Jeesus on ainoa Pelastaja

14.49

"Katso Ihmistä!" (Johannes 19:5). Nämä Pilatuksen sanat muistuttavat Johanneksen Kastajan sanat: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!" (Johannes 1:29).

Ihmistä, sillä Jeesus on sekä Jumala että ihminen. Jeesus eli synnitöntä elämää. Mooseksen lain mukaan, ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantoa (Hebrealaisille 9:22). Vanhassa liitossa tarvittiin karitsojen verenvuodatusta saadakseen anteeksiantoa mutta se ei riittänyt ja tarvittiin täydellinen uhri tehdäkseen täydellisiksi syntiset jotka pyhitetään (Hebrealaisille 10:14). Jeesus on Jumalan Karitsa, täydellinen uhri ilman syntiä joka pyhittää uskovia.

Jumala ei anna kenenkään synnit anteeksi muusta syystä kuin siksi, että synti on tuomittu hänen Poikansa, Jeesuksen ristinkuolemassa (Roomalaisille 8:3; 2 Korinttolaisille 5:21).

Pelastus on armosta ilman ansiota. Tämä armo (pelastuksen lähde kaikille ihmisille [elävän uskon kautta]) kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee (Titus 2:11-14).

42

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Melkoista aliarviointia koko pelastuslaitoksen henkilökunnalle, jolla sentään on näyttöä tuloksellisesta toiminnasta toisin kuin sillä sinun mielikuvitusystävälläsi.

      • Siinäpähän pilkkaat mutta mitään et voi sinäkään totuutta vastaan. Kerran olet Jumalan edessä tuomiolla ja ilman Jeesusta kannat itse syntisi, ja tuomion kärsit myös itse.


      • Eikiitosjeesus
        Urhomuro kirjoitti:

        Siinäpähän pilkkaat mutta mitään et voi sinäkään totuutta vastaan. Kerran olet Jumalan edessä tuomiolla ja ilman Jeesusta kannat itse syntisi, ja tuomion kärsit myös itse.

        Ollos huoleton: Jumalasi tuomiovalta kun ei ulotu korviesi väliä kauemmaksi.
        Kärtsää siis yksinäsi.


    • Eikiitosjeesus

      Perin viddumainen jumala teillä kun vaatii uhraamaan ihmisiä vihan lepyttämiseksi.

    • Jesus-Priest

      Kysymys kuuluu:

      Miten käy niiden, jotka eivät ole ikinä kuulleet Jeesuksesta (tai edes Raamatusta)?

      Onko Jeesus heillekin ainoa pelastaja?

      Jos on, niin pitääkö heidän uskoa Jeesukseen, josta eivät ole mitään kuulleet?

      Jos he eivät usko Jeesukseen, niin onko mahdollista pelastua myös ilman uskoa Jeesukseen?

      • "Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi." (Roomalaiskirje 2:14-16)


    • Kirjakääröt

      Joh.19:5 Biblia (1776) Niin Jesus meni ulos, kantain orantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja hän sanoi heille: katso ihmistä! Kirjoitetaan: Jeesus, purppuraista.

    • aivopesukone

      Jeesus on ainoa Pelastaja? Jaa, meilläpäin tuo palo- ja pelastuslaitos pelastaa niin ihmisiä kun eläimiäkin se on heidän hommansa.

    • Kirjakääröt

      2Kor.3:3 Biblia. Ja te olette ilmoitetut, että te Kristuksen lähetyskirja olette, meidän palveluksemme kautta valmistettu, ei pläkillä kirjoitettu, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivisin tauluihin, vaan lihallisiin sydämen tauluihin. Hes.11:19.36:26

    • Kirjakääröt

      Hebr.10:16 Tämä on se Testamentti, jonka minä tahdon heille tehdä niiden päivien jälkeen, sanoo Herra: minä tahdon antaa minun lakini heidän sydämiinsä, ja heidän mieliinsä minä ne kirjoitan. Hebr.8:10. Jer.31:33

    • kamalaaaa

      Kirjakääröt, oppisi mukaan sinun sydämeesi on kirjoitettu. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
      Olet vaarallinen ihminen.

    • qwet

      Kyllä se vaan niin on että ei ole pelastusta muuten kuin Jeesuksessa. Kun ei muuten saa syntejään anteeksi ja synneissään ei voi mennä Jumalan Valtakuntaan.

      • Eikiitosjeesus

        Ilmoita ennalta hätänumeroon, että et ota vastaan poliisia, palokuntaa etkä ambulanssia vaan woodoopappi hoitaa ongelmatilanteetkin.


    • ei_onnistu

      "Jumala ei anna kenenkään synnit anteeksi muusta syystä kuin siksi, että synti on tuomittu hänen Poikansa, Jeesuksen ristinkuolemassa (Roomalaisille 8:3; 2 Korinttolaisille 5:21)."

      Vankilaankaan ei voi mennä toisen puolesta, sillä ei rangaistuksen tarkoitus ole se, että kunhan joku kärsii, vaan se on syyllisen itsensä kärsittävä. Jos tätä ei haluta, syyllinen voidaan armahtaa, mutta rangaistusta ei voi siirtää toisen kärsittäväksi.

      • 12.04

        Ei Jeesuksen tarvinnut kärsiä muiden puolesta mutta silti hän kärsi vapaaehtoisesti rakkaudesta. Sillä Jeesus on synnitön ja hänellä on myös rakkaus ja hän halua jakaa meille, että mekin eläisimme siveästi ja rakastaisimme toisiamme.


      • 12.22

        Jumala ei voinut armahtaa ilman Jeesusta koska hän on vanhurskas eikä siksi hyväksy syntiä. Synti piti tuomita. Jokaisen ihmisen pitäisi joutua kadotukseen sillä jokainen on tehnyt syntiä. Mutta Jumala valitsi toisen ratkaisun Jeesuksessa. Jeesuksen ansiosta Jumala voi olla vanhurskas ja samalla vanhurskauttaa uskovan.


      • ei_onnistu
        12.22 kirjoitti:

        Jumala ei voinut armahtaa ilman Jeesusta koska hän on vanhurskas eikä siksi hyväksy syntiä. Synti piti tuomita. Jokaisen ihmisen pitäisi joutua kadotukseen sillä jokainen on tehnyt syntiä. Mutta Jumala valitsi toisen ratkaisun Jeesuksessa. Jeesuksen ansiosta Jumala voi olla vanhurskas ja samalla vanhurskauttaa uskovan.

        Eihän synti sillä häviä, että tapetaan joku viaton. Siinä tehdään vain yksi paha teko lisää. Jumala olisi voinut yhtä hyvin armahtaa ilman Jeesusta.


      • 16.06
        ei_onnistu kirjoitti:

        Eihän synti sillä häviä, että tapetaan joku viaton. Siinä tehdään vain yksi paha teko lisää. Jumala olisi voinut yhtä hyvin armahtaa ilman Jeesusta.

        Jeesus ei ole kuka tahansa viaton, vaan hän on Jumalan Poika johon Jumala on mielistynyt. Uskot tai sitten et.


      • ei_onnistu
        16.06 kirjoitti:

        Jeesus ei ole kuka tahansa viaton, vaan hän on Jumalan Poika johon Jumala on mielistynyt. Uskot tai sitten et.

        Vaikka niin, mutta mitä Jeesuksen tappamisella saavutettiin ja miksei Jumala voinut armahtaa ilmankin?


      • jumala-kanssamme
        ei_onnistu kirjoitti:

        Eihän synti sillä häviä, että tapetaan joku viaton. Siinä tehdään vain yksi paha teko lisää. Jumala olisi voinut yhtä hyvin armahtaa ilman Jeesusta.

        >>>Jumala olisi voinut yhtä hyvin armahtaa ilman Jeesusta.<<<

        Ei olisi voinut armahtaa ilman Jeesusta. Synti olisi jäänyt olemaan
        jos Jeesus ei olisi kuollut puolestamme ristillä. Synti piti poistaa.
        Se edellytti täysin syytöntä viatonta ja pyhää uhria. Vain Jumala
        voi poistaa synnin Jumalan ja ihmisen välistä. Vain Jumala voi
        palauttaa ihmiselle hänen menetetyn jumalasuhteen. Vain Jumala
        voi palauttaa pois poikenneen ihmisen yhteyteensä. Vain Jumala
        voi antaa synnit anteeksi. Sen Hän teki Jeesuksessa Kristuksessa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/441184740


      • ei_onnistu
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Jumala olisi voinut yhtä hyvin armahtaa ilman Jeesusta.<<<

        Ei olisi voinut armahtaa ilman Jeesusta. Synti olisi jäänyt olemaan
        jos Jeesus ei olisi kuollut puolestamme ristillä. Synti piti poistaa.
        Se edellytti täysin syytöntä viatonta ja pyhää uhria. Vain Jumala
        voi poistaa synnin Jumalan ja ihmisen välistä. Vain Jumala voi
        palauttaa ihmiselle hänen menetetyn jumalasuhteen. Vain Jumala
        voi palauttaa pois poikenneen ihmisen yhteyteensä. Vain Jumala
        voi antaa synnit anteeksi. Sen Hän teki Jeesuksessa Kristuksessa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/441184740

        Jos Kalle tekee ilkeyttä, hyvitetäänkö tämä sillä, että viattomalle Villelle annetaan selkäsauna?


      • jumala-kanssamme
        ei_onnistu kirjoitti:

        Jos Kalle tekee ilkeyttä, hyvitetäänkö tämä sillä, että viattomalle Villelle annetaan selkäsauna?

        Jos se viaton Ville on Kallen luoja, Ville voi sovittaa Kallen ilkeyden
        kärsimällä itse Kallen rangaistuksen. Silloin Villen ei tarvitse antaa
        Kallelle selkäsaunaa vaikka Kalle on tehnyt pahastikin. Viaton
        Ville voi antaa Kallelle anteeksi ja vapauttaa hänet koska ilkeys
        on jo rangaistu.

        Tiedäthän sinä, että kun rangaistus on kärsitty, syyllinen on vapaa.
        Jeesus Kristus on meidän syytön sijaiskärsijä. Koska Hän on Luojamme,
        Hän oli arvollinen siihen tehtävään. Nyt Jumala voi antaa meille anteeksi
        koska Jeesus on jo kärsinyt rangaistuksemme meidän ilkeyksistämme.


      • Eikiitosjeesus
        12.22 kirjoitti:

        Jumala ei voinut armahtaa ilman Jeesusta koska hän on vanhurskas eikä siksi hyväksy syntiä. Synti piti tuomita. Jokaisen ihmisen pitäisi joutua kadotukseen sillä jokainen on tehnyt syntiä. Mutta Jumala valitsi toisen ratkaisun Jeesuksessa. Jeesuksen ansiosta Jumala voi olla vanhurskas ja samalla vanhurskauttaa uskovan.

        Mikä oikeus jumalalla on tuomita ihmisiä!
        Ei niin mikään, vaikka se narsisti ymmärrettävästi onkin katkera tössittyään itse hommansa noin pahasti.


      • lupaakysymättä
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Mikä oikeus jumalalla on tuomita ihmisiä!
        Ei niin mikään, vaikka se narsisti ymmärrettävästi onkin katkera tössittyään itse hommansa noin pahasti.

        Jos sinä vuolet puusta ukon, mikä oikeus sinulla on
        tehdä sille mitä tahdot? Mikä oikeus sinulla on
        kuorruttaa se yltäpäältään kullalla ja asettaa
        se kunniapaikalle, niin tahtoessasi, tai mikä oikeus
        sinulla on heittää se takapihan ojaan tai jokeen tai
        tuleen ja polttaa se?

        Kerro, keneltä sinun pitäisi kysyä lupaa mitä
        saat tehdä ukollesi?


      • ei_onnistu
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Jos se viaton Ville on Kallen luoja, Ville voi sovittaa Kallen ilkeyden
        kärsimällä itse Kallen rangaistuksen. Silloin Villen ei tarvitse antaa
        Kallelle selkäsaunaa vaikka Kalle on tehnyt pahastikin. Viaton
        Ville voi antaa Kallelle anteeksi ja vapauttaa hänet koska ilkeys
        on jo rangaistu.

        Tiedäthän sinä, että kun rangaistus on kärsitty, syyllinen on vapaa.
        Jeesus Kristus on meidän syytön sijaiskärsijä. Koska Hän on Luojamme,
        Hän oli arvollinen siihen tehtävään. Nyt Jumala voi antaa meille anteeksi
        koska Jeesus on jo kärsinyt rangaistuksemme meidän ilkeyksistämme.

        Eli jos Ville on Kallen isä ja lyö itseään, niin hänen ei enää tarvitse antaa Kallelle selkäsaunaa?


      • Johanneskalastaja
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Mikä oikeus jumalalla on tuomita ihmisiä!
        Ei niin mikään, vaikka se narsisti ymmärrettävästi onkin katkera tössittyään itse hommansa noin pahasti.

        Kysymys on siitä ettei Jumalan luona voi olla synneissään, eli iankaikkisuus on vietettävä muualla kuin Jumalan taivaassa. Jumalan luo mennään Hänen ehdoillaan ja, Jumalan ehto on että otamme Jeesuksen vastaan elämäämme ja tunnustamme että Hän on Herra.

        Raamattu kuvaa asian niin että itseasiassa tuomitsemme itse itsemme kadotukseen jos Jumalan valmistama tie iankaikkiseen elämään ei kelpaa.


      • uyhj87
        ei_onnistu kirjoitti:

        Eli jos Ville on Kallen isä ja lyö itseään, niin hänen ei enää tarvitse antaa Kallelle selkäsaunaa?

        Tunnet varmasti juridiikkaa sen verran, että tiedät, että yhteiskunta
        ei anna anteeksi ilman, että rikoksen tekijä on saanut tuomion ja tuomio
        on kärsitty. Vastan sen jälkeen, kun rikollinen on istunut tuomionsa,
        hän saa kävellä vankilasta ulos ja on täysin vapaa.

        Koska maallinen yhteiskunta ei anna anteeksi ilman tuomiota ja
        tuomion täytäntöön panoa, ei myöskään Jumala anna anteeksi
        ilman tuomiota ja sen kärsimistä. Maallisen yhteiskunnan oikeustaju
        on Jumalasta. Paha tuomitaan ja rangaistaan ja hyvä palkitaan.

        Jeesus on kärsinyt meidän rangaistuksemme, Hän kuoli sinun ja minun
        puolesta. Hän myös nousi kuolleista kuoleman voittajana.
        Jeesus elää. Siksi Hän voi antaa meille anteeksi ja pelastaa meidät
        Pahan vallasta ja asettaa meidät sisälle valtakuntaansa.
        Elämämme voi muuttua. Voimme vapautua jo tänään koska tuomiomme on
        kärsitty https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=236s


      • uyhj87
        uyhj87 kirjoitti:

        Tunnet varmasti juridiikkaa sen verran, että tiedät, että yhteiskunta
        ei anna anteeksi ilman, että rikoksen tekijä on saanut tuomion ja tuomio
        on kärsitty. Vastan sen jälkeen, kun rikollinen on istunut tuomionsa,
        hän saa kävellä vankilasta ulos ja on täysin vapaa.

        Koska maallinen yhteiskunta ei anna anteeksi ilman tuomiota ja
        tuomion täytäntöön panoa, ei myöskään Jumala anna anteeksi
        ilman tuomiota ja sen kärsimistä. Maallisen yhteiskunnan oikeustaju
        on Jumalasta. Paha tuomitaan ja rangaistaan ja hyvä palkitaan.

        Jeesus on kärsinyt meidän rangaistuksemme, Hän kuoli sinun ja minun
        puolesta. Hän myös nousi kuolleista kuoleman voittajana.
        Jeesus elää. Siksi Hän voi antaa meille anteeksi ja pelastaa meidät
        Pahan vallasta ja asettaa meidät sisälle valtakuntaansa.
        Elämämme voi muuttua. Voimme vapautua jo tänään koska tuomiomme on
        kärsitty https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=236s

        Tässä Nicky Cruzin todistuksessa on yksi asia, jonka tahdon nostaa esille.
        Nimittäin Nicky Cruz ei ollut koskaan aikaisemmin kuullut sanomaa Jeesuksesta
        Kristuksesta ja Hänen rististään, ristillä kärsimisestään. David Wilkerson toi
        muutamassa minuutissa hänelle tämän ristin evankeliumin, yksinkertaisen sanoman Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tämä sanoma muutti
        Nickyn elämän.

        1.Korinttolaiskirje:1:18 Sillä SANA RISTISTÄ on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se ON JUMALAN VOIMA."

        1.Korinttolaiskirje:2:1-5 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, EN TULLUT PUHEEN tai VIISAUDEN LOISTOLLA teille JUMALAN TODISTUSTA julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi JEESUKSEN KRISTUKSEN, JA HÄNET RISTIINNAULITTUNA. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani EI OLLUT KIEHTOVIA VIISAUDEN SANOJA, VAAN HENGEN ja VOIMAN OSOITTAMISTA, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan JUMALAN VOIMAAN.

        Siinä ristin Sanassa Herra Jeesus Kristus tuli Pyhänssä Hengessä ja valtasi tuon tilanteen läsnäolollaan. Hän on Jumalan voima, Jumala, pelastukseksi jokaiselle uskovalle (Jes 12:2). Jumala itse tuli tuohon tilanteeseen Sanassa ja Pyhässä Hengessä. Ristin evankeliumi on JUMALAN VOIMA pelastukseksi sen uskovalle ihmiselle. Tämä asia tulee tässä todistuksessa hyvin voimakkaasti ja selvästi esille. Ilman Jumalan Sanaa ja Pyhän Hengen voimaa Nicky ei olisi tullut uskoon.

        Katso kohdasta 49:15 eteenpäin https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=236s


      • ei_onnistu
        uyhj87 kirjoitti:

        Tunnet varmasti juridiikkaa sen verran, että tiedät, että yhteiskunta
        ei anna anteeksi ilman, että rikoksen tekijä on saanut tuomion ja tuomio
        on kärsitty. Vastan sen jälkeen, kun rikollinen on istunut tuomionsa,
        hän saa kävellä vankilasta ulos ja on täysin vapaa.

        Koska maallinen yhteiskunta ei anna anteeksi ilman tuomiota ja
        tuomion täytäntöön panoa, ei myöskään Jumala anna anteeksi
        ilman tuomiota ja sen kärsimistä. Maallisen yhteiskunnan oikeustaju
        on Jumalasta. Paha tuomitaan ja rangaistaan ja hyvä palkitaan.

        Jeesus on kärsinyt meidän rangaistuksemme, Hän kuoli sinun ja minun
        puolesta. Hän myös nousi kuolleista kuoleman voittajana.
        Jeesus elää. Siksi Hän voi antaa meille anteeksi ja pelastaa meidät
        Pahan vallasta ja asettaa meidät sisälle valtakuntaansa.
        Elämämme voi muuttua. Voimme vapautua jo tänään koska tuomiomme on
        kärsitty https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=236s

        Tunnen juridiikkaa myös sen verran, ettei rangaistusta voi siirtää toisen kärsittäväksi. Sellainen ei ainakaan länsimaiseen oikeuskäsitykseen kuulu. Primitiivisissä kulttuureissa tosin on verikosto käytössä.


      • lkj98
        ei_onnistu kirjoitti:

        Tunnen juridiikkaa myös sen verran, ettei rangaistusta voi siirtää toisen kärsittäväksi. Sellainen ei ainakaan länsimaiseen oikeuskäsitykseen kuulu. Primitiivisissä kulttuureissa tosin on verikosto käytössä.

        Jos et hyväksy taivaasta tullutta Jeesusta Kristusta sijaiskärsijäkseksi
        ja Vapahtajaksesi, sinä joudut itse kärsimään rangaistuksen jokaisesta
        rikkomuksesta, jonka olet tehnyt Jumalaa, lähimmäistäsi ja itseäsi vastaan.

        Ymmärrätkö, että siitä Jumala tahtoo sinut pelastaa koska rangaistus
        on ikuinen. Myös pelastus rangaistukselta on ikuinen jos sinä hyväksyt
        ja otat sen vastaan Kristuksessa.


      • ei_onnistu
        lkj98 kirjoitti:

        Jos et hyväksy taivaasta tullutta Jeesusta Kristusta sijaiskärsijäkseksi
        ja Vapahtajaksesi, sinä joudut itse kärsimään rangaistuksen jokaisesta
        rikkomuksesta, jonka olet tehnyt Jumalaa, lähimmäistäsi ja itseäsi vastaan.

        Ymmärrätkö, että siitä Jumala tahtoo sinut pelastaa koska rangaistus
        on ikuinen. Myös pelastus rangaistukselta on ikuinen jos sinä hyväksyt
        ja otat sen vastaan Kristuksessa.

        Tuo on tunteisiin vetoavaa suostuttelua, joka ei selitä, millä logiikalla rangaistus voidaan siirtää toisen kärsittäväksi. Tästä logiikasta olen kiinnostunut. Erilaista tunnetason houkuttelua ja pelottelua olen sen sijaan kuullut niin paljon, etten jaksa siitä enää välittää.

        Jos Jumala haluaa pelastaa kaikki, hänhän voi sen tehdä. Mutta miksi siihen tarvittaisiin noin monimutkainen ja vaikeasti ymmärrettävä järjestely, johon kuuluu Jeesuksen kuolema ja sen hyväksyminen tai vastaanottaminen?


      • lkj98
        ei_onnistu kirjoitti:

        Tuo on tunteisiin vetoavaa suostuttelua, joka ei selitä, millä logiikalla rangaistus voidaan siirtää toisen kärsittäväksi. Tästä logiikasta olen kiinnostunut. Erilaista tunnetason houkuttelua ja pelottelua olen sen sijaan kuullut niin paljon, etten jaksa siitä enää välittää.

        Jos Jumala haluaa pelastaa kaikki, hänhän voi sen tehdä. Mutta miksi siihen tarvittaisiin noin monimutkainen ja vaikeasti ymmärrettävä järjestely, johon kuuluu Jeesuksen kuolema ja sen hyväksyminen tai vastaanottaminen?

        Se rangaistus voidaan siirtää Herran Jeesuksen Kristuksen päälle
        koska Hän on lihaksi ihmiseksi tullut Jumala, jota vastaan kaikki rikkomukset,
        mitä ihmiset tekevät, ovat tehty. Ja Jumala ei vain anna anteeksi ja unohda koko
        juttua. Synti täytyi tuomita ja rangaista.

        Rangaistus oli Jeesuksen päällä myös sillä logiikalla, koska rangaistus olisi
        liian raskas ihmisen kärsiä koska se on ikuinen ero Jumalasta ja kaikesta hyvästä,
        mitä Jumalassa ja Jumalalla on varattuna meitä ihmisiä varten. Sitä paitsi
        rangaistus on ikuinen, ei kaskytviisi vuotta tai elinkautinen, Se on ikuinen.
        Ja tältä rangaistukselta Jumala tahtoo pelastaa ihmisen.

        Myös sillä logiikalla, että Jeesus, Jumalan Poika, oli ainoa, joka kykeni ottamaan
        päälleen sinun ja minun synnin ja kärsimään siitä tulevan rangaistuksen. Tämä
        koska Hän on Jumala lihassa ja ainoa synnitön ja syytön. Hän on ainoa, joka
        voi pelastaa ihmisen ikuiselta erolta Jumalasta ja yhdistää ihmisen Jumalan kaa.


      • ei_onnistu
        lkj98 kirjoitti:

        Se rangaistus voidaan siirtää Herran Jeesuksen Kristuksen päälle
        koska Hän on lihaksi ihmiseksi tullut Jumala, jota vastaan kaikki rikkomukset,
        mitä ihmiset tekevät, ovat tehty. Ja Jumala ei vain anna anteeksi ja unohda koko
        juttua. Synti täytyi tuomita ja rangaista.

        Rangaistus oli Jeesuksen päällä myös sillä logiikalla, koska rangaistus olisi
        liian raskas ihmisen kärsiä koska se on ikuinen ero Jumalasta ja kaikesta hyvästä,
        mitä Jumalassa ja Jumalalla on varattuna meitä ihmisiä varten. Sitä paitsi
        rangaistus on ikuinen, ei kaskytviisi vuotta tai elinkautinen, Se on ikuinen.
        Ja tältä rangaistukselta Jumala tahtoo pelastaa ihmisen.

        Myös sillä logiikalla, että Jeesus, Jumalan Poika, oli ainoa, joka kykeni ottamaan
        päälleen sinun ja minun synnin ja kärsimään siitä tulevan rangaistuksen. Tämä
        koska Hän on Jumala lihassa ja ainoa synnitön ja syytön. Hän on ainoa, joka
        voi pelastaa ihmisen ikuiselta erolta Jumalasta ja yhdistää ihmisen Jumalan kaa.

        Jumalalle on siis tärkeintä, että joku kuolee synnin takia - ei niin väliä kuka, syyllinen itse vai sijainen. Tämä periaate ei minun oikeustajuuni mahdu, mutta se itse asiassa on raamatullinen: Daavidin ja Batseban pojan piti kuolla Daavidin synnin takia Daavidin sijaan.


    • lupausten_perillinen

      Tämän kaiken Jeeses teki ihmisten puolesta: Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      Jumalan Sana kehottaa: Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

      • Murey

        Uhrimurhako tai isän tahdon mukainen itsemurhako on kaiken perusta ja edellytys? Mikseivät uskovaiset tee itsemurhia tai uhraa muita, jotta ateistitkin pääsisivät taivaaseen muutaman miljardin vuoden kuluttua!


    • Jobinpostia

      1Joh.2:3-4 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: Minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. 1Joh.2:6

      • Anonyymi

        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.


    • Kirjakääröt

      2Joh.1:6 Biblia (1776) Ja tämä on se rakkaus, että me hänen käskynsä jälkeen vaellamme. Tämä on se käsky, jonka te alusta kuulitte, että te siinä vaeltaisitte. Joh.15:10

      • Anonyymi

        Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.


    • kamina_kuumaksi

      Kirjakääröt, oletko vaeltanut joka ikisessä Mooseksen käskyssä?
      Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä. Oletko noudattanut? "Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

    • Jopi48

      Job.7:21 Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole.

    • Anonyymi

      Toorapastori eli antikristus eli antti wuoltee postaa sielunvihollisen oppia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe