Tunnin juna Helsinkiin! Tässä yhteydessä on hyvä todeta, että yhteyden voi aloittaa heti. Suora junayhteys ei edellytä Hanko-Hyvinkää -radan sähköistystä. Asiaa kannattaa edistää. Samaten kannattaa edistää Länsi-Uusimaan bussin ja junan yhteiskäyttöä edullisen Seutulipun, kuukausimatkakortin ostajille. Seutulipun aluetta kannattaa laajentaa ulottuen myös pääkaupunkiseudulle. Jos alueelle ei saada työpaikkoja, niin voi helpottaa pendelöintiä työn ääreen. Moni haluaisi asua Tammisaaressa ja käydä töissä Helsingissä.
Tunnin juna Hangosta Helsinkiin
3
1477
Vastaukset
- tunninjuna
Tunti" on samanlainen tunti kuin Tampereen tai Turun junissa; ei tunti ollenkaan. Nyt Hanko-Karjaa kestää 40 minuuttia ja Karjaa-Helsinki 55 minuuttia. Ne ovat yhteensä 1 tunti 35 minuuttia. Suora junahteys Hanko-Helsinki voisi olla nykykalustolla kestää1 tunti 45 minuuttia.
Suora junayhteys toimii siten, että sama juna ajelee Hangosta Helsinkiin asti eikä junaa tarvitse vaihtaa Karjaalla. Se olisi suuri helpotus monelle ja lisäisi käyttäjäkuntaa. Lisäksi tulee aikasäästö Karjaalla, kun ei tarvitse vaihtaa junaa ja odottaa liityntävuoroa. Hangon ja Tammisaaren sekä myös Inkoon pendelöijät kiittää. Tämä paikkallisjuna pysähtyy myös Inkoossa. Omat autot jää kotiin ja "take A train" -soi.
Suora junayhteys oli käytössä vielä 1980-luvulla. Se ei ole utopiaa tulevaisuudessakaan. Sen voi toteuttaa vaikka heti. Ei tarvitse odotella radan sähköistystä. Dieseljunalla voi ajella Helsinkiin asti.
Radan parantaminen erityisesti Helsinki-Karjaa -välillä kaksoisraiteella, Hanko-radan sähköistys ja erikoisjunien käyttö mahdollistaisi oikean tunnin junan, coastline bullet train. - Anonyymi
Todellinen tunnin juna? Kiinassa esiteltiin 600km/h kulkeva maglev-juna
Suomessa pohditaan kuumeisesti pitäisikö vuosikymmenen päästä pystyä kulkemaan tunnissa junalla Helsingistä Tampereelle vai Turkuun. Samaan aikaan maailmalla liikutaan hieman nopeammassa aikataulussa. Kiinan valtion omistama CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), maailman suurin junia valmistava yhtiö, esitteli tällä viikolla tuoreimman maglev-junansa.
Magneettien avulla kiskojen päällä leijuva juna, eli tuttavallisemmin maglev, on ollut Kiinassa käytössä jo vuodesta 2004, jolloin Shanghain lentoasemalle kulkeva junayhteys avattiin. Kyseisellä reitillä junat saavuttavat muikean 430 km/h huippunopeuden.
https://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2019/05/26/todellinen-tunnin-juna-kiinassa-esiteltiin-600km-h-kulkeva-maglev-juna - Anonyymi
Tunnin juna Helsinkiin! Tässä yhteydessä on hyvä todeta, että yhteyden voi aloittaa heti. Suora junayhteys ei edellytä Hanko-Hyvinkää -radan sähköistystä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934079
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.613349Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603042Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,703012SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812499Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52316Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1842017Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a282014Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s641979- 951403