Mikä se fundu oikein on?

kertokaa

Voitteko tämän fund-sanan käyttäjät kertoa tarkemmin mikä siinä on negatiivista ja miten se poikkeaa teistä itsestänne koska fundu näyttää olevan vihanne kohde.

23

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan kertoa ajatukseni siitä, miksi fundamistalisteja ei arvosteta, vaikka en olekaan kyseisen f-sanan käyttäjä.

      Fundamentalismi lähtee siitä, etteivät tietyt valitut vanhat väittämät ja arvot voi olla väärässä. Tästä sitten pidetän kiinni vaikka yleinen analyyttinen, looginen ja moraalinen ajattelu viittaa eri suuntaan kuin f-käsitys. F-ajettelu tekee sen edustajista paskiaisia, koska se haittaa moraalin kehittymistä.

      • tiedeuskovalle

        Maailma on täynnä asioista jotka eivät muutu. Jos jollekin on fundamentteja eri asiat kuin sinulle niin ei se tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmistä kuin sinäkään olet koska ei sinunkaan findamenttisi ole yhtään sen perusteltumpia.


      • tiedeuskovalle kirjoitti:

        Maailma on täynnä asioista jotka eivät muutu. Jos jollekin on fundamentteja eri asiat kuin sinulle niin ei se tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmistä kuin sinäkään olet koska ei sinunkaan findamenttisi ole yhtään sen perusteltumpia.

        En verrannut f-tyyppejä itseeni.


      • tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

        En verrannut f-tyyppejä itseeni.

        Kyllä sinä olet ihan samanlainen f-tyyppi vain omilla mielipiteilläsi.


      • Kuuluakseni äffäjengiin olen heidän kanssaan eri kannalla aivan liian monesta asiasta.


      • tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

        Kuuluakseni äffäjengiin olen heidän kanssaan eri kannalla aivan liian monesta asiasta.

        Sinulla on omat fundamenttisi eikä ne tee sinusta yhtään parempaa ihmsitä kuin muutkaan ovat.


      • tiedeuskovalle kirjoitti:

        Sinulla on omat fundamenttisi eikä ne tee sinusta yhtään parempaa ihmsitä kuin muutkaan ovat.

        Mahdolliset fundamenttini eivät ole samoja kuin fundamentalistien fundamentit, joten älä suotta sotke itseäsi yhtään syvemmälle suohon asian suhteen. Suosittelen, että pohdit varsinaiseen aloitukseen antamaani vastausta ja keskustelet kyetessäsi sen pointista.

        Kirjoititko muuten tähän ketjuun myös nimimerkillä 'tee.aloitus'?


      • tiedeuskovalle
        A10097 kirjoitti:

        Mahdolliset fundamenttini eivät ole samoja kuin fundamentalistien fundamentit, joten älä suotta sotke itseäsi yhtään syvemmälle suohon asian suhteen. Suosittelen, että pohdit varsinaiseen aloitukseen antamaani vastausta ja keskustelet kyetessäsi sen pointista.

        Kirjoititko muuten tähän ketjuun myös nimimerkillä 'tee.aloitus'?

        Sinä olet ihan samanlainen fundamentalisti mutta omilla mielipiteilläsi esim. jumalan ja evoluution suhteen.


      • attefundu
        tiedeuskovalle kirjoitti:

        Sinä olet ihan samanlainen fundamentalisti mutta omilla mielipiteilläsi esim. jumalan ja evoluution suhteen.

        Aivan.


      • attefundu kirjoitti:

        Aivan.

        Käsittääkseni se on biologinen fakta, että eliöpopulaatioiden genomi muuttuu ajan saatossa valintapaineen takia.

        Ei kannata luokitella fundamentalisteiksi kaikkia tuon käsityksen kanssani jakavia ihmisiä, koska sanan merkitys menisi totaalisen uusiksi ja pitäisi keksiä uusi sana edustamaan sitä, mitä nykyisin yleisesti fundamentalistilla käsitetään.


      • evofundikselle
        A10097 kirjoitti:

        Käsittääkseni se on biologinen fakta, että eliöpopulaatioiden genomi muuttuu ajan saatossa valintapaineen takia.

        Ei kannata luokitella fundamentalisteiksi kaikkia tuon käsityksen kanssani jakavia ihmisiä, koska sanan merkitys menisi totaalisen uusiksi ja pitäisi keksiä uusi sana edustamaan sitä, mitä nykyisin yleisesti fundamentalistilla käsitetään.

        Olet evofudis.


      • heerola
        A10097 kirjoitti:

        Käsittääkseni se on biologinen fakta, että eliöpopulaatioiden genomi muuttuu ajan saatossa valintapaineen takia.

        Ei kannata luokitella fundamentalisteiksi kaikkia tuon käsityksen kanssani jakavia ihmisiä, koska sanan merkitys menisi totaalisen uusiksi ja pitäisi keksiä uusi sana edustamaan sitä, mitä nykyisin yleisesti fundamentalistilla käsitetään.

        Mitkä ovat oman ajattelusi fundamentteja?


      • heerola kirjoitti:

        Mitkä ovat oman ajattelusi fundamentteja?

        Eikoinen kysymys:
        V: Analyysi ja yksinkertaistaminen (pilkkominen).


    • kui2

      Mikä se libu oikein on? voitko kertoa mikä siinä on negatiivista, koska libu näyttää olevan palstalla vihanne kohde. Onkos libu haukkumanimi?

      • tee.aloitus

        Tee aloitus tämä aloitus ei käsittele teikäläsiä.


      • Näinseasiaon

        Sinä olet libu. Eikä eri mieltä oleminen ole "vihaamista", ymmärrätkö libu?


      • T.S 3.2.19 "Pääministeri (Viktor Orban) sanoi vasta pari viikkoa sitten, että liberaalit ovat vapauden vihollisia".
        Tuo lausahdus on jollakin tavalla paradoksi tai "skitso" ja lause liitty Budapestissa olen huippu yliopiston siirtoon Itävaltaan.
        Teksti liittuu artikkeliin : Unkari savusti ulos arvostetun yliopiston. Myös Natsi-Saksa lakkautti yliopiston Oslossa 1943.


      • capiche

        Fundamentalisteista puhuessa tarkoitetaan oikeastaan fanaatikkoja.
        Nehän eivät ole samoja asioita. Eihän se, että esim. uskoo kristinuskon fundamentteihin eli perusteisiin, tee kenestäkään fanaatikkoa.

        Minäkin uskon kristinuskon fundamentteihin. Mutta en ole tieteen kieltäjä, homojen vihaaja, enkä ajattele, että vain minä olen oikeassa. Raamatun tulkinta tarkoittaa minulle sen sanoman ymmärtämistä. Enkä pidä edes tarpeellisena ottaa kantaa tarinoihin tai vertauksiin, joiden kautta sanoma kerrotaan.

        Eiväthän ihmiset ole myöskään konservatiivin tai liberaalin karikatyyrejä. Suurin osa ajattelee vain yhdestä asiasta konservatiivisemmin ja toisesta liberaalimmin. Sitä kutsutaan itsenäiseksi pohdiskeluksi.


      • suhde.homouteen
        capiche kirjoitti:

        Fundamentalisteista puhuessa tarkoitetaan oikeastaan fanaatikkoja.
        Nehän eivät ole samoja asioita. Eihän se, että esim. uskoo kristinuskon fundamentteihin eli perusteisiin, tee kenestäkään fanaatikkoa.

        Minäkin uskon kristinuskon fundamentteihin. Mutta en ole tieteen kieltäjä, homojen vihaaja, enkä ajattele, että vain minä olen oikeassa. Raamatun tulkinta tarkoittaa minulle sen sanoman ymmärtämistä. Enkä pidä edes tarpeellisena ottaa kantaa tarinoihin tai vertauksiin, joiden kautta sanoma kerrotaan.

        Eiväthän ihmiset ole myöskään konservatiivin tai liberaalin karikatyyrejä. Suurin osa ajattelee vain yhdestä asiasta konservatiivisemmin ja toisesta liberaalimmin. Sitä kutsutaan itsenäiseksi pohdiskeluksi.

        Juuri noin.


      • kui2
        Näinseasiaon kirjoitti:

        Sinä olet libu. Eikä eri mieltä oleminen ole "vihaamista", ymmärrätkö libu?

        Ja sinä olet fundu, eikä toista mieltä oleminen ole vihaamista näinkään päin, ymmärrätkö sen fundu? :)

        Voiko olla eri mieltä kuin sinä fundu.


      • kui2
        tee.aloitus kirjoitti:

        Tee aloitus tämä aloitus ei käsittele teikäläsiä.

        Tuletko vastamaan jos teen. :) ps. - Tuskin tulet. Onko teikäläisillä erioikeus sanoa libu, taitaa mielestänne olla. tapanne on tuoda esiin sitä että voitte sanoa mitä tahansa vaikka koskeekin toiseen, miksei toisinpäin käy mikään, oletteko ylempänä jollainlailla?

        Jotain tasausta sentään.


    • hiljaista.on

      Ei näy vastauksia...

    • tidididyyvaanlibuille

      libut on jo lintulaudoilla aamuruokailulla, pitää heitinkin harrastaa muuten mnee libutus kovin kapeanaamaiseksi, yhä enemmän talitintin näköä alkaa ilmetä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe