valoa tunnelin päässä

liikkis-

oivallus. ymmärrys. ehkä häpeäkin.
mutta helpotus. nyt olen päässyt vaiheeseen että nyt alkaa selviytyminen. oma kokemukseni epäterveellisesti narsistisen persoonan pauloissa loppuu nyt.
itse halusin nähdä kaiken viimeiseen korttiin ja nyt tapahtuneet on tullut siihen kukoistukseen että oma polkuni jatkuu ilman häntä.
nään kaiken valoisasti kaikesta ja ymmärrän.
kohdannut joskus ennenkin vastaavaa,luulin olleeni jo oppinut oppinut mutta pitihän sitä vielä opetella.
lukisin mieluisasti kokemuksianne selviytymisistä.
kohtasin mitä epävarmimman ja itsekkäimmän persoonan ja henkisesti osasi käyttää hyväkseen ja fyysisestikin.
ymmärrys ja kirjallisuus yms loppuun asti katsominen auttoivat minut tilaan että juokse niin kauas kuin voit.
hän tekee kaikkensa että saa naiset pauloihinsa mutta ei ole kypsä rakastamaan.
puhutaan 35v miehestä joka on täysin lapsen asteella toiminnassaan ja tunne elämässään.
taas lause liian hyvää ollakseen totta pätee.
en aio jäädä uhriksi vaan nousta ja toivon tietenkin että tuommoinen ihminen joutuu vielä vastuuseen aiheuttamistaan pahuuksista koska sellainen on sairasta.
pelaaminen ja ihmissuhteilla leikkiminen on sellainen pahuus ihmisessä että sen voi luokitella sairaudeksi.
tunnesairaudeksi.
ja kuinka arvatakkaan uutta matoa ja matoja on jo koukuissa ja taas kaikkensa antaa että pääsee tavoitteeseensa. surullista jos tie ei katkea. ja hakee aina kohteekseen särkyneen ,herkän ja vähän itsetuntoasioiden kanssa painivan naisen, tällä kertaa tytön. itseään huomattavasti nuoremman.. ja aika näyttää miten käy.

jatkan omaa elämääni ja matkaani oppineena ja nähneenä sekä täysin omillani koska luojan kiitos en häneen millään muotoa ollut sitonut itseäni. ei mitään yhteistä omaisuutta ,lapsia yms.


toivoisin jos joku jaksaisi kirjoittaa omia kokemuksiaan selviytymisestä.
tiedän tämän ottavan aikansa itseltäni.

koukku on irroitettu ja life is life.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nostin_tarinani

      Nostin tarinani esiin, eli löytyy tuosta lähistöltä myös ja linkkinä tässä.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/11374468/narsistista-eroon#comment-96440707
      Tässä minun selviytymistarinani, jos tahdot lukea.
      Voin kirjoittaa vielä jatkoa tuohonkin "päiväkirjaan" kunhan joudan.
      Eli nyt jo kuivilla tapauksesta omasta puolestani, mutta epeli vielä joskus yrittää tavoittaa minua. En tarvitse häntä enää mihinkään muuhun kun käytän anonyymisti esimerkkitapauksena täällä palstalla, kun on niin jumalattoman narsisti ja psykopaatti kaikilla herkuilla...

    • erikoistanytämäkin

      "puhutaan 35v miehestä joka on täysin lapsen asteella toiminnassaan ja tunne elämässään." kirjoitettu 30.1.2019

      "Tässä minun selviytymistarinani, jos tahdot lukea.
      Voin kirjoittaa vielä jatkoa tuohonkin "päiväkirjaan" kunhan joudan.
      Eli nyt jo kuivilla tapauksesta omasta puolestani, mutta epeli vielä joskus yrittää tavoittaa minua. En tarvitse häntä enää mihinkään muuhun kun käytän anonyymisti esimerkkitapauksena täällä palstalla, kun on niin jumalattoman narsisti ja psykopaatti kaikilla herkuilla... "
      Kirjoitettu 31.1.2019

      " Olen tuntenut hänet ihan nuoresta, ja nyt olemme yli 50 vuotiaita. "
      Kirjoitettu 29.3.2013

      Erikoista, mutta luen mielenkiinnolla vain oppiakseni uutta.

      • opinkosittenkäänmitään

        Luettuani linkin, se sai minut pohtimaan asiaa itseni kautta. Lähinnä siis kykenisinkö käyttäytymään itse tuolla tavalla, kykenisinkö selviytymään tuosta roolista. Ymmärrän, että omalta osaltani minulta puuttuu jo se lähtökohta, että tarvitsee miestä tai on ikäänkuin pakkomielle siihen, että on päästävä suhteeseen miehen kanssa keinolla millä hyvänsä. Ehkä siksi on niin vaikeaa käsittää, että vaikka nyt sen seksin vuoksi alistuu ala-arvoiseen kohteluun. Itse en koskaan edes kuvitellut, että parisuhde on ainoa tavoiteltava asia elämässä, vaikka sukulaiset siihen kiitettävästi painostivatkin. Itselleni tärkeämpää oli hankkia pätevä ja laaja-alainen koulutus ja pärjätä sen avulla ihan omineen, ehkä koiran ajattelin ottaa kaverikseni. Tarjokkaista ei olisi ollut pulaa, mutta olin päättänyt, että kuormasta en syö.

        Erikoista siis, nyt yritän järkeistää, että mitä oikein opin, opinko mitään.


      • Narsistit
        opinkosittenkäänmitään kirjoitti:

        Luettuani linkin, se sai minut pohtimaan asiaa itseni kautta. Lähinnä siis kykenisinkö käyttäytymään itse tuolla tavalla, kykenisinkö selviytymään tuosta roolista. Ymmärrän, että omalta osaltani minulta puuttuu jo se lähtökohta, että tarvitsee miestä tai on ikäänkuin pakkomielle siihen, että on päästävä suhteeseen miehen kanssa keinolla millä hyvänsä. Ehkä siksi on niin vaikeaa käsittää, että vaikka nyt sen seksin vuoksi alistuu ala-arvoiseen kohteluun. Itse en koskaan edes kuvitellut, että parisuhde on ainoa tavoiteltava asia elämässä, vaikka sukulaiset siihen kiitettävästi painostivatkin. Itselleni tärkeämpää oli hankkia pätevä ja laaja-alainen koulutus ja pärjätä sen avulla ihan omineen, ehkä koiran ajattelin ottaa kaverikseni. Tarjokkaista ei olisi ollut pulaa, mutta olin päättänyt, että kuormasta en syö.

        Erikoista siis, nyt yritän järkeistää, että mitä oikein opin, opinko mitään.

        "Ymmärrän, että omalta osaltani minulta puuttuu jo se lähtökohta, että tarvitsee miestä tai on ikäänkuin pakkomielle siihen, että on päästävä suhteeseen miehen kanssa keinolla millä hyvänsä. Ehkä siksi on niin vaikeaa käsittää, että vaikka nyt sen seksin vuoksi alistuu ala-arvoiseen kohteluun. "
        Narsistit tapaavat kaivaa myyränkäytäviään niihin ihmisiin joihin päättävät käydä käsiksi. Se, minkälainen sinä pohjimmiltasi olet tai minkälainen minä pohjimmiltani olen ei narsistille merkitse mitään, koska he muokkaavat tavalla tai toisella uhriksi haluamastaan itselleen sopivaa...
        Mitä enemmän uhri uskoo itseensä sitä parempaa materiaalia narsistille, koska narsisti kaivaa ihmisestä esiin sen puolen mitä haluaa käyttää hyväkseen.
        Onhan ihminen seksuaalinen olento...joka tapauksessa, halusi sitä tai ei itse. Olemmehan ns. luojan luomia...
        Mutta olet siis ymmärtänyt mitä on narsismi? Että heillä ei todellisia rehellisiä aikomuksia kenenkään suhteen, heille ei tule koskaan mitään vaimoa tms. ja jos tulee niin mitä kovemmin esittävät niin sitä varmimmin tiedät että kyseessä valhe ja pelkkä näytelmä, jonka näytelmän ainoa tarkoitus on hämätä sekä entisiä että uusia uhreja.
        Tsemppiä kun olet palaamassa totuuteen.
        Ja voimia löytää elämänsisältöä sen syödyn osan tilalle.
        Yleensä ihmiset kokevat oppineensa noista tapauksista jos selviytyvät niistä voitokkaasti.


    • uskoakovaiei

      Hienoa liikkis, jos pysyt päätöksessäsi, olet jo kovasti voiton puolella. Ei ole kyse iästä, hän voi olla 30, 40, 50 tai jopa 60 wee, silti hän on edelleen 4-5 vuotiaan tasolla tunne-elämältään. Täällä on monta tarinaa, samankaltaisuutta löytyy joka tarinassa.
      Jos haluat, voin kertoa Sinulle oman kokemukseni, voin sanoa, että käänsin vielä viimeisimmänkin kortin ja yritin silti uskoa, niin kuin ihmiseen uskotaan.

      • liikkis-

        kiitos vastauksestasi. itselleni on hyvin merkittävää juuri se tunne ,että on aina katsonut viimeiseen korttiin vaikka itseä on joskus se sattunutkin. vaistoilleen haluaa varmuuden. poistumisentahto sellaisen pahuuden luota minkä kohtaa on ymmärrystä pelastaa itsensä. aika on lääke ja paras näyttäjä miten selviää ja miten toinen jatkaa polkuaan. olen joskus muinoin kahdannut vastaavaa ja tiedän että ainoa keino irtaantua on, ettei anna itsestään toiselle enää mitään. mutta jälleen totean että se vaatii hirveää vahvuutta koska olen taas moneen kertaan uusinut tilanteen kyseisen ihmisen kanssa. ymmärrän omaa heikkoutani ja herkkyyttäni.
        en aio uhriutua vaikka ensin luulin taas niin mutta mieli muuttui kun taas näki totuuden kunnolla.
        toivon todella että tällaiset sieluttomat ja tunteettomat joutuu kantamaan vielä jossain kohti vastuunsa teoistaan ja uskon siihen.
        itse voin puhtaalla omalla tunnolla jatkaa elämääni oppineena taas jotain itsestäni ja maailman menosta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe