Ei tarvitse mennä kauan, jos haluamme saada todisteita suunnittelusta ja luomisesta.
Ihminen itse on hyvä esimerkki viisaasta ja älykkäästä suunnittelusta, joka on mahdollista vain Jumalalle.
Ihmisen jalat on viisaasti suunniteltu liikkumista varten, kädet työntekoa varten, silmät näkemistä varten, korvat kuulemista varten, aivot ajattelemista varten, keuhkot hengittämistä varten, ruuansulatus kanava ruokaa varten jne. Kaikessa näkyy tarkoituksenmukaisuus ja rakenteet, joita ei pysty tekemään viisaimmatkaan professorit ja tiedemiehet laboratorioissaan, puhumattakaan, että ilman älyä, järkeä ja tietoisuutta olevat aineet pystyisivät siihen, vaikka evolutionistit ja ateistit yrittävät kivenkovaa niin uskotella.
Ihminen on mitä selvin objektiivinen tieteellinen todiste Jumalan olemassaolosta ja luomisesta.
Raamatun luomiskertomuksessa kerrotaan ihmisen luomisesta mm seuraavaa: "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" (1.Moos.2:7)
Kuinkahan ateistisen tieteen mukaan elottomat aineet ja kemialliset reaktiot puhalsivat ihmiseen elämän hengen, kun niillä itselläänkään sitä ollut?
Ihmeellisesti luotu ihminen
53
<50
Vastaukset
- AteistiVaan
”Kuinkahan ateistisen tieteen mukaan elottomat aineet ja kemialliset reaktiot puhalsivat ihmiseen elämän hengen, kun niillä itselläänkään sitä ollut?”
Ei ole olemassa mitään ”elämän henkeä”. Tuo primitiivinen uskomus ajoilta, jolloin ei ymmärretty, mitä eroa on elävällä ja kuolleella ruumiilla.- fhgjhjgh
Evokki on omasta mielestään pelkkä kävelevä ruumis.
"Ei ole olemassa mitään ”elämän henkeä”. Tuo primitiivinen uskomus ajoilta, jolloin ei ymmärretty, mitä eroa on elävällä ja kuolleella ruumiilla. "
Minulla ainakin on elämän henki ja jokaisella muullakin elävällä ihmisellä, jonka olen elämäni aikana tavannut. Ilman elämän henkeä yksikään ihminen ei voi olla elävä.fhgjhjgh kirjoitti:
Evokki on omasta mielestään pelkkä kävelevä ruumis.
"Evokki on omasta mielestään pelkkä kävelevä ruumis. "
Muuten ok. paitsi että ilman elämän henkeä, ruumis ei pysty kävelemään.
Ilman elämän henkeä olevia ruumiita löytyy vain hautausmaalta, maan sisästä.- AteistiVaan
Mark5 kirjoitti:
"Ei ole olemassa mitään ”elämän henkeä”. Tuo primitiivinen uskomus ajoilta, jolloin ei ymmärretty, mitä eroa on elävällä ja kuolleella ruumiilla. "
Minulla ainakin on elämän henki ja jokaisella muullakin elävällä ihmisellä, jonka olen elämäni aikana tavannut. Ilman elämän henkeä yksikään ihminen ei voi olla elävä.Minä hengitän, sydämmeni pumppaa verta tuoden ravinteita soluilleni ja kuonaaineita pois. Aivoissani kulkevat hermoimpulssit, jotka välillä myös saavat lihassoluni supistumaan. Ruumiini on täynnä soluja, joissa biokemialliset prosessit tuottavat uusia proteiineja yms mahdollistaen ruumiini toiminnan. Olen siis hengissä!
Jos tarkoitatte tuolla ylläolevalla ”elämän henkeä”, niin sitten minulla on sellainen. Mutta jos tarkoitatte jotain jumalallista taikuutta, joka saa minut elämään, niin sitten minulla ei sellaista ole. - fhgjhjgh
AteistiVaan kirjoitti:
Minä hengitän, sydämmeni pumppaa verta tuoden ravinteita soluilleni ja kuonaaineita pois. Aivoissani kulkevat hermoimpulssit, jotka välillä myös saavat lihassoluni supistumaan. Ruumiini on täynnä soluja, joissa biokemialliset prosessit tuottavat uusia proteiineja yms mahdollistaen ruumiini toiminnan. Olen siis hengissä!
Jos tarkoitatte tuolla ylläolevalla ”elämän henkeä”, niin sitten minulla on sellainen. Mutta jos tarkoitatte jotain jumalallista taikuutta, joka saa minut elämään, niin sitten minulla ei sellaista ole.Kun ihminen kuolee niin siltä lähtee henki.
- lklkhkuyiuyiuhjkgvvchjjh
Eiköhän ihminen kuten jokainen aerobinen eliö yksinkertaistetusti ilmaistuna ole molekyylikone, jossa ravintoaineet yhtyvät happeen. Tuntemus ihmisen "hengestä" johtunee molekyylikoneen tavattomasta monimutkaisuudesta, molekyyli- ja atomitasolla tapahtumia ja toimintoja on käsittämättömän paljon. Kun tietoinen järki tavoittaa vain mitättömän osan noista nanotapahtumista, niin syntyy tunne mystisestä hengestä.
- ghjkkghk
lklkhkuyiuyiuhjkgvvchjjh kirjoitti:
Eiköhän ihminen kuten jokainen aerobinen eliö yksinkertaistetusti ilmaistuna ole molekyylikone, jossa ravintoaineet yhtyvät happeen. Tuntemus ihmisen "hengestä" johtunee molekyylikoneen tavattomasta monimutkaisuudesta, molekyyli- ja atomitasolla tapahtumia ja toimintoja on käsittämättömän paljon. Kun tietoinen järki tavoittaa vain mitättömän osan noista nanotapahtumista, niin syntyy tunne mystisestä hengestä.
Olipa kerran evoluutiosatu.
- ihminenoneläin
Ihminen on paskalla käyvä apina, joka tunkee eritettä palkkion toivossa reikään.
Korvanheiluttajalihakset korvien heiluttelua varten?
"Korvanheiluttajalihakset korvien heiluttelua varten?"
Ihmisellä ei ole mitään korvenheiluttajalihaksia, vaikka ateistinen tiede yrittää niin uskotella.Mark5 kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mitään korvenheiluttajalihaksia, vaikka ateistinen tiede yrittää niin uskotella.Onpa vain.
Mark5 kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mitään korvenheiluttajalihaksia, vaikka ateistinen tiede yrittää niin uskotella.Ihmisellä on karvankohottajalihaksetkin, jotta voisimme pörhistää turkkiamme näyttääksemme isommilta.
Wiki: "Karvatupen yhdellä sivulla on lisäksi aina talirauhanen, joka tuottaa hiusta suojaavia rasvahiukkasia, sekä karvankohottajalihas, jonka avulla karva voi nousta pystyyn. Esimerkiksi pelkotilanteessa hermosto voi tuottaa karvatupille signaalin, jonka tuloksena karvat nousevat pystyyn. Ihmisen tapauksessa puhutaan tällöin myös ihon menemisestä kananlihalle. "- Ewokki
kekek-kekek kirjoitti:
Onpa vain.
Niin no. Ihmisillä kyseiset lihakset eivät oikeastaan ole kovin toiminnallisia. Ne heiluttavar korvia paremmin muilla nisäkkäillä. Ne ovat meillä lähinnä turhat jäänteet.
- Luucifer
Mark5 kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mitään korvenheiluttajalihaksia, vaikka ateistinen tiede yrittää niin uskotella.Kappas vain, uskovainen yrittää valehdella päin naamaa. Kuka olisi uskonut...
- zab
Luucifer kirjoitti:
Kappas vain, uskovainen yrittää valehdella päin naamaa. Kuka olisi uskonut...
Sellaisia ne evoluutiouskovaiset on.
Mitä varten ihmisen korviin kasvaa karvoja?
Näin vanhemmiten tuntuu että niitä kasvaa enemmän ja enemmän, niin että korvavaikku niihin juuttuu ja kuuloa haittaa. Välillä saa olla pihdeillä nyhtämässä pois niitä karvoja."Mitä varten ihmisen korviin kasvaa karvoja?
Näin vanhemmiten tuntuu että niitä kasvaa enemmän ja enemmän, niin että korvavaikku niihin juuttuu ja kuuloa haittaa. Välillä saa olla pihdeillä nyhtämässä pois niitä karvoja. "
Niillä on varmasti joku tarkoitus, mutta en ole ottanut asiasta selvää. Pekka Reinikainen varmasti osaisi vastata siihen.- Evankelium
Ihmisen rappeutuminen johtuu syntiinlankeemuksesta. Syntiinlankeemus toi Aadamin kautta kuoleman maailmaan. Samoin Jeesuksen kautta tuli syntien anteeksianto ja iankaikkinen elämä maailmaan.
Joten, jos uskossa otat Jeesuksen vastaan elämääsi, voit nähdä ruumiisi rappeutumisen riisuutumisena, jotta saisit iankaikkisuudessa pukeutua uuteen, taivaalliseen ruumiiseen, jossa ei ole enää sairautta. Kaikki on armosta Jeesuksen ristintyön ansiosta. - Uyhjjhj
Mark5 kirjoitti:
"Mitä varten ihmisen korviin kasvaa karvoja?
Näin vanhemmiten tuntuu että niitä kasvaa enemmän ja enemmän, niin että korvavaikku niihin juuttuu ja kuuloa haittaa. Välillä saa olla pihdeillä nyhtämässä pois niitä karvoja. "
Niillä on varmasti joku tarkoitus, mutta en ole ottanut asiasta selvää. Pekka Reinikainen varmasti osaisi vastata siihen.Reinikainen on umpityhmä joka ei osaa vastata mihinkään järkevästi.
- asdgsadghda
Mark5 kirjoitti:
"Mitä varten ihmisen korviin kasvaa karvoja?
Niillä on varmasti joku tarkoitus, mutta en ole ottanut asiasta selvää. Pekka Reinikainen varmasti osaisi vastata siihen.Pelle Reinikainen tuskin osaa pukea edes housuja oikein päin jalkaansa, puhumattakaan että osaisi vastata evoluutiobiologian asioihin.
- fhgjhjgh
asdgsadghda kirjoitti:
Pelle Reinikainen tuskin osaa pukea edes housuja oikein päin jalkaansa, puhumattakaan että osaisi vastata evoluutiobiologian asioihin.
Se onkin Pekka Reinikainen, Pelle Reinikainen on evokki.
Koko ulkokorva ihmisellä itsessään on enempi hyödytön. Kerää vaan likaa ja vaikkua. Kuulon kannalta merkityksetön. En ole kyllä keksinyt mitään virkaa sillä paitsi silmälasitelineenä.
Katsokaapa vaikka taivaan lintuja: ei niillä ole ulkokorvia, muttei kuulossa mitään vikaa.- anonyymi_QzH
Hiirellä on korvat, kyllä se kuuloa tehostaa.
hiirenhiljaa - anonyymi_N0y
Poistata koko ulkokorva jos se on hyödytön.
anonyymi_N0y kirjoitti:
Poistata koko ulkokorva jos se on hyödytön.
Jos saan poistaa kaikilta. Onhan se kaikilla yhtä hyödytön. Siis ihmisillä. Paitsi silmälasien käyttäjillä.
- Ewokki
Ihmisruumiin suunnitteluvirheitä:
1) Immuunikyky ei periydy, Me emme peri vanhemmiltamme kykyä vastustaa perus lastentauteja.
2) Väärinmitoitettu kipuaistimus. Voimme elää pitkään kivuttomasti syövän levitessä pitkin ruumistamme (kuten vatsasyöpä), mutta yhdessä hampaassa oleva reikä saa meidät vääntelemään tuskissamme.
3) Selkäranka ei ole optimaalinen pystykävelyyn. 80% ihmisistä kärsii tämän takia joskus elämänsä aikana niska-ja/tai selkäkivuista. Jos olisimme suunnittelun tulosta, meillä olisi erilainen selkäluusto kuin nelijalkaisilla nisäkkäillä.
4) Silmän sokea piste on seurausta siitä, että näköhermo on reititetty valoreseptoreiden edestä eikä takaa.
5) Kurkunpään hermo on reititetty ihan päin mäntyä. Sen sijaan, että se menisi muutaman sentin matkan suoraan se tekee ylimääräisen lenkin aortan ympäri.
6) Toisinkuin monet muut nisäkkäät ihminen ei kykene tuottamaan C-vitamiinia itse vaan tarvitsee sen ravinnosta.
7) Lantiorakenne ei ole hyvä synnytykseen tehden synnytyksistä kivuliaita ja vaikeita.
8) Surkea laskupää. Me pystymme tekemään monimutkaista kuva-analyysiä, mutta samaan aikaan yksinketainen kerto, jako, vähennys ja yhteenlasku, mistä alkeellinen laskukonekin selviää helposti on meille usein ylitsepääsemätöntä.
9) Huono muisti. Unohdamme helposti asioita ja tarvitsemme kynää ja paperia usein muistimme jatkeeksi.
...- fhgjhjgh
Synnin seuraus ei ole suunnitteluvirhe.
- Luucifer
fhgjhjgh kirjoitti:
Mitään mitä sinä tarkoitat synnillä ei ole olemassakaan.
Jumalasi ja uskontosi ovat valhetta. - fhgjhjgh
Luucifer kirjoitti:
Mitään mitä sinä tarkoitat synnillä ei ole olemassakaan.
Jumalasi ja uskontosi ovat valhetta.Ei minulla ole jumalasia ja sinun evoluutiouskontosi on valhetta.
- Luucifer
fhgjhjgh kirjoitti:
Ei minulla ole jumalasia ja sinun evoluutiouskontosi on valhetta.
Lapsellista änkyröintiä ja evoluution kutsumista uskonnoksi, koska mihinkään muuhun et pysty.
- ghjkkghk
Luucifer kirjoitti:
Lapsellista änkyröintiä ja evoluution kutsumista uskonnoksi, koska mihinkään muuhun et pysty.
Itseäsikö kuvailit?
- Anonyymi
fhgjhjgh kirjoitti:
Syntiinlankeemuksen suunnittelu oli virhe, tai sitten sen suunnitteli joku ihmistä vihaava sadisti.
- Alpertti.Ykskivi
Taikauskoinen tulkinta näkemästään on valitettavasti ollut yhtä virheellinen jo kymmeniä tuhansia vuosia. Te näette kaiken valmiina älykkäinä tuotteina, että ne on syntyneet/luotu juuri sellaisina. Luonto on kuitenkin kertonut, että kaikki mahdollinen on kehittynyt hiukkastasolta lähtien, olosuhteiden ja mahdollisuuksien mukaisesti, vähän kerrallaan, miljardien vuosien aikana. Kumpi valehtelee, raamattu vai luonto?
- fhgjhjgh
Nyt olet tulkinnut luontoa ihan väärin.
- Olensairas
Mulla on päässä vikaa. Saako silloin tehdä pahaa?
- taikauskonnoton
"Ei tarvitse mennä kauan, jos haluamme saada todisteita suunnittelusta ja luomisesta."
No nii-i.
"kauan" on kieltämättä aika suhteellinen käsite. Se, että Jessen paluuta on odoteltu vasta pari tuhatta vuotta on toisaalta kiusallisen kauan uskiksille, mutta eihän se kauan ole edes maapallon elämän mittakaavassa. Kosmisesta mittakaavasta nyt puhumattakaan.
Jos nyt vaikka luomisen todisteita odeteltaisiin aluksi vaikkapa miljardi vuotta, niin ei se OIKEASTI vielä kauan ole. On nämä sadatkin vuodet edes Jumalan olemassaolon odottelua kyllä silti aika kauan.
"Ihmisen jalat on viisaasti suunniteltu liikkumista varten, kädet työntekoa varten, silmät näkemistä varten, korvat kuulemista varten, aivot ajattelemista varten, keuhkot hengittämistä varten, ruuansulatus kanava ruokaa varten jne."
Miksei kreationistin aivoja ole suunniteltu ajattelua varten? Hyvä Mark5. Kerro nyt ihmeessä kun nykyihmiset eivät elä yhtä kauan kuin ne, joita Raamattu ansiokaasti kertoo.
Esim. Metusalen ja Nooa elivät yli 900 vuotiaaiksi ja varmaan heillä oli myös ns. mieskunto tallella.
Tai jos vaikka herra P. Reinikainen konsultoi sinua tästä aiheesta niin saisimme mukaan tieteellisen näkökulman.- Iltalehtihaluaatietää
Oletko vetänyt kokkelia?
- ghjkkghk
Sehän lukee Raamatussa, vedenpaisumuksen jälkeen ihmisten ikä lyheni sataan noin vuoteen.
- Olenmielisairas
Ne on sen tytön🤣😂😀😊
- Minäolenparas
Hommaa itelles joku mies.
- Iltasanomientoimittaja
Onko reino nordin crack-hörhö?
- Iltasanomientoimittaja
Lietsomme vihaa tarkoituksella.
- Parempikunsinä
Ei ole mitään Jumalaa. Se on vain nössöjen kuvitelmaa, jos on vaikeaa.
- ghjkkghk
Kiellät siis maailman ja elämän olemassaolon.
- ghjkkghk
Evoluutio soitti ja kertoi että ei hän ole mitään tehnyt.
- ghjkkghk
Vihdoinkin evoluution ensimmäinen todiste... ei... ei se ollutkaan kun luomisen todiste.
- Anonyymi
Uskonto ja työnteko:
Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisen tekevän ruumiillista työtä, hän olisi luonut ihmiselle 8 raajaa kuten hämähäkeillä on, jotta olisi hyvä työskennellä.
Mutta näin ei ole, siis: kaikki ruumiillinen työ olisi laitettava robottien tehtäväksi, ja muu mahdollisimman kaikki tietokoneiden tekoälyjen tekemisiksi. - Anonyymi
Jumala suunnitteli älykkäästi ihmisen pään juuri sopivan kokoiseksi pipoa varten.
Juu, tämä on hämmästyttävää, fossiilithan osoittavat että pipot kehittyivät ensin ja tadaa! - ne sopivat kuin valetut ;)
Tämä on varmaan esimerkki co-evolutionista...
loooogisestihan oletti että Nooan aikana oli jo kauppoja; siellä varmaan myytiin ensimmäisiä pipoja jotka olivat lajiutuneet ihmeellisesti jostain isommasta pipo-lajista (pipo alkumuotoensis grosso) sopiakseen juuri ihmisen päähän.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607094- 1233727
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.263050- 212688
- 272353
- 181930
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3681899- 251890
- 321788
- 451752