
        jukkathe kirjoitti:

Tuo FastStone Image Viewer ei oikeastaan ollut pöllömpi. Olin huomannut tuon aiemminkin mutten ollut kumminkaan kokeillut. Käyttelenpä sitä hetkisen ja katson että hidastuuko se. Kiitti

Tuo käytössä ja hyvin pelaa. Suosittelen!

• IfranView myös paljon käytetty.. Itse tykkään Kodista kun se tukee kauko-ohjainta..Voi löhötä sohvalla ja katsoa TV:stä kuvat .50 000 ei vielä kovin paljon ole kuvia. Työkseen kuvaavat vaihtavat kameraa kun laskuri näyttää 200-400 000.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe