Kiitos ateisteille ja Ateismi- palstalle

EntinenHihhuli

Olin aikaisemmin hihhuli, uskoin melkeinpä kaiken raamatusta, ja kirjoittelin pitkät pätkät tännekin palstalle Jumalasta ja Jeesuksesta. Muistan monet väittelyt jotka jatkuivat ja jatkuivat, loppumattomina väittelyinä ja lopulta jankutuksina.

Välillä tuli ihan hyvääkin keskustelua, ja välillä vastaväittäjää lyötiin kuin vierasta sikaa.

Mutta se siitä. Nykyään ihmettelen kaikkea sitä jankutusta mitä hihhulit ja fundamentalistit ja kreationistit jaksavat jatkaa, sen epärehellisyyden takia. Joka yrittää selittää evoluution ja maailmankaikkeuden synnyn muuten kuin alkuräjähdyksenä, valehtelee. En koskaan "uskossa" olleena kuitenkaan uskonutkaan tavallaan luomisteoriaan, vaan järkeilin sen olevan sen varhaisen ajan ns. pyhien ihmisten selitys sille miten maailma syntyi, siis ns. luotiin. Ja olen edelleenkin samaa mieltä asiasta. Jokainen rationaalisesti ajatteleva ihminen ymmärtää että pronssikauden ihmisillä ei ollut vielä tarkkoja havaintovälineitä jolla tutkia avaruutta, saatikka soluja ja niiden rakennetta. Miten he olisivat voineet tietää ja ymmärtää evoluutiostakaan siis yhtään mitään?

Pääni alkoi selvetä kaikesta huuhaasta pikkuhilja näillä sivuilla vieraillessani. Ja uskon meitä muitakin uskovia olevan aika paljon.

Älkää siis ateistit luovuttako, kannattaa kärsivällisesti selvittää onnettomille uskoville tieteen detaljeja ja koko isoa kokonaisuutta unohtamatta. Kyllä se lopulta perille tieto tieteestä menee hihhulillekin.

Hyvää jatkoa tälle palstalle.

Terveisin

Entinen hihhuli.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jfjfkfjirkfj

      Lue Pekka Reinikaisen kirja Darwin vai älykäs suunnitelma ja ihastu.

      • Mihin ihmeeseen Reinikaista lukemalla voi ihastua? Siihen, että huomaa oleavansa huomattavasti älykkäämpi kuin joku lisurin vääntänyt henkilö?


      • VanhuudenHöppänä
        TheRat kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen Reinikaista lukemalla voi ihastua? Siihen, että huomaa oleavansa huomattavasti älykkäämpi kuin joku lisurin vääntänyt henkilö?

        Reinikaisella taitaa jo ikä ja sen mukanaan tuomat haitat painaa pahasti. Kun hänen kirjoituksiaan lukee, tuntee enemmänkin myötähäpeää kuin ihastusta.


    • uskova-urpo

      Olen edelleen sitä mieltä, ettei maailman synnylle voi olla muuta järkeenkäyvää selitystä kuin se, että alussa aina ollut henki vietti ensin ikuisuuden yksinään pimeässä kunnes lopulta hoksasi, että hänellähän on kyky loihtia tyhjästä mitä lystää. Ei voi olla muuta selitystä.

    • Onneksi olkoon että olet ihminen joka kykenee muutokseen ja myöntämään olleensa väärässä. Tämä on yleensä kaikkein vaikeinta, koska pyrimme kaikin mahdollisin keinoin säilyttämään itsestämme myönteisen minäkuvan.

    • turvallistamatkaa

      Jos näin on, en ole erityisen yllättynyt, sillä nähtiinhän taannoin ainakin Patrick Tiaisen -tapaus, joka homoseksuaalina perusti oman kirkon kokkolaan, sai ohjelmatilaa TV Seitsemällä, saarnasi ihmisille, ja kertoi sitten lopuksi julkisesti olevansa kiinostunut miehistä.

      Teevee seiskalla menee kuitenkin edelleen hyvin, lahoitan itsekin aina kun mahdollista.

      Muistathan, että jos joskus haluat palata teiltäsi, niin odotamme sinua ja Tiaistakin avosylin takaisin.

    • Olet siis sanonut hyvästit uskoontulollesi ja Jeesukselle Kristukselle, ja olet nyt sujut kristinuskon kanssa.

      Raamattu sanoo, että kristikunnassa (uskovien keskuudessa) tapahtuu tulevina aikoina suuri luopumus .

      1. Tim. 4:1,2
      "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
      valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty"

      ("Moniaat luopuvat uskosta", vähän vanhahtavaa käännöstä v. 1933 raamatussa)

      ---
      Mutta on myös tiettyjä "Herra, Herra" -uskovaisia, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omat, mutta joille Jeesus itse sanoo rankat sanat:

      "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.´" (Matteus 7:23)

      ---

      Matteus 7:21-23
      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät´".

      • miten-on

        Tämä on tämä perinteinen hihhulien provo jolla he yrittävät omia taivasten valtakunnan paikan vain itselleen.

        Mutta kun jo itse raamattukin todistaa näitä vastaan, sillä "valehtelijat" eivät pääse taivasten valtakuntaan.

        Ja tätähän fundikset jatkuvasti tekevät, valehtelevat, kieroilevat ovat tehneet denialismista elämänohjeensa.

        "Mutta on myös tiettyjä "Herra, Herra" -uskovaisia, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omat, mutta joille Jeesus itse sanoo rankat sanat:"

        Eli hihhulit, fundikset, kretupellet, nämä ne mölyää ja hokee Herra-Herraa täällä valehdellen.

        Eikö yhtään pelota kiistää totuus?


    • Tuttujuttuhelppojuttu

      Et ole vaan sitä ymmärtänyt, että pahat henget aiheuttaa sellaisia ateistisia ja agnostisia kokemuksia. Näistä eksytyksistä voit vapautua Jeesuksen ristinkuoleman kautta.

      • Tuttujuttuhelppojuttu

        Naulaa siis sisäinen Jeesukesi ristiin, ja ristiohjain on valmis!


    • Tuttujuttuhelppojuttu

      Olen vaan sitä ymmärtänyt, että pyhat henget aiheuttaa sellaisia teistisia . agnostisia kokemuksia. Näistä eksytyksistä voit vapautua sukset ristiin kuoleman kautta.
      59 km nopeutta suket ristiin ja lennät taivaan kautta päistikkaa kuusikkoon

      siinä koiranomistajatkin nauraa itsensä kuoliaaksi ns.

    • 12____13

      > Miten he olisivat voineet tietää ja ymmärtää evoluutiostakaan siis yhtään mitään?

      Toisaalta, samalla logiikalla pitäisi myös sitten ymmärtää, miten heillä olisi mitään asiaa Jumalasta, ellei jostain olisi tullut tieto Jumalasta.

      Evoluutio, eli "äiti maa" jumala, on se kaikista helpoin selitys, joka syntyy kun katsoo maailmaa, eikä tiedä.

    • Neropatuonsyntyny

      Paljon onnea valitsemallasi tiellä. Pääsit omasta päästä toisten päihin.

      • 12____13

        päissään uskovaiset ovatkin kun elämäänsä ei kestä


    • JeesusPelastaaSinutkin

      Aloitus on ateistin keksimä "ovela" provo. 😄

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe