Puhuvainen Mauno sanoi ylösoton

TyhmäVaiViisasNeitsyt

Voivan tapahtua vaikka nyt!

Onko asia Raamatun mukaan eskatologisesti mahdollista vai onko jokin profetoitu asia ennen raprurationeissöniä vielä tapahduttava?

Maunon sanat aiheuttivat jännitystä. Olen sellainen ihminen että en osaa sanoa olenko omassa persoonassani pelastuva vai en.

Kuulun selkeästi Kristuksen ruumiiseen. Olen vauvakastettu mutta en uskoontultuani ole kasteella käynyt.Jeesus oli Johanneksen kastettavana, joten esimerkki on selvä. Tämä on eräs asia, joka ahdistaa jossain määrin. Vesikastetta ei voi tehdä itse itselleen? Sukulaisia on kristittyjä joitakin mutta he tuskin haluavat kastaa mua. Kelpaisiko sukulaisen tekemä kaste? Mitä sanoja sanottava kun vesi tulee päähän?

Kelpaako käsisuihkulla päähän kastaminen? Ammeessa on mahdollisuus myöskin kastettavana olla?

58

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maunolle

No, ei Raamatun mukaan voi vielä tapahtua, jos me sitä uskomme siis !

2. Tessalonikalaiskirje 2
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
      !!!
      Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      !!!
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      !!!
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      !!!

Eli ensin pitää tuon mukaan olla 3:s temppeli pystyssä jo.

Ja kadotuksen lapsen pitää ilmestyä ja vaikuttaa ja sitten julistaa siellä temppelissä olevansa Jumala !

Silloin Jeesus tulee, eli kuten tuossa sanotaan, Hän tuohoaa tulemuksessaan tuon kadotuksen lapsen !

Mutta enen kuin Jeesus tulee maan päälle, niin morsius Seurakunta temmataan Häntä VASTAAN YLÄILMOIHIN, eli ensin siis tempaus ja sitten Herra vasta tulee ja tuhoaa kadotuksen lapsen.

Tämä on siis selvääkin selvempi järjestys.

Ja seuraava kertoo lisää niistä ajoista:

Sakarja 14
      1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
      2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
      3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Eli Googin sota on silloin myös käynnissä jo, eli pakanakansat ovat jo hyökänneet Israeliin.

Ja Herra siis pelastaa sen JÄÄNNÖKSEN juutalaisista, jotka ovat siihen asti selvinneet.

Niin ja vesikaste ei ole mikään pelastumisen ehto, joka sellaista väittää se valehtelee !

• 1234567---

Kun Jeesus tulee toisen kerran, niin silloin tapahtuu tempaus. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. KAIKKI kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.

1000:nen vuodenjälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle.

• maunolle
        1234567--- kirjoitti:

Kun Jeesus tulee toisen kerran, niin silloin tapahtuu tempaus. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. KAIKKI kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.

Minua ei kiinnosta kiistellä kanssasi noista asioista, koska muutenkin puhut ja opetat puuta heinää.

Siis uskot esim. sapatin pelastavan sinut !

Minä nimittäin uskon Jeesuksen olevan Pelastajani, eikä mikään ihmisen oma teko, eli sapatti ja sen viettäminen !

Ja minä olen valmis Herran tulemukseen, enkä toivon mukaan ole enää täällä ihmettelemässä, miten jumalattomien käy.

• 1234567---
        maunolle kirjoitti:

Minua ei kiinnosta kiistellä kanssasi noista asioista, koska muutenkin puhut ja opetat puuta heinää.

Minä nimittäin uskon Jeesuksen olevan Pelastajani, eikä mikään ihmisen oma teko, eli sapatti ja sen viettäminen !

Ja minä olen valmis Herran tulemukseen, enkä toivon mukaan ole enää täällä ihmettelemässä, miten jumalattomien käy.

Jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, täytyy saada pedosta voitto.

Kolmas enkeli varoittaa pedon kumartamisesta. Pedonmerkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

• maunolle
        1234567--- kirjoitti:

Jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, täytyy saada pedosta voitto.

Kolmas enkeli varoittaa pedon kumartamisesta. Pedonmerkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

Pedon merkki ei ole Raamatun mukaan sunnuntai !

Vai laitatko sinä sunnuntain otsaasi tai käteesi ???

Ilm. 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Onko siis pedon nimi "sunnuntai" !

Herää jo harhoistasi.

Voi että, kuinka joku voi seota noin pahasti !

• 1234567---
        maunolle kirjoitti:

Pedon merkki ei ole Raamatun mukaan sunnuntai !

Vai laitatko sinä sunnuntain otsaasi tai käteesi ???

Ilm. 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Onko siis pedon nimi "sunnuntai" !

Herää jo harhoistasi.

Voi että, kuinka joku voi seota noin pahasti !

Tunne ensin peto ! niin senjälkeen on helppo tunnistaa pedonmerkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
        Merkki otsassa. Sunnuntaipyhää opetetaan vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa ja kaikkialla. Niinpä se on mennyt suurelle osalle otsan sisäpuolelle.

Voi että teille ottaa koville tunnistaa peto ja merkki. Koska ette tunnista,niin teille käy niin, että peto saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään. Tämä on tulos.

• sinäsikajehova
        1234567--- kirjoitti:

Sinä SIKAjehova!

• 1234567---
        sinäsikajehova kirjoitti:

Sinä SIKAjehova!

Jehovalaisille ja monille muille käy sika ruuaksi, adventisteille ei. Jehovalaisille niinkuin monille muillekaan ei käy Jumalan antama sapatti pyhäksipäiväksi. Adventisteille sapatti on pyhäpäivä. Jeholaiset viettävät 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa maan päällä, niinkuin monet muutkin. Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

• maunolle

Niin ja minä en ymmärrä sitä, että miksi eivät uskovat lue ja tutki Sanaa kunnolla, vaan Herran päivää eli tulemusta on ennusteltu jo kautta aikain !

Siis kuitenkin se on noin selvästi sanottu tuossa, että mikä se järjestys on ja mitä tarvitsee ensin tapahtua !

Mutta lähellä se nyt on sillä temppeliä ollaan aloittamassa rakentamaan, ja temppelin esineetkin ovat jo valmiina odottamassa.

Petri Paavolan sinvilta kopioitu !

Tulevan kolmannen temppelin alttarin vihkiminen

Jerusalemissa vihittiin alttari (10.12.2018) tulevaa kolmatta temppeliä varten. Alttarin vihkiminen tapahtui hanukka -juhlan viimeisenä päivänä.

Breaking Israel News media julkaisi (11.12.2018) Adam Eliyahu Berkowitzin artikkelin: Dedication of Altar for Third Temple (Alttarin vihkiminen kolmatta temppeliä varten). Artikkeli sanoi kuinka maanantaina (10.12) Sanhedrin isännöi alttarin vihkimistä kolmatta temppeliä varten. Artikkelin mukaan tapahtumassa papit olivat pukeutuneet täysin vanhan liiton papin asuihin asettaessaan uudelleen voimaan iankaikkisen uhrin (Korban Tamidi). Breaking Israel News kirjoitti alttarin olleen tehty sementistä, joka oli täytetty ilmalla (tai hapella). Artikkelin mukaan alttari ei ole ideaalinen, mutta se on täysin kosher (sopiva, puhdas) käytettäväksi temppelin palveluksessa.

Artikkelin mukaan temppelin esineet on tehty valmiiksi hetkeä varten, jolloin temppelipalvelus alkaa. Menora (kultainen lampunjalka) on tehty puusta, ja vaikka se ei ole ideaali, niin se on kosher käytettäväksi temppelissä, jota yksi ihminen voi kantaa. Vaskiallas on myös kosher, vaikka se on huomattavasti erilainen kuin Salomonin meri (valettu allas pappien käsien ja jalkojen pesua varten - pappien rituaalipesut), jota käytettiin temppelissä pappien käsien ja jalkojen pesemiseen.

Tilaisuudessa papit pesivät kätensä ja jalkansa ennen temppelipalveluksen aloittamista ja uhrin uhraamista. Uhri "lammas" oli aikaisemmin tapettu ja tuotiin paikalle vihreässä astiassa. Papit sytyttivät menoran. Papit sytyttivät tulen alttarille ensimmäisen kerran. Uhri tuotiin alttarille ja uhrieläimen liha asetettiin tuleen. Alttarin hiilet tuotiin alttarin suitsutukseen. Pappien kouluttaja rabbi Baruch Kahane palveli tilaisuudessa ylimmäisenä pappina. Tilaisuudessa papit lausuivat papillisen siunauksen.

Joten nyt nämä alkavat toden teolla toteutua !

Mutta sitähän Sana ei kerro, että paljonko aikaa menee tulevan 3:n temppelin valmistumisesta siihen hetkeen, jolloin kadotuksen lapsi sinne asettuu ja väittää itseään Jumalaksi !!!

• tyrg

Jerusalemissa on tällä hetkellä kaiken laisia kummallisia porukoita. Tämä temppelivuoren ulkopuolella eläimiä uhrannut porukka on joku radikaaliryhmä, joka teki uhrauksen lain vastaisesti. Tällä porukalla ei ole mitään tekemistä Hesekielin ennustaman Jerusalemin temppelin kanssa. Kaikkia tempauksia ei pidä ottaa tosissaan. Paavola vain suurentelee asiaa saadakseen kärpäsestä härkäsen.

• maunolle
        tyrg kirjoitti:

Jerusalemissa on tällä hetkellä kaiken laisia kummallisia porukoita. Tämä temppelivuoren ulkopuolella eläimiä uhrannut porukka on joku radikaaliryhmä, joka teki uhrauksen lain vastaisesti. Tällä porukalla ei ole mitään tekemistä Hesekielin ennustaman Jerusalemin temppelin kanssa. Kaikkia tempauksia ei pidä ottaa tosissaan. Paavola vain suurentelee asiaa saadakseen kärpäsestä härkäsen.

Älä nyt viitsi !

Vaikka et tykkäisikään Petristä, niin mieti nyt omilla aivoillasi !

Siis kaikki ilmestysmajan tarve esineet on JO valmistettu, sitä urakkaa ei ole voinut suorittaa vain pieni hihhuleiden joukko !

Siis kääntymättömät juutalaiset KAIKKI yhä odottavat messiasta, kun Jeesus ei heille kelvannut !

Eli he siis varmasti kaikki haluavat nähdä taas temppelin pystyssä, sillä vain siten he voivat alkaa taas käytännön tasolla suorittamaan jumalanpalvelustaan !

He siis yhä elävät vanhassa liitossa ja vanhaan liittoon kuuluu keskeisenä asiana temppeli !!!

Miten voit olla noin sokea ?

Etkö ole seurannut yhtään sitä, mitä ympärillä tapahtuu ?

• saatanansynagoga.666

Saatanallisia temppelimenoja ohjaa ja johtaa itse Perkele.

• Ensin pitäisi osoittaa, että tuo raamatun epäjumala on oikea jumala ja raamattu on hänen sanaansa.

Raamatun tiedämme ihmisen kädestä syntyneeksi, joten raamatun kuvaama jumala on epäjumala ja hänen seuraajansa epäjumalan palvelijoita. Häpeäjono odottaa tuomiolla, jos oikea jumala on vastoin kaikkea todennäköisyyttä olemassa.

Hylätkää hyvän sään aikaan ihmisen luomat epäjumalat, muitahan ei ole olemassakaan.

• maunolle

• maunolle
        maunolle kirjoitti:

Tuo edellinen viestini tuli jostain syystä väärään väliin !

• tarkkuutta

Mauno väittää, että Joelin kirjassa mainittu armeija on Paholaisen armeija. Tämän valheen hän esittää videollaan Taivaskaipuu, jossa hän puhuu ylösotosta. Joelin kirja nimenomaan sanoo sotaväen oleva Herran oma sotaväki ja käyttää tässä jakeessa Jumalan nimeä Herra. Sen vahvistukseksi Joelin kirja sanoo vielä, että armeijaa johtaa Herra. Paholaisesta ei puhuta sanallakaan.

Joel 2:11:
      "Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?"

Biblia:
      "Sillä Herra on paneva jylinänsä hänen sotaväkensä edellä; sillä hänen sotaväkensä on sangen suuri ja väkevä, joka hänen käskynsä toimittaa; sillä Herran päivä on suuri ja sangen hirmuinen, kuka sitä voi kärsiä?"

Minä en ymmärrä, mihin Mauno oikein pyrkii tällä ihmeellisellä eksytyksellään.

• Maunollamenihattuun

Mauno kyllä vääntää kieroon Kirjoituksia. Parannuksen paikka...

• JesuiittojenJuonia

Jeesuksen paluu saattaakin yllättää ne, jotka odottavat kolmatta temppeliä ja antikristusta.

• maunolle

Väitätkö siis tuota selvää Raamatun Sanaa väärennökseksi ?

• maunolle

Tämäkö on pelkkä jesuiittojen juoni ?

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        !!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        !!!
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        !!!

• maunolle

Niin ja valvovalle Jumalan lapselle Herran tulemus ei tule ennen aikojaan !

Siis todellinen valvova uskova elää tässä päivässä ja hetkessä, eli valvoo ja lampussa on öljyä.

Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

Joten Herra voisi sen puolesta tulla vaikka tänään ja nyt heti !!!

• JesuiittojenJuonia
        maunolle kirjoitti:

Tämäkö on pelkkä jesuiittojen juoni ?

!!!
        !!!
        !!!
        !!!

Raamatun Sana on totta, mutta jesuiittojen keksimä futuristinen tulkintamalli ei.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Francisco_Ribera

• maunolle
        JesuiittojenJuonia kirjoitti:

Raamatun Sana on totta, mutta jesuiittojen keksimä futuristinen tulkintamalli ei.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Francisco_Ribera

En ole kiinnostunut jesuiittojen opeista !

Minä en niistä kirjoittanut yhtään mitään, vaan näytin vain Raamatusta sen, mitä se sanoo !

• JesuiittojenJuonia

Entäpä jos se on jo toteutunut?

• maunolle

Etkö yhäkään usko siihen, mitä Raamattu sanoo ???

Jos epäilet Raamatun oikeellisuutta, niin tutki asiaa alkukielen verisoista !

• maunolle

Kuka sinulle on kylvänyt noin kovan pelon ?

Jos me pitäydymme Sanassa emmekä ota opetusta ihmisiltä, vaan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, niin kuinka joku "jesuiitta porukka" voi uskovaa eksyttää ?

• JesuiittojenJuonia

Luopumus tapahtui ilmeisesti keisari Konstantinuksen aikana, kun katolinen kirkko lähti muodostumaan kristillisyyden ja pakanuuden sotkeutuessa toisiinsa, Laittomuuden ihminen on ollut siitä lähtien Roomassa. Lue tämä, niin tiedät, kuinka uskonpuhdistuksen aikoihin asia vielä käsitettiin:

www.lulu.com/items/volume_1/85000/85251/6/print/tbatb.pdf

• Kirjakääröt

Luuk.17:20-21 "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Biblia (1776) "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."

• kamina_kuumaksi

Kirjakääröt, Jumalan valtakunta ei ole sinussa sisällisesti, koska et ole uudesti syntynyt etkä ole uskossa Jeesukseen.

• fgdd
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

Kirjakääröt, Jumalan valtakunta ei ole sinussa sisällisesti, koska et ole uudesti syntynyt etkä ole uskossa Jeesukseen.

Ja millä perusteilla teet tällaisen arvion?

Vai puratko vain omaa pahaa oloasi Kirjakääröön, joka ei tee muuta kuin lainaa Raamattua?

• Jobinpostia

Joh.7:34. 7:36. 8:21. 8:22. 13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille.

• kamina_kuumaksi

Kymmenen valtion liittovaltio muodostuu ennen kuin Jeesus palaa. Muinainen Rooma nousee. Jonkinlainen antikristuksen valhe jumalan palvelus temppelissä alkaa. On rauhan aika, mutta terrori eli laittomuus vallitsee.

• Antti.Ristus.666

Höpöpersu Kankaanniemikin väitti semmosta. Hupiukko.

• Kirjakääröt

Joh.8:21 Biblia (1776) Niin Jesus sanoi taas heille: minä menen pois, ja te etsitte minua, ja teidän pitää kuoleman synneissänne. Kuhunka minä menen, ette sinne taida tulla.

• RauhanMinäJätänTeille

Tempaus voi tapahtua milloin vain. Tällä minuutilla, tai 3000 vuoden kuluttua.

Itse uskon / luulen, että melko todennäköistä on: NYT -> ~ v. 2030. (Jeesus kuoli ristillä ilm. vuonna 30.)

"Viisaat Neitsyet" ovat valppaina kaiken aikaa. Pitävät Lamppunsa ja Öljynsä kunnossa, eli: keskittyvät ensin itseensä ja omaan Jumala-suhteeseensa ja sitten vasta häärivät muita ja muiden asioita. Tämä on Jeesuksen oma neuvo, kun Hän puhui asiasta vertauksen.

Mihinkään paniikki-rukoiluun ei pidä ryhtyä, vaan asiallisesti hoitaa asiansa Jumalan kanssa. Rauhallisesti ja vakaasti vahvistaa itseään hengellisesti. Myöskin tutkistella kukin itse itseään, miettiä mitä Jumalan sana puhuu, tehdä hengessään ja mielessään aitoa parannusta. ParannuksenTEOT eivät aina onnistu, joskin niihinkin on pyrittävä.

Koko asian ydin on Jeesuksen Kristuksen herruus kussakin meissä itsessä.

Kun Jeesus Itse, Pyhän Henkensä kautta, vaikuttaa omaa, Kristuksen vanhurskauttaan meissä, Hän vaikuttaa myös OIKEAN PARANNUKSEN, joka täsmällisesti sanoen on: KATUMUSTA, eli rehellistä synnintuntoa meissä sekä parannuksen HALUA USKOA Jeesukseen, Hänen täyteen sovitustyöhönsä puolestamme, tähän uskossa, evankeliumin sanan kautta. "Usko, jonka JEESUS vaikuttaa."

Ap. t. 3:16
      Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

1. Kor. 12:6
      ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Fil. 2:13
      sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Kol. 1:29
      Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.

1. Kor. 12:11
      Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Raamatun UT:n lukeminen ja rukoilu on hyväksi. Jos mahdollista ja jos ei vielä ole tätä saanut: keskittyä rukoilemaan myös nk. Pyhän Hengen täyteyttä ja pyytämään itselleen armolahjoja. (Käsittääkseni armolahjat eivät kuitenkaan ole itse pelastuksen mittari.)

"Pelkoa ei rakkaudessa ole", joten jäämme tässä ylöstempaus-asiassa Jumalan käsiin. Me emme tempaise itse itseämme Taivaisiin, se on Jeesus, Herra, joka hakee omansa.

Joh. 14: 27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
      *

• perinnäissääntöjä

Muuten ihan asiaa, mutta:

" keskittyä rukoilemaan myös nk. Pyhän Hengen täyteyttä "

Näytätkö Raamatusta sen, että missä tuollaiseen siellä kehoitetaan ?

• LamputJaÖljy

Matteus 25: 1-13
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.

2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.

4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.

5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.

8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
        9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Matteuksen evankeliumi, 25. luku:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 25:1&rnd=1548230297693
        *

• Täyttykää.P.Hengellä
        perinnäissääntöjä kirjoitti:

Muuten ihan asiaa, mutta:

Näytätkö Raamatusta sen, että missä tuollaiseen siellä kehoitetaan ?

Et näy tuntevan Raamattua laisinkaan. Tässä alkua:

1. Kor. 12:31
        Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Matt. 3:11
        Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:8
        Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Luuk. 1:15
        Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

Luuk. 1:41
        Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

Luuk. 1:67
        Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen:

Luuk. 3:16
        niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Janiinedelleen.
        *

• PyhänHengen.Täyteys
        Täyttykää.P.Hengellä kirjoitti:

Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Janiinedelleen.
        *

Markus 16: 14-20
        14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Apostolienteot 2: 1-4
        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.

2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        *

• 1234567---

Ennen tempausta, joka tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, niin ennen sitä Ilmestyskirja kertoo Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, MUTTA SAAVAT VALLAN NIINKUIN KUNINKAAT YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA.
        13. Näillä on yksi ja sama mieli, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

Näissä viimeisissä vainoissa, ketkä eivät petoa kumarra, tulevat viimeiset marttyyrit.

• perinnäissääntöjä
        Täyttykää.P.Hengellä kirjoitti:

Janiinedelleen.
        *

Kiitos vaan noista Raamatunpaikoista, mutta ne eivät muuta mitään !

Sinä kirjoitit:

" Et näy tuntevan Raamattua laisinkaan. "

Voisitko sinä itse perehtyä siihen, mitä Raamattu opettaa oikeasti ?

Miten uskon opin perusteesi ovat näin vääristyneet:

Siis jokaikinen uudestisyntynyt uskova on JO TÄYTETTY Hengellä !

Miksi sitä "Pyhän Hengen täyteyttä" yhä tarvitsisi rukoilla ?

Me toki voimme yhä uudestaan ja uudestaan täyttyä Hengellä Sanan mukaan, sen uudestisyntymisessä tapahtuneen täyttymisen jälkeen !

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Mutta mennään nyt esikuviin, jotta sinäkin ymmärtäisit edes sen, mitä uudestisyntymässä JO tapahtuu, eli jokainen uudestisyntynyt on JO täyttynyt Hengellä eli täytetty Hengellä !

Niin temppeli kuin ilmestysjamakin olivat vain ihmisen rakentamia, mutta niistäkin tuli siis Jumalan temppelitä sitä kautta kun Pyhä Henki TÄYTTI NE !

2. Moos. 40:34 Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus TÄYTTI asumuksen;

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Joten sama on käynyt meille, eli nykyisille Jumalan temppeleille, kun Pyhä Henki tuli meihin uudestisyntymisessämme, niin Henki siis JO TÄYTTI meidät !

Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Raamattu sanoo Jeesuksen kastavan uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä, eli uudestisyntymässä siis saadaan KOKO Pyhä Henki, eikä vain jotain osaa siitä, eli vaikkapa 1/3 osaa ja sitten loput mukamas myöhemmin erillisessä "Hengellä täyttymis" hetkessä.

Siis Raamattu sanoo myös, että Henkeä ei saada MITALLA:

Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

Pieni kysymys sinulle vielä tähän, eli mitä sinä uskot sinulle tapahtuneen uudestisyntymisessäsi ?

No, eiköhän tässä ollut sinulle näin ihan aluksi, hieman tutkittavaa, jään odottalemaan vastinettasi.

• höpöhöpöhöpöhöpöhöpö_
        1234567--- kirjoitti:

Ennen tempausta, joka tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, niin ennen sitä Ilmestyskirja kertoo Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, MUTTA SAAVAT VALLAN NIINKUIN KUNINKAAT YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA.
        13. Näillä on yksi ja sama mieli, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

Näissä viimeisissä vainoissa, ketkä eivät petoa kumarra, tulevat viimeiset marttyyrit.

Höpö höpöä.

• 1234567---
        höpöhöpöhöpöhöpöhöpö_ kirjoitti:

Höpö höpöä.

Sinulta höpöttäjältä muuttuu ymmärrys täysin !

• 1234567---
        PyhänHengen.Täyteys kirjoitti:

Markus 16: 14-20
        14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Apostolienteot 2: 1-4
        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.

2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        *

Ja kun helluntaipäivä oli tullut olivat he kaikki yhdessä koolla, niin olivat. He pitivät kuitenkin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.

He eivät olleet helluntailaisia, joista suurin osa julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Tulee koetella kaikki henget ovatko ne Jumalata.

• Steyr

Jeesukseen uskovan sukulaisen suorittama upotuskaste on sinällään pätevä. Ei siihen välttämättä pastoria tarvita. Mutta käsisuihkulla pään kasteleminen ei ole upotuskaste, vaan pelkkä pään kasteleminen. Uskovien upotuskaste tapahtuu kastettavan kokonaan veden alle upottamisena. Kun luonnossa sijaitsevassa järvessä, joessa ja lammessa on paljon syvää vettä, niin niissä on helppo suorittaa uskovan upotuskaste, mutta eipä upotuskastetta ole vaikea suorittaa seurakunnan kastealtaassakaan, koska kastettava painuu myös niissä kokonaan veden alle. Se on makuasia haluaako upotuskasteella käydä luonnossa vai seurakunnan kastealtaassa.
      En nyt osaa sanoa kylpyammeessa tapahtuvasta kasteesta, koska en ole kuullut kenenkään suorittavan sitä noin. Mutta aika loogiseltahan se tuokin upotuskastaminen kuulostaisi, koska uskova uppoaa kokonaan veden alle, samoinkuin seurakunnan altaassakin.

Ja mikäli käyt upotuskastella seurakunnan kastealtaassa, sinun ei ole pakko välttämättä liittyä seurakunnan jäsenyyteen, vaikka upotuskaste on edellytys seurakuntaan liittämiselle. Kannattaa sopia pastorin ja vanhemmiston kanssa asiasta, ellet halua liittyä kasteen jälkeen seurakuntaan, vaan pysyä seurakunnan jäsenyydestä erossa. Mutta jos sinut nyt kuitenkin liitetään seurakuntaan, niin pääset siitä eroon sen jälkeen maistraatissa laaditulla eroilmoituksella.

• Pyhä.Kaste

Tuollaiset "uskovaisen naapurin" suorittamat epäasialliset suihkukasteet pilkkaavat pyhän kasteen arvokkuutta.

Raamatussa on säädetty papisto, joka suorittaa tällaiset asiat.

On toteennäytetty että helluntailaiset kasteet pilkkaavat Jumalan sanaa ja on yksi hailee, onko pilkka-kastettu kokonaan upotettu ammeesseen tai suihkutettu käsisuihkulla. Kyseessä ei ole raamatullinen kaste.

Itse, erottuani hellareista, kielsin ihan paperilla hellareiden kasteen olemuksen. Vesi oli ainoa joka siinä oli oikeaa ja se kelpasi kristilliselle kirkolle. Muu oli huuhaata, joka tuli Jeesuksen Pyhässä Nimessä kieltää.

Olisi parempi, jos kristilliset kirkot kokonaan uudelleen kastaisivat kristinuskon ulkopuolella "kastetut". Helluntailaiset eivät ole kristittyjä.

• AikaPäättymässä

"Helluntailaiset eivät ole kristittyjä".

Jokainen, joka on uudestisyntynyt ylhäältä (uskoontullut Jeesukseen), on kristitty. Ei väliä, mikä on kristikunta nimeltään!
        Vastaat sanoistasi Jumalalle, ja Hänen tapaaminen (ylöstempaus) on todella lähellä.
        (En ole helluntailainen, enkä minkäänlainen, mutta Jeesuksen pelastama jo 80-luvulta!)

• 1234567---
        AikaPäättymässä kirjoitti:

Jokainen, joka on uudestisyntynyt ylhäältä (uskoontullut Jeesukseen), on kristitty. Ei väliä, mikä on kristikunta nimeltään!
        Vastaat sanoistasi Jumalalle, ja Hänen tapaaminen (ylöstempaus) on todella lähellä.
        (En ole helluntailainen, enkä minkäänlainen, mutta Jeesuksen pelastama jo 80-luvulta!)

Luterilainen 1700-luvun virsi kertoo: Virsi 136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, EI SILLE OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

Oikea kristitty pitää myöskin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Sapatista Jumala "MUISTA"!

Antikristillisyyteen ei Jumalan sapatti käy pyhäksi.

• haistaavitunnyvvaa
        1234567--- kirjoitti:

Luterilainen 1700-luvun virsi kertoo: Virsi 136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, EI SILLE OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

Oikea kristitty pitää myöskin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Sapatista Jumala "MUISTA"!

Antikristillisyyteen ei Jumalan sapatti käy pyhäksi.

Haista vittu.

• Pyhä.kaste
        AikaPäättymässä kirjoitti:

"En ole helluntailainen, enkä minkäänlainen, mutta Jeesuksen pelastama jo 80-luvulta!"

Johdan sinua 10 vuodella. Minä pelastuin jo 70-luvun alulla. 😇

Eikä minua ripsuteltu eikä suihkuteltu vaan kämmenet ristissä ihan humps upoksiin laitettiin.

En silti pidä vääränä valelua / ripsutteluakaan, mutta suihku kylpyammeessa on kyllä pyhän kasteen pilkkaa.

• apostolin.sana
        Pyhä.kaste kirjoitti:

"En ole helluntailainen, enkä minkäänlainen, mutta Jeesuksen pelastama jo 80-luvulta!"

Johdan sinua 10 vuodella. Minä pelastuin jo 70-luvun alulla. 😇

Eikä minua ripsuteltu eikä suihkuteltu vaan kämmenet ristissä ihan humps upoksiin laitettiin.

En silti pidä vääränä valelua / ripsutteluakaan, mutta suihku kylpyammeessa on kyllä pyhän kasteen pilkkaa.

Tutkitko hieman enemmän sitä raamattuasi ?

Eli mitä sanoi siis Paavali, pakanoiden apostoli siitä, että mitä tekemään Herra itse hänet lähetti, siis apostolin piti olla siis esikuvana ja esimerkillinen niin opetuksessa kuin toiminnassa:

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Mietitkö edes hetken näitä sanoja ja niiden merkitystä ?

• Rauhan tervehdys

Hyvä, että Jumalan sana kiinnostaa ja jos odottaa Herraa, eikä rakkaus kylmene, sillä "paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy'" (Matt. 24:48).

Uskon kokosydämisesti ja vilpittömästi, että Jeesuksen tulo tapahtuu pian. Se ei ole ainoastaan opillinen pään asia, vaan sydämen asia, sillä "Henki ja morsian sanovat: 'Tule!' Ja joka kuulee, sanokoon: 'Tule!'" (Ilm. 22:17).

Tutki sydäntäsi, että oletko morsius-seurakunnassa?

Tässä on lista opetuksistani liittyen tähän autuaallisen toivoon, vapautuksen päivään ja rakkaan Herramme tulemukseen morsiamelleen. Koettele sanalla, ja koettele myös erityisesti sydämesi, että etsiikö se selityksiä vai Jumalaa?
      https://www.youtube.com/playlist?list=PLubfK2zKWUVXcF0DpHFPg8z-ZqXoh6v-Z

"Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen VOIMAA ja TULEMUSTA, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa." - 2. Pietari 1:16

Siunauksin, MM.

• fdgfdjghj

Mauno, käyn nykyään päivittäin katsomassa, oletko tehnyt uusia videoita. Ennen kuin löysin sinun puheesi, olin kuunnellut useita amerikkalaisia puhujia. Vanhemmista videoistasi ajattelin, että onpa sinulla puurot ja vellit sekaisin Ilmestyskirjasta. Sittemmin aloin taas kuunnella sinua ja huomaan olevani samaa mieltä lähes kaikessa, mitä puhut. Ehkä olen kasvanut kristittynä, tai sinä olet.

Ylösotosta ja Jeesuksen paluusta kuninkaana on selkeitä kohtia Raamatussa. Ne ovat hyvin erilaiset tapahtumat. Ylöstempaus tapahtuu rauhan aikana, yllättäen, yksi otetaan, toinen jätetään. Kuuluu Jeesuksen pasuunamainen ääni, Kristuksessa kuolleet heräävät ensin. Vain kristityt kuulevat nimensä ja näkevät Jeesuksen. Jeesuksen paluu vihan ajan lopussa näkyy koko maailmalle, tapahtuu tuhoisan sodan keskellä, ja hänen kanssaan palaavat maan päälle ylöstemmatut pyhät. Kopioin Chuck Misslerin videolta listan Raamatun kohdista. En ole vielä niitä käynyt läpi, mutta Missler on yleensä hyvin tarkka antamassaan informaatiossa.

Ylöstempauksesta puhutaan näissä kohdissa:
        Joh 14: 1-3
        1 Kor 15:1-53
        1 Tess 4:13-18
        Room 8-19
        1 Kor 1:7-8 ja 16:22
        Fil 3:20-21
        Kol 3:4
        1 Tess 1:10, 2:19, 5:9, 5:23
        2 Tess 2:1 (3)
        1 Tim 6:14
        2 Tim 4:1
        Titus 2:13
        Hab 9:28
        James 5:7-9
        1 Piet 1:7-13
        1 Joh 2:28-3:2
        Juda 21
        Ilm 2:25 ja 3:10

Jeesuksen paluu kuninkaana:
        Dan 2:44-45, 7:9-14, 12:1-3
        Zech 14:1-15
        Mat 13:41, 24:15-31, 26:64
        Mark 13:14-27, 14:62
        Luuk 21:25-28
        Ap 1:9-11, 3:19-21
        1 Tess 3:13
        2 Tess 1:6-10, 2:8
        2 Piet 3:1-14
        Juda 14-15
        Ilm 1:7, 19:11-20:6 (?), 22:7, 12, 20

• voi.mauno

Nytkö nostat jo itsesi apostoli Pietarin rinnalle ?

" "Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen VOIMAA ja TULEMUSTA, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa." - 2. Pietari 1:16 "

Kerrotko nyt sen sitten, että miten se Jumalan VOIMA näkyy sinussa ?

Pietarissa se näkyi, mutta miten se on ilmennyt sinussa, yhtä voimakkaanako ?

Sinäkö et ole omaksunut vamhinten perinnäis sääntöjä ollankaan , eli niitä viekkaasti sommitetuja taruja ?

Älä nyt viitsi mainostaa itseäsi ihan taivaaseen asti !

Ja Mauno, tämä oli jo ihan ala-arvoista tekstiä:

" Koettele sanalla, ja koettele myös erityisesti sydämesi, että etsiikö se selityksiä vai Jumalaa? "

Eli sinä siis noin väität kertoneesi vain totuutta ja se joka ei sinua ja SINUN selityksiäsi usko, se uskoo siis muiden selityksiä, eikä Jumalan !

Sinä siis teet itse itsesi jo Kaikkitietäväksi Jumalaksi, noilla sanoillasi ja niiden takana olevalla ajatuksellasi.

Olet todella pahasti ylpistynyt ja paisunut Mauno !

Varo hyvä ihminen, tuo on vakava asia tuo ylpeys !

• 1234567---
        fdgfdjghj kirjoitti:

Mauno, käyn nykyään päivittäin katsomassa, oletko tehnyt uusia videoita. Ennen kuin löysin sinun puheesi, olin kuunnellut useita amerikkalaisia puhujia. Vanhemmista videoistasi ajattelin, että onpa sinulla puurot ja vellit sekaisin Ilmestyskirjasta. Sittemmin aloin taas kuunnella sinua ja huomaan olevani samaa mieltä lähes kaikessa, mitä puhut. Ehkä olen kasvanut kristittynä, tai sinä olet.

Ylösotosta ja Jeesuksen paluusta kuninkaana on selkeitä kohtia Raamatussa. Ne ovat hyvin erilaiset tapahtumat. Ylöstempaus tapahtuu rauhan aikana, yllättäen, yksi otetaan, toinen jätetään. Kuuluu Jeesuksen pasuunamainen ääni, Kristuksessa kuolleet heräävät ensin. Vain kristityt kuulevat nimensä ja näkevät Jeesuksen. Jeesuksen paluu vihan ajan lopussa näkyy koko maailmalle, tapahtuu tuhoisan sodan keskellä, ja hänen kanssaan palaavat maan päälle ylöstemmatut pyhät. Kopioin Chuck Misslerin videolta listan Raamatun kohdista. En ole vielä niitä käynyt läpi, mutta Missler on yleensä hyvin tarkka antamassaan informaatiossa.

Ylöstempauksesta puhutaan näissä kohdissa:
        Joh 14: 1-3
        1 Kor 15:1-53
        1 Tess 4:13-18
        Room 8-19
        1 Kor 1:7-8 ja 16:22
        Fil 3:20-21
        Kol 3:4
        1 Tess 1:10, 2:19, 5:9, 5:23
        2 Tess 2:1 (3)
        1 Tim 6:14
        2 Tim 4:1
        Titus 2:13
        Hab 9:28
        James 5:7-9
        1 Piet 1:7-13
        1 Joh 2:28-3:2
        Juda 21
        Ilm 2:25 ja 3:10

Jeesuksen paluu kuninkaana:
        Dan 2:44-45, 7:9-14, 12:1-3
        Zech 14:1-15
        Mat 13:41, 24:15-31, 26:64
        Mark 13:14-27, 14:62
        Luuk 21:25-28
        Ap 1:9-11, 3:19-21
        1 Tess 3:13
        2 Tess 1:6-10, 2:8
        2 Piet 3:1-14
        Juda 14-15
        Ilm 1:7, 19:11-20:6 (?), 22:7, 12, 20

Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000-vuotta taivaassa.

• äiteenhommia

Joko äitee pyyhki pyllysi ?

• sapattikakkija
        äiteenhommia kirjoitti:

Joko äitee pyyhki pyllysi ?

Joo. Sapatikkakka pääs. Hihii.

• MaunoMaatila

Nyt kyllä multa pääs jännäkakka housuun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      42
      5835
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3626
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      59
      3503
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      507
      3033
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      230
      2215
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2080
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      52
      2022
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1687
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1371
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1333
    Aihe