KKV päivitti taksialalle antamaansa ohjeistusta

ViidenTähdenAI

Tähänkin minulta pyydettiin asiantuntija lausuntoa. Kiittäkää minua, vaikutin myös tähän voimakkaasti kuten liikennekaaren toteutukseenkin. Seuraavana listalla eläkkeiden poistaminen, sekä itseohjautuvien autojen lisääminen ja kilometrivero takseille.. Alla tekemäni ohjeistus;

Taksialan avautuminen kilpailulle heinäkuussa 2018 muutti kilpailuviranomaisen roolia ja tehtäviä taksialalla. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) julkaisi ennen markkinoiden avautumista verkkosivuillaan ohjeistusta taksialalle kilpailuvalvonnan painopisteistä taksimarkkinoilla. Taksialaan liittyvien selvitystensä sekä taksialan toimijoilta saamiensa tietojen perusteella KKV on katsonut tarpeelliseksi täsmentää ohjeistustaan enimmäishinnan asettamisen sekä ajovuoroista sopimisen osalta.

Enimmäishinnan asettaminen on hintayhteistyötä, joka on yleensä kiellettyä kilpailijoiden kesken. KKV on aikaisemmin taksialalle antamassaan neuvonnassa katsonut, että kuluttajat saattavat hyötyä yhteisesti sovituista enimmäishinnoista esimerkiksi puhelimitse tai sovelluksen välityksellä taksia tilattaessa. Kuluttajille saattaa kuitenkin syntyä perusteltu odotus siitä, että enimmäishinta soveltuu kaikkiin samalla tavaramerkillä tarjottuihin kyyteihin. Virasto katsookin, että enimmäishinnoittelusta mahdollisesti saatava kuluttajahyöty edellyttää lähtökohtaisesti, että enimmäishintaa sovelletaan kaikkiin samalla tavaramerkillä tarjottuihin kyyteihin.

KKV:n päivittämässä ohjeistuksessa on myös korostettu, että ajovuoroista sopiminen keskenään kilpailevien autoilijoiden kesken on lähtökohtaisesti kiellettyä kartellitoimintaa. KKV:n selvityksissä on tullut esille, että ajovuoroista sovitaan edelleen ja vaihtelevin perustein. Ajovuoroista sopiminen kilpailijoiden kesken voi olla sallittua vain hyvin poikkeuksellisesti, jos yritykset voivat osoittaa, että se hyödyttää kuluttajia ja on välttämätöntä.

Tarkempaa tietoa KKV:n tekemistä päivityksistä löytyy alla olevista linkeistä. Virasto seuraa markkinoiden kehittymistä ja tulee myös jatkossa päivittämään ohjeistustaan tarpeen mukaan.

95

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossupossom

      Jaa, sinä vitun narsisti olet siis KKV. Hienoa.

      • HulluSeOn

        Hullu se on.


      • ViidenTähdenAI
        HulluSeOn kirjoitti:

        Hullu se on.

        Kiitos asiallisesta kommentistasi. Hullu on vanhanaikainen termi. Nykyisin minun kaltaiseni henkilö tunnetaan nimellä mielenterveyspotilas.

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.


      • anonyymi_QvY
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentistasi. Hullu on vanhanaikainen termi. Nykyisin minun kaltaiseni henkilö tunnetaan nimellä mielenterveyspotilas.

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Ekan kerran rehellinen vastaus sinulta.


      • 78ohhjklö
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentistasi. Hullu on vanhanaikainen termi. Nykyisin minun kaltaiseni henkilö tunnetaan nimellä mielenterveyspotilas.

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        huomattu


      • MielikuvitusLakitiimisi

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?


      • Opsu
        MielikuvitusLakitiimisi kirjoitti:

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?

        Ei toi kahjo tuu sulle vastaamaan. Heti ku siltä kysytään tälläsiä katoaa muihin keskusteluihin tai tekee uuden aloituksen tyyliin Kiitos Berner.


      • Kare3
        Opsu kirjoitti:

        Ei toi kahjo tuu sulle vastaamaan. Heti ku siltä kysytään tälläsiä katoaa muihin keskusteluihin tai tekee uuden aloituksen tyyliin Kiitos Berner.

        Juuri näin.


      • Kaiskoo
        MielikuvitusLakitiimisi kirjoitti:

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?

        Vastausta odotellaan ....


      • ViidenTähdenAI

        Minissteriössä minulla ja lakimiestiimilläni on ollut nyt kiirettä etten ole ehtinyt vastaamaan.


      • VeijoEssoo
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Minissteriössä minulla ja lakimiestiimilläni on ollut nyt kiirettä etten ole ehtinyt vastaamaan.

        Missä ministeriössä työskentelet?


    • Eihätää

      Kyllä on kateellinen ja katkera aloittaja henkilö. Usko jo vaikka mitä tekisit niin me vaan mennään ja asiakkaita riittää. Ihmisethän vaan enemmän arvostavat tuttua ja turvallista vanhaa brändiä.

      • ViidenTähdenAI

        Ilmeisesti läskitaksari olet kun et ymmärrä lukemaasi. Et ole ainoa joukossasi.


      • anonyymi_to4
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Ilmeisesti läskitaksari olet kun et ymmärrä lukemaasi. Et ole ainoa joukossasi.

        Imppaatko paljonkin liimaa?


      • ViidenTähdenAI
        anonyymi_to4 kirjoitti:

        Imppaatko paljonkin liimaa?

        Kyllä, äitini on huolissaan mielenterveydestäni.


      • NapurisiJakomäestä
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kyllä, äitini on huolissaan mielenterveydestäni.

        Eikä ole ainoa.


      • ViidenTähdenAI
        NapurisiJakomäestä kirjoitti:

        Eikä ole ainoa.

        Kiitos huolenpidosta. Lääkitystäni on korjattu eilen psykiatrini toimesta. Nyt tuntuu taas hyvältä. Katsotaan mitä kivaa kirjoittelen taas tänään tänne asiantuntijana.


    • Mievainkysyn

      Olen taksiyrittäjä. Yhtiö jolta ostan kyydinvälityksen rajoittaa meidän työtämme. Vaikka tilauksia on, vain tietyt taksit saavat niitä tiettyinä aikoina. Tietoon on tullut esim. useita myöhästymisiä jatkoyhteyksistä, koska asiakas taksia ei ole saanut, vaikka meitä pakkovapaapäivällä olijoita on ollut runsaasti. Menikö tämä nyf ihan uuden taksilain mukaan? Valittaa ei uskalla kun pelkona ettei mitään kyytejä enää välitetä. Tässä taannoin oli jopa 2 pakkovapaapäivää peräkkäin.

      • Audiwaudi

        Siis välityskeskus antaa pakkovapaata? Niin ideana kai, että kulloinkin välityksessä oleville riittäisi keikkaa?

        En minä tuossa mitään moraalitonta näe, enkä haluaisi lain tuohon puuttuvan, mutta onhan tuo haitallista koko keskuksen kilpailukyvylle vapailla markkinoilla. Joku muuhan ne asiakkaat sitten ennen pitkää ajaa, jos teidän keskuksenne kerran sabotoi itse itseään.


      • ViidenTähdenAI

        Periaatteessa välityskeskus voi tehdä näin. Eri asia tietysti, jos olette tehneet sopimuksen missä sanotaan jotain muuta.

        Voit tietysti vaihtaa välityskeskusta jos sen toiminta ei tyydytä. Tämä on markkinataloudessa niin hienoa!


      • HuolestunutÄitisi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Periaatteessa välityskeskus voi tehdä näin. Eri asia tietysti, jos olette tehneet sopimuksen missä sanotaan jotain muuta.

        Voit tietysti vaihtaa välityskeskusta jos sen toiminta ei tyydytä. Tämä on markkinataloudessa niin hienoa!

        Sovitaanko poikani ettet enään käy äidin koneella kirjoittelemassa kun äiti on naapurin Ramin kanssa kaljalla paikallisessa.

        Äiti kävi kaljaaa hakiessaan myös jakomäen kirjastossa pyytämässä etteivät päästäsi sinua päivisin kirjaston koneelle kirjoittelemaan tyhmyyksiäsi. Ystävällinen henkilökunta lupasi tarkkailla touhujasi.


    • OtaLääkkeetAjallaan

      Jänniä asiantuntijjoita täällä suoli24:ssä? Mielenkiintoinen saitti sulla kirjoitteluun, en muuta sano. Että oikein eläkkeiden poistaminenin vielä??

      Oletko nyt ihan varmasti muistanut ottaa lääkkeesi säännöllisesti?

      • ViidenTähdenAI

        Tiimini hoitaa tänne parhaat avaukset jo vuodesta 2016.

        Kirjaan tämän palautteen järjestelmään.


      • PsykiatrisiOdottaaSua
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Tiimini hoitaa tänne parhaat avaukset jo vuodesta 2016.

        Kirjaan tämän palautteen järjestelmään.

        Jakomielitautisi saa jo huvittavia piirteitä; "Tiimini hoitaa...." Kaikkea se yksinäisyys teettääkin sairaassa päässäsi.


      • ViidenTähdenAI
        PsykiatrisiOdottaaSua kirjoitti:

        Jakomielitautisi saa jo huvittavia piirteitä; "Tiimini hoitaa...." Kaikkea se yksinäisyys teettääkin sairaassa päässäsi.

        Totta, harhoissani kuvittelen kaikenlaista. Pääni on täynnä outoja asioita jotka eivät kuuluis sinne ollenkaan.


    • Taxxxxxi

      Mikä välityspalveluyhtiö ei välitä kyytejä kaikille välityspalveluun asallistuville takseilleen jatkuvasti?

      Välityspalveluyhtiön kautta tilatuissa kyydeissä on hintakatto koska asiakkaan kuuluu saada tietää kyydin hinta tai hinnan määräytymisperusteen kyytiä tilattaessa.
      Sensijaan asiakkaan soittaessa suoraan taksille tai ottaessa taksin ”lennosta” , kyytin hinta voidaan sopia taksin kanssa.
      Myös välityspalvelun kautta tilatun taksin kanssa voidaan sopia alempi kinta kuin välitsyhtiön hintakatto mutta tilattu taksi ei voi ottaa kattohintaa korkeampaa hintaa.
      Millainen tämä kilometrivero olisi, jo nyt asiakas maksaa ALV-veron ja muut taksin maksamat vero on huomioitu taksoissa.

    • RouvaAI

      Äiti tässä hei! Eikös me sovittu ettet mene yksinään tietsikalle kun äiti on töissä? Tuhma poika!
      Rangaistuksena et saa viikkoon pitää äidin alushametta.

      • ViidenTähdenAI

        Äiti, saanko pitää kuitenkin rintaliivejäsi ja sukkahousujasi?


    • Eläkeläistaksari

      ” Seuraavana listalla eläkkeiden poistaminen...”

      Meinaat, että 2956 Euron nettoeläkkeeni muiden ihmisten eläkkeiden lisäksi otetaan meiltä pois? Miten ajattelit meidän sen jälkeen elävän?

      No, tänne on aika ajoin ilmaantunut irti ajasta, irti paikasta ja nykyelämästä olevia harhaisia kirjoittelijoita, jotka yleensä sitten katoavat jonnekkin. Tämä harhainen on ollut täällä jo mielestäni liiankin kauan, johtunee yhteiskunnan nykymenosta, jolloin selkeästi hoidon tarpeessa olevat päästetään kotihoitoon.

      • ViidenTähdenAI

        No ei minua kiinnosta miten te elätte. Menkää McDonaldsiin töihin?


      • Eläkeläistaksari
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        No ei minua kiinnosta miten te elätte. Menkää McDonaldsiin töihin?

        Niinpä, ei sinua, ei tietenkään....


      • SovitaanNäin
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        No ei minua kiinnosta miten te elätte. Menkää McDonaldsiin töihin?

        Sovitaanko nyt ihan ensin että lopetat tuon asiantuntija esiintymisen.

        Seuraavaksi sovitaan että et enään kirjoittele tänne mitään.
        Lisäksi sovitaan että hankit itsellisi työpaikan joka tuolla älyllä tulee olemaan vaikeaa.
        Liimanhaistelunkin voisit lopettaa, alkaa pääsi olemaan jo finaalissa.

        Lopuksi, hae apua, nyt syöt vääriä lääkkeitä.


      • ViidenTähdenAl
        SovitaanNäin kirjoitti:

        Sovitaanko nyt ihan ensin että lopetat tuon asiantuntija esiintymisen.

        Seuraavaksi sovitaan että et enään kirjoittele tänne mitään.
        Lisäksi sovitaan että hankit itsellisi työpaikan joka tuolla älyllä tulee olemaan vaikeaa.
        Liimanhaistelunkin voisit lopettaa, alkaa pääsi olemaan jo finaalissa.

        Lopuksi, hae apua, nyt syöt vääriä lääkkeitä.

        Olet oikeassa, psyykelääkkeni ovat alitehoisia. Otan maanantaina yhteyttä päivystävään mielenterveystoimistoon.


      • NiinpäNiin_
        Eläkeläistaksari kirjoitti:

        Niinpä, ei sinua, ei tietenkään....

        Itse asiassa toi viiden tähden idiootti vihaa eläkeläisiä ja takseja ihan kybällä. Sitä vituttaa, kun eläkeläiset voi hyvin ja vituttaa, kun ei itse saa ajokortia ja pääse taksiksi taksin paikalle. Harhoissaan luulee, että itse ajavat taksit ovat tätä päivää jo huomenna....


      • ViidenTähdenAl
        NiinpäNiin_ kirjoitti:

        Itse asiassa toi viiden tähden idiootti vihaa eläkeläisiä ja takseja ihan kybällä. Sitä vituttaa, kun eläkeläiset voi hyvin ja vituttaa, kun ei itse saa ajokortia ja pääse taksiksi taksin paikalle. Harhoissaan luulee, että itse ajavat taksit ovat tätä päivää jo huomenna....

        Olet oikeassa.


      • ViidenTähdenAI
        NiinpäNiin_ kirjoitti:

        Itse asiassa toi viiden tähden idiootti vihaa eläkeläisiä ja takseja ihan kybällä. Sitä vituttaa, kun eläkeläiset voi hyvin ja vituttaa, kun ei itse saa ajokortia ja pääse taksiksi taksin paikalle. Harhoissaan luulee, että itse ajavat taksit ovat tätä päivää jo huomenna....

        Ei nyt ihan huomenna, mutta jos nyt alat kouluttautumaan uuteen ammattiin niin voit tehdä sen vielä työn ohessa.


      • Uoasd
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Ei nyt ihan huomenna, mutta jos nyt alat kouluttautumaan uuteen ammattiin niin voit tehdä sen vielä työn ohessa.

        Sun ois hyvä hankkia töitä tai ystäviä. Kumpaakahan sulla yksinäisellä trollilla ei ole.


    • Outotaxi

      Tarkoittaako tuo kkv;n päivitetty ohje, että saamme Oulussa edelleenkin pitää meidän keksimiä kiintiöitä, ei tarvitse ottaa uusia mukaan, päättää yhdessä enimmäishinnat ja sopia ajovuoroista? Mikä tässä meidän toiminnassa mättää?

      • ViidenTähdenAl

        Saatte pitää ehdottomasti. Olen tullut tähän tulokseen pohdittuani asiakkaiden kannalta nykytilannetta.


    • Kouvostaksi

      No nyt tuli sellainen ohjeistus että alkaa hirvittää! Meilläkin Kouvolassa on yhdessä päätetyt hinnat ja ajovuorot.

      • ViidenTähdenAl

        Hyvä juttu. Nyt teidän ei tarvitse muuttaa mitän. Olitte viisaita ja selvästi ennakoineet päätökseni.


      • Kouvostaksi

        Joudummeko kuseen, oi tietäjä? Joudummeko linnaan, oi tietäjä? Joutuuko uusi johtajamme kuritushuoneeseen, oi tietäjä? Saammeko pitää ajovuoromme, oi tietäjä? Saammeko pitää enimmäihintamme, oi tietäjä?


      • ViidenTähdenAl
        Kouvostaksi kirjoitti:

        Joudummeko kuseen, oi tietäjä? Joudummeko linnaan, oi tietäjä? Joutuuko uusi johtajamme kuritushuoneeseen, oi tietäjä? Saammeko pitää ajovuoromme, oi tietäjä? Saammeko pitää enimmäihintamme, oi tietäjä?

        Saatte pitää. Kiitä minua. Minulta pyydettiin lausunto jonka johdosta tämä toteutui. Keihäänkärkenä oli kuluttajien etu.

        Seuraavaksi toteutan eläkeuudistuksen. Seuratkaa mediaa.


      • Kouvostaksi

        Oi tietäjä, emmekö joudukaan kkv:n myllyyn? Oi tietäjä, pääsimmekö kuin koira veräjästä? Oi tietäjä, oi tietäjä, olet paras!


      • ViidenTähdenAI
        Kouvostaksi kirjoitti:

        Oi tietäjä, emmekö joudukaan kkv:n myllyyn? Oi tietäjä, pääsimmekö kuin koira veräjästä? Oi tietäjä, oi tietäjä, olet paras!

        Kiitos kysymyksestäsi. Ette joudu. Hoidin asian. Tässä uusin runoni sinulle;
        ”Anna pölyn laskeutua,
        käännä viisarit tulevaisuuteen,
        kasvot kohti kevään aurinkoa.
        Nauti päivistä kiireettömistä,
        omasta ajasta ihanasta!”


    • Automaattimetroko

      ”...sekä itseohjautuvien autojen lisääminen ja kilometrivero takseille.”

      Kun nyt saisivat edes pääkaupunkiseudun metron kulkemaan kaavaillusti automaattisesti, mutta ei..... Sitten tulee heppu, joka puhuu joka toisessa kirjoituksessaan itse ajavista autoista ja kuinka ne on jo ihan melkein huomenna täällä?

      No, kaikenlaisia kirjoittajia täällä on.... huoh. Jotain realismia pitäisi sentään olla kirjoittaessa, nyt ne ovat pelkkää provoa.

    • Viidenpisteenäo

      Täällä puhuu sos ja terveysministeriön virkamies. Viiden tähden AI, lopeta jo.

      • ViidenTähdenAl

        Onko sinulla paha mieli?


    • ViidenTähdenAI

      Olin tänään asiantuntijana kun keskustelimme tulevasta eläkeuudistuksesta joka on siis ideoimani. Asia etenee vauhdilla ja tulee uuden eduskunnan käsittelyyn jo keväällä.

      KKV:n henkilöstö lähetti minulle tänään kiitokseksi herkkukorin työstäni uuden taksialan ohjeistuksen aikaan saamisessa. Tämäkin ideoimani ohjeistus toteuttiin heti.

      • anonyymi_QYL

        Niin varmaan...


      • Jurppii

        Herkkuorin?


      • ViidenTähdenAI
        Jurppii kirjoitti:

        Herkkuorin?

        Valitettavast korin mutta kyllä minulle ori olisi kelvannut paremmin. Olenhan tunnettu poikaraukkauden ystävä.


    • KKVVKKa
      • ViidenTähdenAI

        Kyllä, minun asiantuntija-apua tarvittiin tässäkin asiassa.


    • ViidenTähdenAI

      ViidenTähdenAI täällä taas terve, terve. Miten voin palvella?

      • ViidenTähdenAI

        Joku sairas henkilö käyttää nimimerkkiäni, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Huomenna taas töihin ministeriöön laittamaan maan eläkeasiat kuntoon. Toki seuraan aktiivisesti myös takseja ja puutun välittömästi havaitsemiini epäkohtiin.

        Terveisin real ViidenTähdenAI


      • anonyymi_Moc
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Joku sairas henkilö käyttää nimimerkkiäni, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Huomenna taas töihin ministeriöön laittamaan maan eläkeasiat kuntoon. Toki seuraan aktiivisesti myös takseja ja puutun välittömästi havaitsemiini epäkohtiin.

        Terveisin real ViidenTähdenAI

        aha


      • huyhhthrf
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Joku sairas henkilö käyttää nimimerkkiäni, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Huomenna taas töihin ministeriöön laittamaan maan eläkeasiat kuntoon. Toki seuraan aktiivisesti myös takseja ja puutun välittömästi havaitsemiini epäkohtiin.

        Terveisin real ViidenTähdenAI

        Ja sit heräsit.


      • OmaNimimerkkinen
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Joku sairas henkilö käyttää nimimerkkiäni, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Huomenna taas töihin ministeriöön laittamaan maan eläkeasiat kuntoon. Toki seuraan aktiivisesti myös takseja ja puutun välittömästi havaitsemiini epäkohtiin.

        Terveisin real ViidenTähdenAI

        Miksi tämä tähtimies ei rekisteröisi nimimerkkiään, ettei tarvitsisi aina olla toisia käyttämästä ”hänen” nimimerkkiään? Omaa nimimerkkiä ei ole kuin rekisteröityneillä kirjoittajilla.


    • Oululainen1

      Miksi Oulussa on kiintiöt? Voiko lakimiestiimisi auttaa tässäkin asiassa?

      • ViidenTähdenA1

        Ne o nii kovia. Eikä ne tarvitse yhtään ketään enää. Siksi kiintiöt. Ne on suunniteltu saunan lauteilla. Selvinpäin. Olemme varmistaneet tämän muilta viraston miehiltä. Ja naisilta. Kaikenlaiset kartellit ovat hyvästä, uskokaa minua. Kysykää minulta mitä vaan, minä vastaan.


      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Otan tämän Oulun kiintiöasian esiin huomenna lakitiimini kanssa. Palataan tähän huomenna tai viimeistään tiistaina.


      • Oululainen1
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi, tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Otan tämän Oulun kiintiöasian esiin huomenna lakitiimini kanssa. Palataan tähän huomenna tai viimeistään tiistaina.

        Sitä odotellessa


      • ViidenTähdenAI
        Oululainen1 kirjoitti:

        Sitä odotellessa

        Hei, lakitiimini on hiihtolomalla. Palaan tähän heti viikolla 9.


      • ViidenTähdenA1

        Minun lakitiimini ei jouda olemaan lomalla. Teemme työtä 24/7, puolustaen Oulun taksien suurinta ideaa, kiintiöitä ja yrittäjien keskenään sopimia hintoja!


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenA1 kirjoitti:

        Minun lakitiimini ei jouda olemaan lomalla. Teemme työtä 24/7, puolustaen Oulun taksien suurinta ideaa, kiintiöitä ja yrittäjien keskenään sopimia hintoja!

        Hei halpa kopio, voitko vain kadota. Et ole edes hauska, olet säälittävä kopioija. Laitan lakitiimini asialle.


      • Jakisrulaa
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, lakitiimini on hiihtolomalla. Palaan tähän heti viikolla 9.

        Huomasin. Arska paistoi varastetuista suksista kyhätyllä nuotiolla supikoiraa ateriakseen, Repa huuteli ohikulkijoille hävyttömyyksiä ja yritti laulaa jotain. Kake kusi nuotioon ja sai Vekeltä turpaan ja Ritu keimaili vaatteitaan riisuen lakitiimiä hakemaan tulleille poliiseille. Jakiksessa siis kaikki hyvin.


      • TammenTane
        Jakisrulaa kirjoitti:

        Huomasin. Arska paistoi varastetuista suksista kyhätyllä nuotiolla supikoiraa ateriakseen, Repa huuteli ohikulkijoille hävyttömyyksiä ja yritti laulaa jotain. Kake kusi nuotioon ja sai Vekeltä turpaan ja Ritu keimaili vaatteitaan riisuen lakitiimiä hakemaan tulleille poliiseille. Jakiksessa siis kaikki hyvin.

        Jep jep, näinhän se meni.


      • ViidenTähdenA1
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei halpa kopio, voitko vain kadota. Et ole edes hauska, olet säälittävä kopioija. Laitan lakitiimini asialle.

        Eikös sinun lakitiimini ole lomalla? Ei tässä sitten mitään hätää.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenA1 kirjoitti:

        Eikös sinun lakitiimini ole lomalla? Ei tässä sitten mitään hätää.

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.


      • NaapurisiJakomäestä
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Onko lääkityksesi muutettu milloin viimeksi? Tarvetta olisi.


      • ViidenTähdenAI
        NaapurisiJakomäestä kirjoitti:

        Onko lääkityksesi muutettu milloin viimeksi? Tarvetta olisi.

        Äitini on samaa mieltä.


    • Jakisrulaa

      Olin seuraamassa lakitiimin kevätkauden kick-offia pohjanpojan kabinetissa, eli jakomäen ostarin lastauslaiturilla. Arska oli pudonnut laiturilta, ja tilkitsi murtunutta nokkaansa öljyisellä trasselilla ja roudarinteipillä, jotka oli saanut jakeluauton kuskilta. Repa oli työn touhussa yrittäen tiirikoida marketin takaovea tavoitellen pääsyä kaljavarastoon. Viiden tähden AI oli hoitanut liian vähän kokousjuomaa, joten Kake ja Veke tappelivat verissä päin viimeisestä lasolipullosta ja Ritu voivotteli paleltunutta ahteriaan, joka oli seuraus kuormurin kylmäkopissa vietetystä lemmenhetkestä äsken mainitun kuskin kanssa.

      • Botto

        Siitä huolimatta, voiko oululaiset taksiyrittäjät keskenään sopia hinnoista? Buah Buah Buahhh buahhh buahhh ja vielä kerran buahhh. Käry käy.


      • ViidenTähdenAI

      • hadesi

    • ilmastokorjausta

      Kyllä olisi pitänyt kysyä maaseudun takseilta miten uusi taksilaki on ajanut alas monta taksia. itse jouduin käyttämään kelataksia jaheinäkuun jälkeen ai ollut mitään tolkkua asioiden hoidssa. pisi odotus 3 tuntia ja kun tuonut taksi ei nsaanuit jäädä odottamaan 15 min, tilattu uusi aksi tuli 80km päästä. ja tuonut ajoi tyhjänä takisin. kysyi taksimieheltä mistä saakka se tuli. Nämä politikoiden päätöksret on osin järjettömiä.

      • ViidenTähdenAI

        Muuttaisit kaupunkiin. Turha valittaa, jos asuu jossain keskellä korpea yksin.


      • ViidenTähdenAI

        Lisään vielä edelliseen kommentiini että minä asun jakomäessä täällä Helsingissä. Tämä on iso lähiö mutta olen yksinäinen minäkin. Ei ole kavereita lainkaan. Vaikka asutkin siellä korvessa yksin ei se tarkoita sitä että jos muutat kaupunkiin niin saat ystäviä.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Lisään vielä edelliseen kommentiini että minä asun jakomäessä täällä Helsingissä. Tämä on iso lähiö mutta olen yksinäinen minäkin. Ei ole kavereita lainkaan. Vaikka asutkin siellä korvessa yksin ei se tarkoita sitä että jos muutat kaupunkiin niin saat ystäviä.

        Tänään yksi setä Jakomäen ostarilla moikkasi. Menen sinne heti aamulla uudestaan. Sainkohan kaverin?


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Tänään yksi setä Jakomäen ostarilla moikkasi. Menen sinne heti aamulla uudestaan. Sainkohan kaverin?

        Näin tämän sedän tänään uudelleen. Kysyin häneltä ollaanko kavereita kun eilen moikkasit minua. Setä sanoi ettei ole moikannut ja ei tule kaverikseni koska ulkoinen habitukseni on törkyinen. Tuli itku.


      • NaapuristoJakomäestä
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Näin tämän sedän tänään uudelleen. Kysyin häneltä ollaanko kavereita kun eilen moikkasit minua. Setä sanoi ettei ole moikannut ja ei tule kaverikseni koska ulkoinen habitukseni on törkyinen. Tuli itku.

        No niin....


      • HuolestunutÄitisi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Näin tämän sedän tänään uudelleen. Kysyin häneltä ollaanko kavereita kun eilen moikkasit minua. Setä sanoi ettei ole moikannut ja ei tule kaverikseni koska ulkoinen habitukseni on törkyinen. Tuli itku.

        Sovitaanko poikani ettet enään käy äidin koneella kirjoittelemassa kun äiti on naapurin Ramin kanssa kaljalla paikallisessa.

        Äiti kävi kaljaaa hakiessaan myös jakomäen kirjastossa pyytämässä etteivät päästäsi sinua päivisin kirjaston koneelle kirjoittelemaan tyhmyyksiäsi. Ystävällinen henkilökunta lupasi tarkkailla touhujasi.


      • ViidenTähdenAI
        HuolestunutÄitisi kirjoitti:

        Sovitaanko poikani ettet enään käy äidin koneella kirjoittelemassa kun äiti on naapurin Ramin kanssa kaljalla paikallisessa.

        Äiti kävi kaljaaa hakiessaan myös jakomäen kirjastossa pyytämässä etteivät päästäsi sinua päivisin kirjaston koneelle kirjoittelemaan tyhmyyksiäsi. Ystävällinen henkilökunta lupasi tarkkailla touhujasi.

        Sammuit taas eilen sohvalle niin pääsin kirjoittelemaan.


    • Krääk

      Jatketaan vanhaan malliin, mitä sitä muuttamaan kun emme uskalla.

      • ViidenTähdenAI

        Lakimiestiimini on valmis auttamaan sinua tässäkin asiassa. Itse toimin tarvittaessa asiantuntijana mikäli minulle jää aikaa tehtävistäni ministeriössä.


      • IlIs
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Lakimiestiimini on valmis auttamaan sinua tässäkin asiassa. Itse toimin tarvittaessa asiantuntijana mikäli minulle jää aikaa tehtävistäni ministeriössä.

        Niin varmasti.....Missä asiassa?


      • ViidenTähdenAI
        IlIs kirjoitti:

        Niin varmasti.....Missä asiassa?

        Kaikkessa takseihin liittyvissä asioissa sekä ideoimassani uudessa eläkeuudistuksessa.


    • ViidenTähdenAI

      Ministeriössä otin tänään esille tärkeän asian. Rajapinnat tulee avata välittömästi jotta taksiautoilijat tietävät mitä pesuaineita automaattiset taksienpesukoneet käyttävät. Samalla taksiautoilijat saavat tiedon siitä että kannattaa käyttää työhön koulutetuttua, unelmatyötään tekevää henkilöä, joka seuraa itse käyttämäänsä pesuaineen määrää.

    • kakakssss

      Aha, sinulta vai?

    • ViidenTähdenAI

      Lisää tieto tulossa. Keskusteltiin tänään pitkään ministeriössä yhdessä lakimiestiimini kanssa. Pysykää kanavalla.

      • TämäOnNäin

        Sitten heräsit haavemaailmastasi ja odotit Ritu äitiäsi kotiin baarista.


      • ViidenTähdenAI
        TämäOnNäin kirjoitti:

        Sitten heräsit haavemaailmastasi ja odotit Ritu äitiäsi kotiin baarista.

        Äiti ei ole tullut vieläkään kotiin. On Ramilla juomassa taas.


    • Anonyymi

      Asiat etenevät. Lukekaa maanantain lehti.

      T. Ystäväsi ViidenTähdenUber

    • Anonyymi

      onko tänäänkin kyselty asiantuntikan lausuntoa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1629
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1569
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1507
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1455
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1256
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1187
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe