Mikä se fundu oikein on?

kertokaa

Voitteko tämän fund-sanan käyttäjät kertoa tarkemmin mikä siinä on negatiivista ja miten se poikkeaa teistä itsestänne koska fundu näyttää olevan vihanne kohde.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan kertoa ajatukseni siitä, miksi fundamistalisteja ei arvosteta, vaikka en olekaan kyseisen f-sanan käyttäjä.

Fundamentalismi lähtee siitä, etteivät tietyt valitut vanhat väittämät ja arvot voi olla väärässä. Tästä sitten pidetän kiinni vaikka yleinen analyyttinen, looginen ja moraalinen ajattelu viittaa eri suuntaan kuin f-käsitys. F-ajettelu tekee sen edustajista paskiaisia, koska se haittaa moraalin kehittymistä.

• tiedeuskovalle

Maailma on täynnä asioista jotka eivät muutu. Jos jollekin on fundamentteja eri asiat kuin sinulle niin ei se tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmistä kuin sinäkään olet koska ei sinunkaan findamenttisi ole yhtään sen perusteltumpia.

• tiedeuskovalle kirjoitti:

Maailma on täynnä asioista jotka eivät muutu. Jos jollekin on fundamentteja eri asiat kuin sinulle niin ei se tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmistä kuin sinäkään olet koska ei sinunkaan findamenttisi ole yhtään sen perusteltumpia.

En verrannut f-tyyppejä itseeni.

• tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

En verrannut f-tyyppejä itseeni.

Kyllä sinä olet ihan samanlainen f-tyyppi vain omilla mielipiteilläsi.

• Kuuluakseni äffäjengiin olen heidän kanssaan eri kannalla aivan liian monesta asiasta.

• tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

Kuuluakseni äffäjengiin olen heidän kanssaan eri kannalla aivan liian monesta asiasta.

Sinulla on omat fundamenttisi eikä ne tee sinusta yhtään parempaa ihmsitä kuin muutkaan ovat.

• tiedeuskovalle kirjoitti:

Sinulla on omat fundamenttisi eikä ne tee sinusta yhtään parempaa ihmsitä kuin muutkaan ovat.

Mahdolliset fundamenttini eivät ole samoja kuin fundamentalistien fundamentit, joten älä suotta sotke itseäsi yhtään syvemmälle suohon asian suhteen. Suosittelen, että pohdit varsinaiseen aloitukseen antamaani vastausta ja keskustelet kyetessäsi sen pointista.

Kirjoititko muuten tähän ketjuun myös nimimerkillä 'tee.aloitus'?

• tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

Mahdolliset fundamenttini eivät ole samoja kuin fundamentalistien fundamentit, joten älä suotta sotke itseäsi yhtään syvemmälle suohon asian suhteen. Suosittelen, että pohdit varsinaiseen aloitukseen antamaani vastausta ja keskustelet kyetessäsi sen pointista.

Kirjoititko muuten tähän ketjuun myös nimimerkillä 'tee.aloitus'?

Sinä olet ihan samanlainen fundamentalisti mutta omilla mielipiteilläsi esim. jumalan ja evoluution suhteen.

• attefundu
        tiedeuskovalle kirjoitti:

Sinä olet ihan samanlainen fundamentalisti mutta omilla mielipiteilläsi esim. jumalan ja evoluution suhteen.

Aivan.

• attefundu kirjoitti:

Aivan.

Käsittääkseni se on biologinen fakta, että eliöpopulaatioiden genomi muuttuu ajan saatossa valintapaineen takia.

Ei kannata luokitella fundamentalisteiksi kaikkia tuon käsityksen kanssani jakavia ihmisiä, koska sanan merkitys menisi totaalisen uusiksi ja pitäisi keksiä uusi sana edustamaan sitä, mitä nykyisin yleisesti fundamentalistilla käsitetään.

• evofundikselle
        A10097 kirjoitti:

Käsittääkseni se on biologinen fakta, että eliöpopulaatioiden genomi muuttuu ajan saatossa valintapaineen takia.

Ei kannata luokitella fundamentalisteiksi kaikkia tuon käsityksen kanssani jakavia ihmisiä, koska sanan merkitys menisi totaalisen uusiksi ja pitäisi keksiä uusi sana edustamaan sitä, mitä nykyisin yleisesti fundamentalistilla käsitetään.

Olet evofudis.

• heerola
        A10097 kirjoitti:

Mitkä ovat oman ajattelusi fundamentteja?

• heerola kirjoitti:

Mitkä ovat oman ajattelusi fundamentteja?

Eikoinen kysymys:
        V: Analyysi ja yksinkertaistaminen (pilkkominen).

• kui2

Mikä se libu oikein on? voitko kertoa mikä siinä on negatiivista, koska libu näyttää olevan palstalla vihanne kohde. Onkos libu haukkumanimi?

• tee.aloitus

Tee aloitus tämä aloitus ei käsittele teikäläsiä.

• Näinseasiaon

Sinä olet libu. Eikä eri mieltä oleminen ole "vihaamista", ymmärrätkö libu?

• T.S 3.2.19 "Pääministeri (Viktor Orban) sanoi vasta pari viikkoa sitten, että liberaalit ovat vapauden vihollisia".
        Tuo lausahdus on jollakin tavalla paradoksi tai "skitso" ja lause liitty Budapestissa olen huippu yliopiston siirtoon Itävaltaan.
        Teksti liittuu artikkeliin : Unkari savusti ulos arvostetun yliopiston. Myös Natsi-Saksa lakkautti yliopiston Oslossa 1943.

• capiche

Fundamentalisteista puhuessa tarkoitetaan oikeastaan fanaatikkoja.
        Nehän eivät ole samoja asioita. Eihän se, että esim. uskoo kristinuskon fundamentteihin eli perusteisiin, tee kenestäkään fanaatikkoa.

Minäkin uskon kristinuskon fundamentteihin. Mutta en ole tieteen kieltäjä, homojen vihaaja, enkä ajattele, että vain minä olen oikeassa. Raamatun tulkinta tarkoittaa minulle sen sanoman ymmärtämistä. Enkä pidä edes tarpeellisena ottaa kantaa tarinoihin tai vertauksiin, joiden kautta sanoma kerrotaan.

Eiväthän ihmiset ole myöskään konservatiivin tai liberaalin karikatyyrejä. Suurin osa ajattelee vain yhdestä asiasta konservatiivisemmin ja toisesta liberaalimmin. Sitä kutsutaan itsenäiseksi pohdiskeluksi.

• suhde.homouteen
        capiche kirjoitti:

Fundamentalisteista puhuessa tarkoitetaan oikeastaan fanaatikkoja.
        Nehän eivät ole samoja asioita. Eihän se, että esim. uskoo kristinuskon fundamentteihin eli perusteisiin, tee kenestäkään fanaatikkoa.

Minäkin uskon kristinuskon fundamentteihin. Mutta en ole tieteen kieltäjä, homojen vihaaja, enkä ajattele, että vain minä olen oikeassa. Raamatun tulkinta tarkoittaa minulle sen sanoman ymmärtämistä. Enkä pidä edes tarpeellisena ottaa kantaa tarinoihin tai vertauksiin, joiden kautta sanoma kerrotaan.

Eiväthän ihmiset ole myöskään konservatiivin tai liberaalin karikatyyrejä. Suurin osa ajattelee vain yhdestä asiasta konservatiivisemmin ja toisesta liberaalimmin. Sitä kutsutaan itsenäiseksi pohdiskeluksi.

Juuri noin.

• kui2
        Näinseasiaon kirjoitti:

Sinä olet libu. Eikä eri mieltä oleminen ole "vihaamista", ymmärrätkö libu?

Ja sinä olet fundu, eikä toista mieltä oleminen ole vihaamista näinkään päin, ymmärrätkö sen fundu? :)

Voiko olla eri mieltä kuin sinä fundu.

• kui2
        tee.aloitus kirjoitti:

Tee aloitus tämä aloitus ei käsittele teikäläsiä.

Tuletko vastamaan jos teen. :) ps. - Tuskin tulet. Onko teikäläisillä erioikeus sanoa libu, taitaa mielestänne olla. tapanne on tuoda esiin sitä että voitte sanoa mitä tahansa vaikka koskeekin toiseen, miksei toisinpäin käy mikään, oletteko ylempänä jollainlailla?

Jotain tasausta sentään.

• hiljaista.on

Ei näy vastauksia...

• tidididyyvaanlibuille

libut on jo lintulaudoilla aamuruokailulla, pitää heitinkin harrastaa muuten mnee libutus kovin kapeanaamaiseksi, yhä enemmän talitintin näköä alkaa ilmetä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe